Käsipiduri reguleerimine XC70
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
- Kontakt:
Käsipiduri reguleerimine XC70
Kas 2000-2007 XC70 saab reguleerida ka vasakut ning paremat poolt eraldi? Kässari kangi all on kümnene mutter, kust saab üldiselt peale keerata, aga kui üks pool juurde tahab saada, siis kuidas seda teha?
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
Tags:
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Kogemuse põhjal julgeks pakkuda, et süüdi üks trossidest, täpsemalt siis trossi metallsukk roostes ja annab järgi. Kindluse mõttes võiks enne trosside vahetust ka klotside olukorra üle vaadata, äkki on klotsi kate maha tulnud ajaga jne.
Trumli sees reguleerida originaalis ei saa aga järelturul pakutakse selliseid vahetükke trumli sisse, mida saab eraldi reguleerida (probleemi peitev lahendus ).
Trumli sees reguleerida originaalis ei saa aga järelturul pakutakse selliseid vahetükke trumli sisse, mida saab eraldi reguleerida (probleemi peitev lahendus ).
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Kui klotsid, kettad korras, siis see H-kujuline junn prügikasti, asemele see: http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... e/1014836/
Siis võid reguleerida nii nagu soovid, ühte rohkem, teist vähem või vastupidi.
Tellima ei pea just Skandixist, suvaline varuosapood aitab ka hädast välja.
Edit: töökaaslane tellis need, kaks tükki oli komplektis https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... y=10253021
Siis võid reguleerida nii nagu soovid, ühte rohkem, teist vähem või vastupidi.
Tellima ei pea just Skandixist, suvaline varuosapood aitab ka hädast välja.
Edit: töökaaslane tellis need, kaks tükki oli komplektis https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... y=10253021
Вольво c cемëрки начинается!
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
- Kontakt:
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Igor kirjutas:Kui klotsid, kettad korras, siis see H-kujuline junn prügikasti
Kus see H-kujunile junn asub muidu?
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Võtad ketta maha, siis näed. Käsipiduri klotside vahel, detail nr 15.
http://carcats.ru/list.php?id=NzM0Mzc3N ... .H.D+L.H.D
Ja detail nr 12 peab vabalt liikuma...
http://carcats.ru/list.php?id=NzM0Mzc3N ... .H.D+L.H.D
Ja detail nr 12 peab vabalt liikuma...
Вольво c cемëрки начинается!
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
S/V/C70 põlvkonna regulaatorid sobivad ka. XC90 ja 2005 V70 trumlid said sedasi ümber tehtud ja kangi ei pea enam lae alla sikutama.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
- SvenR
- Foorumi veteran
- Postitusi: 893
- Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
- Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
- Kontakt:
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
See regulaatorite vahele toppimine on ainult trosside vahetuse edasi lükkamine.
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
See H - kujuline jubin kulub ka ära ja seal ei aita trossi vahetamine midagi. Tuleb panna kas regulaator, uus H või vanale peale keevitada. Kõige mõistlikum regulaator panna. Tross peab muidugi liikuma aga need on ikka harva kinni.
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Tere! Olen eeltooduga nõus, et K-pid. trossid "venivad" ja siit tulenevalt muutub vajalikuks K-pid. trosside vahetus/uuendamise vajadus ja põhjuseks on iga=vanus, plus(+) antud süsteemi vähene kasutamine ehk siis kasutatakse K/Kasti suksu stoperdamiseks parkimisel (mis on suht õige ja ka õigustatud) ehk siis lootuses, et K-pidur toimib kauem (tüüpiline nõuka aegne "arusaam"). Kuid kõik mis suhtleb niiskusega siis ka paratamatult oksüdeerub ja vajab vahetamist=remonti---igiliikurit pole veel siiani ikkagi tootmisesse antud, on ikka tüübid aga... !
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 188
- Liitunud: 12 Juun 2008, 08:49
- Kontakt:
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Igor kirjutas:Võtad ketta maha, siis näed. Käsipiduri klotside vahel, detail nr 15.
Just just. Nüüd tean küll. Tänud.
Škoda Octavia Mk II 1.9 TDI 77kW - aitas küll neist Volvodest
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
-----------------
V40 2,0 121kW 2001 automaat
XC70 2,4 147kW 2000 automaat
XC70 2,4 147kW 2002 automaat
http://www.midauskuda.ee
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Kui võtab ebaühtlaselt ja/või ka kulub ebaühtlaselt siis on sellel mingi põhjus.
Kas trossid liiguvad kõris täiesti vabalt? Lase salongist lõdvaks ja vaata, kas saad tagant vabalt liigutada.
Reguleeritav klotside eraldaja ravib tagajärgi mitte põhjust.
Kas trossid liiguvad kõris täiesti vabalt? Lase salongist lõdvaks ja vaata, kas saad tagant vabalt liigutada.
Reguleeritav klotside eraldaja ravib tagajärgi mitte põhjust.
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Mis need põhjused on?
Kui paned uued kettad, klotsid ja H junni poolsed klotsi otsad jäävad trumlist liiga kaugele, siis klotsid võtavad ainult "konna" poolsete otstega. Ja venita salongist kangi, pinguta trossi, ei saa sa teda tööle. Regulaator sunnib kässari klotse kogu pikkuses vastu trumlit minema, salongist trossi pingutamisega reguleerid sisuliselt ainult kangi käiku.
Kui paned uued kettad, klotsid ja H junni poolsed klotsi otsad jäävad trumlist liiga kaugele, siis klotsid võtavad ainult "konna" poolsete otstega. Ja venita salongist kangi, pinguta trossi, ei saa sa teda tööle. Regulaator sunnib kässari klotse kogu pikkuses vastu trumlit minema, salongist trossi pingutamisega reguleerid sisuliselt ainult kangi käiku.
Вольво c cемëрки начинается!
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Mul enda 570 tuhandese läbisõiduga V70 ja sellel H kujulisel eraldajal pole erilisi kulumismärke, seepärast mul on seda raske uskuda, aga ei saa vastu vaielda kui tõesti nii on juhtunud.
Käsipiduri trosside tõmbejõu ja vedrude vastupinge võrdse jagunemise üks eelduseks on, et trossid libiseksid vabalt kõris (näiteks kui üks trossikõri poob siis kandub suurem tõmbejõud vastastrossile).
Kui üks pool on rohkem kulunud kui teine ja võtab klotside "konna" poolse otsaga siis on sellel mingi põhjus - kas üks trossikõri on vigane (poob või lüheneb), klotsid kiiluvad tugevamalt kui vedru jõuab tagasi tõmmata (väheusutav), vedru on valesti või väsinud, "konn" kiilub roostest kinni (väheusutav), suurem trumli kulumine piduri pealejäämisest...
Ainus loomulik põhjus mis hetkel pähe tuleb oleks, kui keegi on vahetanud ühe poole ketta ja/või klotsid.
Seepärast ma ise julgustaksin enne reguleeritava vidina panekut veenduma, et ülejäänud käsipiduri süsteem töötab normaalselt - ennekõike, et trossid libisevad vabalt.
Kui ei ilmne probleeme mujal, ennekõike trossides siis võiks alles mõelda selle reguleeritava peale.
Käsipiduri trosside tõmbejõu ja vedrude vastupinge võrdse jagunemise üks eelduseks on, et trossid libiseksid vabalt kõris (näiteks kui üks trossikõri poob siis kandub suurem tõmbejõud vastastrossile).
Kui üks pool on rohkem kulunud kui teine ja võtab klotside "konna" poolse otsaga siis on sellel mingi põhjus - kas üks trossikõri on vigane (poob või lüheneb), klotsid kiiluvad tugevamalt kui vedru jõuab tagasi tõmmata (väheusutav), vedru on valesti või väsinud, "konn" kiilub roostest kinni (väheusutav), suurem trumli kulumine piduri pealejäämisest...
Ainus loomulik põhjus mis hetkel pähe tuleb oleks, kui keegi on vahetanud ühe poole ketta ja/või klotsid.
Seepärast ma ise julgustaksin enne reguleeritava vidina panekut veenduma, et ülejäänud käsipiduri süsteem töötab normaalselt - ennekõike, et trossid libisevad vabalt.
Kui ei ilmne probleeme mujal, ennekõike trossides siis võiks alles mõelda selle reguleeritava peale.
- kaupz
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
- Asukoht: Lääne-Harju vald
- Kontakt:
Re: Käsipiduri reguleerimine XC70
Panin nüüd oma teisele D5 2003 v70 ka need regulaatorid pingutid vahele. ( Pinguti ) REGULAATOR, TRUMMELPIDUR 96452 Tagasitõmbaja 2tk x 3eur
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 6452-a-b-s
see soodsam 4,25 on paar https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... uick-brake
Enne käis kang 90* püsti ja kangi juurest oli tross lõpuni pingutatud kuid üldse ei pidanud kässar.
Klotsid olid suht uued ja trossid liiguvad ilusti. Trumleid ei mõõtnud, aga kettad on korralikud ja trumli pind puhas, ega kässariga see metall väga kuluda ei saagi ilmselt.
Ainuke jama, et kangi alumine asend on natuke lõdva.
Klotside vedrud pidid ainukesed olema mis kangi tagasi tõmbavad. Need panin ka uued.
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 6452-a-b-s
see soodsam 4,25 on paar https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... uick-brake
Enne käis kang 90* püsti ja kangi juurest oli tross lõpuni pingutatud kuid üldse ei pidanud kässar.
Klotsid olid suht uued ja trossid liiguvad ilusti. Trumleid ei mõõtnud, aga kettad on korralikud ja trumli pind puhas, ega kässariga see metall väga kuluda ei saagi ilmselt.
Ainuke jama, et kangi alumine asend on natuke lõdva.
Klotside vedrud pidid ainukesed olema mis kangi tagasi tõmbavad. Need panin ka uued.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist