Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

kristoPa
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 24 Jaan 2009, 19:34
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas kristoPa » 15 Veebr 2010, 19:54

Nii targad mehed siin kõik koos seletage mulle kui lollile mis moodi töötab volvo nelivedu? Alustaks käigukastist ja lõpetaks taga sillaga. Tehke puust ja punaseks nii et ma ikka aru saaks.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Tanel » 15 Veebr 2010, 20:02

Käigukast on täeisti tavaline.
Soovitan sul neid linke lapata.
http://www.awd.ee/article.html?inc=vlv
http://www.haldex.com/
http://208.34.84.160/S60R_V70R_PK/content/pdfs/electronic_AWD.pdf

Saad üldjuhul pildi ette mismoodi asi töötab.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

kristoPa
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 24 Jaan 2009, 19:34
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas kristoPa » 15 Veebr 2010, 22:56

naxitrall kirjutas:
kristoPa kirjutas:aga volvol on pidev nelivedu mis libiseb lihtsalt läbi teatud ajal

Loll jutt suhu tagasi! Mitte ÜHELGIL Volvol pole veel tehtud pidevat 4 vedu. See on ka Volvo ainuke häbiplekk hetkel minumeelest.

Tead sa äkki mis moodi töötab visko sidur?

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tnx » 16 Veebr 2010, 08:48

Sellist asja, kus üks sild on jäigalt käigukastiga ühendatud ja teine läbi visko- või ketassiduri, nimetavad pidevaks neliveoks ainult turundusinimesed, sest "ühtegi nuppu pole teise silla sisselülitamiseks vaja vajutada". Veojõud tagasillale hakkab kanduma ikka alles pärast libisemise algust. Sinu kirjeldatud ülevaatuspunkti testis ja sageli ka suurt läbivust nõudvates tingimustes ei pruugi KORRAS tehnika puhul see väike viivitus niiväga arusaadav olla, aga libeda tee peal sõites saab küll üsna kähku aru, mis vahe on päris- ja libaneliveol.
Sellest, kuidas need asjad töötavad, on räägitud selle sama teema enam-vähem kõikidel lehekülgedel. Kui kellegi väited ei tundu õiged, siis võiks neid konkreetselt välja tuua ja mingite argumentidega ümber lükata. Ka sellest, miks ainult tagarattaid edaspidi ringi ajades ei pruugi viskosidur rakenduda, oli kusagil juttu.

mmandel
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Nov 2009, 14:17

Re: Neliveolised

PostitusPostitas mmandel » 16 Veebr 2010, 12:45

RS013 kirjutas:Viimase kohta tsiteerin IAd
"Tegemist on täielektroonilise nelikveosüsteemiga, mis rakendub olenevalt sõidu tingimustest (libe tee, mäkketõus jne.)
Ühtegi lukku sildadel ei ole. Veojõu jagamine esi- ja tagasilla vahel sõuldub jällegi sõidutingimustest. Kunagi tehasest küsisin ja vastati, et konkreetset valemit ei ole. Kui jätta auto suure kalde all mäel veerel seisma ja hakata kohalt minema, siis võib isegi mõneks sekundiks 90% veojõudu kanduda tagasillale."


See IA väide 90% kohta on küll jabur.
Esisild on ju jäigalt ühendatud käigukastiga.
Volvodel pole mingit vahekasti, ainuke neliveo element on sidur käigukasti ja tagasilla vahel. Pole tähtsust, kas sidurit juhitakse väliselt (Haldex) või siseselt (visko).
Lõpuks teeb see sidur ainult 1 asja: ühendab tagasilla käigukasti/esisillaga. ühendus on "sujuv" 0-100%.

Olukorras, kus igasugu andurid (olgu nad elektroonilised: abs jne) või mehaanilised/pneumaatilised (visko korral) tuvastavad, et pidamine on hea - on sidur lahutatud ja tagasild lihtsalt veereb järgi.
Ja kui pidamises miskit muutub, (esirattad libisevad jne jne) siis hakkab sidur ühendama kuni maksimaalsel olukorras on tagasild ühendatud käigukastiga nii jäigalt kui vähegi võimalik (haldex siduri edasiantav pöördedemoment on ikkagi lõplik suurus ...jne).

Voh! Äkki oli kellelgil abi ...

Mulle pakuks hoopis rohkem huvi, et kas ja kuidas saaks seda haldexit käsitsi juhtida, et ehitaks lülititi "4wd lock"?

Mait

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tuhk » 24 Mär 2010, 14:27

Teoreetiliselt väga lihtne, aga kuidas elektroonika sellele reageerib ja haldeks kuumeneb üpris kiiresti. Natuke pikemalt koormust anda ja juba lülitab kaitse pumba välja.

mmandel
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Nov 2009, 14:17

Re: Neliveolised

PostitusPostitas mmandel » 24 Mär 2010, 14:37

aga miks ta kuumeneb? kas normaalolukorras see "sidur" libiseb pidevalt?
või see asjandus pole lihtsalt mõeldud rohkem kui paarisekundiliseks pidevaks tööks?

kui on see viimane variant, siis mu arvamus XCst kui neliveoga autost küll langes suuresti ...

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tuhk » 24 Mär 2010, 14:47

Originaalis libiseb ikka ja sellepärast ka kuumeneb. Ega see polegi õige nelivedu, aga lumes ja poris aitab natuke ikka kaasa. Pidevat nelivedu ei saagi nii väikese ja nõrga siduriga olla.

mmandel
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Nov 2009, 14:17

Re: Neliveolised

PostitusPostitas mmandel » 24 Mär 2010, 15:23

mul teisel autol (hyundai tucson) on sarnane automaatselt rakenduv sidur tagasilla jaoks ja selle saab ka nupust sisse lülitada.
ja kui ma selle sisse sisse lülitan, siis küll mingeid erilisi nüansse ei teki - võin sellega sõita palju tahan.
loomulikult rehvid kuluvad keerates rohkem ja sillas/veermikus suuremad pinged jne aga mingit ülekuumenemist küll paarikümne minuti jooksul ei ole. loomulikult kui ma tagasilla kinni keevitaks, annaks see neliveo sidur järgi enne kui manuaalkasti sidur, tema maks väändemoment on nõrgim lüli selles ahelas.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Neliveolised

PostitusPostitas ants » 24 Mär 2010, 15:34

mmandel kirjutas:mul teisel autol (hyundai tucson) on sarnane automaatselt rakenduv sidur tagasilla jaoks ja selle saab ka nupust sisse lülitada.
ja kui ma selle sisse sisse lülitan, siis küll mingeid erilisi nüansse ei teki - võin sellega sõita palju tahan.
loomulikult rehvid kuluvad keerates rohkem ja sillas/veermikus suuremad pinged jne aga mingit ülekuumenemist küll paarikümne minuti jooksul ei ole. loomulikult kui ma tagasilla kinni keevitaks, annaks see neliveo sidur järgi enne kui manuaalkasti sidur, tema maks väändemoment on nõrgim lüli selles ahelas.


Kui see "neliveo sidur" asub käigukasti ja tagasilla vahel ja Sa tagadifri kinni keevitad, ei juhtu
selle neliveo siduriga midagi, lagunema hakkavad taga poolteljed ja püsikad.
745 GL ´91; LR90 ´87.

mmandel
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Nov 2009, 14:17

Re: Neliveolised

PostitusPostitas mmandel » 24 Mär 2010, 15:44

ants kirjutas:Kui see "neliveo sidur" asub käigukasti ja tagasilla vahel ja Sa tagadifri kinni keevitad, ei juhtu
selle neliveo siduriga midagi, lagunema hakkavad taga poolteljed ja püsikad.


ma tahan öelda, et kindlasti on mingi kogus väänet, mille puhul see sidur hakkab läbi libisema (ja kuumenema jne) aga selleks vajalik väändemoment on ilmselt siis suurem kui haldexi puhul

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tuhk » 13 Juul 2010, 12:45

No-nii volvosõbrad! XC-ga pole märtsikuust kellelgi probleeme olnud. Kui soovite töökindlat masinat, vaadake neid mudeleid!

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7615
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Liiwaannus » 14 Juul 2010, 18:16

Ma tean, et tuttaval seisab maja ees üks XC viga on teada a kallis remontida. Mingi mootorikala ja kütet sööb kõvasti, ise ei ole asjasse süvenenud.
See, et märtsi kuust probleeme pole kajastatud näitab kas väheseid vigu või seda, et masinaid on vähe, või et sõidavad nii rikkad, kes ise ei süvene muredesse ja veerevad IA sse kohe.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Neliveolised

PostitusPostitas t6nu » 05 Aug 2010, 23:01

vaikus on kuldne...
mul on kuskil tulevikus just selline mõte, et kui hetkel kasutuselolev 850 nö 'otsa saab' või remontimine ära tüütab, siis ostaks xc70, manualiga, oleks veel lpg seade ka oleks mega, aga sellist pole veel kohanud :-) diislit kuidagi kardan eesti oludes, tahaks ikka talvel külmaga ka sõita ja läbisõidud suht väiksed, ~8-10 tuh aastas, bensukas tuleb ilmselt odavamgi.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tuhk » 14 Aug 2010, 12:27

Oled õigel teel.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist