Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas bronec » 09 Jaan 2010, 18:28

Kuna 800/V70(bensiinimootorid) on mootori mitte käimisel/käivitumiselt tüüpvigu siis mõtlesin nendest siia natukene kirjutada, kellel midagi lisada oma kogemustest siis olge lahked

1. Mootor ei käivitu

Esimese asjana peaks veenduma, et paagis on piisavalt kütet. Kui on siis peaks kuulama, kas süüte sisse keeramisel on kuulda paagi juurest kütusepumba häält(süüte sisselülitamisel u. 2sek peaks pump käima). Kui pumba häält pole kuulda siis peaks kontrollima esimese asjana kütusepumba kaitsme. Kaitsmed asuvad juhipool kapoti all ülemises nurgas. Kütusepumba kaitse on nr 2, samas võiks kontrollida üle ka kaitsme nr 1, mis on süütesüsteemi ja pihustite töö jaoks.
Kui kaitse on korras siis peaks kontrollima üle kütusepumba relee, asub samas plokis kus kaitsmed aga lahti peab keerama kogu kaane(torx). Relee võib olla roheline või punane ja peale on kirjutatud 103 tavaliselt. Põhilised vead releel on külmjooted, mille saab edukalt ise üle joota eeldusel, et on mingigi kogemus olemas. Juhend relee remondiks siin: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?p=32573
Kui relee toimetab ilusasti(saab mõõta näiteks kütusepumba juurest, nii sedaanil, kui ka universaalil ülevalt auto sisemuset ligipääsetav). Kui pumbani tuleb toide ja pump tööle ei hakka peaks hakkama mõtlema uue kütusepumba peale.

Kui kütusepump töötab ja auto ei käivitu peaks kontrollima üle kütuserõhu, selle jaoks on kütuselati otsas auto rehvi ventiiliga sarnanev asi, mõõtmiseks saab ka kasutada odavat rehvimanomeetrit(manomeetrile hästi ei mõju). Kütuserõhk peab olema 2,7-3 Bar. Kui on alla selle siis peaks kontrollima kütuserõhu regulaatorit. Selleks tuleks tagasivool(paaki tagasi minev kütusevoolik) kinni suruda, kui sellest on abi siis on vigane kütuserõhu regulaator.

Kui kütuserõhk on korras siis peaks eemaldama süütepoolist tuleva juhtme ja panema selle paari milli kaugusele mõnest maandatud punktist ja starterit andma, kui säde on olemas siis võiks liikuda punkt nr 2 juurde.
Kui ei siis peaks kontrollima üle veakoodid, vanema kere puhul ehk siis -94a saab sellega hakkama koduste vahenditega(selleks peab olema väike karbike kõrvalistuja poole kapoti all ajude karbi kõrval kirjaga A ja B ). Juhend siin: http://www.volvoosad.com/Manuals/850veakoodid.pdf
Veakoodid järgmises postituses ka.
Juhendis on puudu esimene lehekülg, veakoodide lugemine käib siis lihtsalt seletatult nii:
Karbis A või B tuleb juhe torgata vastavasse auku:
A1 - käigukast(ATM)
A2- kütusesüsteem
A3 - ABS
A6 - süütesüsteem
A7 - näidukuteplokk
B2 - püsikiirushoidja
B5 - turvapadjad(SRS)
Siis tuleb vajutada nuppu juhtme juures u. 1 sek (samal ajal põleb ka tuli), seejärel vilgutab tuli 3 kohalise koodi. Kood 1-1-1 annab märku sellest, et veakoode pole.
Veakoodide kustutamiseks tuleb kõik koodid ära lugeda st. senikaua lugeda kui tuleb uuesti esimene kood. Siis tuleb hoida all nuppu u. 8 sek ja siis lahti lasta, hetke pärast hakkab tuli uuesti põlema ja siis tule põlemise ajal tuleb nupp uuesti 8 sek alla vajutada. Nupu lahti laskmisel kustub ka tuli. Kustutada pole võimalik veakoode, mis pole parandatud(viga on alles)
Edasised kontrollimised ja vahetused vastavalt veakoodile
PS! Veakoodi ei saa alati puhta kullana võtta, probleeme võib tekitada juhtmestik või veakood võib olla mõne muu asja mittetöötamise tagajärg.

Sagedamaks veaks on nukkvõlli asendiandur(veakood 3-1-4)
Samuti on probleeme olnud "peareleega", mis asub radiaatori kohal plastikääre all.

2. Mootor ei käi korralikult - jätab vahele, sureb välja

Esimese asjana võiks sellel puhul kontrollida üle veakoodid, samuti võib seda põhjustada siis ülalmainitud kütusepumba relee/kütusepump

Kui veakoode pole ja kütusepump töötab korralikult siis võiks võtta välja küünlad ja üle kontrollida. Ette on tulnud ka seda, et klapikambri kaanes küünlaaukude ümber olevad kummitihendid väsivad ja küünlaaugud jooksevad õli täis. Kui küünlaid pole teie teada vahetatud või on vahetatud rohkem kui aasta tagasi siis võiks need ära vahetada, samuti peaks kontrollima küünlajuhtmeid - kas pole mõrased või kusagilt katki, kui tunduvad kahtlased siis vahetus.
Siis peaks eemaldama jagaja kaane, sinna alla koguneb pahatihti niiskus, eriti just märgade ilmadega. Nukkvõlli tagumise simmeri lekkimise korral võib sinna sattuda samuti õli, mida seal olla ei tohiks, selle vastu aitab eelmainitud tihendi vahetus. Kui jagaja kaanel on näha ülelöögi jälgi - musti peenikesi triipe siis peaks selle kiiremas korras vahetama(ei ole kallis varuosa)
Kehv mootori töö võib olla põhjustatud ka veel õhukululugejast ehk AMM-ist, mittetöötavast lambdast, umbes kütusefiltrist jne.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/...

PostitusPostitas bronec » 10 Jaan 2010, 21:52

A1 – Transmission

111 No faults found
112 Solenoid S1 short circuit to battery voltage
113 Transmission control module (TCM) fault
114 Program selector open circuit or short circuit to supply
121 Solenoid S1 short circuit to ground or control module fault
122 Solenoid S1 open circuit
123 Solenoid STH short circuit to battery voltage
124 Mode selector faulty or short circuit to ground
131 Solenoid STH open/short circuit or control module fault
132 Transmission control module(TCM) fault
134 Faulty load signal from ignition control module
141 Oil temperature sensor short circuit to ground
142 Oil temperature sensor open circuit
143 Kickdown switch faulty or short to ground
211 Transmission control module (TCM) fault
212 S2 solenoid short circuit to battery
213 Throttle position (TPS) signal too high
221 S2 solenoid short circuit to ground or control module fault
222 S2 solenoid open circuit
223 Throttle position (TPS) sensor signal too low
231 Throttle position (TPS) sensor sporadic
232 Speedometer signal missing
233 Incorrect speedometer signal
235 High Oil temperature
245 Open or short in Torque limiting circuit
311 RPM signal from transmission missing
312 RPM signal from transmission faulty
313 Faulty signal from gear position sensor (PNP)
321 Shift time too long
322 Incorrect gear ratio
323 Lock up slips or is not engaged
331 Short circuit to battery in SL circuit
332 SL solenoid open or control module fault
333 SL solenoid short or control module fault

A2– Fuel System

111 No faults detected
112 Fault in ECM
115 Injector 1
121 MAF sensor signal
123 ECT signal
125 Injector 2
131 RPM sensor signal missing
132 Battery voltage
135 Injector 3
143 Front knock sensor signal
145 Injector 4
153 Rear HO2S signal
154 EGR system leakage
155 Injector 5
212 Front HO2S signal
214 RPM sensor signal sporadic
223 IAC valve opening signal
225 A/C pressure sensor signal
231 Long term fuel trim, part load
232 Long term fuel trim, idling
233 Long term idle air trim
241 EGR system flow malfunction
245 IAC valve closing signal
311 VSS signal
314 CMP sensor signal
315 EVAP system
325 Memory failure
335 Request for MIL lighting from TCM
411 TP sensor signal
413 EGR temp sensor signal
414 Boost pressure regulation
416 Boost pressure reduction from TCM
432 Temperature warning level 1
433 Rear knock sensor signal
435 Front HO2S slow response
436 Rear HO2S compensation
443 Three way cat. Efficiency
444 Acceleration signal
451 Misfire cylinder 1
452 Misfire cylinder 2
453 Misfire cylinder 3
454 Misfire cylinder 4
455 Misfire cylinder 5
513 Temperature warning level 2
514 Engine cooling fan low speed signal
521 Front HO2S Preheating
522 Rear HO2S Preheating
531 Power stage group A
532 Power stage group B
533 Power stage group C
534 Power stage group D
535 TC control valve signal
541 EVAP valve signal
542 Misfire more than one cylinder
543 Misfire at least one cylinder
544 Misfire more than one cylinder, three way cat damage
545 Misfire at least one cylinder, three way cat damage
551 Misfire cylinder 1, three way cat damage
552 Misfire cylinder 2, three way cat damage
553 Misfire cylinder 3, three way cat damage
554 Misfire cylinder 4, three way cat damage
555 Misfire cylinder 5, three way cat damage

A3– ABS

111 No DTC set
121 Left front wheel sensor, faulty signal <40 km/h
122 Right front wheel sensor, faulty signal <40 km/h
123 Left rear wheel sensor, faulty signal <40 km/h
124 Right rear wheel sensor, faulty signal <40 km/h
125 Signal faulty from at least one wheel sensor for a long period
135 Control Module faulty
141 Faulty pedal sensor, shorted to ground or supply
142 Faulty brake pedal switch, open or short
143 Control module faulty
144 Brake discs overheated
151 Left front wheel sensor, open/short to battery
152 Right front wheel sensor, open/short to battery
155 Rear axle sensor open/short to battery
211 Left front wheel sensor, not signal on moving off
212 Right front wheel sensor, no signal on moving off
213 Left rear wheel sensor, no signal on moving off
214 Right rear wheel sensor, no signal on moving off
215 Valve relay, open/short
221 Left front wheel sensor, ABS operation signal missing
222 Right front wheel sensor, ABS operation signal missing
223 Left rear wheel sensor, ABS operation signal missing
224 Right rear wheel sensor, ABS operation signal missing
231 Left front wheel sensor, signal missing
232 Right front wheel sensor, signal missing
235 Rear axle sensor, signal missing
311 Left front wheel sensor, open/short
312 Right front wheel sensor. open/short
313 Left rear wheel sensor, open/short
314 Right rear wheel sensor, open/short
321 Left front wheel sensor, irregular >40 km/h
322 Right front wheel sensor, irregular >40 km/h
323 Left rear wheel sensor, irregular >40 km/h
324 Right rear wheel sensor, irregular >40 km/h
411 Left front wheel inlet valve, open/short
412 Left front wheel return valve, open/short
413 Right front wheel inlet valve, open/short
414 Right front wheel return valve, open/short
415 Rear valve open/short
421 Rear wheel inlet valve circuit, open/short
422 Rear wheel return valve circuit, open/short
423 Traction control system valve, open/short
424 Pressure switch for TRACS, faulty or short circuit
441 Control module faulty
442 Pump pressure low
443 Pump motor, electrical or mechanical fault
444 No power supply to valves in hydraulic unit

A6– Ignition

111 No DTC set
112 Control Module fault
123 Engine Coolant Temperature Sensor (ECT) from Control module missing or faulty
131 Engine speed (RPM) sensor signal missing
142 Control Module Fault
143 Knock sensor (KS) missing or faulty
144 Ignition control module load signal missing
154 EGR system flow too high in system
214 Engine speed (RPM) sensor signal missing sporadically
224 Engine Coolant Temperature sensor (ECT) signal missing or faulty
234 Throttle Position (TPS) signal missing at idle
241 EGR system flow too low in system
243 Throttle Position sensor (TPS) signal missing at idle
311 Vehicle speed signal missing or faulty
314 Camshaft Position sensor (CMP) signal missing or faulty
324 Camshaft Position sensor (CMP) signal missing sporadically
411 Throttle position sensor (TPS) signal from fuel injection system missing or faulty
413 EGR temperature sensor signal faulty
432 Control module box temperature too high level 1
433 Knock sensor (KS) signal missing or faulty
513 Control module box temperature too high, level 2

A7– Combined Instrument (Trip Computer)

112 Fuel gauge short circuit
113 Fuel gauge open circuit
121 Temp. sensor interval too short
122 Temp. sensor interval too long
123 Digital output 48 pulse short circuit to supply
131 Digital output 12 pulse short circuit to supply
132 No RPM sensor signal
133 Tank signal to trip computer short to supply

B2– Cruise Control

111 No faults detected
112 Abnormal speed signal
122 Speed has not exceeded 22mph or no speed signal
211 Control module malfunction
212 Malfunction in the circuit to the vacuum pump or regulator

B5–SRS

111 No fault detected
112 Sensor module fault
127 SRS lamp open/short circuit
211 Drivers airbag short circuit
212 Drivers airbag open circuit
213 Drivers airbag short circuit to ground
214 Drivers airbag short circuit to supply
221 Passenger airbag short circuit
222 Passenger airbag open circuit
223 Passenger airbag short circuit to ground
224 Passenger airbag short circuit to supply
231 Left belt tensioner short circuit
232 Left belt tensioner open circuit
233 Left belt tensioner short circuit to ground
234 Left belt tensioner short circuit to supply
241 Right belt tensioner short circuit
242 Right belt tensioner open circuit
243 Right belt tensioner short circuit to ground
244 Right belt tensioner short circuit to supply

B1 Electronic climate control

111 No fault
121 Outside temperature sensor shorted to ground
122 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
123 Driver's side interior temperature sensor shorted to ground
124 Driver's side interior temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
125 Passenger's side interior temperature sensor shorted to ground(earth)
126 Passenger's side interior temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
131 Driver's side air duct temperature sensor shorted to ground(earth)
132 Driver's side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
133 Passenger's side air duct temperature sensor shorted to ground(earth)
134 Passenger's side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
135 No signal from engine coolant temperature sensor
141 Faulty signal from driver's side temperature selector switch
143 Faulty signal from passenger's side temperature selector switch
145 Faulty signal from function selector switch
151 Signal from fan speed sensor missing or too high
152 Signal from fan speed sensor shorted to earth

211 Driver's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
212 Driver's side damper motor position sensor shorted to earth
221 Passenger's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
222 Passenger's side damper motor position sensor shorted to earth
231 Ventilation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
232 Ventilation damper motor position sensor shorted to earth
233 Floor/defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
234 Floor/defrost damper motor position sensor shorted to earth
235 Recirculation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
236 Recirculation damper motor position sensor shorted to earth

311 Driver's side damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
312 Passenger's side damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
313 Ventilation damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
314 Floor/defrost damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
315 Recirculation damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
321 Driver's side damper motor active too long
322 Passenger's side damper motor active too long
323 Ventilation damper motor active too long
324 Floor/defrost damper motor active too long
325 Recirculation damper motor active too long

411 Blower fan seized or drawing excessive current
412 Driver's side interior temperature sensor inlet fan shorted to earth
413 No control voltage at driver's side interior temperature sensor inlet fan
414 Driver's side interior temperature sensor inlet fan seized
415 Passenger's side interior temperature sensor inlet fan shorted to earth
416 No control voltage at passenger's side interior temperature sensor inlet fan
417 Passenger's side interior temperature inlet fan seized
418 No control signal to blower fan power stage
419 Faulty diagnostic signal from blower fan power stage
420 ECU fault in program memory

511 Damper motor limit position self-adjustment not carried out
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas taavi » 11 Jaan 2010, 00:08

Uuematel 800-stel (95 ja üles), millel kapoti all diagnostika seadet pole, on ka võimalik mootori, kliima ja püsikiirushoidja veakoode lugeda kodustel meetoditel

Väga põhjalikud jutud veakoodide ja nende lahtiseletamise kohta asuvad lingil: http://www.matthewsvolvosite.com/downlo ... vo_850.zip (kui link ei tööta enam, andke teada, panen oma serverisse ka üles) seal on põhijutud varasemate 850-nete kohta, aga need jutud kehtivad ka uuematele.

Pilt Siia joonistasin kunagi kokku erinevad skeemid uuetüübi 800-ste veakoodide lugemiseks. ehk piisab ühest kolmjalast lüliti ja LED-iga, et kontrollida ja kustutada kolme ahela veakoode.

Aga põhiline teema on veakoodide kustutamisel, et peale teist vajutust sõttiva tule AJAL tuleb uuesti vajutada nupukest.

Service tule ja abs ploki jutulesaamiseks tulenb kasutada juba arvutit ja vol-FCR nimelist programmi ja vastavalt kaablit, mille saab ebay-st paarisaja krooni eest. Aga selle programmi konks on selles, et ta alati kasutab COM1 porti ja see tuleks eelnevalt device manageris paika panna (tänapäeva läüpakatel paljukasutatud com üleminekud panevad COM pordiks midagi suvalist, mis ei ole 1 :))
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3169
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas hypnotiza » 15 Juun 2013, 00:59

Lisaksin veel kaks tüüpilist asja, mida oleks vaja kindlasti kontrollida:

1. Vaakumvoolikud. Kõige lihtsam hakata järge ajama sisselaskekollektori ees, segusiibri kohal, plastkaane all olevast vaakumjagajast:

Pilt


2. Süütepool. Kui veakoode pole ja kõik muu nagu toimiks. Tavalisemad juhud on mittekäivitumine, puterdamine ja ka soojalt tõrkumine. Pimedas tuleks käivitamise/töötamise ajal seda vaadata, et ega üle ei tao kuskilt. Mitte puutuda, võib korraliku laksu voolu saada. Vahest on isegi valges näha kohti kust üle taob - sealt on mõranenud või tahmane. Asub ta juhipoolse amordipüstaku küljes, õhufiltri kopsikust salongipoole (pildil paremal pool ääres):

Pilt

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3169
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas hypnotiza » 12 Okt 2014, 21:25

Volvo lambda tuli armatuuris (otsingu vaste nr. 1) on sama mis "check engine". Puust ja punaselt:

volvo101.jpg
volvo101.jpg (46.21 KiB) Vaadatud 28120 korda

-metallica-
Foorumlane
Postitusi: 11
Liitunud: 31 Mär 2015, 15:33
Asukoht: haapsalu

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas -metallica- » 02 Apr 2015, 11:06

Tere,
Mul aku vahetusega hakkas see lamda tuli põlema ja pöörded kõiguvad tühikäigul ja sureb välja, ka sõites kui gaasi maha lasen, kui tuure anda siis on ok. Milles võib viga olla?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas Liiwaannus » 03 Apr 2015, 08:10

Esiteks kui küsid auto kohta, siis oleks vaja ka auto andmeid, hetkel pole teada, mis ajastu auto on. Teiseks kas bensukas või diisel. Ja üldiselt soovitaks kaabli otsa saada ja see selgitaks ehk nii mõndagi.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

-metallica-
Foorumlane
Postitusi: 11
Liitunud: 31 Mär 2015, 15:33
Asukoht: haapsalu

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas -metallica- » 03 Apr 2015, 10:14

Auto v70 2,5t 142kw 97a bens

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3169
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas hypnotiza » 03 Apr 2015, 13:06

... Ja muidugi oleks hea konkreetne teema hoida ainult näpunäidete jaoks.
Saab ju uue teema teha

Kasutaja avatar
ummi60
Kõva postitaja
Postitusi: 108
Liitunud: 22 Veebr 2016, 16:09

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas ummi60 » 12 Juun 2016, 22:17

Diislite probleemidest võiks ka rääkida natuke
Papsi 760
850 2.5TDI 1996
S80 2.4D5 2002

hullmaks
Foorumlane
Postitusi: 38
Liitunud: 29 Nov 2009, 22:40

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas hullmaks » 14 Nov 2016, 22:31

kui on vigane bensupump , ja raha vähe, või oled teel, siis korra aitas lihtsalt pumba maha võtmine, koputasin pisut , panin juhtmed otse akult peale ja hakkas tööle, kaua seisnud masinal, tutikas pump muidu aga tõenäoliselt vaik või kuiv või jumal teab mis, kruvikaga võtsin pumba alumise otsa valtsid lahti, ja siis võllist liigutasin pumpa, panin juhtmed taha ja hakkas tööle, panin otsakaane tagasi valtsisin kinni ja toimib

TaaviK
Foorumlane
Postitusi: 72
Liitunud: 09 Veebr 2013, 21:27

Re: Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...

PostitusPostitas TaaviK » 28 Apr 2017, 23:23

Lisaks veel drosselklapi anduri(gaasi asendi andur). Kui masin puterdab ja pöörded kukuvad maha ning pöördeid üles ei saa, räme toore lõhn on üleval, samas aga kõik eelnevad kriteeriumid on olemas( säde, kütuserõhk jne) siis võib viga ka sealt otsida. Samuti ei pruugi viga näidata, aitab brake cleaneriga puhastamine, samas tüki hind ei ole kah röögatud ca 25€.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist