940 tdic turbo

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

kilomeeter
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 10 Jaan 2010, 15:41

940 tdic turbo

PostitusPostitas kilomeeter » 19 Jaan 2010, 17:51

Tere Volvo klubilased.

Küsiks targemate arvamust probleemile. Nimelt 940 tdic sööb turbosid- 2 aasta jooksul 3tükki lõpetanud töö.
Küsikski kas td annaks valutult ümber teha tavadiisliks. On ju sama mootor ilma turbota 66 kw ka täiesti olemas. Vahetada tuleks sisse ja väljalaske kollektorid, pump... veel midagi?
Mida arvavad lp. foorumlased, on asjal mõtet või...?

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas vanapeer » 19 Jaan 2010, 17:55

See on kindlasti väga mõttekas ja hea diil. Näiteks Kirsipuu teeb suga heameelega vahetust vajalike asjade osas.
:unibrow:

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas Tanel » 19 Jaan 2010, 18:09

Kõigepealt tee kindlaks miks sul turbod lähevad. Tihti lähevad turbod õhtale puuduliku õlituse tõttu.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

kilomeeter
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 10 Jaan 2010, 15:41

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas kilomeeter » 19 Jaan 2010, 18:13

Pole tõesti õli rõhku sealkandis mõõtnud, õlivoolikud igatahes said uued.

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas SassGuss » 19 Jaan 2010, 20:23

Uued voolikud lasid teha HÜDROSKANDIS kummist ve? Neil kippuvad sisekõri lahti tulema, ja ummistuma läbivoolavuse, ON NÄHTUD! Siis torbole vaja palju värsket õhku ja mitte läbi koonus filtri, PEAB kindlasti olema originaal ja puhas õhufilter. Turbole meeldib hea õli. Turbole meeldib mootori soojendamine ja jahutamine. Siis kindlasti saab pumbast veits maha keerata jõudu. Võiks rõhku ära mõõta. Siis on seal mingi rõhu andur, ei tea mis ta teeb ja mida mõiub, aga tean et on rõhuandur.

Mis konkreetselt sul pooleks läheb seal?
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
Henn
Administraator
Postitusi: 80
Liitunud: 16 Mär 2008, 22:43
Asukoht: Rohuneeme
Kontakt:

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas Henn » 19 Jaan 2010, 22:24

See on küll väga ennekuulmatu probleem selle mootori puhul. Oluliselt vähem vaevarikkam oleks ikkagi praegusele probleemile üritada jälile jõuda. Tuleks alustada kõigepealt jah õlituse tagamisest- nii siise, kui välja. Torusid ju lihtne kontrollida, vajadusel saab kergesti uued lasta teha või osta. Kas katalüsaator on ja millises korras jne. Selle mootori vabalthingavaks tegemine on pigem väga hädapärane rats, mille tulemuseks on hädapärast kulgev sõiduk. Kas enne paigaldati uued turbod, lasti sossseppadel remontida vms?
745 -88 B230FT-
945 -96 D24TiC
945 -95, D24TiC

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas kirsipuu » 20 Jaan 2010, 12:11

kilomeeter kirjutas:Tere Volvo klubilased.

Küsiks targemate arvamust probleemile. Nimelt 940 tdic sööb turbosid- 2 aasta jooksul 3tükki lõpetanud töö.
Küsikski kas td annaks valutult ümber teha tavadiisliks. On ju sama mootor ilma turbota 66 kw ka täiesti olemas. Vahetada tuleks sisse ja väljalaske kollektorid, pump... veel midagi?
Mida arvavad lp. foorumlased, on asjal mõtet või...?


Vabalthingav on siiski 58 või 60 KW, 100N/m vähem jõudu (140N/m @ 2800rpm)
Viisakas ümbertegemine läheb vist sama kalliks kui turbo remont...
Kui sa ühtegi kaant pole kõveraks küpsetanud siis on viga kas õlituses, turbiinides või on mootor juba nii otsas,
et paiskab kõvasti karterituult koos õliga turbo ette ning mätsib asja tasakaalust välja.

Minul sulle kõiki vajalikke detaile pakkuda pole:
Väljalaske kollektor vist ainuke mis pikas nimekirjas kattub.
Aga kui tõepoolest vabalthingavat tahad siis Ets'il jääb kunagi terve 700-se mootor koos leegitoru ja muu vajalikuga nurka seisma.
Küll pidi ta sealt vaakumpumba, kõrgsurvetorud ja võibolla midagi veel maha võtma.
Seega päris tervik pole ning hind on arvatavasti utoopiline.

kilomeeter
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 10 Jaan 2010, 15:41

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas kilomeeter » 20 Jaan 2010, 18:14

Tänud vastamast, proovin vea kallal edasi järada.
Mootor ise hea- kompressioonid kõikides püttides üle 30. Ära on lennanud turbo võll -labad ilusti korpuses. Turbo vahetusega telliti ka uued õlitustorud (lasin töökojas teha), kui asi teistkordselt tuksi läks, vahetasin turbo ise ja jätsin samad voolikud, tundusid teised ilusti läbitavad (suht uued, metall sukas, korraliku välimusega). Sõidurõõm jäi muidugi lühikeseks. Praegu ei tea voolikute olukorda kuna pole veel asja laiali võtt.
Autoga olen viisakalt ümber käinud- õlivahetused 8-10 000km. Enne talve uus õhufilter ja peale praadimist lasen mootoril, turbol vähe rahuneda.

Kasutaja avatar
Henn
Administraator
Postitusi: 80
Liitunud: 16 Mär 2008, 22:43
Asukoht: Rohuneeme
Kontakt:

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas Henn » 20 Jaan 2010, 22:39

Kui õlituse probleemist see tingitud, siis on ju pindadelt see kohe näha. Kui pinnad on rikkumata, on viga muus- midagi lendas turbiini vahele, antibalans vms. Kui pandi kokku balansseerimata, on sõit lühike- võll murdub.
745 -88 B230FT-
945 -96 D24TiC
945 -95, D24TiC

kilomeeter
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 10 Jaan 2010, 15:41

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas kilomeeter » 21 Jaan 2010, 07:51

Turbo remonditi küllaltki tuntud Tartu töökojas, väidetavalt balansseeriti ja tehti kõik mis vaja.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas kaak » 21 Jaan 2010, 10:45

Minuteada eestis pole turbodele balanseerimist. Olen küll igasuguseid müüte kuulnud, aga ei midagi enamat!
Puksid vaatasid üle? olid kahjustada saanud? Henn ütles väga õige tarkusetera, kui puksidel on näha kaasavedamise jälgi, siis oli õlituse viga! kui aga puksid korras, oli viga mujal! Selline ilma progressita vea lahkamine on ka meie jaoks aja raiskamine.
1800s T5
e36 T5

kilomeeter
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 10 Jaan 2010, 15:41

Re: 940 tdic turbo

PostitusPostitas kilomeeter » 21 Jaan 2010, 21:00

Pole veel asja lahti võtnud, eks kui niikaugel olen, annan teada.
Tänud, kes vastata viitsisid.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist