1. leht 9-st

Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 11 Okt 2015, 22:13
Postitas racer20
Tarvis oleks enne talve käigukasti õli ära vahetada.
Ehk on keegi kursis või lasknud hiljaaegu sama protseduuri teha ning oskaks natuke nõu anda.
Mis selline protseduur maksma võiks minna ning milline oleks pädev remonditöökoda seda teostama?
Palju esindus küsib?Hõbenooles küsitakse 230.- aga sinna Lõuna-Eestist suht pikk maa ning ehk oskab öelda kas siinkandis keegi veel sellega tegeleb ja asja jagab?

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 11 Okt 2015, 22:25
Postitas gljuk
Võid ise vahetada. Olen enda garaažis juba mitmele autole vahetanud.
Valad välja niipalju kui tuleb ja valad samapalju juurde.
Kui usud pigem "täisvahetuse" teemat, siis otsi kas või siitsamast foorumist, paljudel on peale sellist vahetust kast laiali lendanud. Mina ei riskiks.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 12 Okt 2015, 09:35
Postitas no1
Mul tehti n.ö loputus kokku ca. 13L õli vist Volrem-Autos.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 12 Okt 2015, 13:45
Postitas paikas
12l on ette nähtud läbipesuks ja sellest peaks sisse jääma mingine liiter äkki?

https://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY kui inglis keelest aru saad. samamoodi saab volvol ka.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 13 Okt 2015, 19:41
Postitas raivor
Kui auto on ikka 200K+ sõitnud siis mina küll enam ei riskiks õlivahetusega. Kui kast toimib ja mingeid anomaaliaid ei ole siis milleks torkida.
Kui tonn-poolteist lihtsalt kasutult taskus seisab siis võib muidugi sellega eksperimenteerida.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 13 Okt 2015, 20:19
Postitas gljuk
Asi ongu selles, et 3 liitri kaupa.on selline pehme vahetus, et kastile ei tohiks see palju stressi tekitada. Ning kui õli üldse ei vaheta, siis sureb kast just selle tõttu.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 13 Okt 2015, 21:11
Postitas tallaploomi
Enda 2007 s80-nel lasin vahetada mingi aeg peale ostu autohoolduses,sisse läks valvoline automaatkastiõli(mingi 330 euri läks)
60000 sõitsin ja lasin uuesti vahetada Haapsalu kohalikus töökojas kus spetsiaalne aparaat olemas ning sisse läks addinol http://www.addinol.de/oilfindnew/oil_de ... hp?id=1527 (200 euri)
Autohoolduses võetakse vahetuse toimingu eest lihtsalt 2 korda rohkem raha,proovisõit ja mis seal veel kõik arve peal oli.
Muidugi tehti samad toimingud ka Haapsalu töökojas ära.

Mõlemal korral oli vahetus läbipesumeetodiga ning spets aparaadiga.
Natuke üle 100000km-i olen ise sõitnud 4 aasta jooksul ja automaatkast töötab siiani laitmatult.

Naabrimees lasi ka enda 2008 s80-ne atm õli ära vahetada esimest korda 280000km-i peal läbipesumeetodil ja siiani sõidab ja kast toimetab väga hästi.
Tema volvo atm kast töötas ideaalselt ka ennem õlivahetust.

Paljud inimesed arvavad,et kui neil kast jamab siis õlivahetus remondib kasti ära,kahjuks nii ei ole.
On neid kellel peale õlivahetust jookseb kast kokku ja ka neid kellel hakkab ilusti tööle.

Mina kindlalt ei usu,et atm kasti õli täisvahetus korras kasti peeti keerab.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 13 Okt 2015, 23:06
Postitas Raits754
Samahästi võiks ju öelda, et mootoris pole mõtet õli vahetada.. jookseb kokku äkki

või põhjendage ära mis imepõhjusel need automaatkastid seda õlivahetust nii väga kardavad??

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 13 Okt 2015, 23:13
Postitas gljuk
10sek otsimine ja tulemus:

http://volvoclub.ee/foorum/viewtopic.ph ... 30#p184945
http://www.volvoclub.ee/foorum/viewtopi ... 38#p155705

Mõlemad tegijad on foorumis hästi tuntud. Tahate statistikat täiendada? Palun! Kes ei usu, et on riski, vahetagu läbipesuga. Mulle tundib parem variant teha 2 korda "pehme" vahetus ja siis, kui p3r66e sügeleb, teha läbipesu.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 13 Okt 2015, 23:49
Postitas tallaploomi
Kasutajal vendik lendas kast laiali 20000 km-i peale õlivahetust ja seda nüüd selle kaela ei saa küll ajada.
mgldisaine-t hoiatati ennem vahetust,et kast kulunud ja võib peale õlivahetust kokku joosta ja jooksiski e. kast oli peetis ja lootis,et õlivahetus teeb korda.
Millest me siin räägime.
Juba peetis kastiga on risk olemas jah,et jookseb kokku ja ka võib paremaks minna,kuid väita,et siin foorumis on paljudel kast kohe peale õli täisvahetust kokku jooksnud jätab sellise mulje,et kindlalt jookseb kokku.

Korras kastiga ei juhtu midagi ja pe....s kasti õlivahetusega ära ei remondi.

Loe mu eelmist postitust ja näed,et ma ei väida seal,et riske pole,risk on peetis kastiga.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 14 Okt 2015, 00:39
Postitas maan
gljuk kirjutas:10sek otsimine ja tulemus:

http://volvoclub.ee/foorum/viewtopic.ph ... 30#p184945
http://www.volvoclub.ee/foorum/viewtopi ... 38#p155705

Mõlemad tegijad on foorumis hästi tuntud. Tahate statistikat täiendada? Palun! Kes ei usu, et on riski, vahetagu läbipesuga. Mulle tundib parem variant teha 2 korda "pehme" vahetus ja siis, kui p3r66e sügeleb, teha läbipesu.

Statistika jaoks oleks vaja ka neid, keda on aidanud läbipesu. Ilmselt on positiivset tulemust siiski rohkem.
Ka mu masin sai alguses iga teine hooldus kastist 3,5L välja ja sama palju puhast õli juurde, aga ikka hakkas jamama. Kasti maht on 7,2L ning 3,5L puhast õli teeb selle ainult natuke puhtamaks. Kui peaks uuesti otsast alustama, teeks läbipesu meetodil õlivahetusi.

Kui kast juba jamama hakkab, siis on iga õlivahetus lihtsalt raha raiskamine ja suurema probleemi kaugemale lükkamine. Tuleks hoopis kiiremas korras süveneda hüdroploki puhastusele, kus sees on pisikesed filtrid, mis korjavad setet ning metallipuru ja neid ei leota puhtaks ükski läbipesu. Metallipuru on nii peenike, et näpuvahel tundub nagu muda vms ning sellest sodist umbes pool hakkab magneti külge. Samuti satuvad metalli osakesed koos kärsanud õlist tekkiva sodiga klappide vahele ja hakkavad klapi liugpindasid kulutama, kuni lõpuks liugpind mõõdust väljas ning hakkab survet läbi laskma. Ka võivad klapid kinni kiiluda.

Kõige rumalam soovitus oleks see, et korras kasti pole mõtet torkida :mrgreen:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 14 Okt 2015, 10:01
Postitas immadis
Samuti ütleks mina, et kasti õlivahetus tegi ainult asja paremaks. Enne jõnksutas ja läks väikse raksuga sisse, nüüd vahetab väga pehmelt.
Õlivahetuse tegin samamoodi, 3.5l välja ja samapalju peale. Seda kordasin peale neli korda igal nädalavahetusel.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 14 Okt 2015, 10:09
Postitas tnx
Raits754 kirjutas:Samahästi võiks ju öelda, et mootoris pole mõtet õli vahetada.. jookseb kokku äkki

või põhjendage ära mis imepõhjusel need automaatkastid seda õlivahetust nii väga kardavad??


Mootori eripära võrreldes automaatkastiga on see, et mootoriõli sekka satub töö käigus pidevalt veidike põlemisel tekkivat tahma ning kütust ja sellepärast on mootoriõli vaja sagedamini vahetada.

Teine erinevus on detailide ehituses ja töö metoodikas. Mootori õli vajub seistes ise karteri põhja, sealt lased ta välja, vahetad filtri ära ja paned uue õli sisse. Automaatkasti õli tule niimoodi välja, põhjast saad kätte mõne liitri. Siis tehaske see nn dünaamiline õlivahetus, mis tähendab, et kusagilt süsteemi keskelt ühendatakse toru lahti, kust siis töötava mootoriga hakkab õli välja lendama. Siis see spetsmasin või sõber kallab pidevalt uut õli peale, et kast kuivale ei jääks ja niimoodi lödistatakse seni, kuni tundub, et rohkem sodi parasjagu enam välja ei tule. Aga filter on enamasti kusagil sees, sõltuvalt kasti tüübist võib isegi nii sügaval sees olla, et filtrit ei vahetata. Tootja sellist asja pole ette näinud ja vaevalt need õlivahetajad isegi on iga kasti kohta analüüsinud, mis mõju täpselt tekitab lahtise toruga käivitamine.

Kolmas erinevus on see, miks ja kuidas seda õli kasutatakse. Mootoris on õli ainult või peamiselt määrimiseks ning teda pumbatakse suure survega igale poole, sealjuures võib see surve kõikuda üsna suures piires. Automaatkastis on õli ülesandeks ka käikude vahetamine ja selles osas on oluline, et õli surve oleks täpselt õige ja klappide liigutamine nõuaks täpselt vajalikku jõudu.

Neljas erinevus on remondi keerukus ja hind. Kui mootoris läheb õli vähe mustaks ja selle tulemusel hüdrotõukur lagisema hakkab, siis neid saab ühekaupa prooviks vahetada. Kui automaatkastiga midagi juhtub, siis see tähendab reeglina kapremonti, mida oskavad hästi teha vaid üksikud töökojad, ja neljakohalist väljaminekut.

Aga lõppeks on asi ju lihtne - garantiiajal tuleb garantii kehtivuse säilimiseks järgida tootja juhendit, edasi on igaüks oma auto peremees ja otsustab ise, kas ja mil moel ta oma auto eest hoolt kannab. Kui aega, raha, oskusi ja huvi on, siis võib ju ka kord aastas terve kasti pulkadeks võtta, lapiga puhtaks pesta, kulunud tükid vahetada ja nautida muretut sõitu.

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 14 Okt 2015, 11:35
Postitas hypnotiza
Palun säästke oma autode kaste! Olles lammutanud, remontinud ja uurinud Volvo kaste, siis võin julgelt öelda: Läbipesu on Volvo automaatkastidele surm. Seda võin öelda AW50-42LE, AW55-50/51SN ja TF80SC kastide kohta. Kõige suurem erinevus nende kastide ja muude automarkide kastide vahel on see, et neil on "sisseehitatud" filter. Ehk siis selle filtri kättesaamiseks on vaja kast maha ja lahti võtta. Eksperdid kahjuks ei arvesta kasti iseärasustega. LÄBIPESU toimib AINULT siis kui kasti filter saab vahetatud PEALE pesu. Point selles, et õli imetakse kasti põhjast läbi filtri (kuhu jääb ka suurem mustus - halvimal juhul ummistab filtrit) õlipumpa, sealt edasi läbi solenoidiploki jookseb osaliselt kasti vajalikesse kohtadesse ning ülejääk surve lastakse läbi ülerõhuklapi radikasse jahtuma. Viimasest siis lastakse ka vana õli tavaliselt "pesu" käigus välja. Teisisõnu saab kätte ainult filtreeritud õli. Hullemaks teeb kogu asja see, et uus ja värske õli läheb kasti sisse otse solenoidiploki peale. See on ka kasti kõige rohkem mustust kogunud koht peale kastipõhja ja filtri. Mustus pestakse uue õliga nii sealt kui ka mujalt lahti ja see siis ronib omakorda filtrisse. Tulemus - esialgu näiliselt paremini töötav kast kuna mustus sai ju minema lamellide ja solenoidide vahelt. Filtril aga puudub endine läbilaske võime tänu ummistusele ning sisu hakkab tasapisi kuluma kuna puudub täielik õlitus. Selleks mustuseks muide on suuremas osas lamellitolm mis moodustab kokku kogunedes papipuru taolise kihi.
Pesu toimiks siis kui on kast millel on all õlipann ja selle taga omakorda kergelt vahetatav filter. Ehk siis lahti pestud mustus lastakse õliga välja ja filter vahetatakse koos sinna kogunenud mustusega.
Nimetatud kastide puhul tohiks teha õlivahetust AINULT õli alt välja lastes ja samapalju uut peale pannes. Õlipunn asub täpselt õlivõtturi juures - ehk seal kus on mustust kõige rohkem ja välja lastes tuleb seda ka kõige rohkem välja. Soovitatav on teha seda vahetust mitu korda, et saada välja võimalikult palju seda mustust.
Kui on juba puhas õli sees ja asi korras, siis tasuks vahetada õli iga vähemalt 100'000km tagant.
Esindus ütleb "eluaegne õli" - Elueaks on arvestatud ca. 300'000km

Suuremad probleemid ka kirja mis kaasnevad õli mitte vahetamise korral:
AW50-42LE - 500'000-600'000km pärast kulunud detailid ja filtri ummistus. Klassikaline sümptom - kaob veojõud tasapisi kuni käikude lõpliku kadumiseni. Pärast mõningast seismist töötab jälle mõnda aega.
AW55-50/51SN - 300'000km pärast kulunud detailid, ummistunud filter, ummistunud solenoidid ja solenoidiplokk. Peamisena kulub ära sekundaarse võlli otsalaagri pesa. Klassikaline sümptom - käigud libisevad, vahetused jõnksudega.
TF80SC - 300'000 pärast kulub ära solenoidiplokk ise. Klassikaline sümptom - Käigud lähevad pauguga sisse ja sõidu ajal vahetuvad jõnksudega, ühtlasel sõidul tekib pöörete kõikumine.

Mul siin piisavalt väljanäituseks erinevaid kulunud juppe. Kõigil alguse saanud ühest asjast - õli mitte vahetatud.
Mingi aeg üritan ka lisada pilte kasti sisudest ja skeemidest. Siis peaks igaüks aru saama, et see "pesu" ei toimi kui filtrit ei vaheta!

Mõnusat kulgemist!

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Postitatud: 14 Okt 2015, 14:27
Postitas igiliikur
hypnotiza kirjutas:Pikk jutt.


Asjalik jutt ja tundub päris loogiline. Ma pole ka ühtegi volvo kasti lammutanud ja sain nüüd targemaks. Ühesõnaga mõistlik on 3-4 korda nn "poolikut" õli vahtust teha. Ma igatahes hakkan oma xc90 puhul nii toimetama.