2.0d hammasrihmavälp

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas Tanel313 » 24 Okt 2019, 22:53

Kolm aastat tagasi ostes vahetasin, välp oli kuskil kirjas 80tkm. Abikaasa Peugeot sama mootoriga on välbaks 180tkm. 90% maanteesõit ja väga pikad otsad, kas peaks tõesti nii tihti vahetama?

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas Oldschool79 » 25 Okt 2019, 00:31

Mina saan aru nii, et üks asi on autotootja hooldusvälp, mida teevad esindused tehasejuhiste järgi. Teine asi on aga varuosade tootjate poolt ette antud hooldusvälp. Üldlevinud reegel on 100 000- 120 000 km ja vahetus. Kui hooldusajalugu pole teada, siis tuleb pigem varem kui hiljem ära vahetada. Kui rihma asemel on kett, siis on välbad pikemad, aga ka ketivahetus on kulukam. Mina juhindusin sellest, et kui auto odomeetrile keris 240 tkm, siis lasin värske autoomanikuna ära vahetada, sest ma ei tea hooldusajalugu enne mind ja järgmine vahetus tuleb (Kui mootor vastu peab ja midagi hullu ei juhtu) siis 340 tkm ehk lasen kerida 100 000km. Sul diisel ja mul bensiin (on rihm, mitte kett) ja võib-olla eri kütuseliikidega mootoritel on välbad ka erinevad, ei tea.

Kui üks autofirma annab pikema välba, kui teine samale mootoritüübile, siis tuleb see sellest et eri autofirmadel on erinevad hooldusprogrammid. Pikema välbaga peaks justkui olerma garantii, et peab vastu pidama, aga tegelikult on see väga suur läbisõit ja näiteks mina ei julgeks ligi 200 tkm sõita ühe rihmaga. Lühema välbaga ilmselt tahab autofirma läbi ametlike teeninduste teenida. Garantiiajal peab tehasejuhistest kinni pidama. Teise/kolmanda ringi autoomanik teeb juba otsused ise. Näiteks stabikakondid läksid mul 20 000 km-ga läbi. Kas see on normaalne või mitte, mind väga ei huvita, aga kuna üv-eelne ülevaatus soovitas ära teha siis lasin ära teha. Novembris tahan genekarihma ära vahetada, sest see juba kiunub auto käivitamise järel ja ma ei tea millal seda ära vahetati. Teele purunenud genekarihma pärast ei taha jääda, kuna sellega võivad kaasneda teisedki riskid, näiteks kisub hammasrihma puruks ja siis on mootoriga kaputt...
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas totu » 25 Okt 2019, 14:03

2012 Fordil, 2,0 PSA diisliga on 200 000. Selle kestis ära ka.
Ärge põdege!

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas kloox » 25 Okt 2019, 18:37

Ja 2,0 hdi peukaril on välp raske euroopa 180 ning 5 aastat ja kerge euroopa 240 tuhat ja 10m aastat.Et siis meie kliimas on selline asi,et 2013 äkki muutusime järsku kergest raskeks.Nii et pm 180 tuhat nii 1,6 ja 2,0,eks ta kestab rohkem kah,kui proovida tahad.Renault-l on 120 välbaks antud ja 246 pealt ta alla andis.
Viimati muutis kloox, 26 Okt 2019, 11:41, muudetud 1 kord kokku.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas Mario_L » 25 Okt 2019, 23:32

2.0 ongi PSA mootor, mitte Fordi :D Fordi diislid on ketiga, neid volvole ei pandud (PSA bussid sõidavad fordi diisliga).
Kõik sõltub konkreetse turu nõuetest - Euroopas on kokku 5 regiooni, igale erinev välp.
Meie oleme Market segment A, ehk siis külm kliima, fikseeritud välp ja võib sõita pikemalt, ehk 160 000km/ 100 000mi on nii Fordi, kui S40/V50 kasutusjuhendis. 1.6hdi võib sõita 120 000 paindliku graafikuga või 180 000 fikseeritud graafiku alusel ja pange tähele, et veepump on ettenähtud iga 2. vahetus! Mini, mis ka kasutab 1.6hdi, on hammasrihm 140 000km ja veepump ettenähtud iga vahetus.
Küll aga on teoorias asi kõva, reaalsus on see, et 90 000-100 000 ja teha täiskomplekt. Südamerahu maksab ka midagi. Oma esinduse autode pealt näen, et meie majas on hooldusvälp diislil 30 000 või aasta, hammasrihm 160 000km või 7 aastat. Bensukal 20 000 või aasta ja hammasrihm 210 000 ja veepump on lifetime. Samasse gruppi kuuluv teine mark on samade platvormidega aga hooldusajad hoopis teised. Niiet võta kinni...
Euroopas on enamasti paindliku graafikuga välbad (premiumbrändid eriti) ja antakse kuuma, niiet vähe pole. Eesti inimene ostab kallihinnalise diiselmootoriga auto, sõidab aastas 10 000km max ja siis nutab, et auto pidevalt katki ja häires.
Pigem ennetada, see rihmavahetus ei ole nendel autodel ka nii keeruline ja kallis.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas Tanel313 » 28 Okt 2019, 19:27

Ühesõnaga 80 pealt vahetama ei hakka, jooksvalt mõtleb edasi.

JaanB
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 26 Veebr 2016, 14:44

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas JaanB » 03 Nov 2019, 13:13

Tosi ta on et kui igapäev või vähemalt üle päeva sõidad 100km või üle siis on minul see 2.0D 100kw v50 väga hästi vastu pidanud, pihusti probleeme pole ja kõik muu ka toimib, ainuke häda selle tahmafiltriga või siis see temp andur. Jamas kuskil 60k ja nüüd siis lõpuks andis ka veakoodi.
A ja selle rihmaga on see et lasin vahetada 180k ja nüüd on mul ees 330k
Usun et see oleneb kas sul auto seisab päevast päeva siis läheb kiiresti tuksi. Auto on mõeldud ikka kasutamiseks kui tarbesse mitte kui lilled vassis

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas Tanel313 » 07 Nov 2019, 22:41

No ta mul reeglina seisabki, sõidan jutti poolteist tuhat, siis neli-viis nädalat seisab ja siis jälle poolteist tuhat koju tagasi jutiga.

Kasutaja avatar
weix
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 30 Juun 2014, 15:31
Asukoht: Tallinn

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas weix » 08 Nov 2019, 07:55

Endal kah 2.0d (D4204T) ja selle teema peale siin hakkasin ka mõtlema, et krt äkki peab hakkama rihma vahetama (eelmisest vahetusest 5a). Info-Auto kodukal on muidu selline tekst: "Hammasrihma eluiga on Volvo diiselmootoritel väljalaskeaastaga 2002 – 2004 120 000 km, uuematel 140 000 km." Nii, et selle järgi saan oma 2009.a masinaga veel vähemalt aasta sõita enne kui vahetama peab. :roll:
Volvo V50, 2.0D, 100kW, 2009.a

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: 2.0d hammasrihmavälp

PostitusPostitas Tanel313 » 08 Nov 2019, 23:29

No aga vat lisaks läbisõidule ongi vanus ka ju argument


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist