Õlinivoo tõuseb...

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

floyd
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 24 Mai 2010, 11:35

Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas floyd » 01 Juul 2022, 22:42

Isend siis S80 2,4D 136kW 2007a. Anomaalia selline, et karteris õli tasapind kerkib. Seda siis varda järgi jälgides kui norm on ca. kolmveerad max/min vahel siis kuskil peale tuhandet km sõitu on varda näit maximumi peal. Ise kahtlustan ,et küte satub pumba ajamist (nukkvõlli otsast) klapikambri kaane alla ja sealt siis juba karterisse. Pihustid tunduvad korras olevat ,ei lonka, tahma , käivtub ka ideaalselt. Veakoode pole. Oskab keegi kommenteerida...
Ette tänades...

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas ants » 02 Juul 2022, 09:18

See "tõstja" võib ka tosool olla.
745 GL ´91; LR90 ´87.

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 682
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas toinoo » 02 Juul 2022, 09:56

Tere!
Pakun variandiks ebasobivat M-õli karteris-minu suksul oligi nii, dpf, 2.4d,93kw, 05a(06a mudeli variant). Sellest olen kirjutanud mingi aeg tagasi-loe!
Lugupidamisega T.

floyd
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 24 Mai 2010, 11:35

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas floyd » 02 Juul 2022, 11:01

Jahutusvedeliku välistan kindlasti kuna selle tasapind püsib normis ja muud sümptomid mis sellele viitavad ,puuduvad. Pigem ikkagi küte , kuna õli läheb justkui vedelamaks, kuigi otsest diisli lõhna pole. Samas kui seal 6l õli sees ca.150..200ml diislit on kas seda kütte lõhna ongi siis eriti tunda.

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 448
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas sodimees » 02 Juul 2022, 17:26

Kas õli on a5.b5 mis sellele ette nähtud.0w30 ?
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

floyd
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 24 Mai 2010, 11:35

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas floyd » 02 Juul 2022, 20:16

0w30 õli on jah ette nähtud aga olen viimasel paaril aastal (3x) pannud 5w30 arvates, et läbisõit ka juba 244 000 km ja mida see veidi viskoossem õli ikka halba teeb? Aga ju siis ikkagi ei sobi... Siis jääb ainuke varjant õige õliga järele proovida! Aga äkki paari lausega oskate öelda kuidas see kõik omavahel seotud on (tahmapõletus, õlitase)? Lisan veel, et kui sõidan siis ca. 100 km korraga, igapäevaseid lühikesi otsi on minimaalselt.

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 448
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas sodimees » 02 Juul 2022, 20:48

Põletuse ajal pritsitakse tühitakti kütust ja see väljub õhuga koos kollektorisse mis süttib ja kuumutatakse DPF kuni 600 *C.Ilmselt vale õli laseb selle rõngaste vahelt karterisse ja ongi sul 200 ja enam ml lisaks.Mul ka kellal 270kg ja õige õli sees.Pole lisaks tulnud ja 25-30 tuh sõidab sellega,kasutan LiquiMoly 0w30.Siis uus ja nii ….
244 tuh ees pole veel palju”muidugi kui kellamees pole sealt 500 maha arvanud” liigub veel samapalju
Edu :)
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

floyd
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 24 Mai 2010, 11:35

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas floyd » 03 Juul 2022, 02:46

See, et kasutan 5w30 soovitusliku 0w30 asemel ei tohiks ju sellist effekti anda või...? Rootsis vahest pikem ja külmem talv siis 0w30 -ga kergem käivitada. Eespool mainiti ka markeeringut A5/B5 (kuni 2021a. A3/B3) need lihtsalt euro nõuded A bensiini ja B diislitele, pikema õlivahetusvälba, kütusekokkuhoiu ja energisäästuks. Tahmafiltri ja katalüsaatori tööd peaks mõjutama õli markeeringus tähed C ja E. C - sulfaat sool, fosvor ja väävel (SAPS) ja numbrid C taga 1-5 siis SAPS i sisaldust õlis. Ja teine täht E oli vastavalt E4 euro 1-5, EGR mootorile ja E6 euro 1-6, EGR ja DPF mootoritele.
Igatahes jahhhh, veits keeruline on see asi. Aga panen siis 0w30 B5 õli sisse ja vaatame mis see õlitase edaspidi teeb! Samas kahtlustan ikkagi pumba otsatihendit... :(

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1070
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas kloox » 03 Juul 2022, 12:09

Aga mida õhukulumõõtja teeb?See 0w ja 5w küll mingit sellist effekti ei anna.Küll aga põletusajal on normaalne,kui õlitase tõuseb kuna hiljem diisel aurustub mootorist ära.Ega keegi oskamatu pole tsippinud seda?
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

floyd
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 24 Mai 2010, 11:35

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas floyd » 03 Juul 2022, 13:23

Peale eestikeelse menüü pole sinna midagi juurde lisatud-muudetud. See tehti ka 5 aastat tagasi, õli jama hakkas ikka hiljem.

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 448
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas sodimees » 03 Juul 2022, 14:05

Hiljem süsteemid kasutavad "kuumtraati", et seda välja selgitada. Kui lülitate mootori sisse, muutub traat punaseks. Kuna õhk imetakse selle traadi mööda, saab see natuke jahedamaks. Auto aju mõõdab täpselt, kui palju jahtub see, ja kasutab seda numbrit, et välja selgitada, kui palju õhku see imemiseks on. Siis pumbatakse mootorisse õige kogus kütust.
Diisel seguneb õliga ja minimaalne osa aurustub välja.

Leidsin midagi Folvo ‘le
Mootoriõli mis vastab ACEA A5/B5-le ja mille tähistusele on lisatud veel ka normid ACEA A1/B1 ning Fordi WSS-M2C-913 A/B (mitte vastupidi: lisaks A1/B1-le vastab ka A5/B5-le, mis kõlaks eriti koomiliselt) on kummaline, sest ACEA A5/B5 ületab oma omadustelt ACEA A1/B1-te mäekõrguselt. Milleks väga heale õlile veel "häbiplekk" A1/B1 külge kleepida?
Põhjus sellisele kummalisele tähistusele võib peituda Volvo ülevõtmises Fordi poolt. Kui Volvo kasutab Fordi mootoreid (millele Ford näeb oma ACEA A1/B1 ja Fordi WSS-M2C-913 A/B ette), kuid Volvo eelistab ACEA A5/B5 õli kasutamist, siis „lubab” ka Ford ACEA A5/B5 kasutamist, kinnitades seda ka omaltpoolt oma "kvaliteedimärgiga" (WSS-M2C-913, ACEA A1/B1) kanistril ... naerukoht ... :), õnneks ei muutu õli seeläbi mitte Fordi WSS-M2C-913-ks (ACEA A1/B1-ks) vaid jääb ikkagi heaks ACEA A5/B5-ks.
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1070
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Õlinivoo tõuseb...

PostitusPostitas kloox » 03 Juul 2022, 21:41

Eks ma räägin ainult oma kogemustest kõigest.Õhukulumõõtja tööpõhimõtet tean ka. 8)
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 17 külalist