Mitu küsimust V40 2,0 103kw '97 kohta.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Mitu küsimust V40 2,0 103kw '97 kohta.

PostitusPostitas maan » 20 Dets 2009, 14:45

Tere

Mu esimene post siin foorumis.

Mure siis selline - külma ilma saabudes avastasin, et termostaat on läbi kuna mootor ei saavuta enam normaalset töötemperatuuri. Temp oli sõites veerandi peal, koha peal seistes ning mootori töötades, tõusis temp poole peale, kus ta ka kogu aeg peaks olema. Sai siis termostaat vahetatud (autoosad.ee-st 237.- 90 kraadine, IA tahtis nati üle 500.- saada 92 kraadise eest). Nüüd läheb mootor ilusti soojaks ja salong ka paremini kui enne kuigi mitte nii hästi kui eelmine talv. Järgmiseks avastasin, et töösooja mootoriga tahab tühikäigul mootor ära surra. Oli ka paar juhust, kus linnas foori taha seisma jäädes suri täitsa välja.
Otsisin siis siit targast foorumist taolist teemat ning leidsin tühikäigumootori määrdumisest tulenevat pöörete kõikumist. Õppisin pildid selgeks sealt how-to foorumist :) ja läksin puhastamist proovima. Üllatuseks avastasin, et minu isendil on kapoti all nati teine pilt. Jupid tundusid küll tuttavad, kuid mõtlesin, et kuna ma Volvost suurt midagi ei tea, siis küsin enne targemate käest täpselt järgi (praegu keerasin kapoti alt nati gaasi peale, et välja ei sureks). Lisan ka pildi siia. [img] http://maan1001.pixa.us/images/18618561/%2020122009 Kas see punasega märgitud koht on ikka õige asi? Ning kus koha peal asub seal segusiiber? Kui juba puhastada, siis ikka mõlemad.

Paar küsimust veel. Kuna olen Volvoga uus (sõitnud juba 1,5 aastat kuid parandada ja hooldada pole jõudnud), siis avastasin, et kui soe põhja keerata ning tuuleklaasile suunata, siis läheb kliima ka järgi? Kas kliima aitab soendada siis? Võibolla rumal küsimus natuke.
Ning millest võib olla tingitud see, et eelmine talv läks masina salong nagu kiiremini soojaks kui see talv? Muidugi pean ka häbiga tunnistama, et sõitsin sügisel alt ära mootori alumise kaitse plaadi, kuid see ei tohiks nii suurt rolli mängida koha peal seistes. Infoks veel, et termostaat vahetatud ning õhufiltrit pole. Ning kui masinal pole õhufiltrit, siis kuhu jääb kinni suurem sodi, sest tundub, et puhur ei puhu nii efektiivselt kui peaks?

Tanan ette vastuste ning arvamuste eest.
[/img]

Kasutaja avatar
Antik
Foorumlane
Postitusi: 81
Liitunud: 08 Sept 2008, 21:16
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Antik » 20 Dets 2009, 14:56

muus osas ei oska kaasa rääkida, aga see kliima järgi minemine on ühe oletuse kohaselt tingitud sellest, et kliima kogub/kuivatab ka niiskust (teeb udused klaasid puhtaks udust) ja kui esiklaasi soojendada, siis kipub klaas uduseks minema sooja ja külma ühinemisel. seega kliima hoiab ära või vähendab udu teket klaasile.

Võimalik, et sellel ka mõni muu seletus, aga minu nägemust asjast on kujunenud selliseks :)

Aga tühikäigul väljasuremist aitab ehk leevendada ka küünalde vahetus? Kui sa neid ise vahetanud pole, siis jumal teab mis aegsed need seal peal on...
kawasaki zx9r Ninja

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

PostitusPostitas maan » 20 Dets 2009, 19:11

See kliima värk tundub küll loogiline ;)

Kas nende küünalde vahetusaeg ka miskit muud moodi tunda annab, nagu näiteks jõu kadumine?
Pöörete kõikumise kohta veel nii palju, et kui gaas lahti lasta kiirelt, siis tahtis ära surra ja paar korda surigi, aga kui vaiksemini lahti lasta, siis jäi mootor 300-500 pöörde juurde kõikuma. Gaasi peale keerates see kõikumine vähenes, nüüd siis 600-700 umbes. Aga vähemalt ei sure liikluses välja :)

Kasutaja avatar
airwolf
Foorumi veteran
Postitusi: 1172
Liitunud: 06 Juun 2009, 04:49
Asukoht: TARTU-ELVA
Kontakt:

PostitusPostitas airwolf » 20 Dets 2009, 19:26

Mul kunagi jaapanlasel hakkas mootor kakkuma. Viga oli siis küünaldes kui küünla juhtmetes.
V40 1,9TD 2002
suzuki GSX-R 750 99a.
T40-AM

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

PostitusPostitas maan » 21 Dets 2009, 21:23

airwolf kirjutas:Mul kunagi jaapanlasel hakkas mootor kakkuma. Viga oli siis küünaldes kui küünla juhtmetes.


Mootor töötab muidu ilusti, ainult pöörded kõiguvad 600-700 :) rpm.
Küünlad võiks muidugi ka ära vahetada, see ei tee kunagi halba :idea:

Kasutaja avatar
airwolf
Foorumi veteran
Postitusi: 1172
Liitunud: 06 Juun 2009, 04:49
Asukoht: TARTU-ELVA
Kontakt:

PostitusPostitas airwolf » 22 Dets 2009, 10:35

Kui mootor lainetab siis peaks tühikäigu mootor jamama. Kunagi audil kah lainetas, üritasin ka igasugused trikke kuid lõpptulemus oli ikka null.
V40 1,9TD 2002
suzuki GSX-R 750 99a.
T40-AM

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

PostitusPostitas Siim » 22 Dets 2009, 10:39

Gaasiklapp ja tühikäigumootor puhastada.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4316
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

PostitusPostitas Iceman » 22 Dets 2009, 10:43

ziim kirjutas:Gaasiklapp ja tühikäigumootor puhastada.


Gaasiklapp on tühikäigu mootori üks osa :lol: , ühesõnaga tühikäigu mootor puhastada :D

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

PostitusPostitas Siim » 22 Dets 2009, 12:18

Minul on küll kaks konkreetset eraldi jubinat.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
-kj-
Foorumi veteran
Postitusi: 2356
Liitunud: 27 Okt 2007, 16:22
Asukoht: Jüri

PostitusPostitas -kj- » 22 Dets 2009, 12:31

700/900 ka ju eraldi...

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4316
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

PostitusPostitas Iceman » 22 Dets 2009, 13:05

:offtopic: asi oleneb kokkuleppest. Throttle body (minu jaoks tühikäigu mootor) koosneb korpus, mille sees on konkreetselt gaasiklapp ja Throttle position sensorist (mida siin teiepoolt nimetatakse mootoriks). Minu jaoks on seda väiksest vedruga sensorit natuke imelik kutsuda mootoriks, aga noh nagu ma ütlesin, kokkuleppe küsimus. Kui ta teile mootor on, siis olgu mootor. Vabandan teema risustamise pärast.

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

PostitusPostitas Siim » 22 Dets 2009, 14:51

TPS on natuke teine asjandus, kui IAC :roll:
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

PostitusPostitas maan » 22 Dets 2009, 18:30

Tänud kõigile vastuste eest.

Eks tuleb nüüd lahti kruttida see vidin ja ära puhastada :)

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas sipelgas » 22 Dets 2009, 21:18

Iceman kirjutas::offtopic: asi oleneb kokkuleppest. Throttle body (minu jaoks tühikäigu mootor) koosneb korpus, mille sees on konkreetselt gaasiklapp ja Throttle position sensorist (mida siin teiepoolt nimetatakse mootoriks). Minu jaoks on seda väiksest vedruga sensorit natuke imelik kutsuda mootoriks, aga noh nagu ma ütlesin, kokkuleppe küsimus. Kui ta teile mootor on, siis olgu mootor. Vabandan teema risustamise pärast.
Juhul kui gaasipedaali ja segusiibri (gaasiklapp, drosselklapp jne) vahel on tross siis on kasutusel nii segusiiber kui ka tühikäiguregulaator. Sel juhul on segusiibril mehaaniline juhtimine ning ainus elektriline osa on asendi andur. Tühikäigupöörete hoidmise eest hoolitseb sel juhul tühikäiguregulaator (eraldi vidin), mida juhitakse elektriliselt. Tühikäiguregulaator võib olla ka segusiibri küljes kuid ikkagi eraldiseisev (st tühikäigu õhk ei lähe läbi siibri, Nt Nissan).

Uuematel autodel, millel on gaasipedaali ja segusiibri vahel elektriline ühendus (tross puudub) on tühikäiguregulaator segusiibri sisse ehitatud. Sellisel juhul avatakse siibrit elektriliselt nii gaasipedaali asendist sõltuvalt kui ka tühikäigu reguleerimiseks.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

PostitusPostitas maan » 22 Dets 2009, 22:35

sipelgas kirjutas:
Iceman kirjutas::offtopic: asi oleneb kokkuleppest. Throttle body (minu jaoks tühikäigu mootor) koosneb korpus, mille sees on konkreetselt gaasiklapp ja Throttle position sensorist (mida siin teiepoolt nimetatakse mootoriks). Minu jaoks on seda väiksest vedruga sensorit natuke imelik kutsuda mootoriks, aga noh nagu ma ütlesin, kokkuleppe küsimus. Kui ta teile mootor on, siis olgu mootor. Vabandan teema risustamise pärast.
Juhul kui gaasipedaali ja segusiibri (gaasiklapp, drosselklapp jne) vahel on tross siis on kasutusel nii segusiiber kui ka tühikäiguregulaator. Sel juhul on segusiibril mehaaniline juhtimine ning ainus elektriline osa on asendi andur. Tühikäigupöörete hoidmise eest hoolitseb sel juhul tühikäiguregulaator (eraldi vidin), mida juhitakse elektriliselt. Tühikäiguregulaator võib olla ka segusiibri küljes kuid ikkagi eraldiseisev (st tühikäigu õhk ei lähe läbi siibri, Nt Nissan).

Uuematel autodel, millel on gaasipedaali ja segusiibri vahel elektriline ühendus (tross puudub) on tühikäiguregulaator segusiibri sisse ehitatud. Sellisel juhul avatakse siibrit elektriliselt nii gaasipedaali asendist sõltuvalt kui ka tühikäigu reguleerimiseks.


Sipelgas, äkki vaatad seda pilti, mis selle teema alguses. Kas mul ikka kõik õige. Kas märgitud koht on ikka tühikäiguregulaator? Ja kus on segu siiber?
Tänan


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist