Õlitaseme valehäire???

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas attrs » 18 Okt 2009, 22:13

Tekkis täna infotabloole kiri mille umbkaudne tõlge oleks madal õlitase, lisage kohe õli. Peale väikest peatust keset tühjust näitas varras, et üle veerandi õlinormist (vastavalt õlivarda märgistusele) on olemas ja otsustasin sõitu jätkata. Kuid peale 100km läbimist oli tüütu kiri jälle tagasi. Seekord otsustasin minna tanklasse ja osta sealt liitri täissünti millest üle poole mootorisse kallasin. Olles veendunud, et mootori õlitase pügal alla maksimumi istusin jälle rooli ning peale 20km läbimist leidsin taaskord eest tuttava kirja. On keegi sarnase probleemiga kokku puutunud? On tegemist lihtsalt mõne anduri valehäirega või viitab see mõnele suuremale probleemile? Kust võiks viga otsida?

Mootoriks 2,5T
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

Kasutaja avatar
ennikas
Foorumi veteran
Postitusi: 828
Liitunud: 18 Juul 2008, 19:29
Asukoht: Läänemaal
Kontakt:

PostitusPostitas ennikas » 18 Okt 2009, 22:47

Mis muud seal ikka nöögib kui mingi andur või tahab softi parandust, uuendamist.
Eks minek sul arvuti külge, siis öeldakse täpselt kui palju maksma pead :D
S80. T6. 2013.

Kasutaja avatar
dzidzi2
Foorumlane
Postitusi: 22
Liitunud: 24 Veebr 2009, 18:12
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas dzidzi2 » 18 Okt 2009, 23:35

mul oli varras kuiv ja ikka errorit ei visand. Kurvis aint :D

Kasutaja avatar
anto123
Foorumi veteran
Postitusi: 1146
Liitunud: 21 Okt 2008, 13:46
Asukoht: pärnu mk
Kontakt:

PostitusPostitas anto123 » 19 Okt 2009, 14:17

mina soovitax ikkagi põhjuse välja selgitada!!
juhtus mul ühe autoga mille, soetasin sama lugu ja mootor jooxis lõpux kokku.
hiljem mootorile kapitaal remonti tehes jõudsin ka järeldusele mix.
nimelt oli mootor (enne minu kätte jõudmist) juba laiali olnud ja kas ei raatsitud või mix ei tea, oli pandud tagasi vana plokikaane tihend.
mõistagi oli plokikaane tihend ohtralt kokku määritud tihendi liimiga, mis ummistas õli tagasivoolu kanalid.
kui sõitsin pikalt kõrgete pööretega siis pumpas karterist õli klapikambri kaane alla ja kuna tagasivool oli tihendi massiga ummistatud ja piisavalt kiiresti tagasi ei jooxnud, jäi karter kuivax ja õli tuli hakkas põlema. mõistagi kirjutasin minagi peetis õlirõhu anduri kirja kuni jäin jalamehex.
Volvo S80 2,5td 99a

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

PostitusPostitas attrs » 19 Okt 2009, 18:23

Selle auto minevik 100% infoautos dokumenteeritud ja mootorit pole kordagi lahti kruvitud. Ainsa häiriva asjana jäi silma õline intercoolerisse suunduv plasttoru kuid välimuse järgi see tekkinud üle pika aja ja pole hiljutiste sündmustega seotud. Ülejäänud mootor kenasti puhas. Kõrval teemast jäi silma, et vähene ühenduse vahelt immitsev õli pole suurem asi ohtlik nähtus?

Suhtlesin täna ka ühe väikest diagnostikapesa pidava tegelasega ja ka tema andis oma hääle pigem andurile. Mis mootor mudu sul õhtale läks? Õlirõhk ja õlitase sama anduriga seotud?
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

kmark
Uustulnukas
Postitusi: 1
Liitunud: 21 Dets 2009, 13:28

PostitusPostitas kmark » 21 Dets 2009, 13:35

Mul on sama asi. Kiri "låg oljevina", kuigi õlitase on normis.
Kiri ilmub, kui olen mingi aja sõitnud.

Kasutaja avatar
romm2
Kreisi postitaja
Postitusi: 313
Liitunud: 10 Veebr 2008, 19:30
Asukoht: tartu
Kontakt:

PostitusPostitas romm2 » 21 Dets 2009, 20:49

vahetagi tihedamini õli.;)siis ei teki seda jama mootorisse mis ummistab kõik kanalid kinni ja siis hakkavad probleemid;)

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

PostitusPostitas attrs » 24 Dets 2009, 14:30

senini minul kõik käinud IA ettekirjutuste järgi (või isegi veidi tihedamalt)

Täpselt nagu viga tekkis see ka kadus. Pole tükk aega enam seda hoiatust näinud.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas Margus_ » 10 Sept 2018, 21:48

Jätkaks seda vana teemat. Sama mootor, mis teema algatajalgi, eht 2.5T. Kas keegi spetsialist ütleks üheselt ära, millise taseme pealt TEGELIKULT PEAB hakkama auto "oil level low" kirja viskama? Ilmub ette, kui on mingi aeg sõidetud, vast umbes 10km.
Hetkel küll testimine käib aga jääb mulje, et kui gramm alla keskmise langeb, siis kohe kisa lahti. Seisva ja jaheda mootoriga tase täpselt keskel. Väljamaa foorumitest olen leidnud vastakaid jutte. Vaid korra keegi tõdes samuti, et hakkabki juba varda keskpaigas kollast kolmnurka näitama. Taseme andurit kuidagi kontrollida ka ei oska. Nagu aru sain, siis VIDA näitab vaid mingit ebamäärast vahemikku. Umbes 17% - 83%. Ei ole vist päris nii, et kui kallan varda maksimumini, siis vidas 100%. Endal näitaski varda keskpaigas 38%. Natuke ebamaise hinnaga jubin ka, et niisama kontrolli mõttes vahetada. Musta õli välistaks, viimati vahetatud 4000km tagasi ja varda peal täitsa puhas veel.

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas bjorn » 11 Sept 2018, 08:23

Mul samuti aeg-ajalt hakkab õlitaseme tuld viskama rahulikult maanteesõidul kui gramm alla poole näitab õlitaset vardal. Esimene kord ehmatasin ära, pärast seda olen üle vaadanud ning grammi peale valanud. Minuteada need mootorid tarbivad kergelt õli tervest peast nii ehk naa. Päris kuivale ei jäta hooldusintervalli tagant, aga alla poole langeb küll, mille tulemusel viskab tule põlema.

2.5T 147kw 2007/2008a V70.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas PorisedRattad » 11 Sept 2018, 11:48

Volvo enda soovitatud castrol 0W30 on nii vedel, et see põleb ära lihtsalt. Pane vähe paksem sisse ja mure kadunud.

Teemasse : mul kahe erineva volvoga (2.5T) on õlitaseme tule visanud põlema siis kui on alla miinimumi.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas Margus_ » 11 Sept 2018, 13:00

5W30 on sees, eks võiks ju 5w40 proovida aga hetkel veel ei kiirusta sellega. Eelneva omaniku jutu järgi põletabki kiiremini õli, kui panna varda järgi päris maksimumi. Sama olen kuulnud veel mitme turbo volvo omaniku suust. Kui nüüd tõesti on nii, et juba poole varda peal peab tuld viskama, siis tulebki tilgutada 250ml kaupa kuni kolmveerand normini.
Tuli kaks kasutajakogemust juurde ja mõlemad erineva tulemusega :D Ootaks veel arvamusi, et välistada anduri jebimine ja siis edasi mõelda.

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas arny » 11 Sept 2018, 19:39

mul küll 2,4 D5 136kw aga mul aint parem kurvis viskab punase tule õli kohapealt tööle. Algul arvasin ka, et ju õli vähe, et parem kurvis viskab tuld aga ei teagi, panin õli juurde kuigi oli kah seal keskel, nüüd max aga sama teema. Lihtsalt kulgedes ei ole häda, aint parem kurv kiirsmini sõites ja kui vähe tugevamini pidurdada siis kah. Mul hakkas see paar õlivahetust tagasi pihta ja ei teagi hetkel mis tal häda on. Õli on varda järgi ok aga anduri arvates võiks vist veel olla siis, sest ennem ei hädaldanud kurvites või pidurdamisel. Varsti tuleb jälle õlivahetus siis räägin teeninduses kah seda eks näis mida arvavad.

Kasutaja avatar
Inx
Kõva postitaja
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Okt 2013, 09:45

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas Inx » 12 Sept 2018, 00:45

Kui juba jutuks läks, siis mu XC70 2.5T 2006 Teeb sama asja, varda peal õlitase keskel ja on kollast kolmnurka vilgutanud kirjaga "Låg oljanivå"
Lekkeid ei ole, õlivahetused on regulaarsed. Võib olla peaks siis tiba paksemat õli proovima, muidu olen 0W30 ga lasknud, just käredate pakaste pärast.
Viimati muutis Inx, 12 Sept 2018, 09:25, muudetud 1 kord kokku.
1999 Volvo V40 1.8, 90kw------------müüdud.
2002 Volvo XC70 2.4T, 147kw--------müüdud.
2006 Volvo XC70 2.5T, 154kw-----Müüdud
2016 Volvo XC70 2.4 D4, Classic
Pildid Instagramis
Videod Youtube'is

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Õlitaseme valehäire???

PostitusPostitas Margus_ » 12 Sept 2018, 07:22

Inx, mis marki õli kasutad, ning kui tihti ja mis koguses peale kallad? Tehas näeb ette meie autodesse pikendatud välba tõttu (kuni 30 000km) vähemalt A5/B5 klassifikatsiooniga long life õli, mis peab säilitama oma omadused ka pika vahetusvälba lõpus. Kuna aga mootorid on pool elu juba ära elanud, siis võib olla on antud õli tõesti neile natuke liiga vedel. Kui välpa niikuinii üle 10 000km ei lase, siis ei tohiks ju A3/B3 (uue tähisega C3) klassi õli millegi poolest halvem olla. Sinu puhul seab temperatuur muidugi karmid piirid. Mõtlesin siin vahepeal, et alternatiivina paksemale õlile võib aidata ka tootja vahetus. Nt Motuli, Liqui Moly või Mobili valikust miskit. On olnud juhuseid, kus VAG grupi masinad (samuti tehase soovitusel Castrol) on sellest loobudes õlikulust lahti saanud. Äkki on asi palju kiidetud Castroli imelistes pesuomadustes, mis aga palju sõitnud mootori jaoks hoiavad õli liialt vedelana. Äkki on väga mööda teooria, targemad parandage.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 43 külalist