Küsimused eelsoojendi kohta
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Madalate temperatuuridega läheb ta nagunii ise automaatselt järele.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Võib-olla rumal küsimus, aga millal eelsoojendi end välja lülitama peaks? Hommikul panen taimer, auto kenasti soe, sõidan, mootori temp 90, aga eelsoojendi ikka töötab. Armatuuris tekst "fuel heater on" ja kollane kolmnurk ka põleb. Ma eeldaks, et kui jahutusvedeliku temperatuur on saavutatud, siis lükkab eelsoojendi end tagant.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Kas paned taimeri või paned tööle? Taimeri puhul peaks auto soe ja ahi väljas olema kui ette öeldud kella ajal sisse istud.
Kui manuaalselt direktsardi teed, siis kütab kuni akut ja kütust jagub või välja lülitad. Kolmas variant on automaatne sõidusoojendi režiim, siis sind ei informeerita ahju tegemistes üldjuhul ja toimetab taustal vastavalt anduritelt tagasisidele ja lülitab ennast välja kui mootori tööst tekkinud jäöksoojusest piisab
Kui manuaalselt direktsardi teed, siis kütab kuni akut ja kütust jagub või välja lülitad. Kolmas variant on automaatne sõidusoojendi režiim, siis sind ei informeerita ahju tegemistes üldjuhul ja toimetab taustal vastavalt anduritelt tagasisidele ja lülitab ennast välja kui mootori tööst tekkinud jäöksoojusest piisab
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Panen taimeri. Muidugi ma olen paar minutit varem ka autosse jõudnud ja sõitu alustanud, kuid see ei tohiks vast mõjutada. Nt mul kella 8.00 taimer pandud, aga käivitan 7.57-7.58.
Pole veel eksperimenti teinud, et kaua ta siis taga oleks, siiani olen ikka ise manuaalselt välja lükanud.
Pole veel eksperimenti teinud, et kaua ta siis taga oleks, siiani olen ikka ise manuaalselt välja lükanud.
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Eks ta oleneb,kas webasto või eber,aga mul hakkab kollane hüüumärk tavaliselt siis põlema,kui ise olen sunniga käima pannud ta ja on saavutanud oma tembi sõidu ajal.Kui taimerist panna,siis jääb ise vait või lükkab käivitamise ajal sõidusoojendina tööle.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Hetkel ei tea muidugi, mis autost jutt jälle, aga üldjuhul on tavatalitus manualis lahti räägitud.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
v50 on masinaks ja peal eber. Manualis on kenasti see taimeri asi kirjas, aga töötamise kestvuse kohta miskit ei leidnud. Sõidusoojendi kohta on öeldud küll, et lõpetab töö, kui mootori temp on saavutatud.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Timeriga peaks lõpetama kui kell kukub. Kui varem käivitad ja külm, vb jätkab sõidusoojendina. Seadista sõidusoojendi välja lülitatuks ja vaata siis, kas ahi tõötab peale taimeri aja lõppu või mitte. Puusalt pakun, et muretsed tphja ja toimetab nii nagu peab/ seaded sätitud on.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 131
- Liitunud: 06 Apr 2016, 13:13
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Endal 2002 aasta v70 ja mul toimetab see ahi nii, et soovitud kellaajast kütab ahi paar minutit üle. Ala panen 8:00 taimerisse ja ahi töötab pea 5min edasi veel. Kui ma panen auto käima enne ahju seisma jäämist, siis kollane hüüumärk põleb senikaua kuni 90c on saavutatud (näidikut ei tasu uskuda, ahi töötab üldiselt pikalt veel edasi kuigi näidiku järgi on 90c) ning ahi seisma jääb. Samas praeguse ilmaga olen täheldanud, et see taimeri panemine nii sooja ilmaga ei oma mingit erilist mõtet kuna ahjuga koostoimel soojeneb mootor niivõrd kiiresti, et peale käimapanekut teen harjaga autole tiiru peale ja kas juba siis või ala 500m jooksul tempnäidik juba kergitab end ning tõuseb väga kiirelt keskele välja. Ehk säästab ka akut natuke talvisemate ilmade tarbeks.
Olude sunnil sai eelmine talv sõidetud mittetöötava ahjuga ja kütusekulu oli ikka sama või vahe oli niivõrd marginaalne, et täispaagi arvutusel see erinevus välja ei tulnud. Minu soovitus on, et ärge näppige seda ahju. Kui ta tahab töötada, las ta siis töötab - nautige sooja autot ning pole mõtet üle mõelda.
Olude sunnil sai eelmine talv sõidetud mittetöötava ahjuga ja kütusekulu oli ikka sama või vahe oli niivõrd marginaalne, et täispaagi arvutusel see erinevus välja ei tulnud. Minu soovitus on, et ärge näppige seda ahju. Kui ta tahab töötada, las ta siis töötab - nautige sooja autot ning pole mõtet üle mõelda.
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Ei lõpeta kui kell kukub, käib veel nii 15-20 minutit ja siis lõpetab. Minu Volvol vähemalt nii on kui taimeriga panna.
Kui ise käivitada, siis käib max tund aega ja siis ise jääb vakka.
Volrem ütles ka, et ükskõik kuidas paned, kas taimeriga(arvestab ise vastavalt välistemperatuuri järgi millal tõõle hakkab) või ise otse, käib maksimum tund aega ja siis lõpetab.
Nii et selle pärast muretsema ei pea, et jääbki uhama.
Kui ise käivitada, siis käib max tund aega ja siis ise jääb vakka.
Volrem ütles ka, et ükskõik kuidas paned, kas taimeriga(arvestab ise vastavalt välistemperatuuri järgi millal tõõle hakkab) või ise otse, käib maksimum tund aega ja siis lõpetab.
Nii et selle pärast muretsema ei pea, et jääbki uhama.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
0tt kirjutas:Ma ei hakka eraldi teemat tegema, seega kas direct heaterit võib kasutada ka nii et kui ma pole näiteks taimerit pannud, panen auto tööle ja käivitanan ka direct heateri et kiiremini soojaks läheks?
Ikka võib. Saad soojema salongi praeguste ilmadega vbl 1-2 minutit varem. Erilist võitu ei saavuta. Ise katsetasin igat pidi läbi. Kui väljas on -3 või külmem, siis on ajavõit suurem ja kasutan igal juhul, muul juhul ma ei näe pointi.
Küsimus targematele. Kui olen pannud timeriga auto eelsoojendi tööle, siis üldjuhul ta veel töötab, kui ma sõitma hakkan. Peale sõitma hakkamist ma tavaliselt lülitan ta ise menüüst välja. Kuid kumb on õigem, kas see, et ta ise jääb seisma või mina lülitan ta välja.
Kui sõidu ajaks võiks ta tööle jätta, siis kas see on OK ka maantee kiirusel ?
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Mina julgen väita, et kui arvutiga mootori tempi kontrolliti(termostaadi vahetus), siis seier jõudis juba ~70C juures keskele. Ehk keskel ei tähenda veel 90C.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Kasutan ka võõrast teemat - 2006a. V70 diisel. Igal külmkäivitusel üritab ahi tööle minna. Umbes 5 sekundit plõksub ja ventilaator uhab, ajab meeletult sooja sinist suitsu välja ja siis jääb vait. Ja nii iga kord kui on külmkäivitus.
Eeldaks et elektroonikaprobleem ei ole, kuna lukku ei ole ta ju läinud.
Kaablini ei ole veel jõudnud, aga enne minekut teeks eeltööd pisut, et mida vajalikul hetkel ekraanilt jälgida...
Eeldaks et elektroonikaprobleem ei ole, kuna lukku ei ole ta ju läinud.
Kaablini ei ole veel jõudnud, aga enne minekut teeks eeltööd pisut, et mida vajalikul hetkel ekraanilt jälgida...
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
nustu826 kirjutas:Kasutan ka võõrast teemat - 2006a. V70 diisel. Igal külmkäivitusel üritab ahi tööle minna. Umbes 5 sekundit plõksub ja ventilaator uhab, ajab meeletult sooja sinist suitsu välja ja siis jääb vait. Ja nii iga kord kui on külmkäivitus.
Tõenäoliselt põlemiskamber tahma nii täis et leek on ebastabiilne. Tuleb lahti võtta ja kamber ja soojusvaheti ära puhastada.
Re: Küsimused eelsoojendi kohta
Wapper kirjutas:nustu826 kirjutas:Kasutan ka võõrast teemat - 2006a. V70 diisel. Igal külmkäivitusel üritab ahi tööle minna. Umbes 5 sekundit plõksub ja ventilaator uhab, ajab meeletult sooja sinist suitsu välja ja siis jääb vait. Ja nii iga kord kui on külmkäivitus.
Tõenäoliselt põlemiskamber tahma nii täis et leek on ebastabiilne. Tuleb lahti võtta ja kamber ja soojusvaheti ära puhastada.
Esimeste külmadega viskas kero tahmatükke välja küll...
Seisin siin ühel korral auto kõrval -8 kraadiga ja mulle tundub, et aeg - ajalt toimub isegi süttimine. Ahi nii-öelda "paugub". Täpselt nii, nagu teeb seda tavaline 15kw diiselpuhur käima minnes kui leegi üles võtab.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist