1. leht 4-st

Eelsüüteküünlad

Postitatud: 30 Nov 2007, 16:29
Postitas uke
Andke nõu

Hiljuti käisin Oisu Diislis mootorit süüdet ja pumpa reguleerimas, vahetati ka tõukurid. Nüüd külmalt käevitades mootor mõnda aega lonkab, nagu üks pottidest ei töötaks.
Kahtlustan, et eelsüüteküünaldest on mõni saba andnud.
Kuidas teha kindlaks, milline tuksis olla võib? Ja seejärel milline oleks õige protseduur vahetamiseks?

Postitatud: 02 Dets 2007, 20:36
Postitas Theimps
Endal sama jama külmast peast,nagu üks pütt ei läheks tööle,kahtlustan kas küünlad või pihustid.
Tuttav soovitas testriga mööta küünalde takistusi.. oleks mõeldav ?
Muidu küünal maha võtta ja vaadata kas läheb punaseks. :roll:

Postitatud: 02 Dets 2007, 21:04
Postitas volvo245
Testriga jah soovitav kontrollida! kuid köiki eraldi (juhtmed,sillad) tuleb lahti vötta!
PS. viimast vöi isegi 2 viimast vahetada päris nutune töö! (körgsurvepumba taga)

Postitatud: 02 Dets 2007, 21:40
Postitas usmin
Sama probleem. 2 aastat tagasi vahetasin küll seal pumba tagused ka ära kuid targemad ütlesid, et keera tagumised pihustid maha ja siis polevat eriti hullu. Vist tuleb see töö jälle ette võtta.

Postitatud: 03 Dets 2007, 19:02
Postitas uke
Kui ma need maha kakun, kuidas ma neid punaseks ajan? Kuhu pluss, kuhu miinus? Kui pihustid maha kiskuda, kas õhk süsteemi sisse ei jää?

Postitatud: 03 Dets 2007, 20:44
Postitas usmin
Eks + ikka sinna kus ta on ka mootori küljes, ehk otsa ja - keresse, sinna kus on tal ka keere. edasine peaks tulema vooluringist. Kui paar pihustit maha võtta siis tagasi pannes algul ehk teeb paar ebamäärast potsu kuid ei pruugi sedagi teha. Pump pressib õhu kiiresti välja.

Postitatud: 03 Dets 2007, 21:40
Postitas uke
Noj ah, eks siis tuleb see töö ette võtta, muidu suurema külmaga jama majas.

Postitatud: 03 Dets 2007, 21:45
Postitas volvo245
Ära kitku maha kontrollida saad niiet küünlad oma kohapeal!
vöta vaid juhtmed maha ja testriga takistust mööta!
Miks teha lisa tööd!

Postitatud: 03 Dets 2007, 22:53
Postitas SassGuss
Parem ikka maha, ja visuaalselt kontrollida, kas ta punaseks läheb üldse, ja kui kiiresti. Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle. Märkasin ka seda, et kui tõmmata lonkamis aja jooksul külmakäivitamis kangi pumba küljes, siis ka nagu läheb paremaks. Ehk siis on liiga hilja pritsu nurk. Mul see termostaat mis tõmbab seda kangi, prektiliselt ei liigu, uus 3500 EEKu. Las ta lonkab, aga küünlad plaanis kontrollimata vahetada, kuna 140 000 Km juba sõidetud mu pepu all, ja ei tea kas keegi kunagi üldse need vahetas...

Postitatud: 04 Dets 2007, 10:03
Postitas uke
Aga testriga mõõtes, kui suurt takistust näitama peaks?

Postitatud: 04 Dets 2007, 11:26
Postitas Theimps
uke kirjutas:aga testriga mõõtes, kui suurt takistust näitama peaks?


Vaatad takistuste erinevusi nt viiel küünal on takistus 3(või sinnakanti ) ja ühel on 1 ,siis teada kohe ju.

Postitatud: 04 Dets 2007, 19:24
Postitas rotsa
Pikem jutt diislite teemal: eelsüüte küünlaid saab kontrollida - testriga (korras küünlal oli takistus vist ca 2Ω) kui takistus on lõpmatult suur, on küünal kutu; proovilambiga (kui lamp põleb, järelikult peaks ka küünal töötama) või visuaalselt - küünal maha ja kui punaseks läheb, siis töötab. Pihustite maha võtmisega ei ole vaja karta, et süsteemi õhk jääb. Selle lööb pump sealt kohe välja. Kui enne kõrgsurve pumpa kuskilt midagi lahti võtta, siis tuleb õhk välja pumbata, et mootor saaks käima hakata.

Postitatud: 05 Dets 2007, 08:35
Postitas Heiki
rotsa kirjutas:Pikem jutt diislite teemal: eelsüüte küünlaid saab kontrollida - testriga (korras küünlal oli takistus vist ca 2Ω) kui takistus on lõpmatult suur, on küünal kutu; proovilambiga (kui lamp põleb, järelikult peaks ka küünal töötama) või visuaalselt - küünal maha ja kui punaseks läheb, siis töötab. Pihustite maha võtmisega ei ole vaja karta, et süsteemi õhk jääb. Selle lööb pump sealt kohe välja. Kui enne kõrgsurve pumpa kuskilt midagi lahti võtta, siis tuleb õhk välja pumbata, et mootor saaks käima hakata.


Konkreetse mootori korras küünla takisus on 0,9..1,1 oomi.
Mõõdetud erinevate tootjate uutel küünaldel.
Mitte unustada testri juhtmete takistust!
Ja kui tahad ikkagi silmaga näha,kui punaseks läheb-ei oma juhtmete polaarsus mingit tähtsust.

Postitatud: 05 Dets 2007, 18:18
Postitas volvo245
Tegelt asi veel lihtsam Reeglina pane tester dioodi märgile ja ühendust siis korras kui ei siis pole!

Postitatud: 17 Dets 2007, 12:44
Postitas kaupz
Töökaaslane vahetas just Vw Boral,
ühe takistus lõpmatu,
teisel 6kOm
Kolmas ja neljas olid vist 0,7Omi

Nii et, esimene päris katkenud, teine piiri peal ja 2tk vist õiges vahemikus.

Pean oma v70 rida5 küünlad ka üle katsuma, sest ikka 1,5-2sek tahab starterit saada et käima läheks.


Mis tootja küünlad osta?
Boral olid Beru ja läksid peale Febi omad.