Tehase eelsoojendi kasutamine

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Ööbik » 01 Dets 2019, 16:34

Tere,

ma ei suuda leida eriti adekvaatset infot selle vidina kohta ja küsiks siis pigem kas siin on rahvast kes omab selle kasutamisega kogemusi? Sest manual jääb kasutamise osas üsna napisõnaliseks.

Nimelt, taustainfoks sain teada, et neid pandi kuni 3 erineva firma toodanguid alla. Kuid kasutamine ja funktsionaalsus sama kõigil. Samas vin koodi järgi ei pidavat võimalik olema välja uurida mis mudel konkreetsel autol on.
Minu sõiduk: v50, 2.0D, 2010

Olen senimaani kasutanud külmade saabudes funktsioni, et lähen autosse, võtme süütesse ja käsitsi aktiveerin ta menüüst eelsoojendi. Samas on selle eeldus ma saan aru, et võti on süütes ja asendis I.

Tal on võimalik ka taimer seada konkreetseks kellaajaks ja siis selleks kellaks ajab auto sõiduvalmis. Kas selle funktsiooni eeldus on samuti, et jätan võtme autosse ja asendisse I? Avalikus parklas, no mai tea :)

Ons keegi arendanud võimalust eemalt, telefoni või wifi kaudu seda tehase poolt paigaltatud eelsoojendit aktiveerida? Peaks saama ka Volvo enda käest tellida teenust, et saates sms'i autole siis ta käivitab eelsoojendi. Aastal 2010 oli see teenus juba kirves, tea kas see enam eksisteeribki :)
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Liiwaannus » 01 Dets 2019, 16:42

Timeri funktsioon ei eelda võtme autosse jätmist. Iseküsimus, kas sul timeri tarkvara on, kui pole, siis saavad erinevad teenusepakkujad sind aidata. Esindusest saaks ka ilmselt aama aaja, aga natuke kallimalt.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas kloox » 01 Dets 2019, 17:38

Seal webasto peal ja kui hakkab tööle ilma,et mootor käib,siis järelikult seisusoojendi ja pead saama ka taimerist tööle panna.Ja vin koodi järgi saab kindlasti teada,misasi seal peal on.Lihtsam vast auto eestikeelseks teha,kui hetkel aru es saa,mis ekraanile kirjutatud on.Asukoht ka ei teeks paha,kuigi teenusepakkujaid on üle eesti juba.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Liiwaannus » 02 Dets 2019, 06:46

Kas see ikka on seisusoojendi kui eeldab slvõtme seesolekut. V70l küll käsitsi sunnitud seisusoojendil võtmenõuet pole.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas kloox » 02 Dets 2019, 08:26

Liiwaannus kirjutas:Kas see ikka on seisusoojendi kui eeldab slvõtme seesolekut. V70l küll käsitsi sunnitud seisusoojendil võtmenõuet pole.


Kui nüüd loogiliselt mõelda,siis kui mootor ei tööta ,siis see eelsoojendi käiks peaaegu minuti, enne kui lukku läheks ülekuumenemise tõttu.Kui aga käib kauem ja salongi tuleb sooja,siis järelikult ei osata õigesti antud asja kasutada :D
Vahe selles,et seisusoojendil on ahju komplektis ka pump,mis ajab jah.vedelikku ringi,aga lisasoojendil seda pole ja vedeliku ringluse tekitamiseks on vajalik mootori käimine.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Ööbik » 02 Dets 2019, 11:32

Auto on saksakeelsete menüüdega, tema jutust saan aru. Emakeelseks muuta oleks tore küll, kuid omab visuaalset esteetilist funktsiooni, pmt pakkumised oodatud.

Vin koodi järgi selle seadme mudeli teadasaamine ebaõnnestus nii varuosa poes kui ka diagnostis. "Mine käi esinduses või kae soojendi pealt mudeli number" sain kommentaariks. Pole autole veel põhja alla uurinud.
Vahepeal oli küsimus, et kas tal eelsüüte küünal läbi, sest külmade tulekuga kohutavalt tossas põhja alt külma mootoriga, sain aru, et sisuliselt oli probleem selles, et ta ei olnud kaua töötada saanud ja põletas end puhtaks.

Ma sooviks ka aru saada, mis vidin see tehniliselt siis nüüd ka on, kas seisusoojendi või eelsoojendi?

Selle mis olen seni oma kasutamise ja kaasa tulnud auto tehasejuhendi abil kokku pannud:
Vidin kasutab paagist diislit. Tankides ei tohi seadet kasutada, tuleb välja lülitada. Ta jälgib aku energia kulu, kui tema enda energia tarve hakkab akut kurnama liialt, lülitab end välja ja annab sellest märku.
Saan aru sõiduk on seadistatud nõnda, et ta vaikimisi kasutab külma mootoriga käivitades ka lisasoojendi abi. Siin olen kuulnud vastukäivat infot, osad ütlvad, et aktiveerub juba +8, teised, et +5, olen kohanud ka infot netis, et seade aktiveerub alles - kraadi puhul.
Mina märkasin, et kui jahedamaks läks +5 kanti ööpäevane temp, siis ta hakkas end tühjaks köhima.
Mul on tekkinud kahtlus, et erinevate regioonide autodele on softis muudatused tehtud, kas seda saab ka ise muuta?

Loo moraal on, et kui ta arvab enda arvates olevat piisavalt jahe ilm, siis ta alati mootori käivitades lükkab selle soojendi toeks ka käima. Selle funktsionaalsuse väljalülitamiseks peab vist softi kallale minema, menüüst seda teha ei saa.

Kui ma tahan teda käsitsi aktiveerida enne sõitu minekut siis selle eeldus on, et ma sisestan võtme ja keeran asendisse I. Sest alles siis on võimalik auto menüüdes ringi konnata, Otsin ta menüüst üles ja aktiveerin "reset" nupuga.
Mulle on jäänud mulje, et ta ajab jahut vedeliku väikse ringi soojaks ning mõne aja pärast puhub ka salongi soojaks. Mootori käivitades üldjuhul jahut vedeliku temp sensor kukub keskelt 2/3 peale tagasi. Sellest kahtlus väikse ringi kohta. Midagi ta teeb vist veel, sest eelsüüte küünalde soojendamise järel ei ole pidanud ootama ja käivitus on alati väga sujuv olnud. Samas olen märganud, et mis iganes ta teeb, ta on päris efektiive. Jahedate ilmade saabumisega ei ole märganud märgatavat kütuse kulu tõusu veel. Olen harjunud sellega, et talvehoojal kütte kulu oluliselt tõuseb.
Ma ei ole aru saanud, et kas ta ise ennast välja ka lülitab kui ta on käsitsi aktiveeritud olnud, kahtlus on, et ei lülita.

Teine variant on siis, et võimalus on määrata kaks kellaaega e taimerit mille saab aktiveerida, kus ta peaks siis ise end üles äratama. Seda pole veel katsetanud. Neid regulaarseid sõite, kus kella aja peale väljun on vähe ja seetõttu sellest timerist palju tolku pole praegusel elu perioodil. Käin lihtsalt enne minekut õues ja panen ta askeldama u 30min enne planeeritavat väljasõitu.

Mind huvitaks;
mis on tema korrektne termin siis, kas eelsoojendi või seisusoojendi?
ons kellelegi erinevate seadmete manuale jms, et saaks neide tööpõhimõtetest paremini aru?
kas on keegi leidnud viisi seda vidinat aktiveerida nö kaugjuhitavalt?

Tänud!

EDIT: eng termin "parking heater".
Selline on siis tehase pakutav lahendus:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... t/1036595/
https://accessories.volvocars.com/en-cz ... 49499/2006
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas kloox » 02 Dets 2019, 15:43

Aga pane oma masina vin,mulle vaatan õhtul misasjaga ta sul on.Päälinnas piisavalt tegelasi,kes eesti keele sul sinna peale panevad.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Liiwaannus » 02 Dets 2019, 19:25

V70 kogemusest koos timeri tarkvaraga seisusoojendiga masinal saab menüüdes kada ka võtmega. Kui süüdet sees pole ja kompu kangil rulli näppida, siis neli menüüpunkti. Seisusoojendinsisse ehk jõuga käivitussellel. Automaatrežiim sisse/välja ehk lubab tal oma äranägemise järgi toimetada ja kaks taimeri seadet.
Kehva akuga väljalülitumine viitaka ikkagi nagu võimalusele, et.käib ilma mootorita. Kui genekas ahju järel ei jõua hoida, siis on aeg seda vahetada.

Ilma pumbata versioonidest pole kuulnud, kui kloox kindlalt ütleb, et selliseid volvodel esineb, siis vaielda ei julge, aga uudis on küll.
Tavaliselt timeri puudumine softi küsimus. Tallinna kandis kaka usinamat softipakkujat on gljuk ja porter77, esimesega endal kogemus olemas ja julgen soovitada.

Täpselt ei saanud aru, et kas saksa keel on mure su jaoks või mitte, aga seisusoojendi peidab ennast nimetuse standheizung või mõne selle sarnase lühendi taga. Ein on sisse ja aus välja :)
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Ööbik » 03 Dets 2019, 00:30

Saksa keel ei valmista probleeme arusaamise mõttes. Menüüde eestindamisega võiks ehk tegelda visuaalse efekti jaoks, aga mis sellise häkkimise eest küsitakse ka umbes tänapäeval?

Ma olen rohem huvitataud jah infost, et mis asi see on tehniliselt ja kuidas ta toimetab, et võimalik olla tulevikuks valmis kui hakkab hooldust küsima.

v50 peal käsitsi ilma võtit sisetamatta teda käima ei saa, sest menüüdele ei pääse ligi kui auto surnud seisundis. Tal ei ole vaja, et mootor töötaks. Genekas ei käi samal ajal ringi! Tundub, et elab akutoitel. Paagist võtab kütsi, et soojendab seda vist ka mootori jaoks üles ja kasutab ka paagi kütsi kuidagi enda töös hoidmiseks. Aku toide vajalik tema käivitamiseks ja ventika/pumba ümber ajamiseks saan aru.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Liiwaannus » 03 Dets 2019, 06:49

Sõltuvalt autost natukenvist kõiguvad siia/sinna. V70l nt ei olnudki raadiole maakeelt valikus seal, kus tegin. Kelladele oli. Täpselt ei mäleta palju oli, aga täitsa alla 100 kaks plokki (loodan, et ei luiska). Mulle rootsi keel oli natuke häiriv kuna jooksvalt kõiki asju ära tõlkida ei suutnud. Samas kellade tõlkes esineb küsitavusi.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas kloox » 03 Dets 2019, 08:15

Kas see v50 ei "ärka üles" kui uks avada?Minu arvates peaks ja siis saab juba menüüs kolada.Aga sisesta kellaaeg sinna õhtul ja homikuks peaks masin soe olema.Eberi kohta 100 prossa kindel pole,webastodel,mis sõidusoojendina kasutusel ,enamus mis kohanud olen,on ilma lisavee pumbata.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Siim » 03 Dets 2019, 10:45

kloox kirjutas:Kas see v50 ei "ärka üles" kui uks avada?Minu arvates peaks ja siis saab juba menüüs kolada.Aga sisesta kellaaeg sinna õhtul ja homikuks peaks masin soe olema.Eberi kohta 100 prossa kindel pole,webastodel,mis sõidusoojendina kasutusel ,enamus mis kohanud olen,on ilma lisavee pumbata.


Kas siis tarkvara muutmine (s6idusoojendile taimer) annab ka tsirkulatsioonipumba juurde automaatselt?
Millest veendumus, et pumpa pole olnud?
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Ööbik » 03 Dets 2019, 11:19

kloox kirjutas:Kas see v50 ei "ärka üles" kui uks avada?Minu arvates peaks ja siis saab juba menüüs kolada.Aga sisesta kellaaeg sinna õhtul ja homikuks peaks masin soe olema.

Ei, kompuuter ei ärka üles ust avades, lihtsalt salongi valgustus läheb tööle.
Menüüdes saab kolada alles siis kui võti süütes ja asendis I.

Jah kompuutris kellaaeg järgmiseks päevaks sättida siis ärkab üles ja soojendab end ära küll.

Tänu kloox'i abile on selgunud järgmist:
seadmeks on 2B03 Additional heater with timer.

See kinnitab senist taustinfot mis mul oli. Alates 2012 on põhja regiooni müüdavatel diisel volvodel eelkütja standardvarustuses. Jahedasse regioonidesse müüdavatel volvodel on salongi küte puhuriga standard. Väidetavalt on seadmeks volvo enda arendus, milles ma pole kindel.
Alates 2012 said nad ka paika muud arendustööd ja eelkütja juhtimine auto enda puldist või telefonist Volvo on Call funktsionaalsus oli letist saada.
Enne seda paar aastat pakuti enda eelkütja lahendust talvepaketina küll kuid eemalt juhtimine ei olnud nõnda hästi integreeritud kui hiljem, selleks oli alguses lahendus see funktsioon eraldi lisa puldiga lisada, mille lahenduse ka üleval postitasin.

Eelkütja suhteliselt agressiivne arendus diislitele 2010 kandis oli seotud järgevate eesmärkidega:
a) alandada diislite heitnorme st sooja mootoriga käivitades on kõva kütte kokkuhoiuga. Diisel ei jaksa väikeste sõitude peal üles soojeneda, tuua diisli üles soojenemise efektiivsus bensukaga samasse kanti.
b) Siin on nüüd lisadetail, et eelsoojendite kasutuselevõtt seadis salongi tuuleklaasile uued nõudmised tavapärasest suurema kiire temperatuuri kõikumise tõttu. Seetõttu põhjaregiooni müüdud tuuleklaasid ei ole soojade regioonidega ühildatavad ja on väljavahetuse korral kulukam välja minek.

Kokkuvõtteks;
soojendab tosooli üles ja ajab väikest särki ringi
eelsoojendab kütuse käivituseks
salongi soojendus aktiveeritakse kui väike särk on piisavalt soe
ilma eelkütjata ja kui ilm jahe on siis aktiveerib ta taustal sõidu ajal ja see aitab motot ja salogi kiiremini üles kütta.

Ikka on üleval see teema, et ma sooviks selle seadme kohta tehnilist taustinfot. Kas aeg hankida VIDA ja sealt ehk leian tehnilised joonised ja hoolduseks vajaliku info?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas kloox » 03 Dets 2019, 15:47

Siim kirjutas:
kloox kirjutas:Kas see v50 ei "ärka üles" kui uks avada?Minu arvates peaks ja siis saab juba menüüs kolada.Aga sisesta kellaaeg sinna õhtul ja homikuks peaks masin soe olema.Eberi kohta 100 prossa kindel pole,webastodel,mis sõidusoojendina kasutusel ,enamus mis kohanud olen,on ilma lisavee pumbata.


Kas siis tarkvara muutmine (s6idusoojendile taimer) annab ka tsirkulatsioonipumba juurde automaatselt?
Millest veendumus, et pumpa pole olnud?


Minu jutt ei ole ainult volvodest,on maamuna peal omajagu teisi marke ka,mis samamoodi kasutavad webastot-eberit.Eks tähte oskame me kõik närida.Ja kui sa nüüd uuesti selle jutu läbi loed siis on selgelt kirjas -enamus mis kohanud olen 8)

Aga teemasse,mis hoolduse all silmas pead?Maha ,juppideks,puhtaks,uued tihendid,kokku tagasi ja edasi.Ega seal muud väga teha pole.
Peaks olema seal peal eberspächer hydronic D5WS.Netist leiad selle kohta vast vähe rohkem infot.
Viimati muutis kloox, 03 Dets 2019, 15:57, muudetud 1 kord kokku.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Tehase eelsoojendi kasutamine

PostitusPostitas Siim » 03 Dets 2019, 15:57

Ma siis lisan, et k6ik mida ma kohanud olen (Webasto tooted) on tsirk.pumbaga.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist