Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

PostitusPostitas naxitrall » 28 Dets 2009, 10:59

tnx kirjutas:
Galancer kirjutas:Kuna juba Subarut mainitud, siis nende omanikud ka neid rahulikemaid AT kastiga libaveolisis muutnud päris (4) veolisteks, suht lihtne oli, kuna vist tegu oli elektirlise ühendusega keskdiffriga vmt


Subaru 4EAT on jah elektrohüdrauliliselt juhitav Haldexi-tüüpi sidur keskel ning seal on juba tehasest selline süsteem, et käiguvalitsa 1 ja R asendis (uuematel isegi natuke veel keerulisema loogikaga) on sidur alati maksimaalselt ühendatud. Seetõttu on võimalik lihtsa elektrimodifikatsiooniga teha auto keskelt nii jäigaks, nagu tehases maksimaalselt lubatud on (ehk siis mitte kinni keevitatud vaid lihtsalt sidur ühendatud!). Aga kuna see süsteem mõjub suhteliselt halvasti ka auto juhitavusele, siis kunagi ei tehta seda modifikatsiooni permanentseks vaid pannakse käepärasesse kohta lüliti ning kasutatakse jäärajal hullamiseks, mitte tänavasõidul.

Sama lugu on ju ka suurte maasturitega - millel jäigalt hammasratastega ühenduv vahekast, sellel on alati eraldi õpetused ning lisakaitsed (nt väljakeeratavad esimesed veovõllid) selleks, et piirata neliveo kasutamist ainult neisse kohtadesse, kus suurt läbivust vaja.

Kui tahad autole pidevat nelivedu ehitada, siis mina soovitaks vaadata doonoriteks masinaid, millel algusest peale pikimootor ja pidev nelivedu olemas - manuaalkastiga Subaru, Audi quattro (v.a. TT ja A3) või sajandivahetuse VW passat. Mõnel neist ehk saab käigukastist keskdifri koos torseni või viskolukuga eraldada ning Volvo põhja alla ära mahutada...


Okei..ütleme nii, et see vahekast mahub sinna alla ja saab ta toimima, aga keegi on Volvo neliveose käimakotti testinud? :D Mis valule see vastu peab? On kuskil mingit kirjamaterjali ehk kellelgil? :roll:

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 28 Dets 2009, 11:45

Suured su ambitsioonid on?
300hp peab küll. Iseasi palju vahekastid ja tagasild kannatab.

Postitus parandatud moderaatori poolt.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 28 Dets 2009, 12:13

Haldex pole mõeldud kogu aeg maksimaalselt töötama. Õli/kettad kuumenevad üle ja lülitab 4veo välja. http://www.tehnikamaailm.ee/est/tm/2009 ... derID=1687
:unibrow:

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 29 Dets 2009, 12:10

Neliveolise Volvo käigukastiga on see häda, et nurkreduktor on seal sees ja isegi kui Haldexi asemel taha mingi muu vahekast panna, siis see õnnetu koht jääb ikka alles.

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Teadmatus

PostitusPostitas tuhk » 30 Dets 2009, 11:36

Kuidas sellest neliveo toimimisest aimu saada? Kas lülitub enne STC aktiveerumist või koos sellega?

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 30 Dets 2009, 12:00

Töötab siis kui esirattad hakkavad läbi libisema. Ei ole vaja mingeid klaffe vajutada.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Teadmatus

PostitusPostitas ants » 30 Dets 2009, 12:35

tuhk kirjutas:Kuidas sellest neliveo toimimisest aimu saada? Kas lülitub enne STC aktiveerumist või koos sellega?


Praegu libedaga hakkavad esirattad kraapima kui nelivedu vigane,
korras neliveoga hakkavad kõik rattad pea korraga vedama.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
turboES
Foorumi veteran
Postitusi: 1047
Liitunud: 16 Juun 2005, 22:49
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas turboES » 30 Dets 2009, 22:37

Täna proovisin ühte '06 V70 awd. Väga mõnusalt kiirendas lumes, nagu enda esiveolisega suvel. Sellel hakkasid esimesed kergelt kraapima, siis käis mingi nõks läbi auto ja tagumised hakkasid vedama.
'06 V70 D5 AWD
'66 Amazon kombi
'68 Amazon
'72 P1800ESTurbo
'73 142
'74 142
76 242L
'79 242

ranzu
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 04 Okt 2008, 14:17
Kontakt:

PostitusPostitas ranzu » 31 Dets 2009, 18:11

Oman nelikveolist volvot ja oskan nii paljut rääkida ,et talvel saan kõik neliratast korralikult ringi(esimesed teevad ühe ringi ja siis rakenduvad tagumised rattad tööle),aga suvel kahjuks mitte.
Kas keegi on proovind teha suvel kuival asvaldil ca.4000-6000 pöörde pealt starti?
Minul neliratast kohapeal ringi ei hakkak käima vaid käivad esirattad tühja.Tagumised küll aitavad natuke kaasa aga nii nagu audidel et neliratast ringi saada mina oma volvoga ei saa:(((
Volvo V70R AWD

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

PostitusPostitas naxitrall » 31 Dets 2009, 18:27

ranzu kirjutas:Oman nelikveolist volvot ja oskan nii paljut rääkida ,et talvel saan kõik neliratast korralikult ringi(esimesed teevad ühe ringi ja siis rakenduvad tagumised rattad tööle),aga suvel kahjuks mitte.
Kas keegi on proovind teha suvel kuival asvaldil ca.4000-6000 pöörde pealt starti?
Minul neliratast kohapeal ringi ei hakkak käima vaid käivad esirattad tühja.Tagumised küll aitavad natuke kaasa aga nii nagu audidel et neliratast ringi saada mina oma volvoga ei saa:(((


Ei ole küll kogemusi veel 4 veose Volvoga, aga kaldun arvama, et see 4-6000rpm'i pealt siduri pääsmine ei mõju Volvo kastile eriti hästi. Seoses selle suve värgiga ma kaldun arvama, et see visco/haldex libiseb läbi lihtsalt (loe: nagu kulunud siduriga üheveoline).

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 31 Dets 2009, 18:39

ranzu kirjutas:Oman nelikveolist volvot ja oskan nii paljut rääkida ,et talvel saan kõik neliratast korralikult ringi(esimesed teevad ühe ringi ja siis rakenduvad tagumised rattad tööle),aga suvel kahjuks mitte.
Kas keegi on proovind teha suvel kuival asvaldil ca.4000-6000 pöörde pealt starti?
Minul neliratast kohapeal ringi ei hakkak käima vaid käivad esirattad tühja.Tagumised küll aitavad natuke kaasa aga nii nagu audidel et neliratast ringi saada mina oma volvoga ei saa:(((

Muidugi libiseb läbi.
Ei usu, et on mõeldud lend starte tegema too v70r. Pigem ikka aitamaks kaasa kiiremal sõidul.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

PostitusPostitas t6nu » 31 Dets 2009, 21:54

Veider see asi siis, lugesin hiljuti just ühe teise automargi foorumis kurtmist, et Bmw330xd, (see ka neliveoline) sõidu ajal pühib kiirendades minema nagu loom, aga kui lumme kinni jääd, siis kohapealt paigast 4-veoga ei saa, kaabib vaid ühe sillaga. On see asi siis tõesti nii hull??? Eelnevaid Volvo paigaltvõtu jutte lugedes tundubki, et see võib tõsi olla :shock:
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Valts » 03 Jaan 2010, 17:56

WOW, neliveomehi on juurde tekkinud/tekkimas, see on hea.

Paraku on kohe ka mured sellega olemas.

Mis siin seda kuiva kõva pinnase peal nelja ratta kohapeal ringisaamist puudutab, siis omad kogemused ütlevad et ei õnnestu üldse. Mitte et ma seda sihilikult oleks proovinud saavutada aga mõni kord ikka ette on tulnud. Teevad esirattad imeväikse kraapsu ja siis on kohe ka minek. Ei kaabi seal midagi, see ikka kõvemate autode pärusmaa.
Isegi lahtise kruusa või kiviklibu peal startides hakkab tagumine ots kohe vedama.

Lumes on tõesti hea kiirendus.
Kuna sellel talvel pean ise esisillaga läbi ajama siis kohe paha on kuulata kuidas tracs iga ristmiku peal meeleheitlikult ragiseb.
Lumes kinni istudes veab ikka mõlema sillaga, ehk siis reeglina kahe rattaga. Aga mõnikord ei pruugi sellestki kasu olla..... :roll:
1997 V70 AWD

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Neliveolised

PostitusPostitas supp » 03 Jaan 2010, 18:35

juhin siinkohal tähelepanu sellele, et kõiksugu iselülitatavad 4 veod on siiski mõeldud pidamise parendamiseks tavaliikluses, mitte rallimiseks mudas, lisaks on nende puuduseks ka eksteem oludes lollitamine (võibolla hakkab see asi juba kaduma, eks kogenumad räägivad) ehk masin on libisemisse lastes korra esi, korra nelja vedune ja see pole ju mitte hea autojuhi kohapealt.
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 809
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas RS013 » 04 Jaan 2010, 11:53

Ma nüüd ei saa aru, kas Haldex (visco) süsteemid on eri nö viitaegadega ka erinevatel markidel? Endal on kogemus VW Bora 4Motioniga ja sellel oli see sisselülitamise aeg küll ma ütleks et kohene... võib-olla proffesionaal saab sellest aru kusagil kruusarajal, aga näiteks maanteel ESP välja lülitada ja 3./ 4. käiguga sai maanteel väga uljalt pikki kurve külg ees võtta ilma, et tagasilla sisselülitumise hetke oleks pidanud kartma. Samamoodi liivas ning kruusal vedasid üsna momentaalselt kõik rattad. Asfaltil ei jälginud kuidas rattad töötavad aga 4 jutti maha vist ei saanud, aga selleks ilmselt jõudu ka liiga vähe.

Kuna ka minu mõtted on üsna tihti liikunud XC70 peale, siis äkki siinsed omanikud räägivad vähe lähemalt omadest kogemustest.
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist