Kas 940 on vastupidav auto?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

minenohh
Foorumlane
Postitusi: 80
Liitunud: 17 Jaan 2008, 22:00

Kas 940 on vastupidav auto?

PostitusPostitas minenohh » 17 Jaan 2008, 22:06

Pealkirja küsimus... Eriti huvitab 2,4 td 90kw. Kuulsin kuskilt et see on Volkswageni mootor. Kas on see õige jutt ja kas mootor ja selle osad ka vastu peavad? Ka auto tüüpvigasid tahaks teada. Kiitke ja laitke :)

Kasutaja avatar
Theimps
Kõva postitaja
Postitusi: 290
Liitunud: 02 Dets 2007, 19:58
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas Theimps » 17 Jaan 2008, 23:48

vähemalt minu 79kw isendil on mootori peal küll wolksi kirjad peal.
vastupidavust tal jagub :lol:

Kasutaja avatar
Kustav
Chick magnet
Postitusi: 800
Liitunud: 11 Aug 2007, 02:00
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Kustav » 17 Jaan 2008, 23:50

Kuuma kardavad.
Volvo 940 2.3 ATM 1992

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

PostitusPostitas Helinaad » 17 Jaan 2008, 23:54

Milline diisel ei kardaks? Ka bensukad enamus.

minenohh
Foorumlane
Postitusi: 80
Liitunud: 17 Jaan 2008, 22:00

PostitusPostitas minenohh » 18 Jaan 2008, 15:11

Olen ka kuulnud sellest jutust, et sõiduajal läheb mingi pump katki ja siis kuumeneb üle, plokikaan kõveraks nii et ise arugi ei saa kui ongi asi õhtal ja remont läheb kalliks. kas ongi asjad nii lihtsad?

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 18 Jaan 2008, 19:33

Kui otseselt teema algatanud küsimusele vastata, siis vastupidavus on lausa eeskujulik.

Töökindlusega võib mõne mudeli/mootori puhul probleeme esineda kui omanik hoolas ja tähelepanelik ei ole.
Nimetatud diiselmootor peaks viimasesse kategooriasse kuuluma. Ehk siis, kui mootor temp. näidiku tahhomeetriks muutumise maha magad, siis ilmselt tuleb mõnda aega jala käia ja rahakotti kergendada.

EDIT:
P.S. Üritage omavahel mitte segamini ajada vastupidavust ja töökindlust, need on konkreetselt mõõdetavad erinevad parameetrid.
Nt. auto, mis peab vastu 20-30 aastat, võib vajada pisemat hooldust või remonti iga kuu vms.
Samas auto, mis sõidab 10 aastat ilma igasuguse remondi ja probleemideta, võib selleks ajaks olla täiesti piimakäru seisukorras, ehk oma eluea lõpusirgel.
Viimati muutis ddig, 18 Jaan 2008, 23:12, muudetud 1 kord kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
yugo
Bock on õlu
Postitusi: 551
Liitunud: 30 Mai 2007, 14:02
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas yugo » 18 Jaan 2008, 22:47

Kui aus olla, siis minu autol vahest esineb ajutisi elektroonikavigu, aga üks mis käib on mootor.
Crank OÜ
Sõiduautode remont ja hooldus
Rehvitööd
http://www.crank.ee
Ilmatsalu 3B, Tartu

minenohh
Foorumlane
Postitusi: 80
Liitunud: 17 Jaan 2008, 22:00

PostitusPostitas minenohh » 19 Jaan 2008, 15:30

Aga kas kere roostetamist ka esineb? Ja kas kere on ikka tsingitud?
Mis aasta masinaid eelistada (diisleid?)
Käigukastist ma ka pole aru saanud. Lugesin teemasid, et 5-es käik on elektrooniline ja vaieldi selle ümber, kas peab sidurit kasutama või mitte. Mõistlikum oleks vist kasutada. Aga kas esimesed 4 käiku on siis nagu teistelgi autodel ja mispärast see 5-s siis erineb? Mida too elektoonilisus tähendab?
Kas muidu sõidumugavus on hea (raputamine, sisemüra jne.?)

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 19 Jaan 2008, 15:56

Vöib esineda/Jah
Pole vist vahet
Jah esimised 4 on nagu teistel!
Raske seletada
On igati hea vaikne ja mugav auto (vedrustus pehme) ei raputa möne meelest liiga pehme :idea:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

minenohh
Foorumlane
Postitusi: 80
Liitunud: 17 Jaan 2008, 22:00

PostitusPostitas minenohh » 19 Jaan 2008, 17:19

Mind huvitab just see, et kas muidu selle elektroonilise käigukastiga peab sõites ka midagi teistsugust tegema või kuidagi teisiti toimima ja kas neid viienda käigu rikkeid esineb tihti?

Ja oleks hea, kui rohker rahvast jagaks oma kogemusi :D , aga ei kurda ka praeguse üle.

Kasutaja avatar
yugo
Bock on õlu
Postitusi: 551
Liitunud: 30 Mai 2007, 14:02
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas yugo » 19 Jaan 2008, 17:41

Sõites ei pea midagi teistmoodi tegema, kui see välja arvata, et käigukangi liigutamise asemel vajutad nuppu. Juhtmeid tuleks vaadata käigukasti juures. Muid erilisi rikkeid esineda ei tohiks.
Crank OÜ
Sõiduautode remont ja hooldus
Rehvitööd
http://www.crank.ee
Ilmatsalu 3B, Tartu

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 19 Jaan 2008, 17:49

Jah selle 5 käigu kasutamisega vöib siin tulla lahkhelisi :D
(Minu arvamus)Hea mugav ei kasuta sidurit vahetades 5 ndale ja 4 tagasi!
Oli 245 selle kastiga 600k läbisöit ja kast ok!
On 740 ka selle kastiga antud juhul turbo mootoriga ja nendel need kastid ei kesta eriti! 330k läks vahetusse (kui mitte rohkem) :D
Niipalju kui tean (inimesi) kellel see kast on vöi olnud ei kasuta nad ka sidurit! 5 käiguga :idea:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 19 Jaan 2008, 17:55

oli mu 264 jal selline kast ja on ka präegusel 740 sama kast ei ole kunagi sidurit vajutanud ja ei kavatse kah. Kunagi kui see vahetanise teema siin kah päevakorda tuli siis proovisin siduriga vahetada aga viies läks ikka alles sisse peale veo rakednumist ja see automaadi sarnane jõnks käis ikka läbi.


Samas hakkan 7sajasel suvel automaati peale panema. Nii, et vahet pole. :)
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 19 Jaan 2008, 18:20

See siduri kasutamise küsimus ei ole üldse mingi küsimus. Saab loomulikult ka ilma sidurita. Oma auto ja oma asi - kes see ikka täiskasvanud inimest ümber kasvatama hakkab.
Kui endal tehniline taip puudub ja selliste asjade ehitust ning tekkivaid jõude endale ette kujutada ei oska, siis nende inimeste jaoks on kõikide autode ja juhi poolt opereeritavate seadmete kohta olemas kasutusjuhendid. Soovitan nendega tutvuda!

Mis töökindlust puudutab, siis peetakse seda elektrilise viiendaga kasti kõige töökindlamaks. Põhimõtteliselt on tegemist tavalise neljakäigulise kastiga, millel on väljundvõlli ja kardaani vahel elektrohüdrauliliselt lülituv planetaarülekanne. Ehk siis tegelikult muudetakse 5-nda käigu lülitumisel pmst ära peaülekanne. Neljanda käigu lõpulüliti garanteerib selle, et seda saab lülitada vaid neljandalt käigult.

Enamlevinud rikkeks ongi seesama 4-nda käigu asendilüliti - kui see on rikkis, siis 5-s käik lihtsalt ei lülitu.
Tähelepanelik tuleks olla ka k.kasti õlilekete suhtes, sest madal õlitase põhjustab selle kasti töös häireid. Selle kasti (tüüp M46) puhul on veel oluline teada, et seal ei kasutata tavalist k.kasti õli vaid pmst aut.kasti õli.

Selle 5-nda käigu kasutamisel tuleb silmas pidada seda, et käigu lülitumine toimub tänu hüdraulikale väikese viivitusega, ehk siis sidurdamisel tuleb käigu lülitumine ära oodata, mitte peale nupule vajutust sidurit pauguga lahti lasta.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

minenohh
Foorumlane
Postitusi: 80
Liitunud: 17 Jaan 2008, 22:00

PostitusPostitas minenohh » 19 Jaan 2008, 19:41

Aituma, käigukasti teema on selge, kuid ootan ka muid arvamusi selle margi kohta, ükskõik millise nurga alt vaadates.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist