1. leht 1-st

Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 24 Veebr 2021, 21:12
Postitas riivo
Ei ole minu 2005 2.4D 96kw ainuomane, vaid tavapärane diiselmootori värk: EGRist allavoolu, eelkõige selle ja sisselaskekollektori vahel tekib järk-järgult õline süsinikuladestu, mis piirab õhu läbilaskevõimet.
Mõned pildid minu auto selle osakonna hetkeolukorrast, kui viimasest manuaalsest puhastamisest on ~100 000km ja 6 aastat:
0 - Copy.jpg
Üldine pilt mootorist, kui küsimusalune torustik eemaldatud (pilt orienteerumiseks)
1.jpg
sissevaat EGR-järgsesse jahutisse
2.jpg
EGR-järgse jahuti väljumisavast algab materjali kuhjumine


Kohe jätkan - foorum ei lubanud korraga rohkem pilte...

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 24 Veebr 2021, 21:30
Postitas riivo
3.jpg
segusti ava (segustis kohtuvad EGRist tulevad gaasid ja radikast tulev puhas õhk)
4.jpg
segusti ja sisselaskekollektori vaheline voolik.
5.jpg
sisselaskekollektorisse viiva põlve sisemus

Esialgne plaan oli sel korral osandada-puhastada kuni EGRi endani (kaasa arvatud), kuid tehtud pildi najal otsustasin, et kui EGRi järgne jahuti on seest nii puhas, siis ma seda tööd ette ei võta ja piirdun nähtavalt määrdunud osade puhastamisega. Sel korral plaanin avada ka sisselaskekollektori enda. Sellest ehk pilt millalgi hiljem, kuna kiiret mul nende töödega pole.
Youtubes nähtule tuginedes julgen öelda, et midagi eripärast neil ülevalpool nähtavatel piltidel pole - meie lühikeste otstega tingimustes on nad tõenäoliselt 99% sellised.

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 26 Veebr 2021, 18:24
Postitas vellolasman@hot.ee
Eelmine suvi(2020) sai ka enda 2005a. D5 2,4 EURO-3 140kw(originaal 120kw) samast kohast lahti võetud ja nii hull küll polnud,kui siin fotodel.Masin on saksamaalt toodud 2016 ja sõitnud oli 249000.Tegin ka puhastuse kuni EGR klapini ja töötab kõik hästi.

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 27 Veebr 2021, 08:17
Postitas SvenR
vellolasman@hot.ee kirjutas:Eelmine suvi(2020) sai ka enda 2005a. D5 2,4 EURO-3 140kw(originaal 120kw) samast kohast lahti võetud ja nii hull küll polnud,kui siin fotodel.Masin on saksamaalt toodud 2016 ja sõitnud oli 249000.Tegin ka puhastuse kuni EGR klapini ja töötab kõik hästi.

2005 masinal 249 000 läbisöit on muidugi anektoot. Mul naisel oli sama aasta sama mootoriga ja kindla Rootsi ajalooga oli masinal 397 xxx mis siia tuues keriti 282 xxx peale.

Aga teemasse. Naisele sai ostetud auto 2005 EURO3 ja Rootsi ajalooga 397 xxx söitnud. Masin oli tellitud nasiterahvale lastega söitmiseks kunagi uuena ja liikus nagu kellalt näha enamasti linnast ning autol oli veakoodid sees. Ühe veakoodi pöhjuseks oligi justseesama ummistunud EGR mis ongi tingitud linnas söitmisest kus heitgaasid ummistavadki selle süsteemi, vaja vahepeal siiski ka piitsa anda autole et väljalaskest saaks ennast tühjaks köhida. Naise autol on nüüd katalüsaator mitte enam nii hea läbilaskega kuna minestanud karterituulutuse klapp tekitas sinna ka ölist abilise ummistuse laiendamiseks.

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 28 Veebr 2021, 03:20
Postitas sodimees
:snack: Natuke midagi lugemiseks,sellest s...st
https://www.accelerista.com/liiklus/ost ... SFW3y7ZB6A

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 01 Mär 2021, 12:45
Postitas riivo
Jõudsin nädalavahetusel ka avada-puhastada sisselaskekollektori.
Piltidelt on näha, et kohati on jälgi sellest, kuidas tahmatükid irdunud (ja ilmselt kolvi pealt läbi käinud).
Puhastamisel võtsin tarvitusele meetmed, et materjal mootorisse ei kukuks - töö käigus kukkus siiski väike paberitutsak mootorisse, õnnestus aga tolmuimeja abil kätte saada.
Olgu ka öeldud - mootoril läbisõitu üle 300K, sisselaskekollektorit vaevalt varem avatud oli.
6.jpg
7.jpg
8.jpg

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 01 Mär 2021, 16:53
Postitas toinoo
Tere!
Olin ka ise sarnases "koristus" teemas omal ajal tegev aga KL-kambr. kaant ei avanud. Süüdistada kütust on nii igapäevane ja tsipa vist ka naiivne, usun sõidustiili sisse/olemusse rohkem. Kasutasin objektide töötlemiseks kliinereid, atsetooni, bensu jne. ja sain paremaks. Ilmselt nim. protseduuri tuleb lähiajal korrata.
Lugupidamisega T.

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 07 Mär 2021, 12:24
Postitas vellolasman@hot.ee
Pole küll Volvode spetsialist,kuid mõne oma kogemuse kirjutan vene tehnikast. Töötasin 1985-2013. (K-701R 12 silindrit tankimootoriga)ja sellist jama pole kogenud. Milline väävlirikas küte siis oli,mis seda (tõlkimatu rõve sõim) oleks põhjustanud väljalaskesse ja mujale. Selle 28 aasta jooksul pole kordagi mootorile midagi tehtud,kui vaid reguleerinud klapivahed,pihustisurved. Õlivahetused alati 240 töötunni järel,filtrite pesu,tsentrifuugi pesu,mootor ja klapikambri kaane alused oli puhas nagu uus. Kuid teine mees ei olnud hoolas ja õli ei vahetanud õigel ajal,kõik umbes vanast õlist,hirmus oli vaadates millist kinnipõlenud (tõlkimatu rõve sõim) oli mootor täis. Nii et vahetage pigem varem mootoriõli kui etteantud 15.000 km. Mina vahetasin oma xc70 alati nii 10.000 km. pealt,või aastas korra ja ei kahetse,kõik on ilus ja puhas.

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 07 Mär 2021, 12:34
Postitas marks4
See on sisselase kolle, mitte klapikambrikaane alune ollus!

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 07 Mär 2021, 12:44
Postitas vellolasman@hot.ee
Selge,noh kuigi ma nii kaugele lahti ka ei võtnud. Eks tuleb suvel vaadata üle ka enda omal,siis näeb mis on. Tänud info eest.

Re: Diiselmootor: jääkide kogunemine sisselasketorustikku

Postitatud: 10 Mär 2021, 13:27
Postitas riivo
IMG_5026.JPG


See on kõik, mis õnnestus välja kraapida. Veidi näete pildil ka sisselaskekollektori tihendi tükke (hoiatus: vana tihendi eemaldamine kõige tüütum osa sellest tööst).
Enamasti õline ülimääriv löga.
Mootori töös ja minekus vahet ei tähelda - ei olnud tal ennegi viga midagi. Toimetasin uudishimust.

Ülevalpool toodud arutelu on küll põnev, aga... siinkohal minu arusaam, miks sisselasketorustikus selline olukord tekib:
Õhk käib turbo külmast poolest läbi, tiiviku vahelt õrnalt lekib õli ("within spec") ja see leiab tee kõikjale turbo ja põlemiskambri vahel. Kuna torustikus ühel hetkel lisandub õhuvoole hetigaaside vool koos sisalduva tahmaga (egr), siis paratamatult see kleepub õlisele pinnale. Oma osa ka sellel, et heitgaasid jahutatakse egr'ist tulles ja jaheda õhuga kokkupuutel (sisselasketorustikus) jahtub see saast kõik veelgi, omakorda selles leiduv vähene kleepuv aines (kütuse jäägid ja mendelejevi tabel) soodustab pasa kuhjumist. Juba 5+ aastat selles autos kasutatud vaid castrol õli, vahetused jah ~15-20k tagant olnud...
Sõidustiilil ja läbitud vahemaadel kindlasti tähtis roll, EGR ise vist toimetabki peamiselt tühikäigul ja/või külma mootoriga (?). Kahtlen palju meie seas on neid, kes eraautoga peamiselt riigi ühest otsast teise vehivad... pigem ikka palju lühikesi otsi ja harva Tallinn-Valga :oops: