starter ei tee piuksugi

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

notsik
Foorumlane
Postitusi: 13
Liitunud: 07 Veebr 2008, 15:09

starter ei tee piuksugi

PostitusPostitas notsik » 07 Veebr 2008, 16:20

Läksin siis täna oma automaatkastiga Volvo V40-ga (1997) sõitma, jätsin poe parklasse ja kui umbes tunni aja pärast tagasi tulin, auto enam käima ei lähe. Tuled armatuuris hakkavad küll põlema, kojamehed tööle jne aga kui võti lõpuni keerata, ei tee piuksu ka...aku tühi niisiis ei saa olla (kui tuled korraks prooviks põlema panin, siis need särasid ilusti). Kõik on õige, käigukang on ilusti Parkingu peal ja ei lähe käima noh... N-i pealt ka ei läinud, proovisin igat pidi. Starter ei tee ühtki häält lihtsalt.
Äkki keegi hea inimene oskab öelda või oletada, miks selline asi? Või on neid asju palju, mis viga võib olla?
Ma naisterahvas ka ja täitsa jama ikka...ja nüüd ta on seal poe parklas :cry: ja ootan mehi appi aga mõtlesin, et uuriks siit ka natukene infot...5 kuud peale ostmist sõitis väga ilusti, ühtki probleemi polnud...

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 07 Veebr 2008, 16:39

aga kui käigukangi edasi tagasi liigutad mitu korda.
lüliti vist ei saa aru et kang parkingu peal ja ei lase starterit ühendada
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

notsik
Foorumlane
Postitusi: 13
Liitunud: 07 Veebr 2008, 15:09

PostitusPostitas notsik » 07 Veebr 2008, 17:03

Kusjuures ise millegipärast mõtlesin kohe sedasama, et äkki ta miskit moodi ei saa aru, et kang on õige koha peal. Liigutasin kangi ja midagi ei muutunud...aju läks lolliks?

Kasutaja avatar
urki
Kreisi postitaja
Postitusi: 346
Liitunud: 12 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Järvamaa

PostitusPostitas urki » 07 Veebr 2008, 17:17

Endiselt pakun ka starteri harju, mis kulumise tagajärjel järjest lühemaks jäävad ja ühel heal hetkel ei ulatu enam "särtsu" andma. Proovi lüüa kergelt vastu starterit.
Tark nagu ämm takkajärgi

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 07 Veebr 2008, 17:40

kas kaitse on terve?
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
rotsa
Kreisi postitaja
Postitusi: 496
Liitunud: 06 Nov 2005, 12:58
Asukoht: Tallinn-Nõmme

PostitusPostitas rotsa » 07 Veebr 2008, 18:21

Ikkagi proovi starterile paar tohlakat anda, võib juhtuda et hakkab tööle. Viga võib olla harjades või tõmbe relees.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 07 Veebr 2008, 18:38

Karta on, et see käigukangi andur ei anna kontakti.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

notsik
Foorumlane
Postitusi: 13
Liitunud: 07 Veebr 2008, 15:09

notsik

PostitusPostitas notsik » 07 Veebr 2008, 20:11

Sai suurem osa soovitusi järgi proovitud. Ainult viimane võimalus veel mitte (krokodillid). Homme hommikul saab see ka proovitud ja kui ei aita, siis läheb pukseerimiseks....:( ja arvatavasti kõvaks rahakoti kergitamiseks.

Kasutaja avatar
Volli
Foorumi veteran
Postitusi: 1380
Liitunud: 01 Juun 2007, 21:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Volli » 07 Veebr 2008, 21:07

Starteri mootorit saab proovida nii,et need kaks jämedat "polti" tõmbereel lühistada kui läheb siis harjad ok (läheb muidugi tühjalt ja ainult korraks lasta). Kui mingi blokeering tõmbereed pidurdab siis saab sinna ka starteri pealt matsu anda (juhtmejupi või siis kahe kruvikeerajaga),kui mootori osa korras ja tõmbereele tõmbab siis peaks minema. Kui ei lähe siis viga võib olla veel tõmberelee kontaktides-sellisel juhul tõmbereleele mats peale ja jämedad poldiotsad lühistada.
Vigane võib olla ka veel starteri seest reduktor või bendiks aga antud juhul viga siiski elektris tundub olevat.
Kui sedasi natuke torkida ,äkki pole sleppi tarviski , saab käima ja remondikohta sõita.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 07 Veebr 2008, 21:30

kas starteri tõmberelee matsu saab annab ka kontrollida testlambi või testriga . Ots tõmberelee kontakti külge ja võtit, kui näitab siis starter tõesti surnud aga kui mitte siis tuleb viga mujalt otsida.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 07 Veebr 2008, 22:05

Kuulge mehed võtke oma testrid ja mingi tsiki auto juurde, teie elektrikute jutust saate ainult te ise aru :D
:unibrow:

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 07 Veebr 2008, 23:00

Kui ta starterit andes üldse piuksu ei tee, siis kahtlusta
süütelukku, kui kuskil midagi klõpsub, siis tõmbereleed.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 07 Veebr 2008, 23:03

Peab olema kolmas variant ka, sest ka minu omal releed plõksuvad, kuid tööle läheb alles starterile otse akult plussi andes.
:unibrow:

Kasutaja avatar
Romm
Foorumi veteran
Postitusi: 2455
Liitunud: 05 Apr 2007, 10:32
Asukoht: rae vald,jüri lähedal
Kontakt:

PostitusPostitas Romm » 07 Veebr 2008, 23:09

mnjh vanapeeruga nõus.
pane otse akult või siis võta tõmberelee juhe küljest ja kontroll lamp sisse ja last keegi annab starterit.
940 91a.
Volvo Amazon 62a.
Bmw 540i 99a.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 07 Veebr 2008, 23:16

Kui juba akult, siis võiks ikka proovida kohe käivitada. Ma sõitsin mitu nädalat niiviisi :P
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist