Suitsemisprobleem

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Suitsemisprobleem

PostitusPostitas Valts » 27 Apr 2011, 21:55

Tere kaaskannatajad!

Ei tea kas siin oma mure kurtmisest on kasu aga proovida ikka võib.

Nimelt sai erinevatel põhjustel tehtud 2,5T 142 kw mootorile sisuliselt kap.remont koos uute kolbide.rõngastega, kaane tegemisega jne.
1000 km sõitu ja suits taga. Kahtlused viisid turboni ja tõesti, võllil loks sees. Turbo sai spetsialisti poolt uuevääriliseks tehtud aga probleem ei kadunud.

Edasi jõudsime sinnamaani et klapisäärtetihenditega mingi jama.
Surved on kõigis silindrites täpselt samad, 9,7. ja neljas silindris on küünlad ilusad kuid keskmises on küünal väga jube. Sisselaskekollektor maha ja ennäe, keskmises silindris sisselaskeklappide pealsed õlist läikivad, kõik teised silindrid OK. Edasi klapisääretihendid- korras, igaks juhuks said uued pandud.

Karterituulutuse torud ja kopsikud kõik ilusad puhtad. Samuti turbo-vahejahuti-sisselaske vahelised torud ja lõdvikud. Kõik näeb välja nagu peab, kuiv ja puhas.

Küsimus ongi kuidas saab õli ainult kolmanda silindri klappide juurde?

Suitsemisest niipalju et käivitamise järgselt on väga intensiivne sinine suits, samuti järsematel kiirendustel. Sujuval sõidul pole näha- või vähemalt peeglist vaadates sinist pilve maha ei jää. Esimene kilomeeter on aga päris hirmus toss taga.
1997 V70 AWD

Raulz
Foorumlane
Postitusi: 73
Liitunud: 10 Nov 2009, 12:49

Re: Suitsemisprobleem

PostitusPostitas Raulz » 28 Apr 2011, 22:34

Tere.

Kui klapid pealtpoolt õlised, siis nende peale saab loogiliselt mõeldes õli tulla ju ikka ainult ülaltpoolt. Kui klapisääre tihendid vahetatud, siis peab olema mingi kala klapi juhtpuksi või plokikaanega keskmise silindri juures (mõra ?). Kas plokikaane polte pingutades ei täheldanud mingeid erinevusi (anomaaliaid) mootori keskel ?

Miks sa üldse nii põhjaliku mootori remondi ette võtsid ? Äkki räägid lähemalt - siin foorumis neid teemasid lähemalt eriti lahatud ei ole.

Lisaks tekitas küsimust, et kuigi sul on nüüd kõigis silindrites võrdselt survet 9,7 siis seda on ikka kuidagi väga vähe ju ?! Mu enda üle 300 000 sõitnud mootoril, mida ma ise suht hõredaks pean, on kuumalt 9,5 - 9,7 vahel. Kui sul peale uute kolbide ja rõngaste panekut ka suurem ei ole, siis ikka vähe imelik ju. Kas lasid silinderid ka puurida / hoonida ? Pika läbisõidu peale peaks need olema ovaalseteks kulunud.

:)

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Re: Suitsemisprobleem

PostitusPostitas Valts » 28 Apr 2011, 22:47

Tere!

Kellegil veel siin I gen AWD, rõõm näha.

Mootori tegemisest, põhjustest ja muust huvitavast millest teada sain, plaanin jutustada oma auto teema all siis kui see asi ükskord läbi saab. Praegu on üks jama teise järel.....

Survete suurust või väiksust ei oska praegu kommenteerida, lihtsalt näiteks aga et enne tegemist oli ühes silindris 7.atm.

Täna sai vahetatud need keskmise silindri sisselaskeklappide säärekad. Õhtuvidevikus tehtud katsetused tõid välja et vist oli asjatu see töö. Vaatame hommikul selge peaga edasi mis saab.
Selge on see et selle nädalaga lõppevat ülevaatust pole mõtet praeguse tossutoruga pikendama minna....

Kusjuures auto on praegu kiire nagu lennuk.......aga jutt mis järgi jääb on ka umbes lennuki vääriline.

Stay tuned,
1997 V70 AWD

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Suitsemisprobleem

PostitusPostitas sipelgas » 29 Apr 2011, 08:19

Kui klapisääretihendeid vahetasid kas siis klapisäärte lõtku ka kontrollisid juhtpuksi sees?

9,7 bar kompressioon on muidugi ilmselgelt vähe, eriti remonditud mootoril.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Re: Suitsemisprobleem

PostitusPostitas Valts » 30 Apr 2011, 11:10

sipelgas kirjutas:Kui klapisääretihendeid vahetasid kas siis klapisäärte lõtku ka kontrollisid juhtpuksi sees?

9,7 bar kompressioon on muidugi ilmselgelt vähe, eriti remonditud mootoril.



Esimesel korral tegid plokikaane selle ala spetsid, öeldi ei juhtpukside vahetus pole vajalik, tehti klapid-pesad, pandi uued säärekad ja lihviti kaas. Nüüd ise kahte säärekat vahetades ei leidnud ühtegi viga mille tõttu võiks õli klappide peale jõuda-tihendid ilusad,kõik korras.
Klapid peavad ideaalselt, ööga ei kadunud ära tilkagi naftat mis õhtul klappide peale valatud sai

Probleem aga ei kadunud vaid läks hullemaks, nüüd on kogu aeg sõites sinine jutt taga.

Ilmselt on tegemist mingi plokikaane kalaga (mõra vms), kaanetihendi veaga või probleemiga kolvis-rõngastes. Ega midagi muud üle ei jää, esmaspäeval uuesti mootor laiali ja kolvid laua peale. Selle tegevusega suurt midagi peale ploki sinna kapoti alla ei jäägi, kõik tuleb suht laiali lõhkuda. :x

Vähemalt on täpselt teada et kus ja mis asi käib ja võtmete suurused on kah juba pähe kulunud.

Kõige rohkem ajab vihale see et oma tööde ja tegemistega ei saa edasi minna, jaura kogu aeg autoga. Sõbrad hakkavad varsti juba telefone välja lülitama kui järjekordse auto laenamise jutuga helistan.

Aga kui kuidagi ei saa siis kuidagi ikka saab....... :D
1997 V70 AWD


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist