1. leht 1-st

850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 07 Juul 2021, 15:48
Postitas clarkson
Tervist kaasmaalased,

Oleks hädasti vaja nõu inimeste käest, kes on vahetanud p80 kerega masinatel kliima kuivati pauna. Nimelt, kas asi on minus või on see tõesti nii, et need kuivatid, mis on valmistatud alumiiniumist lihtsalt ei istu nende masinate külge? Ma pean siin konkreetselt silmas siis seda voolikut, mis jookseb kompressori tagant kuivati otsa ja kinnitub 27 mm mutriga. Ma olen juba 2-te erinevat kuivatit proovinud (NRF ja Mahle toodang) ja see kuradi mutter lihtsalt ei lähe korralikult keermesse ja kiilub kinni. Sai toodud romulast uus voolik, keermeosa kõik korralik ja liigub ilusti ja täpselt sama probleem - alumiiniumist kuivati otsa see mutter lihtsalt ei lähe.

Nii et inimesed kes on varem seda jama vahetanud - mismoodi te seda tegite? Kas oli alumiiniumist kuivati või oli terasest? Kas terasest kuivateid üldse müüakse või ongi kõik alumiiniumist? Sest vana kuivati otsa mis ei ole alumiiniumist, selle külge läheb vooliku mutter nagu valatult, keera kasvõi näpuga

Ette tänades

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 07 Juul 2021, 18:59
Postitas Tanel
Keerme samm on sama ikka?
Mul nv sama asi ees ja saan vaadata

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 07 Juul 2021, 20:44
Postitas clarkson
No teoreetiliselt peaks ju olema kuna mõlemad kuivatid on P80 masinate jaoks mõeldud, aga kui silmaga võrrelda uue ja vana kuivati keermeosa siis tundub nagu oleks väike erinevus sees küll...samas päris täpselt ei saa aru ka. Igatahes ainult poolteist tiiru see mutter sinna otsa läheb ja siis kiilub kinni, keermest mööda ma ei keera, voolik on kenasti otse ja vastas...proovisin ka määret vahele panna aga ei midagi. Samuti proovisin natuke suurema jõuga selle mutri sinna otsa meelitada aga nii see esimene kuivati aiataha läkski - tõmbas kuivati keerme täiesti sodiks.
Lähen vaatan homme kuskilt varuosapoest kas äkki leiab mõne terasest kuivati, siis saab kohe ära testida kas on mingi erinevus sees või mitte. Samas kui ma nüüd Aeromotorsist uuesti neid kuivateid vaatasin, siis jäi mulje, et need mis on halli värvi on kõik alumiiniumist ja need, mis on musta värvi on äkki siis värvitud ja terasest. Ei teagi. Vb oleks pidanud ka uue vooliku tellima kuna originaalid on kõik juba ülivanad.

Pilt

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 07 Juul 2021, 21:07
Postitas Tanel
Pane keermed kohakuti, ühe keerme hari on teise keerme põhjas.
Kui need omavahel otsast lõpuni ühtivad siis on keere sama, kui kuskilt maalt hakkab lappesse minema siis on mööda.

Kui sul just keermekammi pole

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 09 Juul 2021, 12:00
Postitas Klamber
Kui nüüd seda parempoolset teraskeeret vaadata, siis on näha et keerme tipud on madalamad, samamoodi alukeermel vist esimesed paar on juba ära nühkinud. Ei tea jah, mis teema on, aga tõmba alu omal ka käsitsi tipud maha, äkki aitab. Mis asi seal ühenduses muidu tihendab, on mingi kummirõngas põhjas? See võib olla ka mingi koonus torukeere.

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 09 Juul 2021, 12:58
Postitas kloox
https://www.google.ee/search?q=nrf33063 ... 66&bih=625
Siit vaadates nrf-i oma küll meallist paistab.
Ja kui poolest tiiru ainult läheb,siis on kindlalt keermesamm teine ja pole mõtet edasi pressida.

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 10 Juul 2021, 03:07
Postitas clarkson
Ohh jah, Klamber, sul on täiesti õigus! Olidki uuel kuivatil keerme tipud palju kõrgemad kui vanal. Kuidas ma seda küll ise ei märganud või selle peale ei tulnud. Ehk siis keermesamm on õige aga tipud on kõrgemad. Ma kahtlustan, et asi on ikkagi vooliku küljes olevas mutris mis aastatega on roostet täis tõmmanud ja seetõttu uue kuivati otsa keerates kinni kiilubki. Ainukesed variandid ongi kas osta uus voolik või lihvida kuivatil keermeosa madalamaks.
Igatahes, võtsingi viili ja nühkisin keermeosa madalamaks ja saingi selle mutri lõpuks sinna külge. Loodetavasti jääb ta ikka pidama ka.

Pilt

Seal jah, tihendab üks ainuke kummirõngas:

Pilt

@kloox tundub, et neid nrf-i kuivateid on mitu erinevat varianti, mul on hoopis teise koodiga ja halli värvi. Samas kui lähemalt uurida, siis need seal sinu saadetud lingi peal on ka ikkagi alumiiniumist, lihtsalt mustaks värvitud. Ma siin vahepeal jõudsin juba suure ähmiga veel kolmandagi kuivati tellida, mis lähemalt uurides tundus, et võib olla terasest valmistatud. Eks esmaspäeval selgub kui kohale jõub :D

Igatahes, suured tänud kõigile, kes viitsisid vastata ja aidata! Saingi probleemi lahendatud.

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 10 Juul 2021, 16:15
Postitas clarkson
Väike update: sain juba täna kolmanda kuivati kätte ja tegemist ongi siis terasest kuivatiga, tootjaks Waeco 8880700056. Proovisin siis voolikut kuivati külge kerida ja ei mingit probleemi - mutter läheb näpuga keerates lõpuni välja, ei ole vaja keermeid maha nühkida ega midagi. Ehk siis tundub, et probleem oli siiski nendes alumiinumist kuivatites. Alu kuivatid on silma järgi vaadates põhimõtteliselt täiesti identsed, ainult tootja on erinev. Waeco oma meenutab aga pigem originaali, mõõdud tunduvad kõik samad olevat.
Oleks võinud siis kohe alguses Waeco oma tellida aga noh jah, mis teha :D

Pilt

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 10 Juul 2021, 17:16
Postitas Tanel
Mässasin ka täna sellega
Enne võrdlesin uut ja vana omavahel.
Samuti uus on alumiiniumist.
Samm mõlemal 1.75.
Alust jah hari keermel kõrgem. Viga neil vist vormist tulles juba aga alumiinium vs raud mutter siis mutter võidab.
Mul ka algul ei tahtnud lõpuni keerata sõrmega.
Kaht lehtvõtit kasutades keeras ilusti lõpuni.

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 10 Juul 2021, 18:45
Postitas clarkson
Tanel, kas lisasid uude kuivatisse PAG-õli ka? Kui jah, siis kui palju? Manuaal ütleb, et tuleb lisada 3oz ehk umbes 90ml õli.
Ja kas on seal ka vahet millisest august see õli sisse kallata tuleb? Pigem vist ikka sellest, kuhu see 27mm mutter otsa käib.

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 10 Juul 2021, 18:57
Postitas kloox
Tavaliselt käib kompressorisse ja täitmisel süsteemi õli,aga et kuivatisse,too küll huvitav.Äkki jagad mingit täpsemat juttu selle kohta.

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 10 Juul 2021, 19:36
Postitas clarkson
https://www.volvoclub.org.uk/tech/servi ... m-Auto.pdf

Lk 35-36
"To install, reverse removal procedure. When replacing
receiver-drier, fill NEW receiver-drier with 3 ozs. of NEW oil.
Lubricate NEW "O" rings with compressor oil."

Re: 850/S70/V70 kliima kuivati vahetuse probleem

Postitatud: 11 Juul 2021, 09:23
Postitas Tanel
Ma ei lisanud midagi.
Ca kuu tagasi käisin kliimat täitmas siis tuli jutuks õli lisamisest.
Kui süsteem uus siis pannakse ca 60g õli ja seda doseerib masin.
Kui on vaja süsteem tühjaks tõmmata kaalub masin samuti ise ja paneb samapalju sisse tagasi, või on mõõte tops kuhu laseb vana õli.
Kui aga tühja täitmine siis ca 20g. Tühja kuivatitisse pole mõtet vist valada väga seda. Jääb see sinna ja väga pole tast kasu kompressori määrimiseks.

Lõika vana kuivati pooleks ja vaata kuidas seal torud üldse jooksevad. Kui mõlemal on otsad lahti aga eri kõtgusel ja ikka tahad õli valada siis pole vahet kumba valad