Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 30 Apr 2007, 08:15

Tagarattad peaks ikka suht kohe rakenduma, kui süsteem korras on. Üks võimalus on tõstukiga kõik neli ratast maast lahti tõsta ja ettevaatlikult sõita proovida. Siis peaks kõik rattad ringi käima.

Kasutaja avatar
turboES
Foorumi veteran
Postitusi: 1047
Liitunud: 16 Juun 2005, 22:49
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas turboES » 30 Apr 2007, 09:19

Tagarattad veavad ju täiega. Ma ei usu, et esiveolisena sealt üles saaks. Läheks teeks seal klubi mäkketõusu ürituse. Tahaks proovida kuidas minu lukustuva difriga 850 seal ronib.
'06 V70 D5 AWD
'66 Amazon kombi
'68 Amazon
'72 P1800ESTurbo
'73 142
'74 142
76 242L
'79 242

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 30 Apr 2007, 12:28

tnx kirjutas:Tagarattad peaks ikka suht kohe rakenduma, kui süsteem korras on. Üks võimalus on tõstukiga kõik neli ratast maast lahti tõsta ja ettevaatlikult sõita proovida. Siis peaks kõik rattad ringi käima.


Korras neliveo puhul piisab tõstukipeal tagaratta käsitsi ringiajamisest.
esiratas (üks nendest) peab kaasajooksma hakkama.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
liisa
Kõva postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 19 Apr 2007, 11:02
Asukoht: Norra

PostitusPostitas liisa » 30 Apr 2007, 19:49

Esiveolisena sa sealt yles ei oleks saanud, arvan ma. Ja pildilt on ju n2ha, et tagumised rattad viskavad liiva.

Sai siin ise yhe m2ega maadeldud, lihtsalt pidin sealt paar korda n2dalas yles s6itma. Auto oli ajutiselt esiveoline st ilma kardaanita siis. T6us oli umbes sama, kuid teekatte pisut k6vem (kruusa-liiva segu). Sygisel kuiva ilmaga sai yles, vihmaga vaevu-vaevu, kuid kylma ja libeda tulles enam ei saanud. Sai awd korda tehtud ja siis oli hoopis probleem, et kuidas sealt libeda m2e pealt alla saada. :lol:
Nyyd kus awd on korras, s6ida seal kynka peal kuidas tahad. Poole t6usu pealt alustades kraabivad esirattad hetkekese ja siis liigub auto rahulikult m2est yles. Sygisel esiveolisena sai sedasi vaid auke kaevatud. :oops:

Tagumised rattad hakkavad vedama praktiliselt kohe, k6rvalt vaadates on seda pea v6imatu m2rgata.
Ants`u kirjeldatu sobib suurep2raselt awd korrasoleku kontrollimiseks.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 17 Nov 2007, 12:21

Nüüdseks pool aastat AWD-d omanud ja ikka segaduses.
Nimelt andis mahasadanud lumi ja tekkinud jäa suurepärase võimaluse auto proovimiseks. JA tee või tina aga mulle tundub see tank endiselt ainult esirataste abil edasi liikuvat.

Miks ma nii arvan?

linnas ühe asutuse territooriumil on ilus kinnisõidetud lumega küllaltki järsk tõus- juhuslikult sattusin sinna ja proovisin kuidas poole mäe pealt minema saab. Esirattaid hakkas korralikult ringi kerima tugevamalt gaasi andes ja lõpuks sealt tõusust ka üles sain. Tagarataste rakendumisest küll aru ei saanud.

suurel libedal platsil proovides käitub nagu tavaline esiveoline- tugev alajuhitavus ehk kurvist ikka otse

eile kiilasjääga kaetud maanteel umbes 50km/h sõites (bussi taga mis hakkas peatusesse keerama) pääsesin lõpuks bussi tagant ära ja kiirendades võttis kolmanda käiguga ratta ikka korralikult ringi, pöörded kerisid oma 5 tuhandeni.

Tekkis küsimus et kui ma juba sellistes olukordades tagaveo rakendamist ei märka siis mis kasu tast üldse on :( . Kui see mul üldse töötab.

Varsti loodan asjas aga selgusele jõuda kuna kogu tehnika tuleb auto küljest maha ja läbib kontrolli/hoolduse/remondi.
MItte et autol midagi viga oleks aga lihtsalt ei jõuda enam torudest väljatilkuvat täissünti sisse valada ja kuna nagunii tuleb rihmavahetus peale siis otsustasin kogu mootori ja muud seadmed põhjalikult üle vaadata et edaspidi keskenduda vaid autoga sõitmisele.

Igatahes arvamused selle "Nelikveo" kohta on teretulnud.
1997 V70 AWD

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 17 Nov 2007, 14:07

Tere Valts
Oma 70-l võtsin kardaani alt kevadel, peale lume sulamist.

Proovi tõstuki peal kardaanist keerata, jälgi,kas esirattad
hakkavad ringi käima. Võibolla Sul sama jama mis minul,
läbi on eest nurkreduktoris oleva muhvi nuudid.

jõudu, ants
745 GL ´91; LR90 ´87.

Keic
Kreisi postitaja
Postitusi: 352
Liitunud: 26 Jaan 2007, 19:18
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Keic » 17 Nov 2007, 14:11

Väike näidis video siis vanemast AWD volvost, kuidas asi toimima peaks. Uuematel küll see AWD Haldex süsteemiga lahendatud kuid niipalju kui seda libedat siin Pärnu kandis olnud on saab ikka Funny kogu raha eest.
http://youtube.com/watch?v=HnhCeygWDVU
XC90 D5 '07
XC70 D5 '03
S60AWD 2.4T '02

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 17 Nov 2007, 17:49

Tänud vastajatele!

Selliseid poognaid ma oma autoga vist küll joonistada ei saa. :D

Proovisin täna masinal kõik neli ratast maast lahti saada ja proovida kardaani /tagarattaid keerata aga ei tahtnud õnnestuda. See auto ülestõstmine siis...

Järgmisel nädalal loodan tõstuki peale saada ja asjas selgust saada.

Vallo@vist ikka FWD
1997 V70 AWD

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 19 Nov 2007, 09:52

Käsitsi tagarattaid pöörates ei pruugi esimesi kaasa vedada, see sõltub natuke konkreetsest neliveo lahendusest (kui viskosiduriga vedu, siis ehk töötab, Haldex pigem mitte, sest siduri juhtimine on elektrooniline). Küll aga peavad tõstukil mootori jõul "sõites" hakkama kõik neli ratast korralikult pöörlema juba päris aeglastel kiirustel.

Kirjelduse järgi tundub tõesti, et Valtsi auto on mingil põhjusel esiveoline.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 20 Nov 2007, 20:05

Nii, täna sai siis auto pukkadele ja lisaks tagumiste piduriklotside vahetamisele proovisin ka neliveo värki.

Jah, kõik rattad õhus, mootor käima ja käik sisse ning hakkavad kõik ilusti ringi käima. Asi tundub nagu toimivat.

Kuidas aga seletada seda et jäisel teel 50 pealt 3-daga kiirendades tõmbab esirattad korralikult ringi ja kaabib niikaua kui pidamise leiab. Tagarataste liitumist ei tunne.
Imelik et ka veojõukontroll kah sellesse ei sekku? :roll:

Peab nüüd ühte korralikku lund ja libedust ootama et siis kuskil ohutus kohas poognaid joonistama hakata ja asi järgi proovida. Katsun asja ka filmida ja kuhugi üles riputada.

Arvamused endiselt oodatud!
1997 V70 AWD

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 21 Nov 2007, 09:48

Kesksidur "libiseb"? Tagaratastele läheb nii vähe momenti, et õhus oleva
ratta liigutamiseks piisab kuid sõidu ajal reaalset kasu pole?

Proovi auto lumehange kinni ajada, et saaksid neid katseid seisva autoga teha ja siis erinevate rataste alla pidamist lisada... Samal ajal väljas keegi vaatab, millised rattad libisevad, millised mitte.

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas volvofan » 02 Dets 2007, 11:14

Mul on küsimus, kas AWD saab ka 2.5 diisliga ühendada?
Auto on V70 2.5 Tdi-98.
Ja kas Volvole on saada plokkdifrit?
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 07 Jaan 2008, 22:39

Jälle mina oma neliveojuttudega.

Tänane " võluv ja romantiline" talveilm andis taaskord võimaluse asja uurida- kas töötab või ei tööta see AWD.
Hetkemulje selline et töötab siis kui tahab.

Stardid foori tagant minema, alguses kerib edukalt esirattaid ringi (KUS ON TRACS???) ja käitub nagu tavaline esiveoline, siis mõne hetke pärast võtab nagu tagumise otsa kah taha ja kiirendab päris usinalt.

Teed näiteks ristmikul parempööret rahulikult ja pöörde lõpus rohkem gaasi andes ajab tagumise otsa ette nagu kõige puhtatõulisem tagaveoline.

Väikese hoo pealt pöörates ja gaasi andes läheb otse nagu eduveduline.

Kõik need asjad tunduvad toimivat siis kui ise tahavad. Korra panin foori tagant ära nagu Subaru või misiganes nelikveoline rallikas-puhtalt ja kiirelt.

Tundub et vahekest toimetab nii kuidas heaks arvab

Kas meil siin üldse veel AWD V70-neid on? Oleks kogemustest huvitatud. Eriti hea oleks kui keegi Tallinna kandi AWD inimene viitsiks kokku saada ja mõnes rahulikus kohas väikse "demo" teha.

Anybody??
1997 V70 AWD

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 07 Jaan 2008, 23:17

Vaata lugejate autode alla, seal üks v70 AWD kindlasti.
Kõige paremini saad kui lähed tühjale parkimis platsile ja kukud paarutama ja keegi teine vaatab kas kõigi nelja ratta alt viskab sama moodi lund või mitte.
Täna just sai nähtud üht vanemat xc70 seda tegemas. Sünge vaatepilt. :twisted:
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

mel61
Kõva postitaja
Postitusi: 144
Liitunud: 09 Mai 2006, 18:57
Asukoht: V-Maarja
Kontakt:

Erinevad põlvkonnad

PostitusPostitas mel61 » 14 Veebr 2008, 11:16

Siin on juttu olnud kahest erinevast sidurisüsteemist AWD-de puhul.
Kas vanemaks loetakse kuni 2000.a. valmistatud mudeleid või on nn. vanemat nelikveo süsteemi kasutatud ka hiljem? Kuskilt olen kuulnud ja vist on ka siit läbi lipsanud, et vanematel masinatel pidi nelikvedu kapriissem olema-s.t. rohkem lagunema?! Asi nimelt selles, et järmine Volvo plaanis muretseda juba nelikveolisena - arvestades meie järjest "paranevaid teeolusid maapiirkondades". [skepti]
s70 IGATI VOLVO


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist