2,4d ja D5-e automaatkasti õli

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
vendik
Kreisi postitaja
Postitusi: 347
Liitunud: 10 Sept 2009, 16:39
Asukoht: Pärnu

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas vendik » 15 Mär 2011, 14:39

Mul polnud põhjust kahelda, sest auto ju enam ei sõitnudki.

Kasutaja avatar
Vikko
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 26 Okt 2009, 16:20
Asukoht: Tamsalu
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas Vikko » 19 Mär 2011, 11:08

Võtsin VADIS'es prooviks suvaliselt 2000.a. S80, mootor D5252T, käigukast ainuke pakutav AW 50-42:
Warning! Oil grade: Only automatic gearbox fluid (ATF). Dexron III (the fluid must have a G license). This is usually given as “Dexron III (G-xxxxx)” where xxxxx is a 5 digit serial number. “Dexron III-G” (without a number) may also occur. The Volvo P/N for this oil is 1161521–8 (1 litre container).

Teise näitena valisin 2003.a D5244T2, käigukast AW55-50/51SN:
Use only gearbox oil, Volvo P/N 116 1540-8 (1 litre container), 116 1640-6 (4 litre container).

See autokaupade Carlube ATF-U on: Volvo 1161540

Seega näiteks esimesele kastile see õli ei sobi, viimases näites olevale aga küll.
Minu enda autol on 4T65EV kast (peaks see nn ameerika oma olema) ja selle kohta ütleb VADIS järgmist:
Only ATF fluid Dexron III (with G-license).Gearbox oil, Volvo P/N 116 1521-8 (1 litre container), 116 1621-6 (4 litre container).

Seega peaks teadma täpset aastat, mootori marki ja käigukasti tüüpi ning selle alusel saaks Vadisest kergelt järgi vaadata kas antud autokaupade õli konkreetsele käigukastile sobib. Usun, et see laieneb ka teistes poodides müüdavatele ATF õlidele, mille puhul on volvo sobivuskood eraldi välja toodud.
S80 2,9 136MGG

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas sipelgas » 19 Mär 2011, 11:20

Volvo poolt on olemas ka tehniline info selle kohta, et AW50-42 kastil võib kasutada 116 1540 (JWS3309) õli kui on probleeme järskude lülitustega jms. Soovi korral võib panna paremat õli.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas gljuk » 19 Mär 2011, 11:55

GM kast tahab ilmselt Dextron III õli jah. JWS3309 spetsifikatsioon on aga dextronist rangem, seega seda saab kasutada ka vanemates kastides, mitte aga vastupidi.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
Vaho
Kõva postitaja
Postitusi: 124
Liitunud: 15 Apr 2010, 08:29

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas Vaho » 05 Juul 2011, 10:50

sain siis lõpuks nii kaugele, et vahetasin oma kägukastis õli ära. Kasutasin just sedasama Carlube ATF-U õli maksumusega 8,50€ liiter. Kulus 10,5 liitrit. Tean, et osad kasutavad isegi 18 liitrit, aga nii palju kui olen lugenud, siis ega selle säravpunase värvi tagaajamine eesmärk olegi, peale 10-t liitrit ei olevat asjal enam väga suurt pointi. Käigukasti mahutavus on muidu ka ainult 7,6 liitrit.
Alguses lasin alt välja, tuli 3,5 liitrit ja värv oli mitte tumepunane ega isegi tumepruun vaid absoluutselt must. Auto on kontrollitult sõitnud 270 000 km.
Ülejäänud õli lasin siis ülemisest jahutustoru august läbi läbipaistva vooliku kanistrisse. Tegelikult ei peagi see voolik läbipaistev olema, sest mina vaatasin kogust kanistri järgi ja kui 2 liitrit oli välja tulnud, siis panin seisma - lihtsam juurde valada. Vooliku ostsin Stokkerist sisemise läbimõõduga 10mm ja välimise mõõduga 14mm. Läks täpselt toru avasse nii, et midagi maha ei jooksnud.
Käiguvahetuses midagi muutunud ei ole, vahetab nagu varem, võib olla sujuvam tundub, aga see võib ka psühholoogiline olla.
Maksma läks siis: õli 11l - 93,50
voolik 3m - 3,20
kaks 5l kanistrit - 4,40 (kõige odavam on osta liitrimärkidega kanistrid klaasipesu- või dest. veega)
ämber - 1,20
lehtrid - 2
KOKKU - 104,30€

Ilmselt saab ka nii vahetada, et alustada kohe torust väljalaskmisega, siis ei ole tõstukit ka vaja. Ma arvan, et alternatiivina Autoviva või Info pakkumistele sinna 300€ kanti, on kolm korda odavamalt ise tehes väga hea diil. Isegi kui tahta kasutada rohkem õli on asi mõistlikum. Õli vastab kõigile Volvo nõudmistele ja ei ole kellegil, kes enne mind seda õli kasutanud kastiga midagi juhtunud.
Nüüd on saadaval aga veel odavam alternatiiv: Gulf Multi-Vehicle ATF - 7,70 liiter määrdekeskuses (spetsifikatsioonis eraldi märgitud Aisin Warner JWS 3309).
S80 - 2,4D - 96KW - 11/2004

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas gljuk » 05 Juul 2011, 11:05

Paljudel ATF õlidel on JWS3309 spek olemas, kuid see ei tähenda, et õli sinna kasti sobib IMHO. Peale kirjutada võib ükskõik mida, igaüks otsustab ise, mille peal kokku hoida. Kasti remont on tunduvalt kallim korraliku õli hinnast.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
Vaho
Kõva postitaja
Postitusi: 124
Liitunud: 15 Apr 2010, 08:29

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas Vaho » 05 Juul 2011, 11:12

asi selles, et ei ole midagi paljudel. Aasta või paar tagasi ei olnud veel peale Mobili ühelgi, aga nüüd hakkab tulema, mis on ka igati loogiline. Mulle on teada Mobil, Carlube ja nüüd Gulf õlid, millel on 3309 märge. Ei ole sellist õli ei Castrolil, Addinolil, Ligui Moly-l jne. Mille poolest Mobili 3309-le vastav õli teistsugune on kui Carlube´i samale nõudele vastav??

Esso toodab ka: Esso Automatic Transmission Fluid (ATF)
3309 meets the Toyota factory fill
specification JWS 3309 as defined by the
Toyota engineering standards TSK 1702G TIV
and T-IV-A. It is also meets Saturn GM
9986195 and is approved for use in Aisin-
Warner transmission AF33.
S80 - 2,4D - 96KW - 11/2004

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas sipelgas » 05 Juul 2011, 11:33

Tegelikult on neid pakkujaid veelgi nagu näiteks Febi, Swag, Valvoline jms.

Ja ega seda 3309 speci sinna peale panna ei saa ka niisama. Õli peab vastama ikkagi teatud nõuetele.

Kahtlemata on õlidel vahe sees kuid arvamus, et kõik muud peale Mobili põhjustavad kasti surma on alusetud.

Rohkem muret teeb see, et on tekkinud nn universaalseid õlisid, mis sobivad enamvähem kõikjale. Näiteks on Toyota Type-IV (Mobili 3309) ja Toyota WS erinevad ning tehas ei luba üht teisega asendada kuna WS on ka vedelam. Samas on aga turul selliseid õlisid, mis vastavad mõlemale nõudele. Võta siis kinni mis seal tegelikult sees on.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas gljuk » 05 Juul 2011, 11:37

http://www.gulfoil.ee/upload/articles/P ... /Automaatkäigukastiõlid/Gulf%20Multi-Vehicle%20ATF.pdf

http://www.rivor.ee/FUCHS/Titan_ATF_4400.pdf

http://www.addinol.ee/index.php?id=31589

http://www.fuchs.ee/tooted/transmissioo ... aatkastid/

http://konetex.ee/576/atf-olid

Liqui moly ka:
http://www.auto24.ee/products/product_p ... ?id=524344

Motul multi ATF:
http://www.pmr.ee/avalik/motul/Multi%20 ... DS_ENG.pdf

Võib olla vastavad standartidele ka... Toyota I-IV peaks sobima hästi, kuid kui esindusesse päringu saatsin, ignoreeriti täiega. Mis selle hinnaklass olla võiks?
Viimati muutis gljuk, 05 Juul 2011, 11:40, muudetud 1 kord kokku.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
Vaho
Kõva postitaja
Postitusi: 124
Liitunud: 15 Apr 2010, 08:29

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas Vaho » 05 Juul 2011, 11:38

tuleb oma sõnu süüa tõesti: on jah päris paljudel sellele spec´le vastav õli olemas, lihtsalt Eestis kõik seda ei müü. Tundub siiski, et tegemist on tänapäeval täiesti tavalise täissünteetilise ATF-ga, mis erinevatel tootjatel erineva ja Volvol mõrvarliku hinnaga. Siiski, kui Carlube´i purgil on lausa Volvo originaalvaruosa number, ei näe ma põhjust, miks see õli ei peaks sobima.
Eks annan mõne aja - aasta või nii - pärast teada, et kas kast ikka vahetab veel käike või enam mitte:-)).
S80 - 2,4D - 96KW - 11/2004

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas taavi » 05 Juul 2011, 12:11

ja kui kripeldab, siis kasti läbipesu teha odava õliga ja lõpuks viimasena lisada originaalõli - peaks ka nii hea olema ju :)


aga tasub olla ettevaatlik, tänapäeval võltsitakse kõike. Minu erialalt väike vihje:
Pilt

Aga meilile saadavad tarnijad infot et juba on turul nähtud ka võltsitud lakke ja värve, mida tööstused kasutavad.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Argo
Foorumi veteran
Postitusi: 506
Liitunud: 01 Aug 2010, 23:59

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas Argo » 05 Juul 2011, 12:42

See mõte, et läbipesu teha odavama alternatiiviga, on kulda väärt! Thumps up!
Kukkumine on hobi, mitte põhitöö.

Hõbedane 2002.a V70 D5 120kw - RõõmustaS
Sinine 1974.a Mazda 1300 1,3 ??kw- RõõmustaS
Sinine 1979.a 2door wagon Corolla - RõõmustaB

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas sipelgas » 05 Juul 2011, 14:43

Toyota Type-IV hinda tahad teada siis mõstlik helistada ja küsida. Müüakse seda 4L kanistritega ning mälu järgi jäi liitri hind 14 EUR kanti.

Muide see ADDINOL ATF XN Plus on üks nendest õlidest, mis vastab nii T-IV kui ka WS spetsifikatsioonile. Ehk siis minule takitab kahtlusi see. Dexron-III nõutele vastavad vist kõik 3309 õlid kuna seda kasutatakse ka Dexron-III asendusena kasti töö parandamiseks.

Odavama alternatiiviga läbipesu tegemine ja pärast originaali panemine on ka selline poolik asi. Kett ju nii tugev kui tema nõrgim lüli ning õlidesse pandavad lisandid võivad teinekord ka omavahel reageerides pahandust teha. Ja ega seda odavamat õli ju täielikult välja ei saa seega jääks ikka mõlemat sisse. Või siis a'la 10L odavat ja siis 10L originaali.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas gljuk » 05 Juul 2011, 14:47

Välismaa foorumitest sain teada, et Toyota I-IV peaks olema sama mis Mobil 3309. Arvatakse nii vähemalt, 100% kindel keegi ei ole ja ei saagi olla.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: 2,4d ja D5-e automaatkasti õli

PostitusPostitas taavi » 05 Juul 2011, 14:57

ahjaa, meenus, et soomlasest kolleegi D5 käib iga 60k km järel autmaatkasti õlivahetuses, kuna soome volvo esindajad on selle ette näinud. Tal on 2005a masin.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist