1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Tere foorumlased. Sai soetatud omale üks bensumootoriga turbo volli B5254T mootoriga millel originaalis 142kw ja istub manuaali otsas. Sooviks siis mõtteid ja ideid antud masina võimsuse suurendamiseks ja sellega siis ka enda nö kogemuste saamiseks turbomootorite maailmas.
Ise mõelnud esialgu alustuseks chipi peale ja siis sealt edasi suht tume maa milliseid jubinaid ja sobivaid asju kasutada ja antud tehnikaga sobitada. Oodatud võimsuse kasv võiks olla kuskil 80kw. Kindlasti tahaks enne kõiki toiminguid kindlaks teha dynos hetke reaalse võimsuse, sest kadu on kindlasti olemas. Ehk keegi räägiks kaasa kus mis ja kuidas.
Ette tänades.
Ise mõelnud esialgu alustuseks chipi peale ja siis sealt edasi suht tume maa milliseid jubinaid ja sobivaid asju kasutada ja antud tehnikaga sobitada. Oodatud võimsuse kasv võiks olla kuskil 80kw. Kindlasti tahaks enne kõiki toiminguid kindlaks teha dynos hetke reaalse võimsuse, sest kadu on kindlasti olemas. Ehk keegi räägiks kaasa kus mis ja kuidas.
Ette tänades.
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Ma ei tea kui kursis sa nende autodega oled aga alustada tasub siit ehk.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/86 ... t-comment/
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/86 ... t-comment/
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
ilma rauda puutumata, ei saa sa sealt midagi.
Üleüldse alusta sellest, et tee elementaarne hooldus, uus hammasrihm, uued küünlad ja süütepoolid, vaheta lagisev hooratas korraliku vastu, koos uue siduriga ja kui on 98+ aasta auto, siis ka gaasisiiber ilmselt kulunud.... ja juba ongi nagu uus auto.
madalsurveturbo ei kannata tuunimist, veel enam "chipi". korralikult peale lastud ajusoft annab sulle max. 25kw, sest kogu töörõhk ja mootor on selliselt käima seadistatud, et säiliks madalatel pööretel vabalthingava erksus ja pööretel tuleks natuke lisa. Tehaseseades on turbo rõhk 0.6bar ja 0.8 peal aju läheb päris kiirelt lukku, kui ise susima hakata. mina sain enda omaga fuelcuti ka juba tehaseseades möödasõitu tehes ja peale softi uuendust asi ainult halvenes, lisaks hakkas hooratas üpris ruttu lagisema. võtsin edaspidi asja üpris ettevaatlikult, tehase soft sai tagasi ja ka kütusekulu ning sõit muutusid meeldivamaks. LPT ei ole tuunimiseks. Tahad "tšippida" ja "tuunida", siis hangi T5 või mõni HPT mootor.
Silindriseinte mõranemine on valus teema ja ilma seda enne tegemata, ei tasu raha kulutada. Võibolla ehk teatud koodiga vabalthingavast mootorist nukkvõllid võtta, et erksust juurde saada..
Üleüldse alusta sellest, et tee elementaarne hooldus, uus hammasrihm, uued küünlad ja süütepoolid, vaheta lagisev hooratas korraliku vastu, koos uue siduriga ja kui on 98+ aasta auto, siis ka gaasisiiber ilmselt kulunud.... ja juba ongi nagu uus auto.
madalsurveturbo ei kannata tuunimist, veel enam "chipi". korralikult peale lastud ajusoft annab sulle max. 25kw, sest kogu töörõhk ja mootor on selliselt käima seadistatud, et säiliks madalatel pööretel vabalthingava erksus ja pööretel tuleks natuke lisa. Tehaseseades on turbo rõhk 0.6bar ja 0.8 peal aju läheb päris kiirelt lukku, kui ise susima hakata. mina sain enda omaga fuelcuti ka juba tehaseseades möödasõitu tehes ja peale softi uuendust asi ainult halvenes, lisaks hakkas hooratas üpris ruttu lagisema. võtsin edaspidi asja üpris ettevaatlikult, tehase soft sai tagasi ja ka kütusekulu ning sõit muutusid meeldivamaks. LPT ei ole tuunimiseks. Tahad "tšippida" ja "tuunida", siis hangi T5 või mõni HPT mootor.
Silindriseinte mõranemine on valus teema ja ilma seda enne tegemata, ei tasu raha kulutada. Võibolla ehk teatud koodiga vabalthingavast mootorist nukkvõllid võtta, et erksust juurde saada..
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Soov on 80kW 142kW mootorile juurde ?? Äkki mõtlesid ikka 80hj?
Sa oled ikka selleks sooviks täiesti vale mootori valinud. T5 oleks tulnud alustada ja et seda 80kW juurde saada sinna taguda üpris arvestatav summa raha sepiskepsude, -kolbide, suuremate intercoolerite, turbode, custom sisse ja väljalaske jms näol. Chip sind seal enam ei aita ja tuleb minna kindlasti progeaju peale. Olen enam kui veendunud, et see 142kW mootor +80kW ei kannata elu sees.
Soovitan alustuseks osta kohe mitu mootoriplokki lisaks, sest laiali hakkab neid sul tuunides minema nagu soojasid saiasid.
Sa oled ikka selleks sooviks täiesti vale mootori valinud. T5 oleks tulnud alustada ja et seda 80kW juurde saada sinna taguda üpris arvestatav summa raha sepiskepsude, -kolbide, suuremate intercoolerite, turbode, custom sisse ja väljalaske jms näol. Chip sind seal enam ei aita ja tuleb minna kindlasti progeaju peale. Olen enam kui veendunud, et see 142kW mootor +80kW ei kannata elu sees.
Soovitan alustuseks osta kohe mitu mootoriplokki lisaks, sest laiali hakkab neid sul tuunides minema nagu soojasid saiasid.
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Ei maksa nii ka kohe vett peale tõmmata. Puruks lastakse neid teadmatusest. Ise sõidan ~230+kw-ga pm stock rauaga. Eks mõned pudelikaelad tuleb likvideerida ja siis on roheline tuli.
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Klamber kirjutas:Ei maksa nii ka kohe vett peale tõmmata. Puruks lastakse neid teadmatusest. Ise sõidan ~230+kw-ga pm stock rauaga. Eks mõned pudelikaelad tuleb likvideerida ja siis on roheline tuli.
Ma ei tõmba millelegi vett peale. Ma lihtsalt ütlen, et see on (tõlkimatu rõve sõim) raud, millega alustada võrreldes t5-ga. Igalühel on omad kiiksud. Saab ju ka vabalthingavaid turbotada jne.
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Kui otse öelda siis antud mootor ei ole mõeldud peale keeramiseks.
Plokk ise ei kannata seda ja varsti surve jahutussärgis ja mõra hülsis.
80kw ei suuda sulle pakkuda mitte ükski chip. Kui keegi tuleb seda väitma tuleb siis ta kas valetab või on mootor varsti kottis.
Pigem otsi T5 mootor ja rahu majas.
Ega sealtki chipiga 80kw välja ei võlu aga plokk on ise tugevam ning andestab rohkem.
Tahad antud isendit järgi aidata siis tee stage 0 ja mõõda ka surved silindrites.
Saad kindlama alguspunkti
Plokk ise ei kannata seda ja varsti surve jahutussärgis ja mõra hülsis.
80kw ei suuda sulle pakkuda mitte ükski chip. Kui keegi tuleb seda väitma tuleb siis ta kas valetab või on mootor varsti kottis.
Pigem otsi T5 mootor ja rahu majas.
Ega sealtki chipiga 80kw välja ei võlu aga plokk on ise tugevam ning andestab rohkem.
Tahad antud isendit järgi aidata siis tee stage 0 ja mõõda ka surved silindrites.
Saad kindlama alguspunkti
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Klamber kirjutas:Ei maksa nii ka kohe vett peale tõmmata. Puruks lastakse neid teadmatusest. Ise sõidan ~230+kw-ga pm stock rauaga. Eks mõned pudelikaelad tuleb likvideerida ja siis on roheline tuli.
Pudelikaeltest rääkida ei soovi? Autoril ja nii mõnelgi teisel võib info olla väärtuslik.
Üldiselt autorile soovitaks ka lihtsalt hankida HPT mootor ja 80-st juurde soovitud kw-st on 34kw olemas.
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Hahahaha kirjutas:Pudelikaeltest rääkida ei soovi? Autoril ja nii mõnelgi teisel võib info olla väärtuslik.
Informatsioon on kõik olemas, Volvospeedi lehel, minu teemas ka. Kõik on teada tuntud vana tõde.
- Väljalase nii sirgeks ja vabaks kui julged teha (ülevaatusel saad põnevaid diskussioone pidada), katalüsaatoris ja pütis ise on 20-30kw kinni
- Sisselaske toru suuremaks, karterituulutuse soe õhk minema juhtida
- Suuremad turbo, pihustid ja õhulugeja ning aju ümber kirjutada on elementaarne
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Klamber kirjutas:- Väljalase nii sirgeks ja vabaks kui julged teha (ülevaatusel saad põnevaid diskussioone pidada), katalüsaatoris ja pütis ise on 20-30kw kinni
- Sisselaske toru suuremaks, karterituulutuse soe õhk minema juhtida
- Suuremad turbo, pihustid ja õhulugeja ning aju ümber kirjutada on elementaarne
Tahad ehk pisut lahti rääkida, mida Sa pead silmas suurema õhulugeja all? Kõiksugused intake kit-id, nii õhulugejast edasi kui õhulugejasse, on ju tehtud eeldades, et õhulugeda jääb alles / originaal. On mõnel mudelil suurema diameetriga õhulugeja, mis muus mõttes oleks plug-and-play?
Lugesin antud teemat, kuna olen ise sama küsimuse ees. Autoks 1999 V70 B5244T AWD A/T. Küll aga ei aja hetkel taga mingit ulmelist võimsuse numbrit, vaid eelkõige sooviks, et auto oleks pisut erksam ja reageerivam madalamatel pööretel. Seega esialgne plaan olekski lihtsalt Stage 0 ning sisse- ja väljalaskesüsteemi "vabastamine". Tegemist (vähemalt) 300k sõitnud autoga, seega ei näe põhjust vanakest ülemäära piinama hakata. Hetkel on silma jäänud Snabb ja Simota kit-id sisselaske poolelt. Või on mingeid soodsamaid / levinumaid lahendusi, mille poole võiks vaatada?
1995 855 125kw A/T
1997 V70 106kw A/T
1999 V70 142kw A/T AWD
1997 V70 106kw A/T
1999 V70 142kw A/T AWD
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Do88 pakub häid kitte. Eestis neid vähe aga rootsis on asi levinud.
Õhulugejaga on see, et kui suurt jõudu taga ei aja siis jäta orikas.
Paljud on vahetanud õhulugeja korpuse suurema vastu. Lugeja on vahetatav ja torkad selle suuremasse korpusesse. Hiljem vaja ajule selgeks teha muudatus.
Ise kasutan Bmw 540 õhulugeja korpust.
Mõnedel audide omad.
Mõõda ja leiuta
Õhulugejaga on see, et kui suurt jõudu taga ei aja siis jäta orikas.
Paljud on vahetanud õhulugeja korpuse suurema vastu. Lugeja on vahetatav ja torkad selle suuremasse korpusesse. Hiljem vaja ajule selgeks teha muudatus.
Ise kasutan Bmw 540 õhulugeja korpust.
Mõnedel audide omad.
Mõõda ja leiuta
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Ahoi, palju kellelgi madalrõhuturbo välja puhub, endal tundub gramm üle 0,3 bari lagi olevat.
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
hantskan kirjutas:Ahoi, palju kellelgi madalrõhuturbo välja puhub, endal tundub gramm üle 0,3 bari lagi olevat.
Stock peaks olema 0,4-0,55bar
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
Vahejahuti lekkis, asemele läks hiina tuuningjahuti, nüüd puhub 0,5 ja gramm peale ilusti välja.
Tuunimishuvilistel soovitan esimese asjana rõhukell paigaldada.
Tuunimishuvilistel soovitan esimese asjana rõhukell paigaldada.
Re: 1gen Volvo v70 mootori võimsuse suurendamine
hantskan kirjutas:tuuningjahuti
Kuidas uus cooler külge istus?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist