Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 19 Okt 2009, 09:10

tnx kirjutas:
Valts - kas selle siduri külge mingi elektroonika vms juhtimine ka läheb? St kuidas ta aru saab, et auto tagurdab ja peab vabajooksu blokeerima? Kas sellist süsteemi ei ole, et näiteks I käiguga on ka alati täiesti jäik? Kui süsteemi ehitust ei õnnestu välja uurida, siis vist muud varianti pole kui teadaolevalt korras auto peal proovida... Selleks pole ju isegi midagi maha vaja võtta, piisab korra tõstuki peale ajada ja rattaid natuke käega keerutada.


Sinna külge ei lähe ühtegi juhet, seal ei ole ühtegi polti-mutrit-kantti
millest keerata. On vaid üks väike auguke küljel.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 19 Okt 2009, 10:13

Jah, nagu Rein juba jõudis mainida on tegemist lihtsalt mingi tükiga mida ei paista saavat kuidagipidi avada või muul moel mõjutada.

Kes seda visko-nimelist elukat veel näinud ei ole siis tegin enda omast pildi ja kritseldasin ka natuke.

[img][img]http://www.vanatehnika.ee/modules/gallery2/main.php/d/29787-2/visco.JPG[/img][/img]

Vasak, nuudiga pool on esimene ots ja kinnitub läbi visko korpuse (suur alumiiniumist tükk mille sees visko on- ilmselt mõeldud visko kinnitamiseks ja kaitsmiseks) kardaani külge.
Tagumine ots kinnitub otse tagadifri külge.

Vasakus jämedamas torulaadses osas peaks siis sees olema need kettad ja silikoonvedelik mis esi-tagasilda ühendab ei ühenda ja tagumises osas peaks olema see vabajooksu süsteem.

Rohelise noolega tähistatud kohast annab minuvisko pooli üksteise suhtes ühtepidi keerata.
Punase "ringiga" tähistatud alas hüppab aga ringi mainitud metallitükk või laagrikuul.


tnx- toimiva neliveoga Volvo tõstuki peal uurimisest vist tõesti piisaks ainult et pole ühtegi sellist kusagilt võtta praegu. Tuttaval küll uuem Haldexiga XC on aga see vist juba teine jutt.

Kui kellelgi siiski on mõni -2000 aasta AWD Volvo ja omab võimalust asja uurida siis oleksin info eest väga tänulik. Esialgu virtuaalsed, kokku saades ka reaalsed õlled!
1997 V70 AWD

Rein
Kõva postitaja
Postitusi: 171
Liitunud: 15 Jaan 2006, 22:12
Asukoht: Lõuna Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas Rein » 19 Okt 2009, 10:37

tnx kirjutas:Rein - Subaruid on erinevaid. Odavama otsa automaadiga masinad käituvad jah nagu tavalised libaveolised, 3 lukustuva difriga Sti püsib ikka suht kindlalt mitmerattaveoline. Ja sõltuvalt omaniku soovidest - kas sõita rallit tee peal või maastikul - omab üks või teine süsteem mõningast eelist.

Ma siin piem Legacy ja Outbacki pidasin silmas, need nagu lähevad V70 ja XC ga ühte klassi enam vähem. 3,0 Outback peaks olema keskelt suht kinnise difriga

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 19 Okt 2009, 20:08

Esmalt teemast - lugesin Vadisest vähe teooriat ja sain teada, et visko ja vabajooks on ühendatud järjest, mis peaks tähendama seda, et korras tükil peaks andma esimene pool (ehk iis nuudiga võll visko korpuse suhtes) hädapärast mõlemas suunas aegamööda pöörata kruustangi vahel (päris käega vbl ei jaksa). Sest õli on külm ja visko peab läbi libisema, muidu oleks kogu aeg veojõu suhe 50/50 nagu maasturil.

Tagumine osa koosneb omakorda kahest komponendist - esiteks on seal vabajooksusidur (freewheel), mis ühtepidi on jäik ja teistpidi mitte. Teiseks on seal mingi kuulikestega süsteem, mis kiirustel alla 50 km/h võib selle siduri teistpidi ka jäigaks teha, et tagurdada saaks (võimalik, et see toimib siiski ainult tagurdamisel, ehk tagasillapoolsest võllist keerates ja esimest paigal hoides). Olles nüüd umbes 10x lugenud ühte ja sama lõiku Vadisest hakkab mulle üha enam tunduma, et tagumine pool peaks ka mõlemat pidi jäik olema, sest kuulikesed surutakse tööst eemale alles 50 km/h kiirusel.

Natuke ekraanipauke ka: http://nagi.ee/photos/jukud/sets/232949/

Aga kuna see tagumine vabajooks on ühendatud käigukastiga läbi visko, siis isegi kui ta on katki ei tohiks ta ju ühe ettevaatliku proovisõiduga ära rikkuda esimest nurkreduktorit.

Ja lõpuks Subarutest - Legacyt/Outbacki on ka erinevat, vanasti oli 3 varianti (manuaal keskdifriga, automaat haldexi-laadse siduriga ja 3.0 automaat keskdifri+sillalukkude ja elektrooniliste abimeestega), nüüd värskelt lisandus veel CVT ka, mille hingeelu ma ei tea. Kes Subaru tehase poolt tellitud volvo vs subaru videost end häiritud tunneb, otsigu välja Volvo tehase poolt tellitud vastukaja, kus ilma sillalukkudeta subaru pandi ühe küljega jää peale ja siis näidati, et volvo on parem :)

margus
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 23 Veebr 2008, 19:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas margus » 20 Okt 2009, 11:10

Hmm... ikkagi ei saa ma mitte mainimata jätta, et Volvo nelivedu on poolkõva ja pole sellest suurt asja midagi!
Enda sisukohalt sõidangi sellepärast talviti quattroga ja rõõmu kui paljuuuuuuuu 8)

http://www.youtube.com/watch?v=7JlvVdAmkTM
Viimati muutis margus, 06 Nov 2009, 12:12, muudetud 1 kord kokku.
Oettinger

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

PostitusPostitas attrs » 20 Okt 2009, 18:30

Kui kuhugi liivasisse ukerdama minek tuleks ka võimalusel kaasa... Labidas ja nöör olemas :D
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

PostitusPostitas naxitrall » 24 Dets 2009, 03:47

Kaevaks siis vana teema taas ülesse kuna on hakanud ka awd mõtted mõlkuma peas. Teemat lugedes hakkas üks asi pead vaevama. Kas võimalik ei oleks seda viscot sealt vahelt minema visata ja jäigaks keevitada vms, et pidev vedu oleks? :S Kas ta hakkab siis kasti/difrit lammutama? Muidu oleks plaan olnud osta omale v70awd veitsa tõsisemate plaanide jaoks, aga kuna see nelja veo värk selline kahtlane, siis hakkan kahtlema juba.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 24 Dets 2009, 09:59

naxitrall kirjutas:kaevaks siis vana teema taas ülesse kuna on hakanud ka awd mõtted mõlkuma peas...teemat lugedes hakkas üks asi pead vaevama...kas võimalik ei oleks seda viscot sealt vahelt minema visata ja jäigaks keevitada vms, et pidev vedu oleks? :S kas ta hakkab siis kasti/difrit lammutama? muidu oleks plaan olnud osta omale v70awd veitsa tõsisemate plaanide jaoks aga kuna see nelja veo värk selline kahtlane siis hakkan kahtlema juba...


Ise küsisid, ise vastasid, hakkab lõhkuma nurkreduktorit.
745 GL ´91; LR90 ´87.

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

PostitusPostitas attrs » 24 Dets 2009, 14:34

Kurvis läbivad tagumised rattad lühema maa kui esimesed. Seetõttu ei tasu sildu jäigalt ühendada (va kui pehmel pinnasel liikled).
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

PostitusPostitas naxitrall » 24 Dets 2009, 15:05

Põhimõtteliselt oleks ju võimalik sinna midagi muud ehitada selle visco / haldexi asemele?

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 24 Dets 2009, 15:37

naxitrall kirjutas:aga põhimõtteliselt oleks ju võimalik sinna midagi muud ehitada selle visco / haldexi asemele?


Jõudu tööle!

Kui välja mõtled, anna teada :o
745 GL ´91; LR90 ´87.

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

PostitusPostitas naxitrall » 24 Dets 2009, 15:43

ants kirjutas:
naxitrall kirjutas:aga põhimõtteliselt oleks ju võimalik sinna midagi muud ehitada selle visco / haldexi asemele?


Jõudu tööle!

Kui välja mõtled, anna teada :o


Eks ma pean midagi mõtlema hakkama :) Seniks aga häid pühi! :)

Kasutaja avatar
Galancer
Kreisi postitaja
Postitusi: 328
Liitunud: 27 Jaan 2008, 23:03

PostitusPostitas Galancer » 25 Dets 2009, 22:53

naxitrall kirjutas:
ants kirjutas:
naxitrall kirjutas:aga põhimõtteliselt oleks ju võimalik sinna midagi muud ehitada selle visco / haldexi asemele?


Jõudu tööle!

Kui välja mõtled, anna teada :o


no eks ma pean midagi mõtlema hakkama :) seniks aga häid pühi! :)


Kuna juba Subarut mainitud, siis nende omanikud ka neid rahulikemaid AT kastiga libaveolisis muutnud päris (4) veolisteks, suht lihtne oli, kuna vist tegu oli elektirlise ühendusega keskdiffriga vmt kuid jah garantiid keegi sellistele asjadele e anna.
Vollidega lmselt teine süsteem ja teine teema...
Ei pretendeeri absoluutsele tõele ! ! !
S70 125 KW AT
V70 147 KW AT
S 80 125 KW AT

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

PostitusPostitas t6nu » 25 Dets 2009, 23:33

Lähed lammarisse, ostad mingi jeebi alt keskdifri ja siis ehitad selle asja kokku:-) Võibolla oleks isegi lihtsam võtta näiteks G mersu raam koos käiguosaga ja kere mootoriga sinna peale tõsta, siis hakkab juba looma. Welcome to offroadclub http://forum.4x4.ee/.
Ilma keskdifrita autol (uaz) olen kunagi asfaldi peal ringi keerates esisilla manuaalsed huubid lihtsalt sodiks keeranud, vähemalat ühe neist. Unustasin ära, et esisild oli sees, aga noh vähemalt selleks korraks läks rool kergeks. :-)
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 28 Dets 2009, 10:14

Galancer kirjutas:Kuna juba Subarut mainitud, siis nende omanikud ka neid rahulikemaid AT kastiga libaveolisis muutnud päris (4) veolisteks, suht lihtne oli, kuna vist tegu oli elektirlise ühendusega keskdiffriga vmt


Subaru 4EAT on jah elektrohüdrauliliselt juhitav Haldexi-tüüpi sidur keskel ning seal on juba tehasest selline süsteem, et käiguvalitsa 1 ja R asendis (uuematel isegi natuke veel keerulisema loogikaga) on sidur alati maksimaalselt ühendatud. Seetõttu on võimalik lihtsa elektrimodifikatsiooniga teha auto keskelt nii jäigaks, nagu tehases maksimaalselt lubatud on (ehk siis mitte kinni keevitatud vaid lihtsalt sidur ühendatud!). Aga kuna see süsteem mõjub suhteliselt halvasti ka auto juhitavusele, siis kunagi ei tehta seda modifikatsiooni permanentseks vaid pannakse käepärasesse kohta lüliti ning kasutatakse jäärajal hullamiseks, mitte tänavasõidul.

Sama lugu on ju ka suurte maasturitega - millel jäigalt hammasratastega ühenduv vahekast, sellel on alati eraldi õpetused ning lisakaitsed (nt väljakeeratavad esimesed veovõllid) selleks, et piirata neliveo kasutamist ainult neisse kohtadesse, kus suurt läbivust vaja.

Kui tahad autole pidevat nelivedu ehitada, siis mina soovitaks vaadata doonoriteks masinaid, millel algusest peale pikimootor ja pidev nelivedu olemas - manuaalkastiga Subaru, Audi quattro (v.a. TT ja A3) või sajandivahetuse VW passat. Mõnel neist ehk saab käigukastist keskdifri koos torseni või viskolukuga eraldada ning Volvo põhja alla ära mahutada...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist