Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Andre0000
Uustulnukas
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Veebr 2014, 23:23

Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas Andre0000 » 14 Veebr 2014, 00:38

Autoks on Volvo 940 `93 2,0 turbo 114kw ja LSD differ. Auto on olnud meie peres ehk 6-7 aastat. Algusest peale on tal olnud mingid kalad sees, võib olla selle pärast ka eelmine omanik selle maha müüs. Nüüd olen ise sõitnud sellega paar kuud igapäevaselt, siis on need probleemid ikka veel autol mis juba ostes olid ja hakkavad järjest rohkem närvidele käima :) ok tutvustan siis natuke neid probleeme!

1: Kiirendades on tõmme ebaühtlane, eriti tuleb välja see kiiremate käikudega, teise käiguga ei tunne veel seda ebaühtlust aga juba kolmandast käigust tunneb et ebaühtlaselt tõmbab. Ei saagi aru kas poogib või uputab. Samas on olnud ka päevi kus kõik toimib väga hästi. Tundub et see on tingitud pigem kütuse etteandest kui turbost?! Pole ausalt öeldes ühegi arvutitaga selle autoga käinud, muidugi ka selle pärast, et pole minu auto :) See viga on olnud alates ostmise päevast.

2: Sama asi jälle kiirendades aga probleem on hoopis teine. Esimese ja teise käiguga kiirendades tegib vibra sisse, vibra suureneb siis kui tagaistmel ka istutakse, või on siis et automass inimese võrra suurenenud, läheb vibra suuremaks. Kardaani tugilaager on vahetatud juba kaks korda ja erilist kasu pole sellest olnud. Nüüd mu enda versioon veast, õigemini mis ma arvan et seda mõjutab on tagasild. Kui see auto osteti, pole kuulutuses midagi mainitud sellest et sellel on LSD differ taga. Nüüd siin talvel sõites olen natuke uurinud, proovinud ja testinud, et sellel Volvol on LSD differ. Aga tundub et selle diffril on mingi kala sees, kuna aegajalt autoga keerates näit. parklas kuiva asfaldi peal läheb tagasild lukku, nii et hakkab pookima, kuna mõlemad rattad tahavad ju ühekiiruselt ringi käija. Tegelikult on see kala juba algusest peale olnud aga ei osanud seda niimoodi lahata. Olen siin foorumitest uurinud et seda LSD diffrit peab ka hooldama ja mingid kettad on seal sees mis ära kuluvad. Küsimus ongi et kas see vibra ja lukkuminemine suvalisel ajal, võib olla põhjustatud diffri kulumine taga? Mingit häält see ei tee sõites!

3: Kolmas probleem on selline millega isa on mul ise siin võidelnud :) Selline asi et aegajalt auto tarbib elekrit vaid aku pealt ja ise samal ei lae, armatuuris sellest aku tulega märku ei anna. Sellest saab aru nii et armatuuri tuled ei põle väga erksalt, kojamehed liiguvad aeglaselt ja raadio lülitab ennast sisse ja välja. Nüüd kuidas sellest probleemist ajutiselt lahti saada, olen avastanud et löön korra gaasi põhja, selle tagajärjel näeb kohe kuidas armatuuri tuled löövad kohe eredalt põlema ja kõik hakkab normaalselt tööle. Generaatoril on kõikvõimalikud jubinad välja vahetatud, sama hea kui uus, et seal viga ei saa olla.
Esimene korda minu käes oli asi nii et auto mootor hakkas jukerdama sõidu ajal, algul mõtlesin et bensiin otsas, sain kuidagi jukerdades esimesse tanklasse, kui seisma jäin siis mootor töötas hirm aeglaste pööretega. Andsin kaasi, algul kuidagi mootor vedu ei võtnud aga jupp ajapärast järsku võttis pöörded ülesse ja tuled lõid kohe särama. Keerasin see järel süüte välja ja tankisin siis paarkümmend liitrit paaki ja tahtsin uuest käima panna, aga mida ei olnud, oli vool. Auto oli siis ainult aku pealt sõitnud. Armatuuris aga tuluke sellest märku ei andud.
Nüüd isa käest uurides sain teada et sellel on ka varem see probleem olnud aga sai vahepeal ära parandatud. Isa oli ise selle vea üles leidnud et probleem oli näidikutebloki taga asuvas elektriskeemis. Seal olid mingid asjad külmtinutusest lahti tulnud ja ta oli need uuesti ilusti kinni tinutanud. Nüüd küsimus on selline et kas kusagil liigub neid elektriskeem plaate, et see välja vahetada? Kas sinna sobib kõigi volvo 940-te omad või on seal vahet kas auto on turboga või ilma, siis selle jupi kohta?


Kui keegi viitsis selle jutu läbi lugeda ja teab vastuseid, siis olen väga tänulik nõu ja jõu eest :)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas ddig » 14 Veebr 2014, 07:41

2. Sillas ega lukustuvas difris see probleem kindlasti ei peitu.
Mu 945 oli algselt sama mootoriga ning tavalise diferentsiaaliga ning samuti lõi 1-2 käiguga vibra sisse kui rohkem inimesi või kaupa auto peal. Tänaseks on vahetatud mootor ja tagasild ning vibra tekib täpselt samuti. Pole paraku õigel ajal meeles olnud, et asja põhjalikumalt uurida.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Andre0000
Uustulnukas
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Veebr 2014, 23:23

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas Andre0000 » 21 Mär 2014, 12:11

Nii, aeg on läinud mööda viimasest postidusest päris palju. Natuke olen saanud paremaks seda ebaühtlast tõmmet. Nimelt mõtlesin üks päev, et vaatan jagajakaane alla, kuna peale mootori pesu enam ei tahtnud käima minna. Kui siis kaane maha võtsin oli vaatepilt päris nutune. Kuna keegi pole 7 aasta jooksul sinna alla vaadanud, siis oli see hirmus ära kulunud ja mingisugune paks oksiidi kiht oli tekkinud ümber klemmide, mis siis niiskusega enam sädet läbi andud. Puhastasin klemmid ja rootori otsa ära, peale seda läks auto ilusti käima. Ostsin siiski uue jagajakaane ja rootori , sest vana oli nii ära kulunud ja rootori ja klemmide vahe hirmus suureks läinud. Panin nüüd uue jagajakaane ja uue rootori ja mootor töötab kohe palju ühtlasemalt. Eile õhtul avastasin veel et üks vaakumvoolikas oli nii ära repetanud et andis võõrast õhku süsteemi. Isegi uue jagajakaane ja rootoriga oli veel tõmme ebaühtlane aga kui vooliku ka ära vahetasin, siis oli autotõmme juba teisest puust, mingid väiksed lonked on veel sees aga võrreldes varasemaga on väga hea :)
Lisan ka pildi, tõmbasin ringi ümber kus kohast voolik oli puruks, kui keegi teab võib öelda mis selle jubina eesmärk on kuhu külge see voolik kinnitus.
Manused
volvo-940-engine-9.jpg

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas ants » 21 Mär 2014, 12:38

Mis sel genekal vahetatud on, kontaktrõngad-harjad-regulaator?
Omal olnud juhus kui poeuus regulaator ei toiminud.
Pead testriga mõõtma, palju gene voolu annab.
745 GL ´91; LR90 ´87.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas ddig » 21 Mär 2014, 13:28

Andre0000 kirjutas:mis selle jubina eesmärk on kuhu külge see voolik kinnitus.

See on kütuse rõhuregulaator.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Andre0000
Uustulnukas
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Veebr 2014, 23:23

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas Andre0000 » 28 Mär 2014, 22:18

Generaator sai siin korra maha võetud ja kõik jooted üle vaadatud, kuna kõik oli välja vahetatud. Ise ma suurem eletroonik ei ole siis isa jootis paar kohta veel igaks juhuks üle paar kohta, kus kohast ta oli enne ise juhtmed kinni jootnud. Panime geneka uuesti peale, ja ikka oli sama asi. Kui nüüd jutt lühidalt kokku võtta siis probleem on armatuuris näidikuteploki tagumises plaadis, kus vanuse tõttu on jooted lahti tulnud, isa võttis selle uuesti lahti ja jootis seal uuesti paar asja üle ja praegu toimib hästi, et laeb ilusti. Aga nüüd sai Info Autost tellitud uus näidikuteploki tagune plaat, et auto ei toimiks enam ausõna peale :) arvan et kätte saamisega läheb nädal vähemalt aega. Plaadi hind on 83,43 euri.
Tundub et kahele probleemile on juba lahendused leitud. Aga selle vibra kohta ei oska vist keegi midagi kosta?!?

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas volvo245 » 28 Mär 2014, 23:08

Pakun et viga Torque rod bushing, rear bushing to rear axle ja mitte et need läbi oleks vaid kui neil vale asend tuleb kah vibra sisse! (pildil 1272306)


Pilt
samas vöib viga olla tagumises ristis ei pruugi lötku olla aga on 1 liigend kinni :idea:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
ennikas
Foorumi veteran
Postitusi: 828
Liitunud: 18 Juul 2008, 19:29
Asukoht: Läänemaal
Kontakt:

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas ennikas » 12 Apr 2014, 09:21

Mis seisus on küünlajuhtmed ja küünlad ise?
S80. T6. 2013.

Kasutaja avatar
Andre0000
Uustulnukas
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Veebr 2014, 23:23

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas Andre0000 » 24 Mai 2014, 13:40

Nii, täna läheb siis autole uus trükiplaat spidomeetri plokile külge, eks siis näib, kuidas mõjub. Vana trükiplaat oli ikka suht lõppenud omadega, tinutused tulevad lahti, nagu ikka vanade asjadega. Uue trükiplaadi leti hind oli 212 EUR-i. Paari tunni pärast saab katsetama minna. Ma ei tea kas teistel auodel ka nii on aga kogu elektroonika juhtimine käib läbi selle trükiplaadi, tollel autol oli viga vahepeal see et 5 käik ei tahtnud minna sisse (elektrooniline, nupust), siis viga oli selles trükiplaadis, nagu ka pildilt võib näha, on vanal plaadil näha uusi juppe mis on juurde joodetud jne. Aga nüüd läheb uus jupp külge ja saab näha, kuidas auto edasi sõitma hakkab :)
Manused
WP_20140524_001.jpg

Kasutaja avatar
Andre0000
Uustulnukas
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Veebr 2014, 23:23

Re: Volvo 940 voolu probl.; ebaühtlane tõmme ja vibra

PostitusPostitas Andre0000 » 25 Mai 2014, 21:37

Nonii, laadimis anomaalia kadus ära. Ise pole veel proovida saanud aga mootorgi pidi vähe erksamalt edasi astuma :)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist