volvo 940 2.4Td kütuse mure.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

ranzu
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 04 Okt 2008, 14:17
Kontakt:

volvo 940 2.4Td kütuse mure.

PostitusPostitas ranzu » 22 Nov 2009, 22:52

Kui palju võtab keskimiselt 940 2,4td 1992 aasta kütust.
Minu oma võtab maanteel ca 9-10l 100km/h ja linnas 12l.
Hetkel turbo puudu kah....aga võiks oletada et siis peaks natuke just vähem võtma.mootor töötab hästi...va et õlikest sööb ka natuke sohkem kui võiks.
Volvo V70R AWD

v.kadastik
Kõva postitaja
Postitusi: 130
Liitunud: 09 Okt 2008, 20:54

PostitusPostitas v.kadastik » 22 Nov 2009, 23:33

Eks ta sinna 10 kanti jääbki. Kui automaat siis tsipa rohkemgi. Oluline faktor on ka kingasuurus... niiet no probs. ( ps. alati saab ju pumbast maha keerata..)

Kasutaja avatar
-kj-
Foorumi veteran
Postitusi: 2356
Liitunud: 27 Okt 2007, 16:22
Asukoht: Jüri

PostitusPostitas -kj- » 22 Nov 2009, 23:46

Maanteel 9 on küll palju, ikka väga...

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

PostitusPostitas maasikas » 23 Nov 2009, 00:00

Kui turbo puudu siis loogiline et võtab rohkem, vaevalt sa tavalise pumba sinna panid.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 23 Nov 2009, 01:11

Kui turbo puudu siis loogiline et võtab rohkem, vaevalt sa tavalise pumba sinna panid.


Pumbast küll kütusekulu ei olene, diislil sõltub see vaid sellest palju pedaali tallad.
Pealegi kui turbot taga ei ole siis ei toimu ka rõhu järgi lisa pritsimist.
Normaalne kulu oleks:
vabalthingaval 7-8
üle laetult kuni 9
automaat võibolla 10, pisut kahtlen
Ja ei ole vahet kas linnas või trassil


Kui 7 tuhande peale üle liitri õli võtab siis hakkab mootor otsa saama.

Aga esimese asjana vaheta õhufilter ära.
Kui rahakott kannatab siis peaks märgid uuesti paika keerama. Sassguess on vast nõus selle paari koidula eest ära tegema, teine samapalju läheb uue kaane tihendi peale.

Kui tõepoolest kõvasti õli on hakanud sööma hakka järgmist autot otsima, sest selle mootori remont on kallis.

Etsi mootori tegemisest...
Siiani on mu kulutused olnud:
Mootor koos turboga 3000.-
nukk 400.-
kaan 500.-
Plokikaane tihend 700.-
rullikud, filtrid, tihendid, muu mudru 1000.-
veepump 500.-
sättimine 300.-
jahutusvedelik 200.-
Õli 700.-
külmkäivitusklapp 500.- (jääb ära esialgu)
kaane tegemine 1900.-
Pihustite remont koos uute otstega: 1600.-
(esimesed pidurikettad koos klotsidega: 900.-)
Kokku esialgu: 11300.- ja koos piduriketastega 12200.-

Kindlasti on laias laastus midagi veel aga peamine on mainitud.
Summa on suur aga auto koos kerega on seda kulutust väärt. Pealegi, sellel autol on sentimentaalne väärus kah mulle, miks ma sinna nõnda raha sisse pumpan.

Vana diiselmootori, mis võtab mul keskmiselt 7.7L/100km, saaks lõpuks maha müüa... Huvilisi?

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

PostitusPostitas maasikas » 23 Nov 2009, 14:40

Julgen hippole vastu vaielda, turbo pumbal on mehhaaniline lisamine. Nii et küttesegu ei saa õige olla. Ma ei söö selle jutu peale oma mütsi ära (kuna kaotasin selle ää), aga olen suht kindel et see on nii.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 23 Nov 2009, 16:05

turbo pumbal on mehhaaniline lisamine. Nii et küttesegu ei saa õige olla


Diislit ei koti segu, puudub isegi segusiiber. Tööpõhimõte ongi selline, et ahmib nii palju õhku sisse kui suudab ning pump annab tühikäigul nii palju kütust, et lonkama hakka ega lõhkuma lähe.

Pumbast kütuse mehaaniline lisamine töötab vaid ülerõhu korral.

diislist

Turbodiisli suurem kütusekulu tuleb sellest, et samal pöördel on rohkem õhku seega suudetakse rohkem/paremini kütust põletada.
Rooli ja pedaali vaheline tihend tahab ikka kangutada ja sealt see vahe tulebki.
Minu teada on TD ja TIC isenditel kiirem peaülekanne (3,31) mis eeldab sama kiirenduse jaoks suuremat momenti.

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

PostitusPostitas maasikas » 23 Nov 2009, 16:25

Siiski jonnin edasi. TD pumbal on pumba sees hoovastik, mis gaasi vajutades annab küttet juurde. D pumbal seda ei ole.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 23 Nov 2009, 17:07

siit >>sinna

Hoovastik on tõepoolest pumba sees, aga seda juhitakse ülerõhuga- pole rõhku, pole kütte surkimist.

jutt Bosch VE pumba kohta http://www.stonefisk.com/doc-arc/def_ma ... _Rev.2.pdf

ranzu
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 04 Okt 2008, 14:17
Kontakt:

PostitusPostitas ranzu » 23 Nov 2009, 18:50

nädalakese pärast ootab mind Iveco väike veoki turbo mis aidatakse kuidagi tööle saada ja siis saab edasi vaadata mis kütuse kulu edaspidi on.Ja lasen ka märgid paika panna ja uue õhufiltri osta nii nagu soovitati.

ahjaa mul manual kast va arvatud see omamoodi 5käik nupust :)
Volvo V70R AWD

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 23 Nov 2009, 23:00

Tuli veel meelde...

Kas termostaat on korras?
Paari kilomeetriga peaks "näidiku maast lahti saama"
Sooja võiks umbes samal ajal oodata. Seda siis juhul kui hommikul autosse-võtit-teele variant.

Kasutaja avatar
margus84
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 25 Juul 2006, 12:18
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas margus84 » 24 Nov 2009, 10:45

Pane enne turbo tagasi ja siis hakka uuesti kütusekulu arvutama. Jahedamate ilmadega võtabki auto enam kütust, eriti kui turbo puudumist parema jala sirutamisega kompenseerida tuleb.

Ise liiga vähe veel sõitnud, et täpsemat numbrit öelda, aga alla 8 täiesti umbes õhufiltriga.
Volvo 945 2,4TIC

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 24 Nov 2009, 14:18

Vaevalt et Diislitel sõltub kulu sõidustiilist, ise tallan kogu aeg, ja üle 8 kuidagi ei saa(kasutan D24x2 ja 2,5TDI automaat kastiga). Turbo võis kotti minna tänu umbe saanud filtrile. Kui filter umbes, hakkab karterist imema rohkem õlit sisselaskesse, siit tuleb õli kulu. Kui D24 võtab 10000km peale alla 3l õlit, see ei sega töötamist eriti. D24T pump peaks sissepritse nurka kah muutma vastavalt turbo rõhule. Võin näidata sulle D24 mis on pääääris palju näinud oma elus, võtab umbes 3l õlit 10000 km peale, aga iga ilmaga ilusti käima läheb, 7,5 sajale kütet, ja liigub paremini kui mõni D24T. Kusjuures ventika viskosidur võttab mõnusalt küttet kui käib koguaeg kaasas.
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

rulle21
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 03 Sept 2009, 22:15
Asukoht: rakvere
Kontakt:

kytuse kulu

PostitusPostitas rulle21 » 03 Dets 2009, 20:54

ega sellest kytte kulust eriti ei tea,aga eelmine mootor mis laiali lendas oli nii minekuga hea kui ka kytte kulust,umbes 7,5 100km,kuid kahjux lendas laiali hydrotoukur vist oli see mis plokikaande kinni jäi,see mootor vottis 1l õli ja 100 km soitu
sai siis uur mootor poetatud kuid see uus on kuidagi uimane ja minekut ei ole,nojah mootorite kw vahe on 5 kw,kas on see siis nii hästi arusaadav see 5 kw.kuid see viimane mootor votab kyll palju kytet,plaan vana mootoroli pealt pump votta proovix,kas on motet?
ja kes neid märke paika paneb oskab keegi ehk soovitada

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 04 Dets 2009, 13:25

Ikka leiame, kes motot sättib. Aga miks sa ei taha praeguse pumbaga motot regullida proovida?
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist