Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Tere. Mure siis järgmine. Masinaks volvo s70 2,5tdi automaat 98 aasta. Eelmine talvealgus sai Erimellist uus aku ostetud. Mingi Mombat vist oli firma ja 75 Ah. Algul oli kõik tore toimis ja timm. Korraga märkasin et kontroll tuluke must lae akut. Käima sai veel. Laadisin ilusti täis aega läks a lõpuks roheline ees indikaatoril. Veidi ajapärast samajura. Olen mõõtnud tarbijaid taha ei jää. Laadimine genekalt on 13,99 ilma tuledeta ja muuta. Koos tuledega on 13,85. Ja Genekal on kirjas 14,0 V. Kui masin käimapanna viskab pöörded 1000 peale see norm ju külasrpeast a vahepeal viskab armatuuris tuled heledamaks ja siis mingi ajahetk tumedamaks. Loodan, et keegi oskab midagi mõistliku ja tarka nõu anda. Ettetänades ja häid pühi soovides:)
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Ilma tarbijateta peaks ikka üle 14 voldi olema
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Härrad Aku ise on kah "tarbija" juhul kui täis pole!
Samas toon viite ühest vanemast teemast!
Ja küsimus söidad vaid linnas lühikesi otsi vöi ikka tuleb pikkemaid kah?
Samas toon viite ühest vanemast teemast!
kirsipuu kirjutas:Kogemata leidsin...Lisaks laadimise jutu juurde ühe mõtte. Mõõtsin kunagi suvel geneka pinget külma mootoriga. Oli 14,2V. Hiljem sõidult tulles oli 13,5V. Hakkasin asja uurima ja avastasin auto remondiraamatust, et geneka pinge st pingeregulaatori väljundpinge sõltub temperatuurist. Panen kirja pinge sõltuvuse temperatuurist remondiraamatu järgi:
-4F -20C 14,30-14,90V
+77F +25C 13,85-14,25V
+176F +80C 13,15-13,80V
Auto on Volvo 240 Belgia. Generaator - Bosch.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=11338#89103isakene kirjutas:
Oodoot... vanasti kui mina elektriasjandust õppisin, kehtis 12V süsteemile normaalne laadimispinge vahemik 13,7 - 14,2V, üle selle pidi hakkama tasapisi akut rikkuma. Mis ajast see üle 14.2 siis nüüd heaks loetakse?
Õige laadimispinge peaks sõltuma laetava aku temperatuurist.
Valemit ja/või koefitsienti enam ei mäleta, aga +20 kraadi juures oli vist norm 13,8 volti, (katsun kodust järgi vaadata). Kunagi, kui veel kõva tinutaja olin, tegin ZAZile elektroonilise pingeregulaatori. Temperatuuri andur oli aku küljes ja korrigeeris generaatori antavat pinget vastavalt aku temperatuurile. Zazi aku oli ees ehk välistemperatuuril. Külmal talvel oli laadimispinge isegi 15 V kanti ja akuga oli kõik OK. Pirnid pidasid üldjuhul ka valule vastu. Suvel oli vist 13,6 ja vahel allagi. Neil masinatel, millel aku on kapoti all soojas, see temperatuuri korrektsioon nii oluline pole, aga öö läbi -20 kraadises seisnud aku ei pruugi poole päevaga nii üles soojeneda, et norm pingega laadides täis saaks. Samas suvel, kui kapoti all on korralik palavus, võib norm laadimispinge aku üle keeta.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=318 ... afea85a7f7
Ja küsimus söidad vaid linnas lühikesi otsi vöi ikka tuleb pikkemaid kah?
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Sõitu tuleb niilinnas kui ka maanteel. Aga huvitab just see,et miks vahepeal tuled lähevad armatuuris heledamaks ja siis tumedamaks? Kas seal ei peaks pingeregulaator toimetama, et sellist asja poleks. Või kuidas saaks teada ja kontrollida kas pingeregulaator ise on töökorras.
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Kas sa mõõtsid laadimispinget geneka pealt või akuotstelt. üle tuleks vaadata massijuhtme kontakt kere ja mootori vahelt.
Ise möllasin ka kunagi sellega , laadimispinge oli mingi 13,9. kiskusin geneka maha ja viisin elektriku kätte, mees ütles: "Poja see genekas on nagu uus, et tema ei oska sellega midagi teha" Panin siis tagasi ja üritasin mõõta pinget. Kogemata läks käsi akuotsa vastu , see oli TULINE siis oli pilt selge. Bensukast 15 krooni eest uus klemm ja korras. Käigukasti vahetades selgus et ka massijuhe on selline pidune, mis tuleks maha lõigata ja uus klemm koos kontaktimäärdega otsa pressida
Sellest õppisin ,et kui toas laes pirn ei põle - ei tasu kohe Narvat suinama hakata
Veel Et kui kahtled siis oleks ideaalne vana klemm maha lõigata, ja uus otsa presssida. uus maksab mingi 15 kr ja sellel on valikuliselt 6mm auk ja selle saab kohe sama akuklemmi poldi alla panna. Klemmi mark on XMAR ja müüvad SLO , Elektroskandia Esvika ja vb keegi veel. Kingapress on reeglina olemas igal ettevõttel kes liinitööd teeb.
Ise möllasin ka kunagi sellega , laadimispinge oli mingi 13,9. kiskusin geneka maha ja viisin elektriku kätte, mees ütles: "Poja see genekas on nagu uus, et tema ei oska sellega midagi teha" Panin siis tagasi ja üritasin mõõta pinget. Kogemata läks käsi akuotsa vastu , see oli TULINE siis oli pilt selge. Bensukast 15 krooni eest uus klemm ja korras. Käigukasti vahetades selgus et ka massijuhe on selline pidune, mis tuleks maha lõigata ja uus klemm koos kontaktimäärdega otsa pressida
Sellest õppisin ,et kui toas laes pirn ei põle - ei tasu kohe Narvat suinama hakata
Veel Et kui kahtled siis oleks ideaalne vana klemm maha lõigata, ja uus otsa presssida. uus maksab mingi 15 kr ja sellel on valikuliselt 6mm auk ja selle saab kohe sama akuklemmi poldi alla panna. Klemmi mark on XMAR ja müüvad SLO , Elektroskandia Esvika ja vb keegi veel. Kingapress on reeglina olemas igal ettevõttel kes liinitööd teeb.
V70 2,5td 97
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Kas selle massijuhtmeni jõudmine vägaraske? tuleb vägapalju lammutada??
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
raunz23 kirjutas:Kas selle massijuhtmeni jõudmine vägaraske? tuleb vägapalju lammutada??
Mootoripoolne ots oli, altpoolt seal kus on radika alumine lõdvik, käigukasti ja ploki poldi all, oli munul kui keegi enne ei ole ringi tõstnud. Teine ots oli pandud aku ja kere vahel, nagu vasaku tiiva küljes seespool.
V70 2,5td 97
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Mõõda alustuseks pluss- ja miinuspoole pingelang ära. Enne ei ole mõtet lammutama hakata.
Plusspoole pingelang võib olla kuni 0,6V (60A voolutugevuse korral) ja miinuspoolel kuni 0,3V (60A korral).
Pane võimalikult palju tarbijaid taha (tuled, ventikas jms) ning asu mõõtma.
Alustuseks generaatori korpuse ja aku miinusklemmi vahelt ja seejärel generaatori plussklemmi ja aku plussklemmi vahelt. Kui kummaski ahelas on liiga suur pingelang siis hakka mööda juhet edasi liikuma. Niimoodi saad mõõta pingelangu ka klemmi ja juhtmekinga vahelt.
NB! Mõõtmist tuleb alustada klemmilt mitte juhtmekingalt.
Plusspoole pingelang võib olla kuni 0,6V (60A voolutugevuse korral) ja miinuspoolel kuni 0,3V (60A korral).
Pane võimalikult palju tarbijaid taha (tuled, ventikas jms) ning asu mõõtma.
Alustuseks generaatori korpuse ja aku miinusklemmi vahelt ja seejärel generaatori plussklemmi ja aku plussklemmi vahelt. Kui kummaski ahelas on liiga suur pingelang siis hakka mööda juhet edasi liikuma. Niimoodi saad mõõta pingelangu ka klemmi ja juhtmekinga vahelt.
NB! Mõõtmist tuleb alustada klemmilt mitte juhtmekingalt.
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Sai siin jällegi mõõtmisega tegeleda. Mõõtsin ka aku enda pinget. Oli 12,4 kui eelsüütetahalasin oli koheselt 11,8. Genekalt laadimist mõõtes oli tulem 14,1 aga akuni jõudis 13,6 Proovisin ka pöördelasta masin. Hoidsin pöördeid 1800-1900 ja siis langes laadimine 13,2 ni. Laadimist mõõtsin päevatulede ja soendusega mis olid töös. Kas asi tõesti akus või on mingi jama genekaga. Kuigi genekas käis remondis vahetati harjad ja mingid laagrid või puksid seal välja eelmisel aastal. Genekal kirjas 65-115 14V
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Sellise pingelangul ,peaks probleemne ühendus tuliseks minema, kui mootor käib.
Pane auto käima ja katsu geneka otsa ja siis akuklemmi
Pane auto käima ja katsu geneka otsa ja siis akuklemmi
V70 2,5td 97
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Kuna sul laadimisega probleem siis 12,4V akupinge pole midagi imelikku. Kas sa pöördel mõõtsid laadmist akult või generaatorilt? Kas sa pluss- ja miinispoole pingelagu mõõtsid. 2500 pöördel peab genekas andma vähemalt 14V.
Mõõda laadimist (otse genekalt) ja pingelange (võimaluse korral 2500 pöördel) ja saad kohe teada milles probleem.
Äsja tegelesin autoga, millel oli 3,6V pingelang plussahelas.
Mõõda laadimist (otse genekalt) ja pingelange (võimaluse korral 2500 pöördel) ja saad kohe teada milles probleem.
Äsja tegelesin autoga, millel oli 3,6V pingelang plussahelas.
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Mõõdetud sai seda akult. Aga millest see pingelang tuleb ja kuidas seda parandada annab?
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7615
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Kehvad ühendused ja kontaktid. Vaheda kaabeldused, klemmid vms.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Mure s70 2,5tdi 98a. laadimisega
Pingelang tuleb kehvast kontaktist, oksüdeerunud või ebapiisava ristlõikega juhtmest. Kui sul just midagi ümber pole ehitatud siis viimase välistaks sinu puhul.
Pluss- ja miinusahela pingelangu mõõtmisega saad täpselt teada, kust viga otsida. Parandamine sõltub vea iseloomust. Kehva kontakti puhul aitab üldjuhul kontaktide puhastamine.
Miskipärast pole sa pingelangu mõõta tahtnud seni. Kui vajad rohkem infot siis anna märku ja saan juhendada.
Pluss- ja miinusahela pingelangu mõõtmisega saad täpselt teada, kust viga otsida. Parandamine sõltub vea iseloomust. Kehva kontakti puhul aitab üldjuhul kontaktide puhastamine.
Miskipärast pole sa pingelangu mõõta tahtnud seni. Kui vajad rohkem infot siis anna märku ja saan juhendada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist