Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Neliveolised

PostitusPostitas t6nu » 13 Apr 2011, 15:21

pooltelgi ja kardaani ajavad ju ka rattad ringi
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 13 Apr 2011, 16:32

Siis kui "kaabib" ehk Haldex lülitub. Võiks oletada, et kuivaga saab sõita nii, et seda vaja ei lähe.
:unibrow:

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Neliveolised

PostitusPostitas t6nu » 13 Apr 2011, 17:05

haldex lülitab mootoripoolset otsa, ratastepoolne ots ehk poolteljed ja kardaan ei jää ju seisma siis kui haldeks pole ühenduses vaid rattad on sunnitud seda tühjalt kaasa vedama.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw

UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:

bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud

bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
tarts70
Kõva postitaja
Postitusi: 102
Liitunud: 05 Dets 2010, 23:19
Asukoht: Harjumaa

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tarts70 » 13 Apr 2011, 19:39

t6nu kirjutas:haldex lülitab mootoripoolset otsa, ratastepoolne ots ehk poolteljed ja kardaan ei jää ju seisma siis kui haldeks pole ühenduses vaid rattad on sunnitud seda tühjalt kaasa vedama.



Kardaan jääb tegelikult vahekastist mootori poole, aga point jääb samaks. Mootor veab tühjalt kardaanijuppi ja vahekasti kaasa. Ning rattad veavad pooltelgi, difrit ja teist poolt vahekasti.

Iga pisiasi loeb. Isegi osad rehvitootjad lubavad oma rehvidega saavutada madalama küttekulu pisema veeratakistuse arvelt. Ja rallikatel ei kasutata generaatorit. Mitte siis küttekulu vaid lisavurtsu jaoks. Iga lisavidin mida mootor peab kaasa vedama mõjutab tema performancet ja õkonoomsust ;)
V70 D5 AWD '03

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tnx » 14 Apr 2011, 08:52

Subaru-aegadest mäletan, et neliveolise kütusekulu (sai nii haldexi kui difriga varianti pruugitud) erinevus linnavahel keerutades vs pikka sirget teed sõites oli suurem, kui üheveolisel. Kuna erinevus tuli just sellest keerutamisest - sirget teed pidi 15 km Laagrist kesklinna ja tagasi sõites oli kulu väike sõltumata foori tsüklitest - tegin ma järelduse, et järsul pööramisel tekkivast rataste kiiruse erinevusest juba piisab selleks, et nii liba- kui pärisveoline hakkaks natuke rakenduma ja seeläbi vaba veeremist pooma.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 14 Apr 2011, 11:06

Volvo on öelnud, et tagavedu tuleb taha, kui esirattad 1/8 ringi kaabivad. Sellist vilistamist ju suvel pole kogu aeg.
:unibrow:

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Kristjan » 14 Apr 2011, 20:51

tanelus kirjutas:Küsiks siin teema all ka seda, mis on v70 2.5T 154kW AUT AWD kütusekulu? Kas maanteel alla 8 või üle? Kas on vahet FWD ja AWD kütusekulul, kui see AWD selline libavärk?


Siin koopia 2 aasta tagusest postitusest kütusekulu kohta:
Olen sõitnud 3,5 aastat 125 kW V70-ga ja 1,5 aastat XC70-ga, millel 154 kW. Mõlamd 5 käigulised automaadid. Kütusekulu vahe oli ca 1 l võimsama kahjuks. Miinimumid olid 7,4 l sajale (2400 km sõitu 90% maanteed) ja 8,4 l sajale (2200 km 90% maanteesõitu). Ka keskmises kulus oli umbes liitrine vahe sajale km.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

tanelus
Kõva postitaja
Postitusi: 121
Liitunud: 08 Mär 2006, 18:47
Asukoht: Tallinn

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tanelus » 15 Apr 2011, 23:31

Kristjan kirjutas:Siin koopia 2 aasta tagusest postitusest kütusekulu kohta:
Olen sõitnud 3,5 aastat 125 kW V70-ga ja 1,5 aastat XC70-ga, millel 154 kW. Mõlamd 5 käigulised automaadid. Kütusekulu vahe oli ca 1 l võimsama kahjuks. Miinimumid olid 7,4 l sajale (2400 km sõitu 90% maanteed) ja 8,4 l sajale (2200 km 90% maanteesõitu). Ka keskmises kulus oli umbes liitrine vahe sajale km.


Aitäh selge vastuse eest!

Kasutaja avatar
Karel
Foorumi veteran
Postitusi: 1040
Liitunud: 21 Veebr 2008, 13:47
Asukoht: Tartu/Kuressaare
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Karel » 10 Juun 2011, 23:11

Pole küll V70 aga S60 AWD 154kw ja keskmine kütusekulu on suvel ~11.5 ja talvel 13l/100km, maanteel võtab 7-8 vahele kui mõistlikult sõita.
[s]Volvo S60 AWD'06[/s]
[s]Volvo S70R'98[/s]
[s]Volvo V70 D5'03[/s]
[s]Volvo XC60'10[/s]
[s]Volvo S60 D3'11[/s]
[s]Volvo S80 V8'07[/s]
Volvo Amazon P120'63
Volvo S80 V8'06
Volvo C70 D5'07
Volvo S90 D5 AWD'17
Volvo XC90 D5 AWD'19

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Aare85 » 28 Juul 2011, 10:04

Viskoga süsteemi saab tegelikult kontrollida ülevaatuspunktis, seal on piduristendidel 4wd autode kontrollimiseks eraldi sellised rullidega alused, mis stendil mitteolevale sillale alla pannakse. Kas Haldexiga saab, ei tea. Pole proovinud.

Nt XC70 pidurite kontrollimisel, nagu rulliga natukenegi esirattaid ringi ajada, hakkavad tagarattad kohe nendel alustel ringi käima ja auto nagu üritab sealt pealt minema sõita. Sama asi on ka siis, kui tagarattad stendile ajada ja esiratastele alused alla panna.

Mul hakkas praktiliselt kohe tagumisi kaasa vedama, mingit tajutavat viivitust ei olnud.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tnx » 08 Aug 2011, 11:10

ÜV punktis peaks ka Haldex hakkama tagarattaid kohe kaasa vedama, aga seda ei saa seal teada, kas sidur korralikult peab või hakkab koormusel läbi libisema ja porri kinni jäädes on sisuliselt ikka ühesillavedu.
See ~1/8 pöördene viivitus silmaga vaadates polegi tajutav ega väga oluline, pigem on automaatselt lülituva neliveo erinevus võrreldes teistega selles automaatsuses. st sa ei saa iial kindel olla, misveoline see auto parasjagu on ja millal ta oma käitumist muuta otsustab.

Kasutaja avatar
aimar
Kõva postitaja
Postitusi: 121
Liitunud: 06 Veebr 2008, 21:06
Asukoht: Tallinn Maardu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas aimar » 14 Aug 2011, 17:40

Tere.Nimelt on siis probleem järgmine et kevadel kadus ära siis tagasilla vedu järsku .Kuna oli ka plaanis rihma vahetus autovivas lasin neil ka seda awd-d vaadata nende arvamus oli et läbi on vahe kasti muhv.Sai nüüd ka see ära vahetatud aga minu arust ikka asi ei tööta .Kuidas saaks seda kontrollida?Ise mõtlesi et tõstan esiotsa ülesse ja panen draivi peale et siis on näha kas tõukab autot edasi,aga juhtus hoopis see et kui auto üleval tõmbasin draivi sisse lõi armaturi abs tule põlema ja kompusse kirja peatu turvaliselt. Aga kui lasin auto esi osa maha tagasi ja hakkasin sõitm kustus ka abs tuli ära ja abs toimib.Aga mida pole on taga vedu .
Kas keegi oskaks midagi pakkuda mida peks kontrollima või peaks minema info autosse on neil seal mõni stend kus süsteemi kontrollida.
Tänud.


Raporteeri postitusest

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tnx » 15 Aug 2011, 09:36

Alustaks sellest, et märgiks ära auto margi - siis saaks teada, kas on viskoga süsteem või haldex. Viimasel on lülitamiseks ka toimiv elektroonika vajalik. Tunduvalt ohutum testimismetoodika on selline, et tõsta üles kõik neli ratast ja vaadata, mitu neist siis ringi käib.

Kasutaja avatar
aimar
Kõva postitaja
Postitusi: 121
Liitunud: 06 Veebr 2008, 21:06
Asukoht: Tallinn Maardu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas aimar » 15 Aug 2011, 19:02

Vabandust ja autoks on volvo S 80 awd 2,5T 2004a.

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Aare85 » 22 Aug 2011, 10:37

Käisin enda viskoga V70XC-d eile Männikul natuke proovimas ja peab ütlema, et pettumuse valmistas. Kui sõita sinna karjääride vahele sisse (enne ringteed vasakule üle raudtee), siis vasemat kätt on üks majavare ja selle taga üks mägi, kus rajad sisse sõidetud. Suht mannetu esinemine, rohkem kui poole mäe peale ei jõudnudki, ühel hetkel käivad neli ratast vilinal ringi ja tuleb õigel ajal järgi anda, muidu kaevab sisse. Autol olid all pea uued üsna karvase mustriga lamellrehvid. Olen samast mäest Suzuki Liana 4x4-ga 84 (viscous blade coupling) üles ja alla korduvalt sõitnud (Saku tee poolt laugemast nõlvast üles ja paremalt alla tagasi), seejuures olid all valdavalt pikisoontega Yokohama suverehvid ja auto ise hulka madalam.
Youtube videotes oli analoogne case (on miski video Subaru Outback vs XC 70). Liigne mass on see, mis esimese asjana jänni jätab. Seega kui ronite kuskile põlvini liiva sisse, siis pole probleem mitte 4veo töötamises, vaid selles, et auto jääbki seal jänni.

Samas liivasest merekaldast olen paadikäru (kokku vast 600 kg) üles ja alla vedanud ning saab hakkama, sellisel puhul (tasasel maal) ei tohi peatuda, vaid hoida rattad otse ja pressida gaasile. Sidurit libistada ei või, kohe kärsakas taga.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist