945 2.3 lpt
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
945 2.3 lpt
Käisin näitasin autot mõnele Volvo fanatile ja pakub huvi suurema turbo paigaldus.
Mootori peal on kleeps b230gf. Kuid see ei anna kahjuks internetis mitte mingeid vasteid.
Soov oleks teada just alumise otsa tugevuse kohta, ehk, kas kepsud on jämedad, ning palju jõudu vänt ise kannatab?
Auto on aastast 94 ja omab m90kk-d
Googeldades leidsin ise sellised tekstid ja vasted:
B23 Turbo
The B23ET and B23FT motors were offered for two years only in the 1983 and 1984 Volvo 700 and 200 series. Both the B23ET and B23FT are somewhat unique in the 700 series as they are were only turbo motor offered in the 700 series with a block mounted distributor, forged pistons and a forged crankshaft. The B23ET was the only redblock known to be equipped with a small coolant passage version of the higher flowing 405 cylinder head, the FT had to make do with normal 398 head. As these motors predate the low-friction B200 and B230 turbos and are equipped with forged pistons and crank, they are often considered one of the most robust Volvo turbo motors.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B230_engine
Tekst ei klapi kahjuks minu auto tootmis aasta ja keremudeliga
An interesting version added somewhat later was a low-pressure turbocharged version of the B230 – max power was only up slightly, from 131 to 135 PS (96 to 99 kW), but torque increased throughout the range and the car suffered from virtually no turbo lag because of the small size of the charger.
See juba loogilisem teema.
Ehk lootust on, et alumine ots on kõva?
Parimat
Siim
Mootori peal on kleeps b230gf. Kuid see ei anna kahjuks internetis mitte mingeid vasteid.
Soov oleks teada just alumise otsa tugevuse kohta, ehk, kas kepsud on jämedad, ning palju jõudu vänt ise kannatab?
Auto on aastast 94 ja omab m90kk-d
Googeldades leidsin ise sellised tekstid ja vasted:
B23 Turbo
The B23ET and B23FT motors were offered for two years only in the 1983 and 1984 Volvo 700 and 200 series. Both the B23ET and B23FT are somewhat unique in the 700 series as they are were only turbo motor offered in the 700 series with a block mounted distributor, forged pistons and a forged crankshaft. The B23ET was the only redblock known to be equipped with a small coolant passage version of the higher flowing 405 cylinder head, the FT had to make do with normal 398 head. As these motors predate the low-friction B200 and B230 turbos and are equipped with forged pistons and crank, they are often considered one of the most robust Volvo turbo motors.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B230_engine
Tekst ei klapi kahjuks minu auto tootmis aasta ja keremudeliga
An interesting version added somewhat later was a low-pressure turbocharged version of the B230 – max power was only up slightly, from 131 to 135 PS (96 to 99 kW), but torque increased throughout the range and the car suffered from virtually no turbo lag because of the small size of the charger.
See juba loogilisem teema.
Ehk lootust on, et alumine ots on kõva?
Parimat
Siim
Re: 945 2.3 lpt
B230GK
Re: 945 2.3 lpt
Sinu postitatud ja viidatud info on põhiliselt väär.
Mootoriks peaks sul olema B230GK nagu enta märkis. http://www.volvoclub.org.uk/vin_900.shtml
Sinu huvi suurema turbo vastu on veidi enneaegne.
Küsimus mootori alumise otsa osas:
Peaks kannatama originaalosadega turvaliselt 300 hobust.
Seal on 13mm kepsud ja väga suure tõenäosusega ka õlipihustid.
Esmane soovitus oleks siiski 120kw välja puhuda ja vaadata mis tükid katki lähevad.
Selleks:
1. Eeldatavasti on sul "vale" õhulugeja ja puudub ka lambda.
Torupilli juss tegeleb sama asjaga: viewtopic.php?f=15&t=22902
2. Näpud turbosse ajada ja katsuda mis seal sees toimub.
Lahti võtta ja remontkomplekt tellida.
3. 0,8bar wastegate actuator kusagilt leida.
http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw= ... 2Bar+18psi
Põhimõtteliselt sobib ka rõhukraan, aga see tekitab veidi soovimatu piigi.
4. Veidi suurem nukkvõll, A,B,V,VX3...
Suuremale turbole kipub aju vägisi jalgu jääma...
Mootoriks peaks sul olema B230GK nagu enta märkis. http://www.volvoclub.org.uk/vin_900.shtml
Sinu huvi suurema turbo vastu on veidi enneaegne.
Küsimus mootori alumise otsa osas:
Peaks kannatama originaalosadega turvaliselt 300 hobust.
Seal on 13mm kepsud ja väga suure tõenäosusega ka õlipihustid.
Esmane soovitus oleks siiski 120kw välja puhuda ja vaadata mis tükid katki lähevad.
Selleks:
1. Eeldatavasti on sul "vale" õhulugeja ja puudub ka lambda.
Torupilli juss tegeleb sama asjaga: viewtopic.php?f=15&t=22902
2. Näpud turbosse ajada ja katsuda mis seal sees toimub.
Lahti võtta ja remontkomplekt tellida.
3. 0,8bar wastegate actuator kusagilt leida.
http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw= ... 2Bar+18psi
Põhimõtteliselt sobib ka rõhukraan, aga see tekitab veidi soovimatu piigi.
4. Veidi suurem nukkvõll, A,B,V,VX3...
Suuremale turbole kipub aju vägisi jalgu jääma...
Re: 945 2.3 lpt
öhulugeja peal 021 löpuga kui ei eksi,
Re: 945 2.3 lpt
Lõpp tulem peaks saama midagi sellist:
-Saab Aerode pealkasutatav "mitsu" turbo. Peaks väljaandma ca 300hj
-Kindlasti MS juhtimine
-Custom cuuler, et saaks asja liigutada teiste radikate vahelt välja, ning saada parem voolavus
-Korralikud WG ja by-pass
-Kuna igapäeva auto, mis peab igas asendis sõitma, siis võimsus võiks olla 150-200kw
-Võimalikult palju originaal
Praegu teengi uurimistööd, et kas praegusest konest saab midagi sellist teha, et ei peaks ostma uusi kepse ja blokk oleks asjalik. Muidu peab hakkama uut mootorit otsima.
Kõige lihtsam on muidugi osta kohe võimas kone, kuid siis kaob ju ehitamis rõõm ära.
Lähiajal üritan osta "kraani" vahele, et saada ca 120kw-d ja siis edasivaadata.
Kaasamõtlemise ja asjalike linkide eest suur tänu!
Parimat
Siim
-Saab Aerode pealkasutatav "mitsu" turbo. Peaks väljaandma ca 300hj
-Kindlasti MS juhtimine
-Custom cuuler, et saaks asja liigutada teiste radikate vahelt välja, ning saada parem voolavus
-Korralikud WG ja by-pass
-Kuna igapäeva auto, mis peab igas asendis sõitma, siis võimsus võiks olla 150-200kw
-Võimalikult palju originaal
Praegu teengi uurimistööd, et kas praegusest konest saab midagi sellist teha, et ei peaks ostma uusi kepse ja blokk oleks asjalik. Muidu peab hakkama uut mootorit otsima.
Kõige lihtsam on muidugi osta kohe võimas kone, kuid siis kaob ju ehitamis rõõm ära.
Lähiajal üritan osta "kraani" vahele, et saada ca 120kw-d ja siis edasivaadata.
Kaasamõtlemise ja asjalike linkide eest suur tänu!
Parimat
Siim
Re: 945 2.3 lpt
150 punnitab enamvähem erinevate originaaljuppidega välja, tõsi, need peavad heas korras olema.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817
Loe see asi hoolikalt läbi: Q: How does the LH-Jetronic system actually work, and why do I need the chips?
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817
Loe see asi hoolikalt läbi: Q: How does the LH-Jetronic system actually work, and why do I need the chips?
Normal running, function:
...
When the ECU sees an air-flow that is higher than the highest allowable number in the ECU closed-loop map (usually happens when the reading goes above what the ECU thinks is ~3psi of boost) the ECU goes in to open-loop. It will then make use of the air/fuel targets it has to run the engine. Since the ECU knows how much fuel is required to make an AFR of 14.7 on (x) amount of air-flow over the AMM and (y) amount of rpm, it can easy calculate how much further it has to extend the pulsewidth of the injectors to reach its target AFR (ideally ~12.5:1 to 12.0:1) at all air-flows and rpm´s. Basic mathematics.
...
A look at the stock ECU:
The maps in the stock chip will only reach to ~6300rpm and 10psi of boost (7psi stock + 30-40% of adaptability) on a stock car. After that the chip will guess (and interpolate) the values
...
Re: 945 2.3 lpt
Õnnestus eile auto tõstukile saada ja olukorda hinnata. Puksid kõik terved, amordid uue näoga, põhjal mõni üksik auk ja karbid natuke ussised.
Eniveis uurisin ka turbot. Downpipe on turbo küljest praktiliselt lahti, orig. poldid on asendatud mingite suvalistega ja needki ei ole kõik terved. Mingi aeg võtan turbo küljest ja uurin olukorda.
Teine asi oli muidugi see, et WG hoob oli turbo küljest lahti. Kaua ta niisama seal rippunud on, ma ei tea, vb sellepärast auto turgu lükatigi. Splint mis teda "siibri" küljes kinnihoiab on äraroostetanud. Panin uue splidi ja nüüd on mootoril jõudu. Ennem oli sõites kuidagi rahulik, kuid nüüd teeb täitsa teravat minekut.
Eniveis uurisin ka turbot. Downpipe on turbo küljest praktiliselt lahti, orig. poldid on asendatud mingite suvalistega ja needki ei ole kõik terved. Mingi aeg võtan turbo küljest ja uurin olukorda.
Teine asi oli muidugi see, et WG hoob oli turbo küljest lahti. Kaua ta niisama seal rippunud on, ma ei tea, vb sellepärast auto turgu lükatigi. Splint mis teda "siibri" küljes kinnihoiab on äraroostetanud. Panin uue splidi ja nüüd on mootoril jõudu. Ennem oli sõites kuidagi rahulik, kuid nüüd teeb täitsa teravat minekut.
Re: 945 2.3 lpt
Ei tahaks su entusiasmi kuidagi pärssida aga selline vist ongi tuunijate esimene soovitus, et kõigepealt tuleb teha "Stage 0" ehk siis auto täiesti korda teha, alles siis mõelda järgmiste sammude peale.
Jõudu!
Jõudu!
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 945 2.3 lpt
eks selle mootori tuunimiseg ole, et varem või hiljem saab selle STAGE 0'i asja ära teha.
Viimati muutis kirsipuu, 06 Juun 2012, 23:41, muudetud 1 kord kokku.
Re: 945 2.3 lpt
Eks ma uurin pisi tasa, ennem suuremat mootori remonti üritan kere naksi saada. Turbo vahetab välja nii või naa, seega pole mõtet praeguse peale aega raisata. Lisaks enta jutujärgi pidi kaan kehv olema, seega on ju mõtekam asisem kaan kõrvaleosta ja äraremontida.
Re: 945 2.3 lpt
Minu standart ei hakkagi kuskilt, niisama kulgemise pill.
Re: 945 2.3 lpt
siimik kirjutas:Minu standart ei hakkagi kuskilt, niisama kulgemise pill.
T-nukal on 9,94mm tõusu, nagu näha siis 530ne sisse ja väljalse sealt edasi oluliselt paremaks ei lähe.
Re: 945 2.3 lpt
Tere taas härrased.
Eile ilmus autoalla 2.5" väljalase ja nüüd mõirgab nagu õige "pöder".
Sõbrad oli minu pihta kurjad ja esimese asjana tuleb ikkagist stage 0 ettevõtta.
Seega tuuningu mõttes tahaks teada, mis koodiga lambda-andur minu autole läheb. Torusse oskan augu ja mutri panna, kuid kas ajus tuleb ka midagi ühendada või on ainult plug and play?
Eile ilmus autoalla 2.5" väljalase ja nüüd mõirgab nagu õige "pöder".
Sõbrad oli minu pihta kurjad ja esimese asjana tuleb ikkagist stage 0 ettevõtta.
Seega tuuningu mõttes tahaks teada, mis koodiga lambda-andur minu autole läheb. Torusse oskan augu ja mutri panna, kuid kas ajus tuleb ka midagi ühendada või on ainult plug and play?
Re: 945 2.3 lpt
Oskab keegi õelda, mis koodiga konedele seda 016 lõpuga õhulugejat pandi?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist