940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas Kristjan » 15 Nov 2011, 11:43

Tere!

Külma mootorit käivitades läheb väljalaskekollektori ja turbo vaheline ühenduskoht märjaks. Kus kohast see vesi sinna saab? Kas on tegu kehva ühenduse vahelt välja punnitava kondensiga või millegi tõsisemaga? Kollektori soojenedes vesi kaob.
Video: http://www.hot.ee/xc70//MOV00349.MP4
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas ants » 15 Nov 2011, 12:36

Ilmselt on see kondents, aga et ta sealt välja pressib see näitab et need ühenduse
pinnad pole ideaalsed, soojenedes paisub pilu kuumaga kinni.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas enta » 15 Nov 2011, 20:43

jahutusvedeliku tase?

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas Kristjan » 15 Nov 2011, 21:07

Mingit kohutavat jahutusvedeliku kadu ei ole. Aga siiski - ca 3 kuu tagant tuleb peale valada oma pool liitrit. Installisin 960 anduriga paisupaagi ja ühendasin märgutulega ära. Viimati hakkas septembri algul punane propelleriga tuli vilkuma ja siis sai paak max nivooni täis valatud. Siiani pole uuesti märku andnud. Nuusutasin sinna kollektorile tekkivat vedelikku ja see oli pigem tahma lõhnaga, mitte jahutusvedeliku lõhnaga. Kuid ega väljalaskest puhast vedlikku vast välja ka ei voolaks. Aeg-ajalt tundub, et hommikuti külmalt töötab mootor esimesed 10 sekundit kuidagi raskelt, väriseb, nagu käiks 3 potiga. Kui pöördesse ajada, siis ajab tagant sinist välja ning haiseb bensu järele. Plokikaanetihend? Või siiski kondens? Jahutusvedelik on puhas, õli samuti.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas enta » 15 Nov 2011, 21:21

ta vöib puhas olla, see ei näita seda, et ta silindrisse/väljalaskesse ei leki
kolle kergem maha vötta kui pea.
ise teeks sedasi, et vötaks maha turbo vaataks mis toimub kust tuleb, sealt arvatavasti näha ei ole, siis järgmisena eemaldaks kolle, sealt peaks juba pildi selgemaks saama

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas Kristjan » 15 Nov 2011, 21:35

enta kirjutas:ta vöib puhas olla, see ei näita seda, et ta silindrisse/väljalaskesse ei leki
kolle kergem maha vötta kui pea.
ise teeks sedasi, et vötaks maha turbo vaataks mis toimub kust tuleb, sealt arvatavasti näha ei ole, siis järgmisena eemaldaks kolle, sealt peaks juba pildi selgemaks saama

Kui väljalaskesse tilgub, siis pole vast hullu. Kui aga silindrisse, siis on asi halvem. Hiljuti küünlaid vahetades tundus 4. silindri oma nõgisem kui teised. Iseasi, kas see midagi näitab. Kollektori poldid tunduvad parasjagu roostes olevat, aga ju nad kuidagi ikka lahti saab. Võib-olla tasub siiski kohe plokikaanetihend ette võtta? Kunagi sai B23F mootoril vahetada lastud. Siis oli käivitades aurupilv ümber nagu auruveduril.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas enta » 15 Nov 2011, 21:55

penetrating oil on asja nimi mida vajad.
täna lased peale. homme lased uuesti peale.
ülehomme vaatad, et aega ikka ei ole et tegutseda, lased veel seda peale,
paari päeva pärast keerad kenasti lahti.
plokikaane tihendi vahetus ei päästa kui sul lekib väljalaske kanalisse

_siim_
Foorumlane
Postitusi: 22
Liitunud: 28 Mai 2009, 21:24

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas _siim_ » 01 Dets 2011, 23:12

Võib tunduda loll soovitus aga seda vedelikku peaks maitsma :D tosooli magus maitse ei kao ära,küll aga võib lõhn eksitada :D
Kondentsi kohta kuidagi liiga palju tundub aga see võib ka oleneda kütuse kvaliteedist ning selle lekkiva koha peaksid ikkagi likvideerima kuna turbo spoolile mõjuvad sellised kohad suht halvasti.
Viimati muutis _siim_, 02 Dets 2011, 19:47, muudetud 1 kord kokku.
BMW 324 TD 85+ kw 7sek/100kmh
Volvo 960 TD IC Work in progress :)

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: 940 turbo - vesi turbo ja kollektori vahel

PostitusPostitas Kristjan » 02 Dets 2011, 19:30

Need samused pihustid käisid testis suvel Tlnas Pärnu mntl endise Kalevi juures. Vanasti oli seal Bosch nüüd mingi muu koht, aga teema sama. Pidid korras olema. Ma ostsin veel Infost tihendikomplektid ja ühed pruugitud pihustid Aleksandri käest varuks ka, et kui enda omad läbi, siis saab teised peale. Nüüd ootavad paremaid aegu. Käisin seal põhiliselt sellepärast, et auto ei tahtnud sooja mootoriga käima minna. Teised mured ei häirinud siis niiväga. Arvati ka, et pihustid tilguvad. Vigaseks tunnistati hoopis bensupump (mingi voolik pidi sees lekkima). Pump sai vahetatud ja viga kadus nagu ära. Kaks viga aga jäid. Nimelt sooja või peaaegu sooja mootoriga (temperatuurinäitaja nool kella 11 kohal) peale käivitamist ca 2-10 sekundit pole mootoril jõudu. Kui kohe peale sõidust tulekut uuesti käivitada, siis on kõik ok, aga peale ca 10-30 min seismist hakkab jama pihta. Tühikäigul käib, kohapeal võtab ka pöörded üles, aga kui kohapealt võtmiseks pedaal põrandasse vajutada siis ei juhti midagi. Teine mure on siis see külmalt käivitamise jama. Samuti esimesed 10-20 sekundit pöörded kõiguvad. Kui pedaali muljuda, siis käiks nagu kolme potiga ja ajab tagant bensuhaisu välja. Samas iga hommik seda muret samas pole ka. Külmema ilmaga nagu oleks vähem.
Esimesel juhul tundub, et ei saa kütust piisavalt peale, teisel juhul jälle, et liiga palju. Vürtsi lisab asjale see, et autol on peal 4. põlvkonna gaasiseade. Seda ma ei julge aga süüdistada, kuna vead ilmnevad nii bensiiniga kui gaasiga sõites.
Vahetatud on mõlemad temperatuuriandurid (aju ja kellade ploki oma), jagajakaas, küünlajuhtmed, küünlad, bensupump.
Muidu liigub auto hästi nii bensu kui gaasiga. Rõhk on ca 0,8 bar.
Soovitatud penetrating õli on soetatud ja ootab aega, et kollektori poltide vahele pääseda.
Tahan veel lasertermomeetriga väljalaskekollektori torusid mõõta. Seda siis külmalt käivitamise järgselt, et aru saada, kas mõni silinder ei tööta. Kas sellest mõõtmisest midagi selgub, on muidugi iseasi. Keegi soovitas.
Tänan kaasa mõtlemast.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist