probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Möödunud nädalal sai üks pikem ots maha sõidetud (340 km) ja mootori pöörded olid enamus ajast üle 2000. Peale sõitu oli mootorist õli kuhugi kaduma läinud (täpselt kahe kriipsu keskel), aga autol loiku all ei olnud ja ei paista, et kuskilt lekiks. Õli sai juurde kallatud, aga natuke rohkem kui vaja. Peale seda ei ole õli mootorist kuhugi kadunud, aga alati peale mootori käivitamist põleb õlituli 2 sekundit. Milles võib probleem olla ja kuhu võis õli mootorist kaduda?
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Õli tuli põleb kauem seetõttu, et mootor ei saa õli survet kohe üles (kui surve andur ikka korras on). Iseenesest on minu auto hommikuti esimest korda käivitades alati seda tuld nii sekundi põletanud.
Kui auto all loiku ei ole või mootor õliga kuskilt väljastpoolt koos ei ole, siis järelikult lahkus õli läbi mootori summuti suunas. Näiteks läbi turbo või läbi klapisääre tihendite. Mina täheldasin oma autol eelmisel suvel kuumade ilmade saabumisega, et mootori suitsemine kasvas kuivanud klapisääretihendite tõttu kohe märgatavalt.
Lase kellelgi tagant vaadata, kui sa auto peale mõningast seismist uuesti käima paned, et kas ja kui palju sinist tagant välja viskab. Sama lase vaadata ka gaasiga mängides. Ja sõites - kui kiirendades gaasi lahti lased, et kas siis viskab sinist.
Edu
Kui auto all loiku ei ole või mootor õliga kuskilt väljastpoolt koos ei ole, siis järelikult lahkus õli läbi mootori summuti suunas. Näiteks läbi turbo või läbi klapisääre tihendite. Mina täheldasin oma autol eelmisel suvel kuumade ilmade saabumisega, et mootori suitsemine kasvas kuivanud klapisääretihendite tõttu kohe märgatavalt.
Lase kellelgi tagant vaadata, kui sa auto peale mõningast seismist uuesti käima paned, et kas ja kui palju sinist tagant välja viskab. Sama lase vaadata ka gaasiga mängides. Ja sõites - kui kiirendades gaasi lahti lased, et kas siis viskab sinist.
Edu
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Õlisurve ei tule käivitamise järel kohe üles kahel juhul: õli vajub karterisse tagasi või on saaled kulunud.
Diagnoosida saab osutiga manomeetri abil: kui käivitamisel on õlisurve mitu sekundit 0 ja siis järsku tõuseb normi piiresse, siis on viga tühjas torustikus. Kulunud saaledega tõuseb surve pikkamööda ja tühikäigul (eriti kuuma mootoriga) jääb ikka üsna madalaks, lõpuks isegi nii madalaks et tuli hakkab tasapisi põlema. Andur on tal küll üsna lolli koha peal, aga pmst suvaline töökoda peaks hakkama saama küll sellega, et anduri asemele meh. manomeeter kruvida ja näidud fikseerida. Seda soovitan kindlasti teha, on pilt tuleviku osas hoopis selgem ja süda rahulikum.
Rõhuanduri viga saab välistada kõrvaga - kui peale pikemat seismist hommikul käivitades on alguses hääl teravam ja koos õlitule kustumisega läheb pehmemaks, siis on andur korras, vastupidist aga ei saa niimoodi väita.
Selle mootori kohta on siin mitmed inimesed kurtnud, et õli vajub alla ja siis käivitades isegi kuni 5 sek läheb aega enne, kui surve üles saab, aga täpset vea põhjust ei ole veel keegi avaldanud. Üks tagasivoolu tõkestav klapp on filtri sees, seega õlivahetuse järel võib asi paraneda, aga ei pruugi.
Diagnoosida saab osutiga manomeetri abil: kui käivitamisel on õlisurve mitu sekundit 0 ja siis järsku tõuseb normi piiresse, siis on viga tühjas torustikus. Kulunud saaledega tõuseb surve pikkamööda ja tühikäigul (eriti kuuma mootoriga) jääb ikka üsna madalaks, lõpuks isegi nii madalaks et tuli hakkab tasapisi põlema. Andur on tal küll üsna lolli koha peal, aga pmst suvaline töökoda peaks hakkama saama küll sellega, et anduri asemele meh. manomeeter kruvida ja näidud fikseerida. Seda soovitan kindlasti teha, on pilt tuleviku osas hoopis selgem ja süda rahulikum.
Rõhuanduri viga saab välistada kõrvaga - kui peale pikemat seismist hommikul käivitades on alguses hääl teravam ja koos õlitule kustumisega läheb pehmemaks, siis on andur korras, vastupidist aga ei saa niimoodi väita.
Selle mootori kohta on siin mitmed inimesed kurtnud, et õli vajub alla ja siis käivitades isegi kuni 5 sek läheb aega enne, kui surve üles saab, aga täpset vea põhjust ei ole veel keegi avaldanud. Üks tagasivoolu tõkestav klapp on filtri sees, seega õlivahetuse järel võib asi paraneda, aga ei pruugi.
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Minul peale õli ja filtri vahetust on hakanud õlituli põlema ~2 sekundit peale käivitamist. Seega viimase info kohaselt võin järeldada, et filtri viga. Hiljem vaatan filtri margi ja lisan postitusse.
EDIT:
Tegu on musta värvi ??? WIX ??? filtriga. Ostetud Pärnust Salome autost.
EDIT:
Tegu on musta värvi ??? WIX ??? filtriga. Ostetud Pärnust Salome autost.
Viimati muutis urki, 05 Juul 2011, 22:16, muudetud 1 kord kokku.
Tark nagu ämm takkajärgi
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Vahepeal liikus info, et Fram filtritel puudub filtri sees olev tagasivooluklapp. Ei tea mis seis sellega hetkel on kuid väga odavatel võib see vabalt puududa. Arvestades muidugi õlifiltri üsna väikest hinda siis tasub võtta korralik.
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Olen kasutanud nii Wixe kui 2 erineva koodiga Frame ja tundub, et Fram on õige pisut parem.
Ühe filtri (ma ei mäleta enam, mis marki) lammutasin kunagi laiali ka, klapp oli täiesti olemas.
Pmst võiks muidugi järgmine kord mõne järgmise margi võtta, aga ma olen üsna kindel, et viga on kusagil mujal.
Ühe filtri (ma ei mäleta enam, mis marki) lammutasin kunagi laiali ka, klapp oli täiesti olemas.
Pmst võiks muidugi järgmine kord mõne järgmise margi võtta, aga ma olen üsna kindel, et viga on kusagil mujal.
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Lõpetage see filtrite südistamine!
Ka halvimal juhul ei hoia filter teil mingit survet üleval ja klapp reguleerib seda kui filter on täisumbes, siis jookseb õli otse mootorisse tagasi.
Pigem vaadake järgi, mis õli teil sees on ja kas ei ole liiga vedel.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Pigem vaadake järgi, mis õli teil sees on ja kas ei ole liiga vedel.
Oettinger
Re: probleem (850 2.5 tdi 103 kw audimootor) õlitulega
Filter (või klapp) ei hoiagi survet üleval vaid ei lase torustikku tühjaks valguda. Tagasivooluklapp (ei lase tagasi valguda) ning möödavooluklapp (juhib umbes filtrist kõrvalt mööda) on ikka täiesti erinevad asjad.
Aga tõsi on see, et ilma manomeetrit külge ühendamata ei saabu selgust.
Aga tõsi on see, et ilma manomeetrit külge ühendamata ei saabu selgust.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist