1. leht 2-st

XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 09:47
Postitas Aare85
Autoks on 2000. a (2gen) V70XC

On tekkinud selline pidurite anomaalia, mis järsult süvenes, kui vahetasin kuu aega tagasi rattaid, sai kruvikaga supordi kolvid sisse lükatud ja pärast pedaal üles pumbatud.

Tekkis nagu selline tunne, et pidurites on õhk sees. Oled sada korda õhutanud, asendanud peasilindri uuega (ATE), kontrollinud kõik üle. Vedelikku kuskile ei kao.

Kui esimene kord pidurdada, siis läheb pedaal päris sügavale (kuid mitte vastu põrandat) ja pidurdus on üsna hädine, isegi absi tööle saamiseks praeguse ilmaga (sõitsin eile) tuleb jalaga kõvasti pressida. Pedaal on selline pehmevõitu ja aeglustus meenutab vana trummepiduritega mosset.
Kui lasta pedaal kiiresti lahti ja vajutada uuesti, siis võtavad pidurid kärtsti.

Lugesin foorumist piduriteemasid - vaakumpump (mingi elektrimootori tirin kapoti all - ju see on see pump) töötab peale mootori seiskamist ehk 10 sek. Võimendis oli peasilindri eemaldamisel igatahes vaakum sees (susises, kui peasilinder lahti lasta).

Mul on mõistus täitsa otsas :(
Õhku sees pole tirtsugi - olen 3 korda õhutanud ja kohe katsetanud - sama tulemus.
Mõtlesin, et võtan võimendi küljest vaakumtoru lahti ja proovin, mis siis toimub.

Andke nõu palun.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 09:50
Postitas gljuk
Pane mootori patjatele pimedad ette ja vaata kogu vaakumsüsteemi üle. Ehk on kuskil veel lekkeid.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 09:51
Postitas no1
Õhutad ikka seisva mootoriga?

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 10:04
Postitas Aare85
Jah, ikka seisva.
Kui on õhutatud ja mootor käivitada, siis kui jalg piduril hoida, vajub pedaal jala all umbes pooles käigu ulatuses alla (sedasi peaks nagu normaalne olema).

Unustasin veel öelda, et kui peale esimese korra "pehmust" pidurdades pedaal üles lasta ja uuesti kohe vajutada, on pedaal suht "kõva" ja auto pidurdab kärtsi - nagu normaalsed pidurid töötama peavad.

Läheb 20 sekundit mööda - täpselt sama seis. Vajutad esimest korda, pedaal läheb 1/3 peale põrandast, on pehme, pidurdus väga (tõlkimatu rõve sõim). Lased lahti, vajutad kohe uuesti, võtab kohe kärtsti, absi läheb praeguse libedaga tööle ja auto pidurdab täitsa rahuldavalt.

Kahtlustasin alguses mädat peasilindrit, kuid selles probleem pole.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 10:07
Postitas tnx
Puuduv võimendi ei tee pidurit pehmeks, pigem vastupidi.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 10:13
Postitas Aare85
No seda ma järeldasin ka ise, et uut võimendit ma kohe ostma ei hakka.
Aga et kisub vaakumlekete poole?

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 11:49
Postitas Leho
Oma kogemusest kahekordse vajutamisega julgen väita, et kuskil ikkagi õhk sees.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 12:11
Postitas Aare85
Kas probleem võib olla selles, et ma õhutasin vanakooli süsteemi järgi - järjekorras parem tagumine, vasak tagumine, parem esimene, vasak esimine?

Netist loen üllatusega, et järjekord peaks vasakpoolse rooliga autol olema: vasak esimene, parem esimene, vasak tagumine, parem tagumine. :roll:

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 12:42
Postitas Leho
Seal peaks vaatama masina speci järgi. Mõnel masinal tuleb seda ainult kindlas järjekorras. Vaadata tuleks ABS i pumba asukoha järgi. Mõnel on see hoopis mujal kui pidurivõimendi.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 13:25
Postitas Aare85
Antud autol asub ABS kobakas kohe peasilindri kõrval.
Käisin garaažis käsiraamatut uurimas (Haynes) ja seal oli kirjas vasak esimene, parem esimene ja siis tagumised suvalises järjekorras. Mispoolse rooliga - ei olnud sõnagi (võib-olla ABS pump asub samas kohas).
Õigemini oli kirjas nii
Left front - handbrake
Right front - handbrake

Mis see "handbrake" seal tähendab, ei saagi täpselt aru, sest käsipidur on autol (ka S80-l ja XC-l) trossiga ja hüdraulikast täiesti sõltumatu.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 13:38
Postitas janar103
Ilmselt lugesid Sa ka seda teemat: viewtopic.php?f=18&t=38932&p=274842&hilit=koosm%C3%B5ju#p274842

"Lugesin foorumist piduriteemasid - vaakumpump (mingi elektrimootori tirin kapoti all - ju see on see pump) töötab peale mootori seiskamist ehk 10 sek. Võimendis oli peasilindri eemaldamisel igatahes vaakum sees (susises, kui peasilinder lahti lasta)."

Minul peale pidurivõimendi vahetust see pump enam ei pirise. Mitte sekunditki peale mootori seiskamist. Kui piriseb, siis ikkagi kusagil vaakumi leke.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 14:14
Postitas maan
Oli hiljuti sama kogemus enda masinaga. Kui kruvikaga neid laiali surusid, võis sodi klotsi ja kolvi vahele vajuda ning surub klotse viltu, seega ongi vaja rohkem vajutada reageerimiseks.

Õhutamise kohalt on mul alati esimene variant toiminud.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 14:27
Postitas Aare85
janar103 kirjutas:Ilmselt lugesid Sa ka seda teemat: viewtopic.php?f=18&t=38932&p=274842&hilit=koosm%C3%B5ju#p274842

"Lugesin foorumist piduriteemasid - vaakumpump (mingi elektrimootori tirin kapoti all - ju see on see pump) töötab peale mootori seiskamist ehk 10 sek. Võimendis oli peasilindri eemaldamisel igatahes vaakum sees (susises, kui peasilinder lahti lasta)."

Minul peale pidurivõimendi vahetust see pump enam ei pirise. Mitte sekunditki peale mootori seiskamist. Kui piriseb, siis ikkagi kusagil vaakumi leke.


Lugesin, lugesin.
Mulle lihtsalt ei mahu see praegu loogikasse - oletame, et võimendis või voolikutes on vaakumleke - miks see probleem peale teistkordsel pedaalile vajutamist kaob ja pidurid funkama hakkavad? Teistkordsel vajutamisel või pedaaliga pumpamisel on paunast osa vaakumit "kulutatud" ja sooritus peaks olema siis samasugune või nõrgem kui esimene kord. Vaakumleke täiendab, et vaakum paunas on väiksem ja võimendi arendab väiksemat jõudu, seega pidurdamine peab muutuma raskemaks ja pedaal kangemaks.

On võimalik, et on ka vaakumleke, kuid kuidas mõjutab see seda, et esimesel vajutamisel on pedaal nagu lambajalg, teisel (ja järgnevatel) vajutamiselt muutub kõvemaks (mitte kivikõvaks, aga paremaks) ning pidurid hakkavad nagu toimima? See kõik viitab nagu õhule süsteemis, aga omast arust ma õhutasin korralikult ja lasin sealt süsteemist terve liitri uut vedelikku läbi- lõpuks läbipaistvates torudes polnud õhumulligi.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 14:35
Postitas igiliikur
Ma lugesin sügisel ühest teisest foorumist analoogset probleemi, kahjuks ei mäleta mis foorum oli :D Kui ma nüüd õieti mäletan, siis oli probleem hoopis supportis ehk siis imes kolvi vahelt õhku sisse. Lihtsalt mingi pa*k oli vahele läinud. Nii tihe oli aga, et õli välja ei ajanud.
Siin oleks ilmselt vaja vaadata kõikide rataste pidurdusjõudu, võib olla saab sellest midagi targemaks. Test ühe vajutusega ja kahe vajutusega. Ehk siis piduritest kusagil services või ülevaatuspunktis.

Re: XC70 pidurite anomaalia

Postitatud: 06 Jaan 2016, 14:40
Postitas janar103
Õigus, ÜV punkti võiks külastada tõesti.