Kliima/konditsioneer 850TDi

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
qalle
Kõva postitaja
Postitusi: 213
Liitunud: 26 Jaan 2008, 19:36
Asukoht: Tartu

Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas qalle » 09 Juul 2011, 22:00

Ae!
Olen selle teema viimase kahe aasta postitused läbi lugenud ja palju targemaks saanud. Kuid sellegipoolest tahaks konkreetselt oma probleemile vastukaja saada.

Tükk aega seisnud (nt hommikuti) autol hakkab kliima kenasti jahutama ja teeb seda paremal juhul oma 10 minutit. Mõtlesin, et asi on väheses gaasis ning lasin uuesti täita. Sellest oli abi, kuigi süsteem ei olnud täiesti tühi, tervelt pooleks päevaks. Seejärel läks sama skeemiga edasi.

Täna hakkasin 'loomkatseid' tegema ning avastasin, et kui mootor hakkab juba soojaks saama (ja eks salong oli ka juba tublisti välisõhust jahedam), siis autot käivitades ka sisselülitatud kliimaga kondi sidur ei lülitu - AC lüliti on AUT peal, kuid kompressorit järele ei võta. Kui sidurile müksu andsin, lülitas kohe ja hakkas hoolega külma puhuma.
Proovisin ka seda salongipoolset andurit kondi toru küljes - lahti ühendades lahutas kohe ka sidur.

Küsimus siis selles, et kas asi on siduri kulumises ja peaks seibe vähemaks võtma või võib asi olla ka milleski muus?
tungal

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas sipelgas » 10 Juul 2011, 00:07

Tõenäoliselt viga ikka liiga suures siduriketta ning rihmaratta vahelises õhuvahes. Tüüpiline asi nendel autodel.

viewtopic.php?f=20&t=18947

uku3
Foorumi veteran
Postitusi: 942
Liitunud: 03 Mai 2006, 09:39
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas uku3 » 10 Juul 2011, 08:51

Täpselt nii ongi.Minul oli seal kaks seibi.Üks õhem teine paksem.Eelmine aasta võtsin õhema ära kuid sellest polnud abi.Vähel toimetas ilusti just siis kui norm ilmad olid.Aga kui väga kuumaks läks siis ei tahtnud enam toimetada.Sel aastal võtsin paksema seibi ära ja panin õhema tagasi ja nüüd toimetab laitmatult.

Kasutaja avatar
qalle
Kõva postitaja
Postitusi: 213
Liitunud: 26 Jaan 2008, 19:36
Asukoht: Tartu

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas qalle » 10 Juul 2011, 18:49

Tegu tehtud, 2 tundi ja valmis! Täpsete juhiste järgi on hea tööd teha, kõik läks laitmatult. Kolme 5 mm poldi kasutamise jutust oli kõvasti kasu, ei pidanud midagi leiutama.
Vahel olid 0,3 ja 0,8 mm-sed seibid. Võtsin õhema ära ja lihvisin paksema ca 0,6-0,7 mm peale. Proovisõidul sai mootor normaalse töötemperatuurini aetud, väljas oli +27 ning konditsioneer töötas laitmatult. Eks homme saab asja suhtes kindlust, siis on päev läbi autot vaja.
tungal

imre16
Foorumlane
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Veebr 2011, 12:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas imre16 » 21 Apr 2012, 21:46

Tere, spetsialistid!

Ilmselt endal ka ilmselt kompressoril sidurihäda ning täna üritasin asja parandada, kuid:

Kui olen keskmise poldi lahti keeranud, siis kuidas te selle siduri kätte saite? Mingi tõmmitsaga? Inglise keelses juhendis sai ta kruvikaga, kuid pidi ettevaatlik olema... Ma eriti ei julgenud jõudu avaldada, vaikselt surkisin, kuid tundus, et ta on seal nuudi otsas suht kõvasti.

Kuidas teie saite??

Ja mis vahet te mõõdate? Kas sedasama rihmaratta ja detaili, mida ära võtta tahan, vahet?

Tänud ette vastuste eest!

Imre

imre16
Foorumlane
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Veebr 2011, 12:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas imre16 » 22 Apr 2012, 23:26

Ise küsin, ise vastan:

sellise tõmmitsaga peaks saama, nagu seal lehel: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... =1&t=39209


Ise sinnamaani ei jõudnud, kuna pidin linna ära tulema, aga maipühade aegu teen ära.

Kasutaja avatar
HendrikS
Kreisi postitaja
Postitusi: 433
Liitunud: 16 Mai 2010, 18:11

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas HendrikS » 23 Apr 2012, 00:52

Endal sain kätte paari kruvikeerajat kasutades. Ei olnud ta nii kõvasti seal kinni.
Samas kindlam kindlasti natuke vaeva näha ning toimetada nii kuis su enda pakutud linki alt näha võib.
Konti rihmaratta laagrit vahetades toppisin enda omal hoopis ühe seibi vahele juurde, hakkas mingi hetk rattale hoopis vastu käima.



Hendrik

Kasutaja avatar
qalle
Kõva postitaja
Postitusi: 213
Liitunud: 26 Jaan 2008, 19:36
Asukoht: Tartu

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas qalle » 23 Apr 2012, 10:44

Pagan, tasuks enne ikka enda postitusi ka lugeda :-)

Kasutasin küll kaht kruvikat, (tasakesti kangutasin, iga korra järel ratast keerates, et ühtlaselt liikuma saaks), kuid põhitöö tegid ikka ära paraja pikkusega 5mm poldid, mida sai siis sisse keeratud, et ratas liikuma saada ...

Vahet ei mõõtnudki, võtsin lihtsalt kõige õhema seibi ära ning lihvisin paksemat kümnendiku või paari võrra õhemaks.

Algul tundus mission impossible, tegelikult sai pooleteise kui kahe tunniga hakkama.
tungal

Kasutaja avatar
HendrikS
Kreisi postitaja
Postitusi: 433
Liitunud: 16 Mai 2010, 18:11

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas HendrikS » 23 Apr 2012, 15:40

No ausaltöeldes ma ise kasutasin kruvika meetodit kuna S60-l on raamitala ning siduri vahe mingisugune paar CM-i. Maha kiskuda ma teda ei tahtnud. Aga kuidas jäi, töötab nüüd nagu kellavärk?


Hendrik

Kasutaja avatar
qalle
Kõva postitaja
Postitusi: 213
Liitunud: 26 Jaan 2008, 19:36
Asukoht: Tartu

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas qalle » 23 Apr 2012, 16:05

Sel kevadel pole veel põhjust olnud, et kliima end sisse lülitaks. Või pole ma seda lihtsalt tähele pannud. Aga jah, peale seibiga sekendamist hakkas tööle nii nagu see töötama peab.

Raami ja siduri vahe on tõesti väga väike, kuid kirjeldatud moel sain asjaga hakkama. Selle väikse vahe tõttu on ka 5mm poltide pikkus väga tähtis. Kui on liiga pikad, siis sinna vahesse ei mahu. Ja nii pikki sisse keerata ei saanudki, et ainult nende abil ketas maha saada. Seal tulidki siis kruvikad mängu.
tungal

dorisu
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 17 Juul 2011, 00:32

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas dorisu » 08 Juul 2012, 13:48

Ei hakka uut teemat tegema ja postitan oma küsimuse siia.
Mul 850 tdi 1996. Lasin IA teha kliima kontrolli värvainega ja ära täita. Oli töökorras mõni päev ja tühjus jälle. Kuna IA ei suutnud kapotiall viga tuvastada, siis arvasid, et äkki kuskil salongi radika juures leke?
Oskab palun keegi anda näpunäiteid kust mida otsima peaks hakkama ja kui mahukas töö? Või on lihtsam kuskile töökotta saata? Ilmad palavad ja lapsed annavad otsad autos :S

Kasutaja avatar
qalle
Kõva postitaja
Postitusi: 213
Liitunud: 26 Jaan 2008, 19:36
Asukoht: Tartu

Re: Kliima/konditsioneer 850TDi

PostitusPostitas qalle » 08 Juul 2012, 15:18

Masin mul küll sama, kuid aidata ei oska - õnneks pole sellist probleemi ette tulnud.
Natuke kahtlane tundub, et konditsioneeri torustiku või või radika rikkeid saaks ise lahendada. Kui just asi ei seisne lihtsalt mõne jupi välja vahetamises ja varuosa varnast võtta. Aga es'teks tuleb kindlaks teha, mis viga ja mis jupp ... Oletada võiks, et kui kuskilt midagi välja laseb, siis seal peaks värvaine kenasti laiali olema
tungal


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 8 külalist