Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Keijop1990 » 28 Apr 2015, 13:05

Tere! Kuna Volvo 850 2,5TDI 103 kw '96 manuaalkastiga mootoril jooksid klapid pähe, siis sai soetada teise mootori hea hinnaga, mis tuli Volvo S80 2,5TDI autom. pealt. Küsimus, kas automaatkastiga mootoril on erinenev väntvõlli andur kui manuaalkastil?

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Keijop1990 » 28 Apr 2015, 15:25

Küsin seepärast, et sai mootor ära vahetatud, enda arust kõik õigesti ühendatud pistikud (kontrollitud teise volvo pealt). Küte tuleb peale, ja tööle ei lähe. Kui mootor sai soetatud, oli väntvõlli andur "uuel" mootoril nagu puruks tõmmatud (ainult andur kahe klemmiga, juhet ei olnud taga). Vana andur läks ennem seda lahtivõtmisel puruks, kinni kiilunud vms. Vana anduri juhtme koos pistikuga panin ostetud mootori väntvõlli anduri külge ning ühendasin pistikud ära. Nii starteriga kui ka köiega on proovitud, ei lähe tööle, isegi ei luba. Minu silmis on kaks varianti: Kas automaatkasti ja manuaalkastil on andurid erinevad ?!?! või jootsin valesti juhtme väntvõlli anduri külge ning tuleks ümber joota. Tegi OBDII juhtmega väiske diagnosti VOL-FCR programmiga.
Programmis MSA 15.7 näitab:
EFI-122 Intake air temp (IAT) sensor signal
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor signal
EFI-131 Engine Speed (RPM) signal
IMM-321 Initiating Signal Absent from ECM
Jaga nõu, ette tänades !!

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7614
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Liiwaannus » 28 Apr 2015, 16:18

Ma alustaks sellest immo koodist hoopis vea otsimist.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Leho » 28 Apr 2015, 19:23

Kui minul oli immo viga siis käima ta läks aga töötas ainul niikaua kuni võti oli start asendis.

PS: ei pea silmas starteri ringi ajamist vaid ikka õiget mootori töötamist aga niikui võtme lahti lasid suri kohe välja.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

MartinMK
Kõva postitaja
Postitusi: 138
Liitunud: 31 Mär 2011, 11:23
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas MartinMK » 28 Apr 2015, 20:09

EFI-131 Engine Speed (RPM) signal
Väntvõlli anduri signaal puudu, võidki käiama ja sikutama jääda aga tööle ei lähe.
M: Erinevad diagnostikaseadmed (Volvo DICE, AutoCOM jne) täpsemalt ps.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas tnx » 29 Apr 2015, 19:10

Vahe võib olla nii käigukastist kui juhtaju erinevusest. Selline mulje vähemalt jäi.

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Keijop1990 » 02 Mai 2015, 15:59

Tõesti oli väntvõlli anduri viga. S80 hoopis teistsugune andur. Suure otsimisega leidsin kasutatud väntvõlli anduri (NB! mitmetest poodidest ei osatud margi/mudeli/mootori/aastaarvu järgi antud juppi leida). Sain masina tööle. Töötab ilusti, ei suitse ega midagi,tundub natuke vaiksem ka teisest mootorist, millel klapid pähe läksid. Temperatuur tõuseb kenasti keskele sooja mootoriga. Aga jõudu ei ole (loe: turbo ei hakka taha). Kuigi voolikutes on vaakum kenasti olemas. Välistaks ka õhulugeja, kuna eelmise mootoriga töötas. Arvan et süüde ei ole 100% paigas. Kas on võimalik, et auto on niiöelda avariireziimis, sest süüde on natuke vale, ja lööb veateate "Needle lift sensor signal"?
Kiire ülevaade VOL-FCR-iga:

EFI-711 Needle lift sensor signal

Edit! Veateate kustutamisel tuleb viga tagasi hetkega.

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Keijop1990 » 02 Mai 2015, 20:51

Kiire vaatamise peale tuli välja, et juhtpihusti pistik oli lahti tulnud väntvõlli andurit paigaldades.
Uus probleem:
EFI-718 Ignition timing control

masin muidu töötab ja liigub väga hästi. Tuleb ikkagi kuhugi viia, kes süütenurga päris paika paneks, et "lambda" tuld põlema ei lööks.
Pärnus kedagi asjalikku, kes selle ära teeks mõistliku hinna eest?!?!

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7614
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Liiwaannus » 03 Mai 2015, 00:15

FCRIga saad ise ka ju nurka ja desired nurka vaadta, ning kui tegu täppishäälesutsega, siis rullikutega pingutades paika ajada seda.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Keijop1990 » 04 Mai 2015, 20:44

Tiptop paigas nüüd, 5-6 kraadi tahtis hilisemaks.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7614
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Liiwaannus » 04 Mai 2015, 23:26

Siis oli ikka rõvedalt paigast ära.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas tnx » 05 Mai 2015, 08:18

Miks ta üldse paigast oli, kas vahetasid rihmasid või sõitiski eelmine omanik sellisena? Kui ainult pumba asendit seadsid, siis võib nüüd olla pump väntvõlli suhtes õige, aga nukkvõll vahepeal vale. Sel juhul hakkab mootor tugevamal gaasivajutusel tärisevat häält tegema.

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas hypnotiza » 06 Mai 2015, 02:17

Liiwaannus kirjutas:FCRIga saad ise ka ju nurka ja desired nurka vaadta, ning kui tegu täppishäälesutsega, siis rullikutega pingutades paika ajada seda.



Sedamoodi küll paika ei saa. Selle tarbeks on eraldi "timing" nupp.

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas Keijop1990 » 06 Mai 2015, 13:10

Sai ostetud uus automaatkastiga mootor S80 pealt, see tähendas, et tuli vana hoorattas külge panna. Sai vahetatud kõik rihmad, uus sidur, survelaager, simmerid jnejne. Märkide järgi paika panna oli ka paras tegu (hoorattal oli kolm märki - üks sügavam, kaks mitte nii sügavat märki). Ühe küünla maha võttes sai teada milline märk neist õige oli. Sai kõik paika pandud koos pumba märkidega. Ei läinud tööle. Üks diislispetsialist mainis, et pumpa 1-2 hammast muuta (ei mäleta enam kas varasemaks või hilisemaks), sest rida viiestel pidi see tüüp viga olema. Sai tehtud ja läks tööle, peale seda sai AutoCom programmiga järele vaadatud, palju süüde veel vale on. Kiiruga väike kokkuvõte :)

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1482
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Volvo 850 2,5tdi väntvõlli andur

PostitusPostitas amazon86 » 06 Mai 2015, 13:19

Nukkvõll sai ikka rakisega lukku? Muidu rihmavahetus raisatud aeg.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist