T4 kiirendusel jätab vahele

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Virtual
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Nov 2007, 16:34

T4 kiirendusel jätab vahele

PostitusPostitas Virtual » 12 Nov 2007, 16:49

Olen uus omanik ja ostes ei pannud nagu tähele sellist asja. Päev hiljem alles kui tahtsin proovida kuidas 147kw on siis sain aru et midagi on kehvasti ja kiirendus ei ole õige.
Nüüdseks olen aru saanud ,et kui mootor on natuke külm alles ja ei ole päris oma töötemperatuuri juures siis on enam vähem ja ei jäta vahele, ega jõud ei kao ära. Kuid kui on juba soe siis hakkab kiirendamisel tugevasti vahele jätma ja puterdama.
Olen kuulnud ,et nõrgad kohad on süütesüsteemis küünlad ja poolid. Küünlad maha võttes ei märganud midagi imelikku ja poolid tundusid ka korralikud ja puhtad.
Deagnost näitas ,et kõik andurid on korras.

On kellelgi enne midagi sellist olnud?

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 12 Nov 2007, 17:01

turbo wastegate jamab äkki, või vaakumvoolikud? kodanik aibast oskab sellekohapealt sõna kindlasti võtta :P
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Virtual
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Nov 2007, 16:34

PostitusPostitas Virtual » 12 Nov 2007, 17:36

wastegati ei usu kuna jamamine toimub ka 1000p/min kandis kus turbo ei ole veel rõhku hakkanud tootma.
Ise usun ,et tegemist on süüte kõrgepinge osaga, kas küünlad või poolid aga niisama ei taha nagu küünlaid vahetada tk. maksab 300- ja poest öeldi ,et peavad kusagil 100 000km

Olekski soov teada kas kellelgi on kogemusi sarnase asjaga ja kuidas lahendus leiti.

Ega kellegi aimu ei ole palju uued poolid maksta võivad?

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 12 Nov 2007, 17:47

Virtual kirjutas:wastegati ei usu kuna jamamine toimub ka 1000p/min kandis kus turbo ei ole veel rõhku hakkanud tootma.
Ise usun ,et tegemist on süüte kõrgepinge osaga, kas küünlad või poolid aga niisama ei taha nagu küünlaid vahetada tk. maksab 300- ja poest öeldi ,et peavad kusagil 100 000km

Olekski soov teada kas kellelgi on kogemusi sarnase asjaga ja kuidas lahendus leiti.

Ega kellegi aimu ei ole palju uued poolid maksta võivad?

võta ühendust kasutajaga http://www.volvofotod.pri.ee/volvoclubf ... file&u=457
tal ka T4 ja peaks teadma seda mootorit läbi ja lõhki
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Virtual
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Nov 2007, 16:34

PostitusPostitas Virtual » 12 Nov 2007, 18:23

Unustasin vist mainida ,et tegemist on 98a S40 manuaaliga.

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 12 Nov 2007, 19:09

Püüan siis aidata.

1. Ma väga ei soovita külmalt, esimestel minutitel, eriti kiirustada.
T4 spetsid räägivad, et kui auto käima panna, siis aju hakkab süüte ja kütuse seadeid pmst nullist paika panema. Lasta soojeneda pisut.

On mingisugune "chipset" number (eestikeelset vastet ei tea), mis igakord nullitakse kui auto seisma jäetakse/käima pannakse.

2. Vaja kindlasti kontrollida kütusesüsteemi. Kütusefilter oleks odavaim vahetus. Samuti on nõrk koht kütuserõhuregulaator (maksab 1,5k).

Olulisem aga on vaadata kütusepumpa. Minul oli selle pumba filter täiesti umbes. Väga ummistunud. Seda filtrit sa eraldi osta EI saa. Tuleb ainult koos kütusepumba karbiga. Lammutusest saad küll. Maksab u 1k.
Filtrit üritasin küll ise puhastada, kuid ebaõnnestunult.
Siis ostsin uue pumba, Walbro 255, koos uue filtriga ja probleem läinud.

3. Vaakumlekkeid saab kontrollida ise või suvalises teeninduses.
Samuti õhulekkeid. Vaata üle voolikute kinnitused ja ega pole mõrasid kusagil. Õhulekke korral ei kaku, vaid lihtsalt turborõhk puudub.

4. WG arvatavasti tõesti pole, kuna see tuleks alles kõrgematel pööretel mängu. Wastegate'i reg varrast saad lihtsalt kontrollida - võta turbo peal olev kate ära ja näedki, kas splint on alles või mitte.

5. Küünlaid 100 tuhande tagant vahetada?? Naljamehed. T4 orig küünlaid peab vahetama 30k tagant. Mina vahetan isegi natuke varem.
Vaata, kas süütepoolidel mõrasid pole. Samuti, mis seisus on juhtmed.

6. Võib olla viga ka turborõhu kontrollsolenoidis (BCS - boost control solenoid), asub õhufiltri kasti küljes. Selle testimiseks on erinevaid viise, kuid Info-Auto ehk annab kõige kiirema vastuse.
Samas, kui see on vigane, peaks panema põlema lambda tule.

Minu pakkumine oleks, et viga on kas:
kütuserõhuregulaatoris, küünaldes või kütusepumbas (arvatavasti filtris).

Edu!
S40 T4 HX35

Virtual
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Nov 2007, 16:34

PostitusPostitas Virtual » 12 Nov 2007, 21:22

Kuna ise arvan ,et tegu on ikka süütesüsteemiga siis alustan küünaldest.

Ega kellelgi ei ole aimu palju peaks kütuserõhk olema ,antud isendil?

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 12 Nov 2007, 21:31

3 bari
S40 T4 HX35

Virtual
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Nov 2007, 16:34

PostitusPostitas Virtual » 14 Nov 2007, 19:13

Niisiis, küünlad vahetatud, originaalide vastu ja kontrollitud ka kütusepumba filtreid mis olid ka korras. Kasu eriti midagi ei ole vahele jätab ikka aga kõrgematel pööretel on jõud tagasi nagu tulnud.

Kui kütuserõhk madal on siis kas ta seda ajus veaks ei loe või ei kontrolligi ta seda kuidagi?

Ja kuidas bensiinirõhu regulaatorit kontrollida, kas ainult rõhu mõõtmisega või annab kuidagi visuaalselt ka selgeks teha?

Kasutaja avatar
Romm
Foorumi veteran
Postitusi: 2455
Liitunud: 05 Apr 2007, 10:32
Asukoht: rae vald,jüri lähedal
Kontakt:

PostitusPostitas Romm » 14 Nov 2007, 23:24

vaata cooleri torud üle kas seal mingeid auke sees pole ja siis vaata vaakumi torusi:D
jõudu.

wacco ehk oled näind t5'el läheb coolerist see vaakumi toru,mul oli sealt veits mõrane ja ja puterdas kh soojalt ja külmalt oli vinge:/

mudugi kui neil on sama.
940 91a.
Volvo Amazon 62a.
Bmw 540i 99a.

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 15 Nov 2007, 01:24

Rommi kirjutas:
wacco ehk oled näind t5'el läheb coolerist see vaakumi toru,mul oli sealt veits mõrane ja ja puterdas kh soojalt ja külmalt oli vinge:/


kas sa mõtled vahejahutist tulevat toru? Õhuvoolik?
Või midagi muud...

Kui sul veateadet ei anna, on küll imelik. Oled kindel, et armatuuris kõik pirnid on ikka olemas ;)
Tallinnas saad kellegi käest OBD-2 lugejat ka laenata ja vaadata, kas mõni veateade on. Või minna Info-Autosse. Veateadete lugemine ei tohiks palju aega võtta.

Kui k.regulaator ei tööta õigesti, siis ilmseim sümptom oleks pikem auto käivitamise aeg. Seda sellepärast, et ei saa kütuserõhku üles.
Katki võib seal minna vast mingi membraan vms. Pole ise sisse vaadanud.

Oled kindel, et süütepoolid/juhtmed korras?
Viga võib ka pihusti(te)s olla... võivad lekkida ntx. Pane auto käima ja kuula, äkki mõni vilistab.

(tõlkimatu rõve sõim) kütus võib ka olla :?
Mõra(d) väljalaskekollektoris... (sage viga) see tähendaks kohe kehva turborõhku.
Vigane plokikaanetihend võib ka põhjustada vahelejätmist :|
S40 T4 HX35

Kasutaja avatar
lollus1
Foorumlane
Postitusi: 44
Liitunud: 12 Sept 2007, 16:47
Asukoht: Tallinn/Hiiumaa
Kontakt:

PostitusPostitas lollus1 » 15 Nov 2007, 20:11

Minu isend oka ka äärmiselt tundlik vist kütuse suhtes :)
Ühest tanklast võttes ei esine probleeme, teisest võttes samamoodi tekivad vahest sellised augud. ei teagi mis põhjustab sellist tundlikust või on tõesti kütusel ja kütusel nii märgatav vahe.



Terv Argo.

kumma
Foorumlane
Postitusi: 81
Liitunud: 08 Dets 2006, 19:41
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas kumma » 15 Nov 2007, 21:27

Vaheta kütusefilter ära- see võib olla üheks põhjuseks(kui ära vahetad siis lõika vana lahti ja näed millst ma räägin). Halb kütus võib samuti sellist nalja teha -ise kogenud. Mul on kehva kütusega isegi lamda tuld põlema löönud. Muideks küünlaid peab tõesti iga 100000 km järel vahetama kuna tegu on plaatina küünaldega, muidugi kui sa ei tea auto ajalugu siis soovitan küll küünlad ära vahetada( ja ka vedelikud, filtrid ja rihmad).

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

PostitusPostitas wackou » 15 Nov 2007, 21:43

kui ma Infost OEM küünlad ostsin, öeldi konkreetselt, et 30 tuhande tagant tuleb vahetada. Või oli see küünalde karbi peal... ei mäleta enam.
S40 T4 HX35

Virtual
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Nov 2007, 16:34

PostitusPostitas Virtual » 18 Nov 2007, 18:07

Niisiis, ülevaadatud kõik torustikud mis tundusid korras.
Käivitub kenasti aga peale küünalde vahetust on tekkinud selline kala et on hakanud tühikäigul ka vahele jätma,mitte palju aga paar korda minutis ikka.
Kütust olen ka juba igasugu tanklatest proovinud ,vahet ei ole märganud.
Ma ei tea kuidas pihusti vilistama peaks aga natuke häält teevad küll, ma usun ,et see peaks normaalne olema.

Kui kaane tihend kutu on siis peaks nagu mingeid vedelikke hakkama kaduma või segunema, seda õnneks ei ole täheldanud.

Kas keegi oskab öelda kuidas näeb välja selline olukord kui detonatsiooni andur sekkub, olen kuulnud et ta peaks süüdet keerama aga kui järsult ja kas see ka kuidagi autoga liigeldes tähele on pandav?

Ja teine küsimus mis süütepoolid ja -juhtmed maksta võivad?
Välja näevad kül korras ja kenad aga vb tõesti taob kusagil kaane sees üle. Käitumine on ikka väga seda moodi ,et viga süütes.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist