940 kütus satub õlisse
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
940 kütus satub õlisse
940 2.0t 114kw 95a. Probleem selline, et kütus satub õlisse. Tähele panin kui lõi õlitule põlema, arvasin siis muidugi, et õli vähe aga kui õlivarda välja tõmbasin oli see vedel kui vesi ja lõhnas kütuse järele ja õlitase oli tõusnud. Mis seda põhjustada võib?
Mootor hõre ei ole, kompressioonid on igal silindril normis.
Küünlad ja küünla juhtmed värsked, jagaja ja rootor puhastatud värskelt, ei olnud nende seisukord halb."värskelt" viimase 1000km jooksul
Pihustid vahetasin värskemate vastu ja testisin neid oma mõistuse piires kruvikaga kuulates ja multimeetriga tundusid ka okeid, kapotialune diagnost ka midagi ei näita, kas maf või lambda võivad sellist jama tekitada?
Mootor hõre ei ole, kompressioonid on igal silindril normis.
Küünlad ja küünla juhtmed värsked, jagaja ja rootor puhastatud värskelt, ei olnud nende seisukord halb."värskelt" viimase 1000km jooksul
Pihustid vahetasin värskemate vastu ja testisin neid oma mõistuse piires kruvikaga kuulates ja multimeetriga tundusid ka okeid, kapotialune diagnost ka midagi ei näita, kas maf või lambda võivad sellist jama tekitada?
Re: 940 kütus satub õlisse
MAF ja lambda sellist asja küll tekitada ei saa, kui sa nüüd loogiliselt mõtled, siis MAF on lihtsalt andur, mis asub sisselaskes ja mõõdab õhukogust, mis mootorisse läheb, see ei puutugi üldse õli või kütusega kokku. Lambda on andur, asub väljalaskesüsteemis, kui kütus või õli selleni jõuab tuleb see auto tagant summustist välja. Traditsioonilisem oleks muidugi kolvirõngastest mööda pressimine, kas karteris on survet või kergelt suitseb või sinist suitsu tagant välja ei aja? Kui sa nii ülikindel oled, et kolvi ja silindri vahelt kütus karterisse ei pääse siis teine koht kus kütus saaks õliga kokku on sisselaske klapisääretihendid, turborõhk pressib sealt õhu/kütusesegu klapikambrisse ja sealt valgub ta karterissse näiteks.
Jahutusvedeliku hulgas bensiini pole tunda?
Jahutusvedeliku hulgas bensiini pole tunda?
Re: 940 kütus satub õlisse
Kütuselati rõhuanduri membraan katki ja mööda vaakumvoolikut jookseb sisselaskekollektorisse.
Re: 940 kütus satub õlisse
Kuidas ta sisselaskekollektorist õlisse satub?
Re: 940 kütus satub õlisse
KoitK kirjutas:Kuidas ta sisselaskekollektorist õlisse satub?
Kollektorist vajub klappidele ja sealt kolvile ja sealt mööda silindrit karterisse. Ega need rõngad nii tihedad ka ei ole.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: 940 kütus satub õlisse
Sinist suitsu välja ei aja, pigem natuke valget aga see võibolla külmadest ilmadest õli lõhna küljes ei ole igatahes, jahutusvedelikus kütuselõhna tunda ei ole.
Rõhuanduri taha panin väikse kütusefiltri ja peale sõitmist sinna polnud midagi kogunenud niiet see ei ole ilmselt, karteri surve kohta ei oska õelda, see must pcv või mis iganes karbike käis äsja küljest ja see umbes ei ole.
Lambdat pakkusin sellepärast et see enamvähem paneb ju kütusesegu paika või ei? Ehk lolliks läinud midagi ja annab liiga palju kütust peale? Küünlad õlised ei ole pigem natuke tahmased
Rõhuanduri taha panin väikse kütusefiltri ja peale sõitmist sinna polnud midagi kogunenud niiet see ei ole ilmselt, karteri surve kohta ei oska õelda, see must pcv või mis iganes karbike käis äsja küljest ja see umbes ei ole.
Lambdat pakkusin sellepärast et see enamvähem paneb ju kütusesegu paika või ei? Ehk lolliks läinud midagi ja annab liiga palju kütust peale? Küünlad õlised ei ole pigem natuke tahmased
Re: 940 kütus satub õlisse
Õli olen viimase 4 päeva jooksul 4 korda vahetanud, peale igat näppimist...
Re: 940 kütus satub õlisse
Mujalt see bensiin karterisse ei saa tulla kui kütuselati rõhuregulaatorist või pihustitest (pihusti jääb lahti, elektri kala, aju peetis).
Lambda seda kütust niipalju ei regulli.
Lambda seda kütust niipalju ei regulli.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: 940 kütus satub õlisse
Ise olen kohand 2 autot sellise veaga ja mölemal oli aju viga, aga enne ikka kontrollida temp andur kah kindlasti üle !
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”
Re: 940 kütus satub õlisse
Mul on B204FT lambda rikke tagajärjel pesnud mootorist läbi ca 60L kütust 150km läbimisel. Ehk siis hakkasin Tallinnast (ca 3/4 paagis) Viljandisse minema ning linna piiril lõi veaindikaatori põlema ja tagant londi välja. Tähtis kohtumine ja polnud aega autot vahetada ning sõit jätkus. Suure-Jaanis pidin tankima, muidu poleks Viljandisse jõudnud. Viljandis taipasin vea ära nullida, siis olukord paranes
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 940 kütus satub õlisse
Kui ta sul 40l/100km kohta võttis siis enamuse sellest suutis mootor ikka ära põletada või kogunes sul osa bensiin karterisse?
Re: 940 kütus satub õlisse
Ilmselt ikka põletas ära jah. Tõin lihtsalt näite lambdaga seotud kütusekulu kohta..
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 940 kütus satub õlisse
Ma lähenesin sellele probleemile mehaanilisest vaatevinklist, et millistest kohtadest üldse mootoris bensiin saaks õlini jõuda. Samas võib olla ka mingi pragu klapikambri kaanes, plokis, kaanetihendis eriti arvestades, et tegemist on turbomootriga. Ma olen asjast sedasi aru saanud, et täiesti uued korras kolvirõngad lasevad ka mingi protsendi rõhku läbi ja seetõttu on ka vajadus karteri tuulutuse järele, kuid üldiselt selline "voolav bensiin" ei tohiks neist väga mööda pääseda ja kuna ta põlev vedelik on siis võiks ta silindris ära põleda. Üks halb asi, mida liiga rikas segu teeb on see, et ta ei lase silindri seintele tekkida õlikilel. Aga sellist üüratud kütusekulu võiks märgata ning samas peaks ta ka tunda andma mootori võimsuse kaos. Ma võib-olla olen valesti aru saanud aga kompressiooni mõõtmine pole eriline täppis töö, mille järgi kolvikoostu kohta midagi väga detailset saaks öelda, ta on pigem selline diagnoosimist abistav tegevus.
Ma mõtlen, et siin pole otseselt ka mainitud, kui pika aja jooksul see bensiin sinna kogunenud on, kas see juhtub kuu ajaga või nädala või aasta jooksul. Mulle tudub huvitav, et lambda andur on nii oluline selle vana mootori kütusesegu reguleerimisel, tavapäraselt on ta üsna väikese kaaluga andur, prioriteetne on ikka õhumassi lugeja. Õhumassi lugejat tööd peaks saama ka multimeetriga testida.
Ma mõtlen, et siin pole otseselt ka mainitud, kui pika aja jooksul see bensiin sinna kogunenud on, kas see juhtub kuu ajaga või nädala või aasta jooksul. Mulle tudub huvitav, et lambda andur on nii oluline selle vana mootori kütusesegu reguleerimisel, tavapäraselt on ta üsna väikese kaaluga andur, prioriteetne on ikka õhumassi lugeja. Õhumassi lugejat tööd peaks saama ka multimeetriga testida.
Re: 940 kütus satub õlisse
viga korras, täpselt ei teagi mis see siis oli , puhastasin kõik pistikud mis ette jäid ja vahetasin lambda ära.
Tänud kaasamõtlejatele!
Tänud kaasamõtlejatele!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist