1. leht 1-st

S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 23 Aug 2023, 19:49
Postitas floyd
Tere! Küsimus selle kohta, et kui auto jääb paariks kuuks garaazi seisma ja ma ei taha teda seal signa alla (lukku) panna, kas ta jääb siis selles seisundis nn. unne? Kuskilt otsest vastust pole leidnud. Huvitab lihtsalt kas voolutarbimine on sama signaga ja ilma signata seistes ning kas ilma lukustamata ka auto oma aku laetust kontrollib kui oleks vaja vahepeal akut laadida.
Niipalju tean ,et kui uue aku paigaldasin ja autole tutvustasin siis pidi auto 4-6 tundi sigma all (lukus) olema, et ta seal siis selle omale nn. läbi mäluks.

Ette tänades!

Re: S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 30 Okt 2023, 15:57
Postitas MarekJakobson
Kui auto jääb pikemaks ajaks seisma, siis tavaliselt auto elektroonika läheb nn. unerežiimi, et säästa akut. Kuid see sõltub auto mudelist ja aastast. Kui auto on lukustamata, võib mõningane voolutarbimine siiski toimuda, kuid see on tavaliselt minimaalne. Siiski, kui auto seisab pikka aega, on soovitatav kontrollida aku laetust aeg-ajalt

Re: S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 30 Okt 2023, 19:47
Postitas floyd
Jah, ma mõõtsin ära ,peale ca. 20 min. sain ilma signata 0,02 ja signaga 0,03 A. Seda siis käivitusaku pealt mõõtes. Isendil veel mootoriruumis väike aku, sealt ei hakanud mõõtma. Kui täpsed need andmed nüüd on aga sinna kanti vast jäävad.
Tegelikult on sellel SPA platvormil üldse see laadimine suht imelik (ujuv laadimine). Täis akuga hoiab pardapinget 12,5 (+/-) Alles aku tühjenemisega hakkab laadima ja siis jälle vastavalt aku laetusele lükkab laadimise tagant ära. Põhimõtteliselt see aku on ju pidevalt alalaetud ja paari aastaga kutu (AGM). Pingenäidud fikseeritud siis sigaretisüütaja USB / voltmeetri pealt.
Kuidas teistel on? Andke teda!

Re: S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 30 Okt 2023, 21:25
Postitas Iceman
Kui on juba kindel et paar kuud seisab, siis kas akujuhtme mahavõtmine on keeruline? Siis on kindel, et tarbimine on null ja tagasitulles on täis aku.

Re: S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 30 Okt 2023, 22:06
Postitas Mario_L
floyd kirjutas:Jah, ma mõõtsin ära ,peale ca. 20 min. sain ilma signata 0,02 ja signaga 0,03 A. Seda siis käivitusaku pealt mõõtes. Isendil veel mootoriruumis väike aku, sealt ei hakanud mõõtma. Kui täpsed need andmed nüüd on aga sinna kanti vast jäävad.
Tegelikult on sellel SPA platvormil üldse see laadimine suht imelik (ujuv laadimine). Täis akuga hoiab pardapinget 12,5 (+/-) Alles aku tühjenemisega hakkab laadima ja siis jälle vastavalt aku laetusele lükkab laadimise tagant ära. Põhimõtteliselt see aku on ju pidevalt alalaetud ja paari aastaga kutu (AGM). Pingenäidud fikseeritud siis sigaretisüütaja USB / voltmeetri pealt.
Kuidas teistel on? Andke teda!

see 12,5V, mis sina näed, on keskväärtus. odava multimeetri võlu. tegelikult on seal impulss. Ja jah, AGM akut ei saagi teistmoodi laadida, sp ei tohi kasutada tavalist happega akut seal, kus on ettenähtud AGM ja akulaadijana tohib kasutada ainult impulsslaadijat. Aku anduri järgi käib kogu tegevus, kui koormus on väike, ei ole ka vajadust ülelaadimiseks.
Osta mingi 10A impulsslaadija, pane lumehelbekese režiimi ja otsad aku peale ning mine rahus 9 kuuks reisile.
Akuklemmide eemaldust ma ei soovita, kui pole selleks põhjust. Teeb palju kurja.

Re: S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 30 Okt 2023, 22:55
Postitas floyd
Mario_L kirjutas:
floyd kirjutas:Jah, ma mõõtsin ära ,peale ca. 20 min. sain ilma signata 0,02 ja signaga 0,03 A. Seda siis käivitusaku pealt mõõtes. Isendil veel mootoriruumis väike aku, sealt ei hakanud mõõtma. Kui täpsed need andmed nüüd on aga sinna kanti vast jäävad.
Tegelikult on sellel SPA platvormil üldse see laadimine suht imelik (ujuv laadimine). Täis akuga hoiab pardapinget 12,5 (+/-) Alles aku tühjenemisega hakkab laadima ja siis jälle vastavalt aku laetusele lükkab laadimise tagant ära. Põhimõtteliselt see aku on ju pidevalt alalaetud ja paari aastaga kutu (AGM). Pingenäidud fikseeritud siis sigaretisüütaja USB / voltmeetri pealt.
Kuidas teistel on? Andke teda!

see 12,5V, mis sina näed, on keskväärtus. odava multimeetri võlu. tegelikult on seal impulss. Ja jah, AGM akut ei saagi teistmoodi laadida, sp ei tohi kasutada tavalist happega akut seal, kus on ettenähtud AGM ja akulaadijana tohib kasutada ainult impulsslaadijat. Aku anduri järgi käib kogu tegevus, kui koormus on väike, ei ole ka vajadust ülelaadimiseks.
Osta mingi 10A impulsslaadija, pane lumehelbekese režiimi ja otsad aku peale ning mine rahus 9 kuuks reisile.
Akuklemmide eemaldust ma ei soovita, kui pole selleks põhjust. Teeb palju kurja.

Jah, olemas kaks nn. nutikat laadijat Hyundai ja Osram. Mõlemad 8A. Infoks kui keegi plaanib osta siis Hyundai tekitab raadiohäireid ning kui peaks voolikatkestus tekkima laadides siis voolu naastes jätkab sealt kus pooleli jäi. Osram seevastu raadiole ei mõju kuid peale juhuslikku voolukatkestust tahab korraks akust ja seinast lahti ühendamist. Osram lubab ametlikult ka laadija külge jätta nn. hoiureziimile, Hyundai manualis selle kohta info puudub.
Aga teema algatasin jah sellepärast,et teada kas on vahet signa või signata seismisel, on kapott kinni või lahti... :)

Re: S90 2018 voolutarve seistes...

Postitatud: 06 Nov 2023, 19:47
Postitas kloox
Kui auto uksi ei lukusta ja niisama seisab,siis miks ei peaks ta tuttu minema?Ei ole tarvis üle mõtelda selliste asjadega ja see laadimine on täiesti normaalne nähtus ka mitte agm akuga volvo puhul.
Ma võtaks ka aku klemmi maha ja oleks rahul,et äkki laadijaga mingi kala,akuga juhtub midagi laadimise ajal või krt seda teab,mis juhtuda võib.
Kui ei näpi masinat ,siis läheb niisama ka tuttu nii see,kui ka iga teine tänapäeva aparaat.Vahet pole,mis asendisse ta jääb,uksed lahti,siis vist võttis vähe kauem aega,aga tuttu ikka läks.Kindla peale minek,küsi IA.st järgi,sellist asja nad ikka võik teada.