V70 2010
Eelmisel suvel hakkas asi pihta. Hakkas kostuma üsna vali krõbin/kõrin/"rattle" kui AC sisse lülitada. Heli on alati kuulda, ja "kõrina" kiirus oleneb mootori pööretest (kompressor?). Külma puhub ilma probleemideta.
Suve lõpus sai täidetud - heli kadus täielikult ära.
Nüüd, 9 kuud hiljem algas sama jama jälle pihta. Kõrinat on kuulda, aga külma puhub. Otseselt midagi ei mõjuta, aga tüütu heli ja kardan, et varsti jookseb kompressor kokku ja sellest edasist juba teame (kui on kompressori viga üldse?
Kas on võimalik, et lekib (väga väga vaikselt) ning mingile tasemele jõudes hakkab heliga märku andma sellest? Pole varem sellist asja kuulnud, tavaliselt lõpetab külma puhumise lihtsalt.
Kas kliimasüsteemi peaks kuidagi hooldama? Peale täitmise pole 3 aasta jooksul midagi muud teinud.
Aitäh lugemast
Kliima probleemid
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Kliima probleemid
Aga äkki võiks proovida seibi otsakaane vahelt eemaldada,st magnet es jõua piisavalt ligidale tõmmata ning hakkab häält tegema.Kui ainet vähe,siis peaks armatuuri alt hääli kostuma hakkama.Mul uus pump peale poolt aastat vaevles sama asja all ja aitas seibi eemaldamine.Sellest palju juttu ka foorumis,kui viitisda kasutada OTSI nuppu.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev.
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 528
- Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
- Asukoht: Haapsalu
Re: Kliima probleemid
Vida ja Dicega saab taset muuta,et kompressor häält ei teeks ja torud ei koriseks.Võib vajada CCM mooduli softi uuendust.
Programming the evaporator, climate control module (CCM)
Programming
Note! This adjustment must only be carried out on the vehicle if the owner requests it.
The noise from the compressor can be reduced by reducing the level in the evaporator.
In order for this change to be possible on model years up to and including 2008, the latest software must be downloaded to the Climate control module (CCM).
Note! This programming is only possible on vehicles with more than 4 cylinders.
Click the VCT2000 symbol to begin the programming.
Select Continue.
Programming the evaporator, climate control module (CCM)
Programming
Note! This adjustment must only be carried out on the vehicle if the owner requests it.
The noise from the compressor can be reduced by reducing the level in the evaporator.
In order for this change to be possible on model years up to and including 2008, the latest software must be downloaded to the Climate control module (CCM).
Note! This programming is only possible on vehicles with more than 4 cylinders.
Click the VCT2000 symbol to begin the programming.
Select Continue.
H,s80-2007-d5-136kw
-
- Foorumlane
- Postitusi: 17
- Liitunud: 18 Juul 2019, 10:40
Re: Kliima probleemid
kloox kirjutas:Aga äkki võiks proovida seibi otsakaane vahelt eemaldada,st magnet es jõua piisavalt ligidale tõmmata ning hakkab häält tegema.Kui ainet vähe,siis peaks armatuuri alt hääli kostuma hakkama.Mul uus pump peale poolt aastat vaevles sama asja all ja aitas seibi eemaldamine.Sellest palju juttu ka foorumis,kui viitisda kasutada OTSI nuppu.
Tänud mõlemale vastajale. Mul hääl kostub otse ventika august, kuskilt altpoolt nagu ei tuleks.
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 528
- Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
- Asukoht: Haapsalu
Re: Kliima probleemid
Kompressor hakkabki häälitsema ja sellest kohin ja kahin tulebki salongi ja ka pump teeb häält.
Seda saab Vidaga sättida,seal oli kaks taset,tuleb low tase panna ja peaks ok olema.Kui saad kuskil Vidaga vaadata ja ei lase muuta siis seal on kirjas ka,et softi uuendust vaja.
Lihtsalt ongi nii,et peale täitmist jääb vait ja siis mingi aja möödudes kui tase langeb natuke juba siis tulevad ka hääled,tegelikult on kõik ok ja puhub külma veel pikka aega.
Uutel autodel on normaalne freooni kadu 10% aastas.Vanematel veel suuremgi ja see ongi normaalne.
Ingliskeelne tekst minu eelmises postituses on copy paste Vidast.
Seda saab Vidaga sättida,seal oli kaks taset,tuleb low tase panna ja peaks ok olema.Kui saad kuskil Vidaga vaadata ja ei lase muuta siis seal on kirjas ka,et softi uuendust vaja.
Lihtsalt ongi nii,et peale täitmist jääb vait ja siis mingi aja möödudes kui tase langeb natuke juba siis tulevad ka hääled,tegelikult on kõik ok ja puhub külma veel pikka aega.
Uutel autodel on normaalne freooni kadu 10% aastas.Vanematel veel suuremgi ja see ongi normaalne.
Ingliskeelne tekst minu eelmises postituses on copy paste Vidast.
H,s80-2007-d5-136kw
-
- Foorumlane
- Postitusi: 17
- Liitunud: 18 Juul 2019, 10:40
Re: Kliima probleemid
Loen su eelmisest postitusest "more than 4 cilinders", kahjuks või õnneks mul täpselt neli ongi. Ehk tundub, et seda varianti selle auto puhul ei saa kasutada?
Re: Kliima probleemid
Kui ainet vähe,siis peaks armatuuri alt hääli kostuma hakkama.Kas õli ka täitmisel lisati?Või lihtsalt pandi ainet juurde.Järelikult lekib kuskilt ja ainet hakkab väheks jääma,kui hääl tekkinud ja sügisel-talvel polnud.Esiklaasi sulatus paneb ka pumba järgi talvel.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev.
Re: Kliima probleemid
Kui vali see kõrin on? Olen täheldanud, et Volvodel ongi veidi häälekam kompressor, isegi paarkümmend tuhat sõitnud autodel kuulda, aine kogused normis.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 528
- Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
- Asukoht: Haapsalu
Re: Kliima probleemid
tallaploomi kirjutas:Aparaadiga kliima hooldus tuvastab lekke.
Mitte kõik kahjuks.Olen mitmeid masinaid kohanud,mis vaakumtesti es läbi,aga kliima toimib edukalt aastaid.Lämmastik vähe odavam lekete tuvastamiseks veel.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev.
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 528
- Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
- Asukoht: Haapsalu
Re: Kliima probleemid
Sellesmõttes,et külmaaine kadu ongi normaalne ja see aurabki ajaga ära ja seda päris lekkeks nimetada ei saa.
Kui aastaga kõik ära aurab ja enam külma ei puhu siis on leke kuskil ja kui hooldus siis pannakse ka värvainet sisse ja lambiga leiab lekkekoha ülesse.
Kui aastaga kõik ära aurab ja enam külma ei puhu siis on leke kuskil ja kui hooldus siis pannakse ka värvainet sisse ja lambiga leiab lekkekoha ülesse.
H,s80-2007-d5-136kw
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7610
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Kliima probleemid
Alati ikka ei leia. Mul oli juhus, kus pumba sisemised tihendid lekkisid ja ei olnud kuskik jälgi.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist