K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas volvofan » 20 Apr 2012, 13:40

Kuna need puksid on selline kulumaterjal, kas keegi on leidnud midagi tugevamat-püsivamat, kui poes müüakse? Krt. need ei pea aastatki vastu, aga iga vahetuse pärast jälle sillastend.
Sarniirid lasin taastada ja kestavad, muidu oli iga aasta õõtsade vahetus.
http://www.powerflex.co.uk/products/850 ... 138/1.html
vaatasin ka neid, aga ei pidavat sobima 4veole, diislile ja politsei autole.
Ei tea kas peaks Rootsist otsima poliisi auto juppe? :)
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas Tanel » 20 Apr 2012, 14:26

Vaheta mootori raam ära ja pane või al õõtsad endale
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas volvofan » 20 Apr 2012, 18:25

Kas nende kinnitus on parem? vastupidavam?
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Rainer_U
Kõva postitaja
Postitusi: 151
Liitunud: 07 Veebr 2009, 10:33

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas Rainer_U » 19 Veebr 2013, 15:48

tere
vahetati mu v70 2,5 td-l 1998a just ära pooltelje ots.
selle käigus lasti siis õõts lahti.
see vajus kohe alla. kas ta tohib väga kergelt alla vajuda? või peab jääma üles püsima.
tundus, et õõtsapuksid veidi kulunud juba küll, aga kes ütleb, millal nad on liiga kulunud?
kas korras õõtsapuksid peavad õõtshooba üleval hoidma, kui ta on ratta poolt lahti lastud?

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas bjorn » 19 Veebr 2013, 16:17

Minu küsimus läheb ka teemasse: kas õõtsa puksid (kulunud peast) tekitavad mingit selgelt tuntavat heli august läbi sõites? Ehk kuidas nad väljenduvad.

Mulle tundub, et siit foorumist on veidi puudu infot selle kohta, kuidas täpsemalt teha selgeks sillajuppe ja nende seisukorda. Nt: mul hetkel on kuulda klõbinat esisillast ning õrnalt roolis sama tunda, kui löökaukudest läbi sõita. Seda sügisel ei olnud. Kas tegemist on: šarniiriga, stabikavardaga, õõtsapuksidega, rooliotsadega või hoopis amordiga seotud mure? Kuidas eristada ühte teisest?

B.

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas t6nu » 19 Veebr 2013, 20:07

bjorn kirjutas:Minu küsimus läheb ka teemasse: kas õõtsa puksid (kulunud peast) tekitavad mingit selgelt tuntavat heli august läbi sõites? Ehk kuidas nad väljenduvad.

Mulle tundub, et siit foorumist on veidi puudu infot selle kohta, kuidas täpsemalt teha selgeks sillajuppe ja nende seisukorda. Nt: mul hetkel on kuulda klõbinat esisillast ning õrnalt roolis sama tunda, kui löökaukudest läbi sõita. Seda sügisel ei olnud. Kas tegemist on: šarniiriga, stabikavardaga, õõtsapuksidega, rooliotsadega või hoopis amordiga seotud mure? Kuidas eristada ühte teisest?

B.


No aga seda ei saagi sõidu ajal autos istudes kindlaks teha, ikka altpoolt vaja läheneda ja kõik nimetatud asjad üle vaadata ja loksutada. Sillajuppide nimede teadasaamiseks vaata mõnd autoehituse raamatut või otsi netist oma masina remondimanual. Kõige lihtsam on lasta sild üle loksutada mõnes ülevaatuspunktis, osa teevad seda kontrolli ka tasuta (näiteks Laki tn pubi vastas http://www.maitene.ee/index.php?id=4). Saad logisevad jupid kiirelt teada ja näed kus nad asuvad.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1481
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas amazon86 » 19 Veebr 2013, 20:42

Ise olen niisuguseid asju kontrollinud väikse heebliga,natuke sakutada ja saab väga lihtsalt teada, mis vahetamist vajab. I gen V70 on see esisild ikka väga nutune, iga kevad ja sügis rehvivahetuse ajal vaatan asjad üle ning peaaegu alati tuleb midagi vahetada. Mõningad omapoolsed kogemused:
Rooliots- võtad rattast kahe käega pikisuunas ja sakutad, kui lõtk tunda siis rooliots juba väga läbi. Tavaliselt annab sellest märku ka viltu hoidev rool.
Šarniir- tõstad ratta üles ning liigutad ristisuunas.
Õõtsapuksid- visuaalne kontroll, kummi sees ei tohi olla pragusid. Heebliga liigutades ei tohi lõtkuda.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
Volli
Foorumi veteran
Postitusi: 1380
Liitunud: 01 Juun 2007, 21:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas Volli » 19 Veebr 2013, 23:07

Olen oma V-ga kimand u. 200k.Algul kui sain vahetasin suht kohe lääbad(rikneb seal šarniir), kõik rooliotsad, kondid, amordipadjad, nats hiljem ka mootoriraami puksid. Siiani olen uuesti vahetanud ainult õõtshoovasid, odav B-jupp kestab šarniiri tõttu 35-40kkm ja mõlemad amordipadjad, muu on OK. Lääbavahetus nõuab alati ka sillastendi, tegelikult ainult kokkujooksu seadmist ja viimased 3-4 olen ajapuudusel ise õigeks pannud. Kummi ei söö ehk metoodika kuda teen on piisavalt pädev...
V70 97 , S60 01, S70 98

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas bjorn » 20 Veebr 2013, 08:39

Ratta ühte pidi ja teistpidi logistamist olen varem ka proovinud, et teada saad rooliotsade-šarniiride seisukorda. Samas on iga auto erinev, mõnel masinal on hästi väike lõtk olemas, teistel mitte.

Antud juhul vasak-parem liigutamine andis kerge kolksu. Üles-alla oli tummine. Ehk siis vihjaks rooliotsadele.

Kuidas peaks heeblit kasutama, et õõtsapukse kontrollida? Raami ja õõtsa vahepeale ning kangutama eemale?
Kuidas saab amordipatjade seisukorda hinnata?

Kui juba rooliotsasid vahetada, siis peaks sillastendi ka tegema. Ehk tuleb siis juba mõttekas ka õõtsad/õõtsapuksid vahetada.

B.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas Valts » 27 Mär 2013, 21:51

Endalgi kevadine veermiku korrastamine ees, jagaks ehk kogemusi juppide vastupidavuse kohta.

Viimati läksid alla Scantech-i esimesed õõtsad, aasta hiljem olid sarniiride kummikatted katki, sai need mingite suvaliste lutudega asendatud, nüüd veel aasta möödas ja sarniirid läbi, puksid kah.
Sõidan suht vähe, max 10 000 aastas ja sedagi 80% maanteel mitte pealinna aukudes.
Uued õõtsad seega päevakorral.
Kas on kogemusi Lemförderi õõtsadega? Audidel pidid need oluliselt paremini kestma kui mingi no-name omad, ehk Volvoga sama lugu?. Hind on muidugi pea kahekordne.
1997 V70 AWD

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas t6nu » 27 Mär 2013, 23:21

isklik kogemus on, et üle 2 aasta või 25000 km ei venita tallinnas kuidagi välja, olenemata firmast. Ise olen vahetanud üle aasta vaheldumisi rooliotsi ja šarniire või pukse, stabika konte ka sekka.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw

UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:

bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud

bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas Leho » 28 Mär 2013, 00:05

t6nu kirjutas:isklik kogemus on, et üle 2 aasta või 25000 km ei venita tallinnas kuidagi välja, olenemata firmast. Ise olen vahetanud üle aasta vaheldumisi rooliotsi ja šarniire või pukse, stabika konte ka sekka.



Täitsa nõus. Eriti talinas
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas tnx » 28 Mär 2013, 20:08

Mis te teete nende autodega, kui küsida tohib, et neid juppe nii palju kulub?

Mina vahetasin I gen V70 diislil 120Mm jooksul ühe korra kõiki tükke (õõtsad, sest šarniirid loksusid, rooliotsad nii välimised kui sisemised, pooltelje otsa katted, amordi padi ainult ühel pool), umbes 40-60Mm pärast ostu. Esialgu olid all need, mis Saksast tulid, siin läksid suvalised jupid. Lõpuks viimasel ülevaatusel öeldi, et õõtsa puksid hakkavad natuke väsima.
Õõtsade ja amordi padja vahetasin ise ja sellele järgnevalt mingit sillastendi ei teinud ega tundnud sellest ka puudust. Rooliotste vahetamise järel muidugi pidi stendi minema ja sellest alates enam silda õigeks ei osanudki keegi panna. Eri töökojad proovisid väga erinevaid seadeid, aga ikka läks 5000 km-ga mõni rehv kuskilt servast siledaks.
Sõit vast 75% maantee ja ülejäänu Tallinn (tõsi, mitte küll sellel talvel :P).

Kasutaja avatar
urki
Kreisi postitaja
Postitusi: 346
Liitunud: 12 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Järvamaa

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas urki » 29 Mär 2013, 18:45

Minu diislil ostes ~2,5 aastat tagasi ja 50 000+ km panin alla Optimali õõtsad koos puksidega. Novembris ülevaatusel olid heas korras.
Tark nagu ämm takkajärgi

dieseldoctor
Kreisi postitaja
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Okt 2012, 21:47

Re: K: V70 tdi esimesed õõtsapuksid

PostitusPostitas dieseldoctor » 29 Mär 2013, 18:48

urki kirjutas:Minu diislil ostes ~2,5 aastat tagasi ja 50 000+ km panin alla Optimali õõtsad koos puksidega. Novembris ülevaatusel olid heas korras.

Pole kindel, aga Sa vist sõidad enamasti (heas korras) maanteel?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist