2,4D ei saavuta töötemperatuuri
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
2,4D ei saavuta töötemperatuuri
Hehe, ma igaksjuhuks teen teema, sest minesatea - äkki teooria, et 'diisel toodab maanteekiirusel nii vähe sooja, et kapoti alla jõudev külm õhk ja salongiventikas jahutavad mootori maha' leiab kinnitust?!
Nimelt- s60 2,4d 96kw ning praeguste külmadega ei kipugi näidikut keskele tõstma. Ning kui foori all pikalt seista, siis jahtub ka. Hmm, äkki keegi aitab ka termostaadi asukohaga (kas neid ikka on 1?)
Ahjaa, kuigi norm töötemperatuuri ei saavuta, siis radiaatori ülemine lõdvik läheb soojaks (käega katsudes ütleks, et radikas soojaks ega isegi leigeks ei lähe).
Nimelt- s60 2,4d 96kw ning praeguste külmadega ei kipugi näidikut keskele tõstma. Ning kui foori all pikalt seista, siis jahtub ka. Hmm, äkki keegi aitab ka termostaadi asukohaga (kas neid ikka on 1?)
Ahjaa, kuigi norm töötemperatuuri ei saavuta, siis radiaatori ülemine lõdvik läheb soojaks (käega katsudes ütleks, et radikas soojaks ega isegi leigeks ei lähe).
Vabandan, aga ei hakand uut teemat tegema, sest mure samalaadne,
Mis veel võib olla kui termostaat on juba vahetatud, või mida veel teha,
aga mootor saavutab töö temp. ikka s...ks kaua,
eelmine talv oli jah 2-3 kilsa ja soe, nüüd hakkab selle ajaga
alles seirit nats nihutama, miskist 90 kraadist ei saa küll
juttugi olla,
käisin praegu naikat tööle viimas ja selle edasi tagasi sõiduga
mida on kuskil 20-25 km, tõusis seier näidikul sinna 90 lähedale
isegi kui olen hommikuks eelsoenduse peale pannud,
läheb ikka mingi aeg enne kui auto täis soojaks läheb,
ja eelsoendi laseb jube pikalt
üle ette seatud ajast,
ja oskate öelda kas see gero või mis ta iganes on, hakkab tööle
ainult ette antud aja peale või hakkab tööle ka peale mootori käivitust,
ehk siis külmalt mootori käivitust, nö. kiiremax mootori soendamiseks.
Tänud
Mis veel võib olla kui termostaat on juba vahetatud, või mida veel teha,
aga mootor saavutab töö temp. ikka s...ks kaua,
eelmine talv oli jah 2-3 kilsa ja soe, nüüd hakkab selle ajaga
alles seirit nats nihutama, miskist 90 kraadist ei saa küll
juttugi olla,
käisin praegu naikat tööle viimas ja selle edasi tagasi sõiduga
mida on kuskil 20-25 km, tõusis seier näidikul sinna 90 lähedale
isegi kui olen hommikuks eelsoenduse peale pannud,
läheb ikka mingi aeg enne kui auto täis soojaks läheb,
ja eelsoendi laseb jube pikalt
üle ette seatud ajast,
ja oskate öelda kas see gero või mis ta iganes on, hakkab tööle
ainult ette antud aja peale või hakkab tööle ka peale mootori käivitust,
ehk siis külmalt mootori käivitust, nö. kiiremax mootori soendamiseks.
Tänud
V70 D5 120 KW 2004 ATM
Kui termostaat vahetatud ja töötemp saavutatakse ikka aeglaselt, siis kontrolli veel jauhutsuvedelikku. Mul endal oli ka sama lugu, siis avastasin, et jahutusvedelik miinimumi peal, kuigi armatuuris ei põlenud veel märguande tuluke.
Kui oleks termostaadi jama, siis ei läheks -10-ga üldse mootor norm tempini (vähemalt mul oli nii). Termostaati saab ka nii kontrollida, et lased autol koha peal käia. Mul kulus umbes 20 minutit koha peal töötamist vigase termostaadiga selleks, et saavutada töötemp (seier poole peal) mootoris ning kui hakkasin sõitma, langes jälle veerandi peale. Kontrolli ka lõdvikuid ja radikat. Enne norm tempi ei tohiks radikas üldse soojeneda.
Kui oleks termostaadi jama, siis ei läheks -10-ga üldse mootor norm tempini (vähemalt mul oli nii). Termostaati saab ka nii kontrollida, et lased autol koha peal käia. Mul kulus umbes 20 minutit koha peal töötamist vigase termostaadiga selleks, et saavutada töötemp (seier poole peal) mootoris ning kui hakkasin sõitma, langes jälle veerandi peale. Kontrolli ka lõdvikuid ja radikat. Enne norm tempi ei tohiks radikas üldse soojeneda.
Termostaate on ka nö erineva "kangusega".
Mul kunagi tuttav kah vahetas oma õhtale läind termostaati, ostes ei pöörand ka tähelepanu ja nii see lõunamaine sinna sisse rändaski, ja aknad jäidki härma:D
Minu S70 harrastabki pikalt soojeneda, olen termostaadi ära vahetand, et äkki mul ka see lõunamaine seal vahel, panin 90 kraadise ikka, siis veepump, jahutusvedelik, radikale panin papi ka ette
Tee mis sa tahad, 3 km, siis hakkab alles leiget puhkuma ja seier liigutama end, ja kuskil 5-6 km siis saab selle keskasendi kätte.
Kohapeal käis pool h ja seier oli õrnalt üles poole liikund, see oli muidugi kui väljas -18. Ma juba mõtlen vaikselt, et mul praak termostaat, sest muud ei saa olla ju.
Mul kunagi tuttav kah vahetas oma õhtale läind termostaati, ostes ei pöörand ka tähelepanu ja nii see lõunamaine sinna sisse rändaski, ja aknad jäidki härma:D
Minu S70 harrastabki pikalt soojeneda, olen termostaadi ära vahetand, et äkki mul ka see lõunamaine seal vahel, panin 90 kraadise ikka, siis veepump, jahutusvedelik, radikale panin papi ka ette
Tee mis sa tahad, 3 km, siis hakkab alles leiget puhkuma ja seier liigutama end, ja kuskil 5-6 km siis saab selle keskasendi kätte.
Kohapeal käis pool h ja seier oli õrnalt üles poole liikund, see oli muidugi kui väljas -18. Ma juba mõtlen vaikselt, et mul praak termostaat, sest muud ei saa olla ju.
S 70 TDi
Termo sai vahetatud vist kuskil kevadel või nii,
ja koos sellega ka vedelik.
Termo vahetasin sellepärast, et hakkasin vanaga täheldama ka aeglasemat soojenemist,
oli selge et termo hakkab minema
ja kuna olen ka eelmistel masinatel samamoodi teinud ja on kõik toiminud,
vot sellekohapealt jään vastuse võlgu mis kangusega see termo on.
Kas 88 või 92, kas seda termo enda pealt ka kuskil näha on,
jahutusvedeliku tase pole langenud, st. et kadu või lekkeid pole
mootori ruum on kuiv, sama ka lõdvikud.
Mida radikal tšekata, tundus kuiv olevat jah.vedeliku vahetusega võis õhk sisse sattuda.
Kas see võib mõjutada, kuigi ta peaks ise õhu ju välja ajama?
Termostaadiks on WAHLER, peaks ju asi olema küll.
Ma mõtlen, et korralik tootja
ja koos sellega ka vedelik.
Termo vahetasin sellepärast, et hakkasin vanaga täheldama ka aeglasemat soojenemist,
oli selge et termo hakkab minema
ja kuna olen ka eelmistel masinatel samamoodi teinud ja on kõik toiminud,
vot sellekohapealt jään vastuse võlgu mis kangusega see termo on.
Kas 88 või 92, kas seda termo enda pealt ka kuskil näha on,
jahutusvedeliku tase pole langenud, st. et kadu või lekkeid pole
mootori ruum on kuiv, sama ka lõdvikud.
Mida radikal tšekata, tundus kuiv olevat jah.vedeliku vahetusega võis õhk sisse sattuda.
Kas see võib mõjutada, kuigi ta peaks ise õhu ju välja ajama?
Termostaadiks on WAHLER, peaks ju asi olema küll.
Ma mõtlen, et korralik tootja
V70 D5 120 KW 2004 ATM
raidz kirjutas:termo sai vahetatud vist kuskil kevadel või nii,
ja koos sellega ka jah.vedelik,
termo vahetasin sellepärast et hakkasin vanaga täheldama ka aeglasemat soojenemist,
oli selge et termo hakkab minema
ja kuna olen ka eelmistel masinatel samamoodi teinud ja on kõik toiminud,
vot sellekohapealt jään vastuse võlgu mis kangusega see termo on
kas 88 või 92, kas seda termo enda pealt ka kuskil näha on,
jahutusvedeliku tase pole langenud, st. et kadu või lekkeid pole
mootori ruum on kuiv, sama ka lõdvikud
mida radikal tšekata, tundus kuiv olevat jah.vedeliku vahetusega võis õhk sisse sattuda
kas see võib mõjutada, kuigi ta peaks ise õhu ju välja ajama
termostaadiks on WAHLER, peaks ju asi olema küll
ma mõtlen et korralik tootja
Radikal tsekka seda, et ta ei soeneks enne mootori norm tempi. Kui soeneb, siis termostaadi jama. Kui mootori temp on alla 90-ne, siis radikas peab olema jääkülm alles.
Lugesin kuskilt, et jahutusvedelikku tuleks kontrollida siis, kui mootor töötab. Mul oli ka, et seistes oli enam vähem, kuid mootori töötades oli alla miinimumi. Valasin julmalt juurde Üldse peaks olema sellega nii, et kui termostaati vahetad vms, siis peab mitu korda pärast vaatama vedeliku taset, kuna jäävad õhumullid igale poole kinni ning vedeliku ringlemisega kaasatakse neid kogu aeg vähehaaval kaasa kuni paisupaagini, mis omakorda põhjustab taseme langemist.
Mul endal sai ka pandud wahler termostaat, sellel oli alla graveeritud 90 kraadi. Juba paar päeva testinud ka - töötab nagu kellavärk.
Eks diisliga on ikka nii, et kõvema külmaga kipub soojust väheks jääma. See on tunda ka kütuse kulust -- kui diisel võtab siin -15-20C ilmadega 8L/100le siis samdes oludes võtab bensukas 12-15L/100-le. Diisli puhul kasutatakse energia auto edasi liigutamiseks kuid bensukal jääb seda üle ka soojuseks.
See on nagu hõõgpirni ja säästupirni võrdlus
Mul sama lugu, kui temp kisub alla -10 siis soojenemine on ikka väga pika vinnaga. Kusjuures Volvo salong läheb suht hästi soojaks (võrreldes teiste diislitega) kuid mootor ei taha oma töötemperatuuri saavutada. Ma ei arva, et termostaat vigane -- muidu on töö temp päris kõrge -- seier tõuseb isegi pisut üle keskmise kriipsu. Minu autol puudub kahjuks ka gero -- arvasin, et selle omanikel läheb mootor paremini soojaks.
See on nagu hõõgpirni ja säästupirni võrdlus
Mul sama lugu, kui temp kisub alla -10 siis soojenemine on ikka väga pika vinnaga. Kusjuures Volvo salong läheb suht hästi soojaks (võrreldes teiste diislitega) kuid mootor ei taha oma töötemperatuuri saavutada. Ma ei arva, et termostaat vigane -- muidu on töö temp päris kõrge -- seier tõuseb isegi pisut üle keskmise kriipsu. Minu autol puudub kahjuks ka gero -- arvasin, et selle omanikel läheb mootor paremini soojaks.
V70 D5, 120kw, aut - 2002.a (müüdud)
850 estate -96.a. 2,0L aut. -- 7 kohta!! (müüdud)
740 estate - 87.a. 2,4 TD manual+OD (müüdud)
240 estate - 82.a. 2.0L bens. manual+OD (müüdud)
850 estate -96.a. 2,0L aut. -- 7 kohta!! (müüdud)
740 estate - 87.a. 2,4 TD manual+OD (müüdud)
240 estate - 82.a. 2.0L bens. manual+OD (müüdud)
Re: 2,4D ei saavuta töötemperatuuri
Täpselt sama asi....termostaat on korras, kuna radikas on kylm ja jahutus vedelik on ka. Tahtsin termostaati -kangema peale-vahetada, kuid selgus, et selle hinnaks kysitakse 2700 eek. No ma ei tea. Pidi olema kogu kupatusega. Eraldi ei olevat.
xc70-2,4-120 kw d4
Re: 2,4D ei saavuta töötemperatuuri
Veel, kui mootor töötab, siis jahutusvedelik peaks paisuma, mitte vähenema. Minu autol vähemalt nii.
xc70-2,4-120 kw d4
Re:
mel kirjutas: Minu autol puudub kahjuks ka gero -- arvasin, et selle omanikel läheb mootor paremini soojaks.
Sellisel juhul kui ma ta mingiks kellaajaks tööle panaen, siis on mootor praktiliselt töösoe ja
salong kah soe,
on kuskilt siit foorumist silma jäänud, et mõnedel pillidel hakkab see gero kaasa käima ka külmalt
käivitamisel ilma ajastamiseta, ehk et saavutada kiiremini töötemp,
olen lasnud autol kohpeal käia ja ei ole küll täheldanud et gero kaasa hakkaks aitama,
kas see siis mingi softi teema, või on lihtsalt mõnedel kallimatel mudelitel, a la S80 Excutiv,
või mis
V70 D5 120 KW 2004 ATM
Re: Re:
raidz kirjutas:mel kirjutas: Minu autol puudub kahjuks ka gero -- arvasin, et selle omanikel läheb mootor paremini soojaks.
Sellisel juhul kui ma ta mingiks kellaajaks tööle panaen, siis on mootor praktiliselt töösoe ja
salong kah soe,
on kuskilt siit foorumist silma jäänud, et mõnedel pillidel hakkab see gero kaasa käima ka külmalt
käivitamisel ilma ajastamiseta, ehk et saavutada kiiremini töötemp,
olen lasnud autol kohpeal käia ja ei ole küll täheldanud et gero kaasa hakkaks aitama,
kas see siis mingi softi teema, või on lihtsalt mõnedel kallimatel mudelitel, a la S80 Excutiv,
või mis
Ei see kallim mudel loe siin midagi, ma arvan. Kui juba gero peal, siis automaatselt peaks ta igal juhul toimetama.
See peaks olema nö. see kõige tavalisem varjant. Kui saad juba juhtida gerot siis on teistsugune soft tal peal.
Krt seda teab miks ta sul automaatselt ei taha töötada. Nii palju kui mina neid tean kellel gero peal, töötab ta mõlemit
pidi.
S80. T6. 2013.
Re: Re:
ennikas kirjutas:raidz kirjutas:mel kirjutas: Minu autol puudub kahjuks ka gero -- arvasin, et selle omanikel läheb mootor paremini soojaks.
Sellisel juhul kui ma ta mingiks kellaajaks tööle panaen, siis on mootor praktiliselt töösoe ja
salong kah soe,
on kuskilt siit foorumist silma jäänud, et mõnedel pillidel hakkab see gero kaasa käima ka külmalt
käivitamisel ilma ajastamiseta, ehk et saavutada kiiremini töötemp,
olen lasnud autol kohpeal käia ja ei ole küll täheldanud et gero kaasa hakkaks aitama,
kas see siis mingi softi teema, või on lihtsalt mõnedel kallimatel mudelitel, a la S80 Excutiv,
või mis
Ei see kallim mudel loe siin midagi, ma arvan. Kui juba gero peal, siis automaatselt peaks ta igal juhul toimetama.
See peaks olema nö. see kõige tavalisem varjant. Kui saad juba juhtida gerot siis on teistsugune soft tal peal.
Krt seda teab miks ta sul automaatselt ei taha töötada. Nii palju kui mina neid tean kellel gero peal, töötab ta mõlemit
pidi.
Kas siis see kahe kellaaja ja direct stardiga on tavaline variant, ma saan aru et see ikka see juhitav ??
Sai ka täna IA-sse traati tõmmatud, ja sealt avaldati ka arvamust et see gero peaks
ka ikka külm käivitusel kaasa hakkama jooksma, aga noh soovitati juhe sappa torgata ja vaadata mis vigu näitab,
aga praegust tulin mõttele, kui kunagi sai seal IA masinal soft üle tõmmatud, siis kadus
mul esiklaaside automaatne tõste/langetus funktsioon ära, kas äkki võis ka kaotsi minna
gero automaatne käivitus ????
V70 D5 120 KW 2004 ATM
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist