Vaja vahetada klapisääretihendid, kas sellel mootoril on võimalik klapikambrikaane alt see töö ära teha (et ei peaks plokikaant maha võtma)... kui keegi teinud, palun öelge, kas võimalik?
Hammasrihma vahetus tuleb nagunii üksiti samal ajal teostada.Jään vastust ootama.
Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
-
- Foorumlane
- Postitusi: 30
- Liitunud: 12 Mär 2008, 10:51
- Asukoht: PÄRNU ja üle Eesti
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Olen omal ükskord vahetanud. Tuleb lihtsalt kolb ülemisse asendisse keerata ja õlg rakisega koonus seibid välja vajutada. Mul on selline asi ümber tehtud omal ajal igulli sääre tihendi vahetajast. Paari tunniga oli asi tehtud. Eks ta algul natuke keeruline oli aga pärast esimest teist oli asi käpas. Peaasi, et kõik augud ja pesad kuhu on võimalik nendel poolkuu seibidel kukkuda, tuleb korralikult kinni panna kas kaltsu või millegi muuga sest need seibid võivad lahti tuleku ajal natuke hüpata ja kui mõni juhuslikult peaks kaotsi hüppama, siis mul on neid seibe tagavaraks olemas. Ja vastavad näpitsad tuleb teha, et tihendid pesast kätte saada. Sellised pika otsaga ja vastavate nukkadega, et saaks tihendi välja tõmmata. Kogu töö tuleb teha üks silinder korraga, st. lahti ja samas kohe kokku ka.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;
-
- Foorumlane
- Postitusi: 30
- Liitunud: 12 Mär 2008, 10:51
- Asukoht: PÄRNU ja üle Eesti
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Väga suured tänud operatiivse info eest, saigi juba alustatud, aga tekkis takistus... väntvõlli rihmaratta kesmine suur polt ei tule lahti. Kuigi sai käsipiduri ning käiguga kinni hoitud ja meetrise kangiga tõmmatud-samas lõi teine haamriga kangile pihta. Kui saaks väntvõlli kuidagi stoperdada?
- amazon86
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Kontakt:
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Selleks on spets vastuhoidmisevõti. Meeter on vähe, sest see polt on ikka kõvasti kinni, kui õigesti mäletan siis pingutusmoment on 350 Nm.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Kuidas kunagi. Minul õnnestus see keskmine polt padruni ja sabaga lahti kangutada. Kuigi kasutasin abivahendina autot ennast. Nimelt, panin padruni pesasse, saba järgi (tugeva saba) nii, et saba ots ulatus vastu raami. 4 jas käik sisse ja lükkasin autot õiges suunas, et õlg keeraks poldi lahti. Niimoodi sain kõige parema väände jõu mutrile. See on mu isiklik ise leiutatud kodune võte mis minul toimis. Loomulikult sel juhul ei tohi rihma enne nuki otsast maha võtta, et kolb ja klapid kokku ei saaks.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Samas sai paar nädalat tagasi ühel 960 nel see polt haamri ja meisliga lahti löödud. Siis oli muidugi mootor masinast eemaldatud.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;
-
- Foorumlane
- Postitusi: 30
- Liitunud: 12 Mär 2008, 10:51
- Asukoht: PÄRNU ja üle Eesti
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Proovin homme uuesti jõunumbreid selle auto kallal (väntvõlli rihmaratta), õnneks on hammasrihm veel peal. Aga koduste vahenditena jääb üle tõesti hr. Usmin-i soovitatud 4-käik ära proovida... kaalusin starteriga naksti proovida, aga võibolla tuleb see nüüd ära teha, peaasi, et starter otsi ei anna!?
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Ära igaks juhuks esialgu starteriga proovi. Lihtsalt asjad paika ja mehaaniline lihasjõul nõks haaval lükkamine. Starter võib kogematta liiga järsu liigutuse teha ja kui siis midagi ära lendab on asi äkki hullem kui vaja (eriti kardan sel juhul ventika ja radika pärast, see võib ette jääda). Kuigi hea aku puhul on starteril suht suur jõud aga sel juhul eemalda kindlasti pumba pealt see klapi juhe, et masin käima ei jookseks.
Aga algul proovi ikka veel lihtsat keeramis meetodit. Igaks juhuks ütlen, et see on polt õigetpidi keermega. Tuli meelde, et ma algul proovisin omal ka tagurpidi keerme meetodit.
Aga algul proovi ikka veel lihtsat keeramis meetodit. Igaks juhuks ütlen, et see on polt õigetpidi keermega. Tuli meelde, et ma algul proovisin omal ka tagurpidi keerme meetodit.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
tehase soovitus selliste tööde jaoks on starter maha ja sinna hammaka peale spets stopper.
4saja mootori on näiteks spetsiaalne auk plokis mille kaudu saad väntvõlli nullasendisse fikseerida. Võtad punni eest ära ja keerad m10 keermega poldi samasse aukku niipikalt sisse, et asi vändani välja ulatub.
4saja mootori on näiteks spetsiaalne auk plokis mille kaudu saad väntvõlli nullasendisse fikseerida. Võtad punni eest ära ja keerad m10 keermega poldi samasse aukku niipikalt sisse, et asi vändani välja ulatub.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
Kas sellel lehel näha olevat võtit ei saa kasutada?
see tuleks muidugi lasta valmistada...
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/E ... tsVent.htm
tool 5284 siis
see tuleks muidugi lasta valmistada...
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/E ... tsVent.htm
tool 5284 siis
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Volvo 940 2,4TD klapisääretihendite vahetus...vajan nõu!
volvosõltlane kirjutas:Vaja vahetada klapisääretihendid, kas sellel mootoril on võimalik klapikambrikaane alt see töö ära teha (et ei peaks plokikaant maha võtma)... kui keegi teinud, palun öelge, kas võimalik?
Hammasrihma vahetus tuleb nagunii üksiti samal ajal teostada.Jään vastust ootama.
Tegelesin 2011 aasta suvel tihenditega, aga viga oli ilmselt mujal: http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=25&t=4653&start=65
740 R4 '85
760 TD '88
960 TD '91
V90 TDI '96
XC70 TDI '02
760 TD '88
960 TD '91
V90 TDI '96
XC70 TDI '02
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist