6. leht 17-st

Re: Neliveolised

Postitatud: 04 Jaan 2010, 15:16
Postitas Galancer
XC70 2001 AT-ga olen talvel sõitnud, veidi harjumatu on see, et hakkab tagumikku ette lükkama, kuid kui rohkem kilomeetreid oleks saanud sõita oleks ilmselt selgem asi. WRX STI-ga sõidan ka väga tihti,sellel ikka mõnuga tõukab tagant ja tirib eest (kuid ma ei suuda ikka harjuda sellega, et pepu tahab ikka külge keerama ajada, tuleb vastu keerata ja gaasi anda, siis okas, kuid jah, harjumist vajavad). Läbivus on väga hea:-)

Aga jah need libaveolised on pigem ikka kohaltvõtu parendamiseks ja läbivuse suurendamiseks (ise võtaks ka XC või AWD Volli, kui juba 2 üheveolist S70 / V70 poleks hoovis)

P.S kas mitte Ida-Eestis ei olnud ca 5-6 aastat tagasi üks traagiline avarii sõiduautoga honda CRV (mis ka libaveloline ju) ja põhjus oli selles, et möödasõidul (talv/sügis) hakkasid esimesed kaapima ja lülitus nö. tagaveo ka järele ja viskas teelt välja (juht vist ehmatas ära vmt), nagu meenuks miskit sellist traagilist.
Täpselt ei mäleta enam aga midagi sellist oli

Re: Neliveolised

Postitatud: 04 Jaan 2010, 22:59
Postitas ants
Aastaid tagasi kui mu V70XC-l nelivedu veel toimis, sai üritatud Saaremaal kruusateel
külge ette saada, ei saanud, üritas küll aga siis lülitus nelivedu tööle ja vedas auto
otseks. Lülitus moment oli p-ga tuntav.

Re: Neliveolised

Postitatud: 05 Jaan 2010, 18:15
Postitas tnx
RS013 kirjutas:Ma nüüd ei saa aru, kas Haldex (visco) süsteemid on eri nö viitaegadega ka erinevatel markidel? Endal on kogemus VW Bora 4Motioniga ja sellel oli see sisselülitamise aeg küll ma ütleks et kohene... võib-olla proffesionaal saab sellest aru kusagil kruusarajal


Kindlasti on iga mark natuke isemoodi, lisaks on erinevused ka samade markide aastakäikude lõikes ning lisaks viiteajale võib
erineda ka lülitumise tugevus (just Haldexite puhul).

Vähem proffidele kipuvad need erinevused ja keskdifrita auto puudused selgeks saama paraku enamasti talvel ja ohuolukorras, kui libedas kurvis või ristmiku peal auto ootamatuid liigutusi tegema hakkab.

Re: Neliveolised

Postitatud: 06 Jaan 2010, 08:44
Postitas Valts
Eelkõneleja arvamusele +1 hääl.

Vähemalt minu 1997 aasta AWD-l on lülitusmoment tuntav, aga eks auto juba ka 13 aastat vana ja tehnika on selle ajaga päris palju edasi arenenud. Usun et uuemad on sujuvama ühendusega.

Kui keegi sellise isemajandava nelikveoga auto ostab, siis soovitaks küll päev-paar mõnel suurel platsil või jäärajal veeta. Saab tunnetuse ja nõksud kätte ning siis oskad neid edaspidi juba oma kasuks pöörata.

Oma autoga olid mul esimesed tõsised libedapäevad päris huvitavad enne kui päriselt aru sain kuidas auto käitub. Kõige tähtsam oli endale selgaks teha et jõulisemalt kurvi minnes või linnas pööret sooritades läheb algul veidi otse, siis tuleb tagumine ots kaasa ja tekib mõnus kerge külglibisemine ja seejärel veab ilusti otseks ära.
Kui nüüd kohe esimeses faasis ehk otsemineku ajal nagu FWD autodel kombeks, rooli taga krampi minna, võib vähe kraavi poole kiskuda küll.

Eks ta ole sama olukord, kui ma õpetasin isale, kes eluaeg tagaveoliste Ladade ja Mossedega sõitnud, kuidas libeda korral esiveoline käitub. Käisime spetsiaalselt tühjal platsil rallitamas et tunde kätte saaks.

Nelikvedu taga nuttes,
V.

Re: Neliveolised

Postitatud: 09 Jaan 2010, 20:41
Postitas ural
Kas uuematel 2000++ V70 ka täheldatud neliveo vastupidavusega probleema või see ainult I gen masinatel. R ja T5 mudelitel sama tehniline lahendus, mis tava V70?

Re: Neliveolised

Postitatud: 10 Jaan 2010, 18:39
Postitas Keic
Kui juttu 2000+ aasta masinatest siis on jah kõigil sama süsteem. Ja kõige nõrgem koht neil masinatel on nurkreduktor, mille hammasrattad lõppevad ära eriti just R-del, kuna vähe väeti süsteem on sinna leiutatud. Muidu suht lollikindel. Kuigi ise pole proovinud muid nelikveo süsteeme siis ise olen küll Haldexiga rahul. Sai just katsetatud nädala keskel ja pehmes stange ääreni lumes läks pikalt edasi kuni lõpuks jõud rauges :). Ja kütuse kulu ka hea kuna nelikvedu pole pidevalt järgi

Re: Neliveolised

Postitatud: 14 Jaan 2010, 05:37
Postitas tuhk
Ja ongi selline poolkõva süsteem. Esirattad ikka kaabivad mõnuga praeguste ilmadega ja tagaots toimetab vaikselt omatahtsi. Võib-olla vajab ka harjumist, sõitnud ainult mõnisada kilomeetrit. Praegu tundub, et puhas esivedu nagu mõnusam ja kindlam. Kütusekulu muidugi on omaette teema, aga eks need kw-id peavad millestki tulema ka.

Re: Neliveolised

Postitatud: 19 Jaan 2010, 21:08
Postitas Keic
See kui esirattad tühja kaabivad näitab pigem et mingi viga on kusagil. Enda autol on küll nii, et natuke rool risti, gaasi ja ongi külg ees. Viimasel ajal pigem probleem, et pidamine liiga hea ja funni jääb väheks :D

Re: Neliveolised

Postitatud: 26 Jaan 2010, 14:16
Postitas margus
Kuivõrd erinevad omavahel kast ja tagasild näiteks I gen XC70-l ja 70R-l?
Kusagilt eestpoolt jäi silma, et alles 2003 muudeti midagi neliveo süsteemi juures.

Re: Neliveolised

Postitatud: 26 Jaan 2010, 18:54
Postitas Tanel
r on juba tõsine nelivedu, seal enam esiveolist ei ole

Re: Neliveolised

Postitatud: 26 Jaan 2010, 20:49
Postitas naxitrall
Tanel kirjutas:r on juba tõsine nelivedu, seal enam esiveolist ei ole


Ei ole ta midagi..R'il on samamoodi haldex/visco. Minu teada pole ühelgil volvol pidevat nelikvedu (vähemalt mitte sõiduautodest) :roll:

Re: Neliveolised

Postitatud: 27 Jaan 2010, 11:25
Postitas RS013
Googeldasin veidi ja sain ka IAst kinnituse, et kuni 2003 aastani oli kasutusel Visco ja peale seda täiselektrooniline Haldex.
Viimase kohta tsiteerin IAd
"Tegemist on täielektroonilise nelikveosüsteemiga, mis rakendub olenevalt sõidu tingimustest (libe tee, mäkketõus jne.)
Ühtegi lukku sildadel ei ole. Veojõu jagamine esi- ja tagasilla vahel sõuldub jällegi sõidutingimustest. Kunagi tehasest küsisin ja vastati, et konkreetset valemit ei ole. Kui jätta auto suure kalde all mäel veerel seisma ja hakata kohalt minema, siis võib isegi mõneks sekundiks 90% veojõudu kanduda tagasillale."

Kirjutage oma arvamuste juurde ka mis aasta ja mis autoga tegemist on. Visco ja Haldex käituvad erinevalt ikkagi ju.
YouTube'ist videosid vaadates neäb, et saab ka pikalt ilusti külg ees sõita ning võtab kohapealt üsna momentaalselt ka tagarattad ringi käima.

Seda DSTC'd vist täitsa välja nupust lülitada ei saa, aga kui minna kaitsmete kallale? On kellegil kogemust?

Re: Neliveolised

Postitatud: 27 Jaan 2010, 11:32
Postitas tuhk
Kuidas leiaks selle Haldexi kohta rohkem infot, tehnilisi andmeid ja reguleerimisi?

Re: Neliveolised

Postitatud: 27 Jaan 2010, 12:36
Postitas margus
tuhk kirjutas:Kuidas leiaks selle Haldexi kohta rohkem infot, tehnilisi andmeid ja reguleerimisi?


Haldex'i kohta uuri google'ist. VW kasutavad seda suht palju ja on seda ka kirjeldatud omajagu.

Aga siiski - kuivõrd erinevad on I gen R vs XC?

Edit Loe seda teemat: http://www.billswebspace.com/HALDEX.pdf

Re: Neliveolised

Postitatud: 27 Jaan 2010, 12:47
Postitas Tanel