13. leht 16-st

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 29 Apr 2017, 00:40
Postitas bnd
Täna vahetati siis siin Haldexi õli ja puhastati filter. Nn klassikalist filtrit tal polegi? on ainult sõel pumba ees. Lõunast tulin taas mägedesse ja lumme, ning sellest õlivahetustest polnud abi. Saaga jätkub. PS! Hoian seda teemat üleval ainult info mõttes, kui kellegi peaks sama anomaalia esinema. Nädala keskel tagasi Eestis ja siis müüja töökotta sisse. Küsimus aga endine, kas pump saab kuidagi "pool tööd teha", rullikutel on tagasild olemas, aga koormusel jääb lahjaks. Ehk siis midagi ta teeb, aga mitte piisavalt.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 17 Mai 2017, 16:10
Postitas bnd
Update
Asi oli ikkagi pumbas, käisin müüja juures, võeti pump maha, pandi laual käima ja olidki miskid anomaaliad, kuigi surveandur jne vigu ei näidanud. Pandi garantiikorras uus pump peale ja asi toimib.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 31 Okt 2017, 12:48
Postitas jaapanlane
Huvitav, kas II ja III gen. haldexi õlipump töötab pidevalt, või ainult siis, kui vaja. St. kui süüde sees, peaks olema kuulda, et pump töötab.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 05 Nov 2017, 21:16
Postitas ruslanpro
Töötab siis, kui mootor töötab.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 30 Nov 2017, 12:26
Postitas motorexx
Sai endale soetatud 2008a XC70, kuna eelmine omanik polnud auto asjade pealt väga teadlik siis järeldasin seda, et tõenäoliselt remontis autot alles siis kui midagi alt ära kukkus või häält tegema hakkas. Õnneks autol hetkel töötab nelikvedu (sai seda proovitud siin esimese lumega), aga minu mõte on, et peaks kõik nelikveo komponendid üle käima, et see jääks ka tööle (eelnevate nelikveo hoolduste kohta info puudub).

Kuna see auto on mul esimene nelikveoline, siis teadmised sellel alal on vähesed. Lugesin siin teema läbi ja mida edasi jõudsin siis aina segasemaks läks. Kuna siin teemas käivad mitme põlvkonna süsteemid läbisegi jutuks, siis otsustasin küsida konkreetselt oma masina kohta käivat.

Kuna süsteem hetkel töötab siis hoolduse võtaks esialgu ette õlide vahetamises. Esimeses postituses on juttu õlidest. Kas need eelpool mainitud õlid käivad iga auto sisse olenemata aastast, haldexi generatsioonist või milleski muust mida tuleks konkreetse auto juures tähele panna? Ehk siis tuleks ära vahetada 1)nurk-ülekande õli 2)haldexi õli koos filtriga 3)taga diffri õli.

Ma ei tea kas ma mõtlen liialt üle või jääb mingi oluline koht kahe silma vahele on minu postituse eesmärk.

Ette tänades!

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 30 Nov 2017, 12:51
Postitas Iceman
Hoolduse käigus tasuks kindlasti kriitilise pilguga üle käia ka nurkreduktor. Kui on lõtk sees, siis hakkavad varsti laagrid otsa saama. Siin foorumis on mõned mehed neid lasknud vahetada ka. Samuti on nurkreduktoril nõrk koht kastiga ühenduse muhv. Kui see on juba kulunud, siis palju pole vaja kui viskab nuudid siledaks ja nelikvedu enam pole. Pikemajalise auto omamise plaanis tasuks ka see ära vahetada uue vastu.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 04 Dets 2017, 08:49
Postitas motorexx
Millised õlid oleksid alternatiivid IA-st pakutavatele, jällegi siit teemast on nii mõnedki läbi käinud?

Uurisin ka natukene välismaa lehekülgi ja sooviksin teilt üle küsida sellist asja, et kuidas komenteerite seda, et kui uus õli sisse lisada nurk ja diffrisse kuniks hakkab august välja voolama siis tuleb välja võtta nurkülekandest 100ml ja diffrist 50ml õli, et saavutada õige tase?

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 14 Dets 2017, 22:45
Postitas SinineVagun
Väike mure nelikveoga. Tagasild ei lülita igakord järgi, vahepeal oleks nagu täitsa esivedu, vahepeal gaasi andes toimib nelik normaalselt ja mõnikord lülitab viivitusega ja suurema jõnksuga. Auto XC90 06/07.

Vida näitab veakoodi: DEM-P188974 oil pressure pump performance - mechanical failures - actuator slipping

Juurde ka paar graafikut live dataga
Pilt

Pilt

Mõlemal graafikul kujutatud see hetk, kui gaasi andes tuleb nelik järgi viivitusega ja suurema jõnksuga. Roheline siis pumbale peale tulev pinge ja sinine see hetk kui õlirõhk tõuseb ja nelik rakendub. Tühikäigul ja kui nelik ei ole rakendunud, näitab rõhku ka 0,08 aga peaks olema >0,3
Teise auto pealt mõõtes, millel nelik toimib, liiguvad mõlemad näidud päris sarnaselt ja minimaalse vahega, umbes nagu eelnevatel graafikutel peale seda suuremat jõnksu. Tühikäigul rõhk 0,36.

Siit olekski küsimus, et kui pump ise välistada (arvete järgi eelmine suvi koos haldexi õli ja filtriga vahetatud), kas peaks kahtlustama õlirõhu andurit või haldexi solenoidi? Või ehk DEM ise vigane? Keegi äkki kokku puutunud või siis niisama natuke targem ja oskab midagi soovitada.
Veel küsin, kui DEM haldexi küljest lahti võtta, kas sealt kaudu jookseb õli ka välja? Solenoidi ja anduri otsad ilmselt puutuvad õliga kokku, aga kui palju sealt õli välja tuleb? Kas peaks enne varuma uue õli.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 19 Dets 2017, 00:15
Postitas j4nx
Täpselt sama teema mul. Veakoode ei ole mul ainult.. Sain läpakale aku ja käisin väljas proovimas. Külma mootoriga toimib asi kenasti, aga nii kui soojemaks läheb, siis hakkab viivitusega järgi tulema. Anna teada kui targemaks saad enda auto poole pealt! :)

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 19 Dets 2017, 21:13
Postitas SinineVagun
Olen ka viimasel ajal tähele pannud, et tagasilla rakendumine on seotud sellega, kas olen alles sõitu alustanud või juba pikemalt sõitnud. Algul kõik toimib, hiljem tuleb viivitus sisse.
Samuti panin tähele, et kui vidaga DEM alt vaadata rataste kiiruseid (velocity), siis parema tagumise ratta näit on vähe võssa, kui teised on seal 25km/h kanti, siis selle näit on üle 100 000km/h :D Mingil kiiremal sõidul nägin isegi üle 300 000km/h numbreid. ABSiga seotud bloki alt vaadates on rataste kiirused kõik korras. Ma ei tea kas see on kuidagi selle tagasilla rakendumisega seotud või mitte, aga lihtsalt selline tähelepanek. Varsti hakkab puhkus, siis saab asja tõsisemalt käsile võtta, saab ehk kunagi korda ka.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 23 Dets 2017, 20:23
Postitas j4nx
Mul arvatavasti ikkagi temperatuuri/rõhuandur läbi..täna kolasin veel VIDAga veidi ringi ning "unselected CSC" alt võtsin "4-wheel/all wheel drive, Does not work, MU" ning klikkisin update peale. Enne seda oli DEM rohelise täpiga ning pärast update oli punane jällegi ning veakood DEM - 0007 Hydraulic pressure Faulty value. Ehk siis viitab rõhuandurile. Jusiis sain Ebayst kasutatud andurit ostes tünga ning sain rikkis anduri :(

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 02 Jaan 2018, 18:47
Postitas mihkli
2005 aasta xc70 ja nelivedu ei ole. Kardaan käib ringi ja diagnostika ei näidanud haldexi veakoode ehk siis suure tõenäosusega muhvi teema (+vahekasti nuutvõlli taastamine). Mul küsimus neile, kes asja läbi teinud: palju muhvi vahetuse ja võlli taastamise eest olete maksnud? Kelle juurde tasub minna?
Kas lammutusest vahekasti otsimist on mõtet ette võtta?

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 04 Jaan 2018, 20:55
Postitas mattu
Oled kindel et võll ka vaja taastada? tavaliselt läheb muhv, see mingi paarisaja ringi.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 04 Jaan 2018, 21:43
Postitas mihkli
Targemad mehed arvasid, et 90% tõenäosus, et võlli vaja ka taastada, kuna teadmata aeg juba esiveolisena ringi kimanud. Ega enne teada ei saa, kui on lahti võetud...
No vast tuleb aegamööda veel arvamusi siia.

Re: XC/AWD nelikvedu

Postitatud: 05 Jaan 2018, 12:22
Postitas mattu
eks lahti võtmisel selgub jah, aga siiski enamasti on muhv, kuna vanemad muhvid oli õrnemad siis tõmbas nukad maha, uuemad pidid tugevamad olema. Nii et üsna suur tõenäosus on, et pääsed kergemalt. Ise käisin Autovivas.