S80 2005a esipidur peal
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
S80 2005a esipidur peal
Mure selles, et täna sõites hakkas rool lambist rappuma ja auto undama. Jäin teeäärde seisma ja esimene juhipoolne velg ja ketas olid tulikuumad (prõksusid). Ootasin 10 min sõitsin edasi nii et pidurit ei kasutanud ja enam peal ei olnud. Õhtu poole sama jama nii kui pedaali puutun siis mingiaeg soites hakkab undama ja rappuma ja seisma jäädes jälle ketas ja velg hõõguvad. Ja jälle 15 min seisis teeääres, edasi sõitsin ilma pidureid kasutamata ja enam peale ei jäänud. Kuidas ta ise maha saab tulla ja miks peale jääb? Support pekkis?
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: S80 2005a esipidur peal
Kuumaga muutub kogu kinni olev (tõlkimatu rõve sõim) vedelamaks ja suport annab järgi niipalju, et laseb piduri maha natuke (Ei pruugi täielikult maha tulla)
Uus suport või siis remont.
Kindlasti ka uus ketas ja vb ka laager
Uus suport või siis remont.
Kindlasti ka uus ketas ja vb ka laager
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: S80 2005a esipidur peal
Tere! Omal sarnane "kingitus" korduvalt olnud ja põhiline on ikkagi omapärase oksüüd-rooste-"pudru" kogunemine-paakumine pid.klotside nö liug pinnale ehk klotside metallpinna servadele. Tulemuseks on pid. klotside pidurduvuse teke ja kaasnev hõõrduvus pid. ketta vastu, defekti alguses on hõõrduvus takistus suht tühine ja kahjuks ka tihtipeale märkamatu, nagu juhtus ka postitajaga ja mul endalgi samamoodi. Kui saad ise teha siis kruti suportid maha ja kasutades viili "puhasta" klotsi "ääred" ja suporti "pesad" ehk klotsid peaksid-peavad oma "pesades" vabalt-takistuseta liikuma need tühised kõrgused-pikkused mis on ettenähtud valmistaja teh. poolt. Loomulikult kontrollid pid. kl. kvaliteeti (vajadusel ostad uued, kontrollid pesadesse sobivust) ja iseenesest mõistetavalt pid. kettad, edasi võimalikud loksud-veerevus, kontrolli veerevust ja loksu enne kui ratta maha võtad.
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
- SvenR
- Foorumi veteran
- Postitusi: 893
- Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
- Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
- Kontakt:
Re: S80 2005a esipidur peal
1. Vaata et klotside liiguksid pesades vabalt, see lihtsaim ja tavapäraseim probleemi pöhjus. Omal on enamasti aidanud puhastamine, sadul maha ja relaka vöi akutrelli otsa traatketas ning peaks saama korda(olen pidanud ka käbifreesi ja viile kasutama kui on pakkunum).
2. Supportis survemansett otsa saanud vöi kolb ära oksüdeerunud kuna tolmukate on katki olnud juba pikalt. Müügis remontkomplektid aga selle kasutuse vöimaliks söltub sellest kas tuulutus nipli lahti saad. Omal on olnud mitu juhtumist kus pole niplit lahti saanud ja siis on uus support vaja osta ning kallimalt kuna tagastusfondi ei vöeta supporte millel tuulutusniplit lahti ei saa vöi on küljest juba murtud(läbi proovitud teema).
2. Supportis survemansett otsa saanud vöi kolb ära oksüdeerunud kuna tolmukate on katki olnud juba pikalt. Müügis remontkomplektid aga selle kasutuse vöimaliks söltub sellest kas tuulutus nipli lahti saad. Omal on olnud mitu juhtumist kus pole niplit lahti saanud ja siis on uus support vaja osta ning kallimalt kuna tagastusfondi ei vöeta supporte millel tuulutusniplit lahti ei saa vöi on küljest juba murtud(läbi proovitud teema).
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
Re: S80 2005a esipidur peal
Tere! Nojah pühad aga ikkagi, jõudsid?
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
Re: S80 2005a esipidur peal
Kindlasti testi, kas kolb liigub vabalt - näiteks pitskruviga.
Kui ei anna peale keerates järgi siis jääb ka uuesti peale ning tõenäolisemalt pead laagrit või hullemal juhul ka veovõlli otsa vahetama.
Mis taastaja oli?
Üldiselt on tingimus, et taastamiseks vajalik korpus oleks vigastusteta - nipli olemasolu või seisukord pole oluline.
Ise saatnud üle keeratud (kandid maas) ja täitsa kinni nipliga tagasi ja raha tagasi saanud.
Ette sai pandud Budwegi ja TRW sadulad kuid taha sai proovitud odavaid Elstoci sadulad mis maksid 20€ kanti tükk.
Kui ei anna peale keerates järgi siis jääb ka uuesti peale ning tõenäolisemalt pead laagrit või hullemal juhul ka veovõlli otsa vahetama.
SvenR kirjutas:Omal on olnud mitu juhtumist kus pole niplit lahti saanud ja siis on uus support vaja osta ning kallimalt kuna tagastusfondi ei vöeta supporte millel tuulutusniplit lahti ei saa vöi on küljest juba murtud(läbi proovitud teema).
Mis taastaja oli?
Üldiselt on tingimus, et taastamiseks vajalik korpus oleks vigastusteta - nipli olemasolu või seisukord pole oluline.
Ise saatnud üle keeratud (kandid maas) ja täitsa kinni nipliga tagasi ja raha tagasi saanud.
Ette sai pandud Budwegi ja TRW sadulad kuid taha sai proovitud odavaid Elstoci sadulad mis maksid 20€ kanti tükk.
- SvenR
- Foorumi veteran
- Postitusi: 893
- Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
- Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
- Kontakt:
Re: S80 2005a esipidur peal
Mafka kirjutas:Kindlasti testi, kas kolb liigub vabalt - näiteks pitskruviga.
Kui ei anna peale keerates järgi siis jääb ka uuesti peale ning tõenäolisemalt pead laagrit või hullemal juhul ka veovõlli otsa vahetama.SvenR kirjutas:Omal on olnud mitu juhtumist kus pole niplit lahti saanud ja siis on uus support vaja osta ning kallimalt kuna tagastusfondi ei vöeta supporte millel tuulutusniplit lahti ei saa vöi on küljest juba murtud(läbi proovitud teema).
Mis taastaja oli?
Üldiselt on tingimus, et taastamiseks vajalik korpus oleks vigastusteta - nipli olemasolu või seisukord pole oluline.
Ise saatnud üle keeratud (kandid maas) ja täitsa kinni nipliga tagasi ja raha tagasi saanud.
Ette sai pandud Budwegi ja TRW sadulad kuid taha sai proovitud odavaid Elstoci sadulad mis maksid 20€ kanti tükk.
Autokauplusega suhtlesin ja sealt sai sellise info et on oht et ei maksta kinni kui nippel puru keeratud, selle ei hakanud ka ehku peale saatma kuna hinnavahe olnuks 20€ kui öieti mäletan.
Ja Mafkale, kui juba pitskruvi vaja siis ilmselgelt ei liigu vabalt, ma testin kullinokkadega sellist asja tavaliselt ning kui siis liikuma ei siis on kapremont. Klotse vahetades tavaliselt kasutan ainult kruviat korraliku supporti puhul
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
Re: S80 2005a esipidur peal
Isegi kui nipli pesa vint on vigane siis on lootust osalist tagastust saada (Budweg, TRW, Elstock).
Aga pitskruvi on ehk tõesti testimiseks liigagi jõuline ja kullinokad on hea mõte.
Ise olen pitskruvi kasutanud kogu aeg.
Kinni kiiluvad pidurid on väga halb asi mis võib juhtuda ja pigem just siis, kui veidi rohkem kiirustamist ja äkkpidurdusi ette tuleb.
Kuna minu töö üks põhieeldus on olla õigel ajal õiges kohas siis olen oma õppetunni juba kätte saanud
Aga pitskruvi on ehk tõesti testimiseks liigagi jõuline ja kullinokad on hea mõte.
Ise olen pitskruvi kasutanud kogu aeg.
Kinni kiiluvad pidurid on väga halb asi mis võib juhtuda ja pigem just siis, kui veidi rohkem kiirustamist ja äkkpidurdusi ette tuleb.
Kuna minu töö üks põhieeldus on olla õigel ajal õiges kohas siis olen oma õppetunni juba kätte saanud
Re: S80 2005a esipidur peal
Tere! Vabandage palun aga ei saa aru mis jama ja milliste niplitega on nö tegu, olen niplitega (pidur) puutunud kokku pidurite "õhutamise" käigus, tingitud pid. silindrite vahetusest näiteks ja pid. niplid sai alati kinni "tõmmatud" sobiva J-momendiga (jõu-M), et neid nipleid mitte "avada" pitskruvidega,kullinokkadega jne. Tavaliselt piisab kuuskant (sobiv kõrgus) võtmest või siis sobivast "lõhikuga" spets võtmest kuid on nõutav "tingimus" nipli tehniliselt korrektses sulgemises-"lukustamises". Antud pidurite defekt muudab küsitavaks ABS-i efektsuse ja olen hr. Mafka-ga, probleemi tõlgendamisel tema poolt, päri.
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist