Ae!
Olen selle teema viimase kahe aasta postitused läbi lugenud ja palju targemaks saanud. Kuid sellegipoolest tahaks konkreetselt oma probleemile vastukaja saada.
Tükk aega seisnud (nt hommikuti) autol hakkab kliima kenasti jahutama ja teeb seda paremal juhul oma 10 minutit. Mõtlesin, et asi on väheses gaasis ning lasin uuesti täita. Sellest oli abi, kuigi süsteem ei olnud täiesti tühi, tervelt pooleks päevaks. Seejärel läks sama skeemiga edasi.
Täna hakkasin 'loomkatseid' tegema ning avastasin, et kui mootor hakkab juba soojaks saama (ja eks salong oli ka juba tublisti välisõhust jahedam), siis autot käivitades ka sisselülitatud kliimaga kondi sidur ei lülitu - AC lüliti on AUT peal, kuid kompressorit järele ei võta. Kui sidurile müksu andsin, lülitas kohe ja hakkas hoolega külma puhuma.
Proovisin ka seda salongipoolset andurit kondi toru küljes - lahti ühendades lahutas kohe ka sidur.
Küsimus siis selles, et kas asi on siduri kulumises ja peaks seibe vähemaks võtma või võib asi olla ka milleski muus?
Kliima/konditsioneer 850TDi
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Kliima/konditsioneer 850TDi
tungal
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Tõenäoliselt viga ikka liiga suures siduriketta ning rihmaratta vahelises õhuvahes. Tüüpiline asi nendel autodel.
viewtopic.php?f=20&t=18947
viewtopic.php?f=20&t=18947
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Täpselt nii ongi.Minul oli seal kaks seibi.Üks õhem teine paksem.Eelmine aasta võtsin õhema ära kuid sellest polnud abi.Vähel toimetas ilusti just siis kui norm ilmad olid.Aga kui väga kuumaks läks siis ei tahtnud enam toimetada.Sel aastal võtsin paksema seibi ära ja panin õhema tagasi ja nüüd toimetab laitmatult.
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Tegu tehtud, 2 tundi ja valmis! Täpsete juhiste järgi on hea tööd teha, kõik läks laitmatult. Kolme 5 mm poldi kasutamise jutust oli kõvasti kasu, ei pidanud midagi leiutama.
Vahel olid 0,3 ja 0,8 mm-sed seibid. Võtsin õhema ära ja lihvisin paksema ca 0,6-0,7 mm peale. Proovisõidul sai mootor normaalse töötemperatuurini aetud, väljas oli +27 ning konditsioneer töötas laitmatult. Eks homme saab asja suhtes kindlust, siis on päev läbi autot vaja.
Vahel olid 0,3 ja 0,8 mm-sed seibid. Võtsin õhema ära ja lihvisin paksema ca 0,6-0,7 mm peale. Proovisõidul sai mootor normaalse töötemperatuurini aetud, väljas oli +27 ning konditsioneer töötas laitmatult. Eks homme saab asja suhtes kindlust, siis on päev läbi autot vaja.
tungal
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Tere, spetsialistid!
Ilmselt endal ka ilmselt kompressoril sidurihäda ning täna üritasin asja parandada, kuid:
Kui olen keskmise poldi lahti keeranud, siis kuidas te selle siduri kätte saite? Mingi tõmmitsaga? Inglise keelses juhendis sai ta kruvikaga, kuid pidi ettevaatlik olema... Ma eriti ei julgenud jõudu avaldada, vaikselt surkisin, kuid tundus, et ta on seal nuudi otsas suht kõvasti.
Kuidas teie saite??
Ja mis vahet te mõõdate? Kas sedasama rihmaratta ja detaili, mida ära võtta tahan, vahet?
Tänud ette vastuste eest!
Imre
Ilmselt endal ka ilmselt kompressoril sidurihäda ning täna üritasin asja parandada, kuid:
Kui olen keskmise poldi lahti keeranud, siis kuidas te selle siduri kätte saite? Mingi tõmmitsaga? Inglise keelses juhendis sai ta kruvikaga, kuid pidi ettevaatlik olema... Ma eriti ei julgenud jõudu avaldada, vaikselt surkisin, kuid tundus, et ta on seal nuudi otsas suht kõvasti.
Kuidas teie saite??
Ja mis vahet te mõõdate? Kas sedasama rihmaratta ja detaili, mida ära võtta tahan, vahet?
Tänud ette vastuste eest!
Imre
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Ise küsin, ise vastan:
sellise tõmmitsaga peaks saama, nagu seal lehel: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... =1&t=39209
Ise sinnamaani ei jõudnud, kuna pidin linna ära tulema, aga maipühade aegu teen ära.
sellise tõmmitsaga peaks saama, nagu seal lehel: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... =1&t=39209
Ise sinnamaani ei jõudnud, kuna pidin linna ära tulema, aga maipühade aegu teen ära.
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Endal sain kätte paari kruvikeerajat kasutades. Ei olnud ta nii kõvasti seal kinni.
Samas kindlam kindlasti natuke vaeva näha ning toimetada nii kuis su enda pakutud linki alt näha võib.
Konti rihmaratta laagrit vahetades toppisin enda omal hoopis ühe seibi vahele juurde, hakkas mingi hetk rattale hoopis vastu käima.
Hendrik
Samas kindlam kindlasti natuke vaeva näha ning toimetada nii kuis su enda pakutud linki alt näha võib.
Konti rihmaratta laagrit vahetades toppisin enda omal hoopis ühe seibi vahele juurde, hakkas mingi hetk rattale hoopis vastu käima.
Hendrik
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Pagan, tasuks enne ikka enda postitusi ka lugeda
Kasutasin küll kaht kruvikat, (tasakesti kangutasin, iga korra järel ratast keerates, et ühtlaselt liikuma saaks), kuid põhitöö tegid ikka ära paraja pikkusega 5mm poldid, mida sai siis sisse keeratud, et ratas liikuma saada ...
Vahet ei mõõtnudki, võtsin lihtsalt kõige õhema seibi ära ning lihvisin paksemat kümnendiku või paari võrra õhemaks.
Algul tundus mission impossible, tegelikult sai pooleteise kui kahe tunniga hakkama.
Kasutasin küll kaht kruvikat, (tasakesti kangutasin, iga korra järel ratast keerates, et ühtlaselt liikuma saaks), kuid põhitöö tegid ikka ära paraja pikkusega 5mm poldid, mida sai siis sisse keeratud, et ratas liikuma saada ...
Vahet ei mõõtnudki, võtsin lihtsalt kõige õhema seibi ära ning lihvisin paksemat kümnendiku või paari võrra õhemaks.
Algul tundus mission impossible, tegelikult sai pooleteise kui kahe tunniga hakkama.
tungal
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
No ausaltöeldes ma ise kasutasin kruvika meetodit kuna S60-l on raamitala ning siduri vahe mingisugune paar CM-i. Maha kiskuda ma teda ei tahtnud. Aga kuidas jäi, töötab nüüd nagu kellavärk?
Hendrik
Hendrik
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Sel kevadel pole veel põhjust olnud, et kliima end sisse lülitaks. Või pole ma seda lihtsalt tähele pannud. Aga jah, peale seibiga sekendamist hakkas tööle nii nagu see töötama peab.
Raami ja siduri vahe on tõesti väga väike, kuid kirjeldatud moel sain asjaga hakkama. Selle väikse vahe tõttu on ka 5mm poltide pikkus väga tähtis. Kui on liiga pikad, siis sinna vahesse ei mahu. Ja nii pikki sisse keerata ei saanudki, et ainult nende abil ketas maha saada. Seal tulidki siis kruvikad mängu.
Raami ja siduri vahe on tõesti väga väike, kuid kirjeldatud moel sain asjaga hakkama. Selle väikse vahe tõttu on ka 5mm poltide pikkus väga tähtis. Kui on liiga pikad, siis sinna vahesse ei mahu. Ja nii pikki sisse keerata ei saanudki, et ainult nende abil ketas maha saada. Seal tulidki siis kruvikad mängu.
tungal
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Ei hakka uut teemat tegema ja postitan oma küsimuse siia.
Mul 850 tdi 1996. Lasin IA teha kliima kontrolli värvainega ja ära täita. Oli töökorras mõni päev ja tühjus jälle. Kuna IA ei suutnud kapotiall viga tuvastada, siis arvasid, et äkki kuskil salongi radika juures leke?
Oskab palun keegi anda näpunäiteid kust mida otsima peaks hakkama ja kui mahukas töö? Või on lihtsam kuskile töökotta saata? Ilmad palavad ja lapsed annavad otsad autos
Mul 850 tdi 1996. Lasin IA teha kliima kontrolli värvainega ja ära täita. Oli töökorras mõni päev ja tühjus jälle. Kuna IA ei suutnud kapotiall viga tuvastada, siis arvasid, et äkki kuskil salongi radika juures leke?
Oskab palun keegi anda näpunäiteid kust mida otsima peaks hakkama ja kui mahukas töö? Või on lihtsam kuskile töökotta saata? Ilmad palavad ja lapsed annavad otsad autos
Re: Kliima/konditsioneer 850TDi
Masin mul küll sama, kuid aidata ei oska - õnneks pole sellist probleemi ette tulnud.
Natuke kahtlane tundub, et konditsioneeri torustiku või või radika rikkeid saaks ise lahendada. Kui just asi ei seisne lihtsalt mõne jupi välja vahetamises ja varuosa varnast võtta. Aga es'teks tuleb kindlaks teha, mis viga ja mis jupp ... Oletada võiks, et kui kuskilt midagi välja laseb, siis seal peaks värvaine kenasti laiali olema
Natuke kahtlane tundub, et konditsioneeri torustiku või või radika rikkeid saaks ise lahendada. Kui just asi ei seisne lihtsalt mõne jupi välja vahetamises ja varuosa varnast võtta. Aga es'teks tuleb kindlaks teha, mis viga ja mis jupp ... Oletada võiks, et kui kuskilt midagi välja laseb, siis seal peaks värvaine kenasti laiali olema
tungal
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 8 külalist