Külmast käivitades läheb nii kohapeal seistes kui sõites normaalselt soojaks, siis mingi hetk
sõites läheb nii külmaks et temperatuurinäidik kukub keskelt nulli. Seistes hakkab temp. jälle tõusma.Panin papi radikale ette aga ikka sama teema.
Masinal tutikas radikas ja värske jahutusvedelik.
960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Nii ulatuslik jahtumine (eriti kinnikaetud radiaatoriga) on natuke uskumatu esimese hooga. Samas midagi muud peale termostaadi seda põhjustada justkui ei saa.
Radiaatori korralik kinnikatmine on sellel autol muidugi paras tegemine, sest pind on suur ja ümberringi on tuulesuunajad. Lisaks on allservas veel õlijahutusradiaator. Viimastel päevadel valitsenud temperatuuride juures on kõik võimalik.
Kas mootoriruumi porikaitse on olemas? Mootor kaotab sealt kaudu samuti väga palju soojust.
Termostaat tasub selliste ilmingute olemasolul igal juhul ära vahetada.
Radiaatori korralik kinnikatmine on sellel autol muidugi paras tegemine, sest pind on suur ja ümberringi on tuulesuunajad. Lisaks on allservas veel õlijahutusradiaator. Viimastel päevadel valitsenud temperatuuride juures on kõik võimalik.
Kas mootoriruumi porikaitse on olemas? Mootor kaotab sealt kaudu samuti väga palju soojust.
Termostaat tasub selliste ilmingute olemasolul igal juhul ära vahetada.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Põhjakate on ka olemas. Jätsin mainimata et sellist müstilist trikki on masin teinud paar korda ka -5 kraadise külmaga.
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
see on 100% termostaat - see on alati lahti ja sellest see tuleb
mul on täpselt sama auto ja oli sama probleem
natuke offtopi
laupäeval auto mul tegi sellise triki - sõites sellise ilmaga (-23) hakkas "keema" ja lambda läks põlema.
panin uuesti käima aga jälle osuti hakkas hüppama ulesse-alla. Kartes et tapan mootori ära, sõitsin 5km ca 30 min.
Hommikul panin mootori käima - kohe näitas temperatuuri punases tsoonis. Mõtsin anduri ja -20 nätas 2kOhm-i see tähendab et temperatuur on ca +30kraadi
Ühesõnaga temperatuuriandur on p..s![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
mul on täpselt sama auto ja oli sama probleem
natuke offtopi
laupäeval auto mul tegi sellise triki - sõites sellise ilmaga (-23) hakkas "keema" ja lambda läks põlema.
panin uuesti käima aga jälle osuti hakkas hüppama ulesse-alla. Kartes et tapan mootori ära, sõitsin 5km ca 30 min.
Hommikul panin mootori käima - kohe näitas temperatuuri punases tsoonis. Mõtsin anduri ja -20 nätas 2kOhm-i see tähendab et temperatuur on ca +30kraadi
Ühesõnaga temperatuuriandur on p..s
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Alustan siis termostaadi vahetusega!
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
see maksis vist 6 või 7 euri
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Et veenduda kas tegemist võib olla hoopis temp.anduri veaga, siis kõige lihtsam on kontrollida selliselt, see hetk kui temperatuuri näit alla langeb, keerata kliimaseade temperatuur maksimumi peale. Kui temperatuur on reaalslet madal, siis ei suuda ka kliimaseade kuuma õhku puhuda.
Ehk siis eristada tuleks temperatuuri indikaatori näitu ja reaalset jahutusvedeliku temperatuuri.
Ehk siis eristada tuleks temperatuuri indikaatori näitu ja reaalset jahutusvedeliku temperatuuri.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
kõige kindlam oleks vaadata kas anduri takistus ja temperatuur klapib
![Pilt](http://www.volvo850.ru/spravochnic/data/dtog.JPG)
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Asi korras, tuba soe!
Vana termostaat oli kinni jäänud avatud asendis.
Vana termostaat oli kinni jäänud avatud asendis.
Re: 960 3,0 150kw , kas võib olla termostaadi viga?
Sama probleem oli ka minu omal (auto parameetrid samad). Uus termostaat peale ning sõna "toasoe" sai uue tähenduse ![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist