Maanteeametis ei tehta sul mingit ÜV-d, niiet palun ära räägi asjadest, kui ei ole kursis, Oldschool.
V50 on muidugi sellepärast müügis, et S40 on vähem levinud mudel.
Ostusoov = S40 vs V50
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Ostusoov = S40 vs V50
Tuulik2 kirjutas:Kas keegi viitsib oma terava meele ja kulli silmaga sirvida, et mis võib-olla see kõige parem ja puhtam valik V50 seast?
Õnnestunud ostu järel võin meeleldi külakosja korviga läbi tiirutada.
Siin palju asjalikke inimesi sel teemal ja tõesti olen tänulik kaasa arutamise eest.
Kirjutasin postkasti teile.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Ostusoov = S40 vs V50
-kj- kirjutas:Maanteeametis ei tehta sul mingit ÜV-d, niiet palun ära räägi asjadest, kui ei ole kursis, Oldschool.
V50 on muidugi sellepärast müügis, et S40 on vähem levinud mudel.
Võib-olla viid ennast ise kehtiva korraga kurssi?!? Maanteeametis tuleb kõik sõidukid registeerida ehk arvele võtta, kui sõidukid sisenevad esmakordselt riiki alaliseks liiklemiseks Eesti omaniku valduses (sõltumata sellest, kas tuuakse teisest Euroopa Liidu liikmesriigist või üldse kolmandast riigist, näiteks USA-st). Enne auto arvele võtmist tehakse autole registreerimiseelne kontroll, mis sisuliselt võrdub tehnilise ülevaatusega, kuid lisaks sellele kontrollitakse üle veel auto vastavus Euroopa Liidu nõuetele, tootja tüübikinnitus, sertifikaadid, ostu-müügidokumendid jne jne. Vähemalt vanasti oli nii, et registreerimiseelne kontroll viidi läbi eranditult Maanteeametis (mille koosseisus on tehnokontrolli osakond), aga võib-olla nüüd on nõuded leevendatud, et aktsepteeritakse ka tehnoülevaatuspunkti ülevaatust- kui paberid on korras, ei tea, sest näha on, et antud V50 läbis kontrolli Tartu Tehnokonsultis samal päeval, kui auto arvele võeti.
Auto registreerimisest Eestis saad lugeda siit:
https://www.mnt.ee/et/soiduk/registreer ... treerimine
Registreerimiseelsest kontrollist saad lugeda siit:
https://www.mnt.ee/et/soiduk/registreer ... e-kontroll
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Ostusoov = S40 vs V50
Oi issamd küll, registreerimiseelne kontroll pole kuskilt otsast tehnoülevaatus. Maanteeameti ülevaatus tähendab, et Rootsi ülevaatus kehtib ka Eestis. Iga kord, kui sa suu lahti teed, no tõesti.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Ostusoov = S40 vs V50
Väljavõte registreerimiseelse kontrolli sisust: Registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli käigus sõiduk tuvastatakse, kontrollitakse vastavust kehtivatele nõuetele, tüübikinnitusele ning esitatud dokumentidele.
Alati kontrollitakse:
rehve või roomikuid,
klaase,
valgustusseadmeid,
paigaldatud lisaseadmeid,
alarmsõiduki helisignaali ja vilkureid (alarmsõidukitel),
sõiduki komplektsust,
deformatsioonide olemasolu,
turvavöid,
Ülaltoodu on kontrolli minimaalne maht. Vajadusel kontrollitakse sõidukit täiendavas mahus.
OK saan aru, et ei käida auto all loksutamas ega mõõdeta heitgaase, aga piiratud ulatuses ikkagi tehakse tehnilist kontrolli. Kui on alust kahtlustada, et ei vasta nõuetele või on väga halvas seisus, siis ei võetagi arvele. Sõltumata sellest, kas Rootsi ÜV on või ei ole kehtiv. Kui sissetoodud sõiduk on päritoluriigis paugu saanud ja seda on lapitud siis on selge, et on asju, mida peab järgima.
Alati kontrollitakse:
rehve või roomikuid,
klaase,
valgustusseadmeid,
paigaldatud lisaseadmeid,
alarmsõiduki helisignaali ja vilkureid (alarmsõidukitel),
sõiduki komplektsust,
deformatsioonide olemasolu,
turvavöid,
Ülaltoodu on kontrolli minimaalne maht. Vajadusel kontrollitakse sõidukit täiendavas mahus.
OK saan aru, et ei käida auto all loksutamas ega mõõdeta heitgaase, aga piiratud ulatuses ikkagi tehakse tehnilist kontrolli. Kui on alust kahtlustada, et ei vasta nõuetele või on väga halvas seisus, siis ei võetagi arvele. Sõltumata sellest, kas Rootsi ÜV on või ei ole kehtiv. Kui sissetoodud sõiduk on päritoluriigis paugu saanud ja seda on lapitud siis on selge, et on asju, mida peab järgima.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Ostusoov = S40 vs V50
Ilmselt ei ole siin üks mees kunagi ise ostueelses ARK-is käinud (kui ostueelset ülevaatusega võrdsustatakse). Aga tore ikka lugeda targutamist , nigu naljanurk...
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Ostusoov = S40 vs V50
https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-ost-muuk
OK, võtke kust otsast tahes, aga mina loen välja nii: Registreerimata sõiduki ost
Sõiduki registreerimiseks on vaja korrektseid dokumente ning sõiduk peab olema tehniliselt korras. Vajalike dokumentide ning tehniliste nõuete kohta lugege täpsemalt (viide registreerimiseelse tehnokontrolli lehele) . Kui sõiduk on liiklusesse lubamiseks tehniliselt korras ning olemas on ka vajalik tüübikinnitus, saate registreerimise teenindusbüroos lõpuni viia. See tähendab seda, et Eestis registreerimata sõiduk peab olema TEHNILISELT korras enne, kui see arvele võetakse ja teeliiklusesse lubatakse. Ainult välisriigi Ülevaatuse ülekandmisest ei piisa. Kui sissetoodava auto esiklaasis on mõra või defektid mis halvendavad juhi väljavaadet sõiduki juhtimiseks, siis ei võeta arvele- registreerimiseelse tehnokontrolli saabumisel lekib õli, tuled ei põle- Läheb läbi? EI lähe! Automüügiplatsidel on isegi Eestis registreerimata sarasid, sest nad on riiki sisenenud, aga pole arvele võetud, sest ei läbi registreerimiseelset kontrolli just nendel põhjustel.
Uute autode puhul on asi teine, sest auto maaletoojal on olemas kõik tehasest saadud tüübikinnitused ja sertifikaadid, mis esitatakse maanteeametile. Auto võõrandamisel ehk müümisel esimesele omanikule Eestis kantakse lihtsalt esmaregistreerimise andmed koos omaniku nimega registreerimistunnistusele, et sellega oleks võimalik autosalongist välja sõita. Kasutatud autodele need erisused ei laiene. Siin aga käib jutt kasutatud autodest, mitte uutest.
Kui te ütlete, et mnt registreerimiseelnse tehnokontrolli mõistes tähendab "tehniliselt" korras midagi muud, kui auto tehnilise seisundi vastavust nõuetele , siis seletage mulle, lollile, mis on siis "tehniliselt korras" mõiste mnt jaoks?
OK, võtke kust otsast tahes, aga mina loen välja nii: Registreerimata sõiduki ost
Sõiduki registreerimiseks on vaja korrektseid dokumente ning sõiduk peab olema tehniliselt korras. Vajalike dokumentide ning tehniliste nõuete kohta lugege täpsemalt (viide registreerimiseelse tehnokontrolli lehele) . Kui sõiduk on liiklusesse lubamiseks tehniliselt korras ning olemas on ka vajalik tüübikinnitus, saate registreerimise teenindusbüroos lõpuni viia. See tähendab seda, et Eestis registreerimata sõiduk peab olema TEHNILISELT korras enne, kui see arvele võetakse ja teeliiklusesse lubatakse. Ainult välisriigi Ülevaatuse ülekandmisest ei piisa. Kui sissetoodava auto esiklaasis on mõra või defektid mis halvendavad juhi väljavaadet sõiduki juhtimiseks, siis ei võeta arvele- registreerimiseelse tehnokontrolli saabumisel lekib õli, tuled ei põle- Läheb läbi? EI lähe! Automüügiplatsidel on isegi Eestis registreerimata sarasid, sest nad on riiki sisenenud, aga pole arvele võetud, sest ei läbi registreerimiseelset kontrolli just nendel põhjustel.
Uute autode puhul on asi teine, sest auto maaletoojal on olemas kõik tehasest saadud tüübikinnitused ja sertifikaadid, mis esitatakse maanteeametile. Auto võõrandamisel ehk müümisel esimesele omanikule Eestis kantakse lihtsalt esmaregistreerimise andmed koos omaniku nimega registreerimistunnistusele, et sellega oleks võimalik autosalongist välja sõita. Kasutatud autodele need erisused ei laiene. Siin aga käib jutt kasutatud autodest, mitte uutest.
Kui te ütlete, et mnt registreerimiseelnse tehnokontrolli mõistes tähendab "tehniliselt" korras midagi muud, kui auto tehnilise seisundi vastavust nõuetele , siis seletage mulle, lollile, mis on siis "tehniliselt korras" mõiste mnt jaoks?
Viimati muutis Oldschool79, 11 Nov 2019, 14:12, muudetud 1 kord kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Ostusoov = S40 vs V50
Ma olen ühe Rootsist toodud surma treila peal registreerimiseelsest kontrollist läbi vedanud paar aastat tagasi.
Re: Ostusoov = S40 vs V50
Oldschool79 kirjutas:https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-ost-muuk
OK, võtke kust otsast tahes, aga mina loen välja nii...
Na vat, Sina loed. Aga reaalsus on hoopis teine - teinud ei ole, siis kuula, mida räägitakse. See kirjapandu on vastavalt bürokraatia diktatuurile ametniku suva . Kas kasutab või mitte. Enamasti ei kasuta, sest ei viitsita - vahib dokumente, kontrollib VIN koodi vastavust reaalsusega ja vsjo. EL-i seadused on ka Eesti seaduste ees ülemuslikud, ehk kui EL-i liikmesriigis on auto arvel ja ülevaatusega, ei pruugi see meie ARK-i kärbestele midagi tähendada. Sõltub täielikult ametniku suvast ja tujust.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Ostusoov = S40 vs V50
( nett tõrgub vabandan kui postitus kordub)
Rääkisin sinise Volvo omanikuga ja müüa on aus mees.
Aga pikki sõite ma sellega ette võtta ei saa.
Pean seda koheselt remontima hakkama.
Värv ja salong on meelepärane ja oksjon lõppeb kahe päeva pärast, kuid ise jõuan nelja päeva pärast alles Eesti.
Remondimehele aga tundub see väga hea pakkumine.
Rääkisin sinise Volvo omanikuga ja müüa on aus mees.
Aga pikki sõite ma sellega ette võtta ei saa.
Pean seda koheselt remontima hakkama.
Värv ja salong on meelepärane ja oksjon lõppeb kahe päeva pärast, kuid ise jõuan nelja päeva pärast alles Eesti.
Remondimehele aga tundub see väga hea pakkumine.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist