Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

urmas97
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 01 Juun 2009, 15:29
Asukoht: Tallinn/Tartu

Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas urmas97 » 20 Juun 2012, 14:01

Tere!

Käisin konditsioneeri täitmas ja remondimehed ütlesid, et oleks vaja kiiresti väntvõlli otsas olev rihmaratas ära vahetada, sest teeb sellist lõginad või kahinat. Salongi sisse kuulda ei ole, kui just väga kõrva kikki ei aja. Ma lugesin eelmisi teemasi rihmarattast ja tegemist on vist üsna kalli jupiga, kui tahta korralikku.

Minu küsimus on, et kui keeruline seda vahetada on? Minu ettekujutuses toimuks see nii, et võtan kliimapumpa vedava rihma maha, keeran suure jõuga rihmaratta poldi lahti, ning siis vahetangi ära. Kas see on liiga lihtne ettekujutus asjast või on asjal mingi konks küljes?

Mootoriks siis teada-tuntud 2,5TD ja auto V70 98. aasta väljalase.

Tänud!
V70, 2,5TD, 1998 a.

Kasutaja avatar
Arx12
Kõva postitaja
Postitusi: 146
Liitunud: 04 Okt 2011, 22:59

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas Arx12 » 20 Juun 2012, 15:25

Minu ettekujutuses toimuks see nii, et võtan kliimapumpa vedava rihma maha, keeran suure jõuga rihmaratta poldi lahti, ning siis vahetangi ära. Kas see on liiga lihtne ettekujutus asjast või on asjal mingi konks küljes?


Just nii ta on. Aga see polt niisama jõuga lahti ei tule, tahab saada parajat lööki.
Mul see ratas täiesti olemas, kui huvi.
Argo

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas tnx » 21 Juun 2012, 08:56

Polt tuleb pärast sama kõvasti kinni ka keerata.
Ja siis võib juhtuda, et selle jantimisega läheb pritsenurk paigast ära, kuna see suur polt hoiab ka hammasrihma ratast kinni. Lisaks kurtis siin keegi, et ta oli saanud mingi B-osa, kus mingid märgid olid valesti peal ja siis tükk aega ei osatud selle tõttu mootorit nii käima panna, nagu ta käima peab.

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas sipelgas » 21 Juun 2012, 12:07

Hammasrihma ratas (väntvõlli oma) istub "kiilu peal" ja ei muutu seal midagi. Ja kes siis märke rihmaratta pealt vaatab. Selle jaoks on ju teine (ja täpne) koht olemas.

kenwuud
Kõva postitaja
Postitusi: 224
Liitunud: 16 Nov 2006, 13:14
Asukoht: väike-maarja

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas kenwuud » 21 Juun 2012, 15:08

No igaks juhuks võid varuda sisekuuskantpeaga polte ka 4 tükki(8x30mm).Tavaliselt lahtikeeramisel räsid need ära.Hammasrihma ratas 069105263 on tagumise randiga ja see ei tohiks kuhugi eriti liikuda(hammasrihm hoiab seda tänu sellele randile välja tulemast).Point aga selles et kui kõvasti rihmaseib hammasrihma hammasratta otsas istub.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas tnx » 22 Juun 2012, 09:23

sipelgas kirjutas:Hammasrihma ratas (väntvõlli oma) istub "kiilu peal" ja ei muutu seal midagi. Ja kes siis märke rihmaratta pealt vaatab. Selle jaoks on ju teine (ja täpne) koht olemas.


Audi päritolu TDI mootoril ei ole hammasrihma ratastel kiilu. Ja rihma vahetuse juhend näeb ette märgi kontrollimise lamerihma rattalt.
Sellest ka vajadus iga kord rihmavahetusel arvutiga pritsenurka seada.
Vt ka viewtopic.php?f=17&t=6865 lõpp ja sellele eelnenud saaga kaupzi autoga.

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas sipelgas » 22 Juun 2012, 10:08

tnx kirjutas:
sipelgas kirjutas:Hammasrihma ratas (väntvõlli oma) istub "kiilu peal" ja ei muutu seal midagi. Ja kes siis märke rihmaratta pealt vaatab. Selle jaoks on ju teine (ja täpne) koht olemas.


Audi päritolu TDI mootoril ei ole hammasrihma ratastel kiilu. Ja rihma vahetuse juhend näeb ette märgi kontrollimise lamerihma rattalt.
Sellest ka vajadus iga kord rihmavahetusel arvutiga pritsenurka seada.
Vt ka viewtopic.php?f=17&t=6865 lõpp ja sellele eelnenud saaga kaupzi autoga.


Juttu pole rihmavahetusest vaid lamerihma rihmaratta vahetusest. Nukkvõlli hammasrattad on jah ujuvad aga väntvõlli oma on "kiiluga". Väntvõlli paikapanemiseks on hoorattal märk ja ei ole mingit vajadust kasutada rihmaratta märki kuna see pole kuigi usaldusväärne.

Olen seda mootorit teinud rohkem kui 0 korda.

urmas97
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 01 Juun 2009, 15:29
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas urmas97 » 25 Juun 2012, 12:14

Mul on hea meel, et selline arutelu lahti läks. Siiani pole ma veel seda ratast ära vahetanud, kuigi sõidetud on juba pea 1000 km alates ajast, kui mulle töömehed seda ütlesid. Minu arust on sama hääl olnud autol juba pikemat aega (vähemalt pool aastat) ja kuna hääl hullemaks pole läinud, siis pole ka sellele tähelepanu pööranud. Hea teada, et selle vahetamisega vähemalt ise hakkama saan.
V70, 2,5TD, 1998 a.

Kasutaja avatar
Demis
Foorumi veteran
Postitusi: 1250
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:08
Asukoht: GSM 534 86974
Kontakt:

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas Demis » 26 Juun 2012, 16:13

urmas97 kirjutas:Mul on hea meel, et selline arutelu lahti läks. Siiani pole ma veel seda ratast ära vahetanud, kuigi sõidetud on juba pea 1000 km alates ajast, kui mulle töömehed seda ütlesid. Minu arust on sama hääl olnud autol juba pikemat aega (vähemalt pool aastat) ja kuna hääl hullemaks pole läinud, siis pole ka sellele tähelepanu pööranud. Hea teada, et selle vahetamisega vähemalt ise hakkama saan.


Tere

Ära jummala eest viivita selle vahetusega nii nagu mina tegin. Kui see ratas lendab siis on halvimal juhul autol ka klapid peas.
Läbielatud teema ja pikemalt peatuda pole siin vast mõtet.
Kasutatud ratast pole mõtet panna ja uus on suht OK hinnaga pakkuda: viewtopic.php?f=30&t=23390
Vahetus korralike tööriistadega 30min. Vahetades kindlasti uued poldid!!!

D.

gert164
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 10 Veebr 2011, 13:03
Asukoht: Rakvere

Re: Rihmaratas 2,5TD V70 98 aasta

PostitusPostitas gert164 » 26 Juun 2012, 21:19

Demis kirjutas:
urmas97 kirjutas:Mul on hea meel, et selline arutelu lahti läks. Siiani pole ma veel seda ratast ära vahetanud, kuigi sõidetud on juba pea 1000 km alates ajast, kui mulle töömehed seda ütlesid. Minu arust on sama hääl olnud autol juba pikemat aega (vähemalt pool aastat) ja kuna hääl hullemaks pole läinud, siis pole ka sellele tähelepanu pööranud. Hea teada, et selle vahetamisega vähemalt ise hakkama saan.


Tere

Ära jummala eest viivita selle vahetusega nii nagu mina tegin. Kui see ratas lendab siis on halvimal juhul autol ka klapid peas.
Läbielatud teema ja pikemalt peatuda pole siin vast mõtet.
Kasutatud ratast pole mõtet panna ja uus on suht OK hinnaga pakkuda: viewtopic.php?f=30&t=23390
Vahetus korralike tööriistadega 30min. Vahetades kindlasti uued poldid!!!

D.



Viivitada ei tasu sellega liigselt kindlasti,lõhub sul iga päevaga ka geneka rihma pingutit ja varsti pead muidu selle kah vahetama.Ning minu arvates tootjat tasub ka jupi ostmisel jälgida,sest need kõige odavamad ei kesta kaua...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist