Käigukasti adaptsioon 437: Control module adaptation

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1433
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

Käigukasti adaptsioon 437: Control module adaptation

PostitusPostitas kaupz » 19 Veebr 2020, 23:19

2005 automaat AW55-50 teeb 2->3 ja 3->4 vahetusel väikse jõnksu, sõltuvalt temperatuurist ja mootori pööretest.
3309 õli olen alt välja lasknud 3 aastaga ikka 20+ liitrit ja Resetting Gearbox fluid change counter tehtud
ning ka Resetting the adaption toimis seisva mootoriga, aga jõnksud on jäänud.

Kas käigukasti adaption on see sama: 437: Control module adaptation ?
Pakub numbreid TCM -ECU Diagnostic software number .... 09463859 A 09463865 A 09463593 A 09480596 A
(ei mäleta kas mul luges välja sobiva numbri, esimene kord ei julgenud teha.)

Control module adaptation
Checking the software
Note! To carry out adaptation, the gearbox control module (TCM) must be programmed with specific software.
Ignition on
Read off the control module diagnostic number.

Check the read off diagnostic number against the diagnostic numbers given in the centre table.
If the diagnostic number is included in the table, the control module must be programmed with the latest software.
Press "pause" and select “Save a bookmark” so that the method can be resumed. Go to the software manager and program the control module with the latest software.
See the technical journal for information about the most recent software. Select Continue.

Control module adaptation
Conditions for adaptation
Note!
The oil level in the gearbox must be checked first to ensure that the software in the gearbox control module (TCM) can be adapted correctly.
Adjust if necessary. The gearbox fluid must also be at operating temperature (65 -110 °C)
Winter (W) mode must not be active when adapting
After activation of “Adaptation mode” and when the correct gearbox fluid temperature has been reached,
the message “ Gearbox fluid temperature too high” is displayed in the combined instrument panel display
During adaptation, gear position D must be used unless otherwise indicated.
The control module cannot be adapted in the "Man" (Geartronic) position.
Other information
To check and adjust the gearbox fluid level, see Oil level, checking .
Select Continue.

pikk õpetus jätkub
► Show Spoiler


V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Käigukasti adaptsioon 437: Control module adaptation

PostitusPostitas part24 » 23 Veebr 2020, 01:07

Kui miski kõvasti jõnksutab, iseäranis järsul kiirendamisel ülespoole, siis viitab see pigem mehhaanilise vigaduse peale. Kulumus või sodi sees või mis iganes- kasvõi metallipuru kiiruse magnetandurite peal- need korjavad heaste mõlemad igasuguse magnetiseeruva kinni mis vedelikus ujumas, annavad TCM-ile nõrku või osaliselt maandatud signaale või ajaliselt nihkunud, ja ongi tulemus käes- jõnks, kiiruseandmed ei kattunud. 15 aastat vana kast, eeldatavasti ka paraja läbisõiduga, kuidas oleks võimalik kohandada softi töö ajal juhuslikult tekkivate vigadega?
Üldiselt jõnksutab kuigipalju iga Aisini kast mis juba 200k sõitnud, vaheta seal vedelikke kui palju tahad, sest 200k sõidab kast reeglina kapitaalremondini, ja mis üle läheb, see on ainult jaapanlaste kiituseks, et hea kasti teinud. Sai kah Hõbenooles kasti vedelik vahetatud, niiütelda läbipesu, läks kohe tüki maad sujuvamaks, aga tunda on vahetused ikkagi.
Softi tarvis siis kohandada kui kas uus või remonditud kast või on TCM-moodul vahetatud. Kui kõik oma ja vana, siis vaja ikka kasti poole vaadata, sest soft ei kulu ja ei korja ka kõikvõimalikku vahele. Küll aga opereerib see soft terve rea andurite antava elektre järele. Kui ikka vedeliku temperatuuri andur näiteks annab tegelikkusest erinevat signaali, kiiruse andur tegelikkusest erinevat, siis käitub TCM ikkagi ja ainult signaali järele. Ja kui need signaalid tegelikkusest erinevad, siis tekivadki jõnksud. Igasugused andurid aga käituvad kõik viimseni termodünaamika II seaduse järele, lõpplahenduseks "pizdets datšiku", ehk siis kõik andurid liiguvad lahkumise ja suurema valetamise suunas. Kui nüüd adapteerida see TCM kõigi nende võimalik et poolpuuksus või täispuuksus andurite antavate nö signaalidega, siis hakkab see TCM talitama päris ettearvatavalt tugevasti erinevalt sellest, mis japsi ja rootsi insenerid kasti normaalseks tööks paika pannud.
Üks kirjandus selle japside karbi kohta:
https://ezbubu.files.wordpress.com/2016 ... n-51sn.pdf

Sven1T
Foorumi veteran
Postitusi: 1356
Liitunud: 07 Okt 2011, 19:16

Re: Käigukasti adaptsioon 437: Control module adaptation

PostitusPostitas Sven1T » 23 Veebr 2020, 08:57

Kui kast külmast peast toimetab normaalselt ja probleemid hakkavad ilmnema peale mõningast sõitu kuniks kasti õli soojaks läheb, siis on ilmselgelt probleem hüdraulikas! Kasti soojakssõitmiseks pead sõitma ca 70-80 km ... umbes nii palju on vaja, et kasti töötemperatuur tõuseks ca 85 kraadini ... alles sellel temperatuuril näitavad solenoidid oma vead välja!!! Kui jamad ilmnevad ka külmast peast, siis tegu ilmselgelt mehhaanilise probleemiga!

Kui küsimusi on ... või on vaja hüdraulikat või tervet kasti, siis võta ühendust!

51937054

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1433
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

Re: Käigukasti adaptsioon 437: Control module adaptation

PostitusPostitas kaupz » 23 Veebr 2020, 13:21

külmalt on vähem jõnkse (õli paksem või ka soft käitub teisiti "külmas programmis" )
jõnksud on kuskil 1800rpm kiirendusel,
aeglasemalt ja ka 2200+ rpm on sujuvad vahetused. ka põhjagaasiga.

ehk siis ilma remondita võib Adaption kehvemaks teha?
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Käigukasti adaptsioon 437: Control module adaptation

PostitusPostitas part24 » 23 Veebr 2020, 14:40

Soft käitub alati ühtmoodi, just vastavalt sellele, milliseid elektrilisi signaale see anduritelt saab. Kui jõksutab niiütelda "ökonoomsustasandil", siis ei ole katki midagi, lihtsalt satub aeglasemal jöristamisel kiirusega käikude vahele ja vahetab. Kui pedaal põhjas vahetab sujuvalt ilma rappimata 1-5 ja pedaal põrandast lahti tagasi 5-1, siis ei ole sel kastil läbisõitu arvestades midagi häda. Selle õli võiksid siiski minna lasta täielikult ära vahetada, sest see tirts sisse ja tirts välja, see on pmst täiesti kasutu tegevus. Põhjus selles, et see õli (vedelik) ei setti mitte kunagi. Kõik mis temas ujub, see ujub. Kinni võtab suurema filter ja siis on sääl ka magnet või magnetid, mis metallisodi kinni püüavad. See viimane (metallisodi) on suur kurja juurikas, sest see tekib pidevalt- hulk hammasrattaid nühivad üksteise vastu, ikka tuleb seda tolmu. Samuti kuluvad friktsioonkettad. Solk ummistab. Solgi saab täielikult välja tegelikult ainult kasti juppideks võttes ja puhastades, mis aga sõitnud kasti puhul üsna mõttetu, sest kasti kulumus jääb, remondid aga peaaegu sama kallid kui uus kast. Kui see õli sihuke kogu aeg kõike hääd ja paremat kogunud, siis võib see kerge rapsimine just sellest õlist tingitud ollagi.
Adaption eesti keeli on kohandamine, adapteerimine. Kui soft adapteerida niiütelda "tundmatu" kastiga selle hetkeseisus, siis kus on garantii, et see hetkeseis mõne aja pärast ei muutu ja soft jumala normaalset konditsiooni veaks pidama ei hakka?
See meerika või kelle iganes tuunimise värk, see on kirjandus pmst uute ja remonditud kastide tarvis, et saavutada ideaalseid minekuid. Meerikas sihuke moes. Kui liikumisvahend, siis peab ikka kasti softiga kohandama, mitte vastupidi, sest see soft on selle kasti töö ja töövõime kohal ainus muutumatu suurus.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: marks4 ja 16 külalist