Volvo 760

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 19 Dets 2007, 12:51

Hooratta mahavõtmisel saab seda väga hästi kinni hoida näiteks kruvikeerajaga. Asetad kruvika hooratta hamba sisse ja toetad siis vastu koja tihvti. Peaks täitsa mugav olema.
Veel mugavam on see, kui paned padrunvõtme pika toruga mootori ette rihmaratta poldi otsa, ja toru toetad maha vms. Sellisel juhul kipub ta ära kukkuma, kuid hooratast on siis väga mugav lahti keerata.
:unibrow:

toomasv
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 10 Sept 2007, 17:24
Asukoht: Lõunas

PostitusPostitas toomasv » 19 Dets 2007, 13:52

Nii, proovisin nüüd starterit, kui käigukasti küljes pole. Lükkab küll selle võlli välja, aga võll ringi ei käi, kui hoorattaga hambub. Annab üle kuskilt. Seest kõik hammasrattad nagu uued, kas läbi on siis see vabajooksuvärk? Kas 4 kõrvuti katkise hamba pärast tuleks vahetada hooratas või ei ole sellest suurt lugu?

Heiki
Kõva postitaja
Postitusi: 197
Liitunud: 18 Mai 2006, 10:57
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Heiki » 19 Dets 2007, 16:00

toomasv kirjutas:Nii, proovisin nüüd starterit, kui käigukasti küljes pole. Lükkab küll selle võlli välja, aga võll ringi ei käi, kui hoorattaga hambub. Annab üle kuskilt. Seest kõik hammasrattad nagu uued, kas läbi on siis see vabajooksuvärk? Kas 4 kõrvuti katkise hamba pärast tuleks vahetada hooratas või ei ole sellest suurt lugu?
'

Selle kirjelduse järgi ei vea Sul pendiks (see "konservikarp"starteri hammasratta küljes)hammasratast kaasa.

Neli hammast järjest on läbi selletõttu,et mootor jääb alati seisma samas asendis,kulutades seda kohta rohkem.Kui nüüd stareri otsalaagris on lõtk,siis mingil hetkel jooksevad starteri hambad hooratta hammaste peale ja murravad viimased maha.
Ise tegin kunagi selle hammasvöö korda nii,et keevitasin vigase koha täis ja tuttav treial freesis uued hambad.

toomasv
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 10 Sept 2007, 17:24
Asukoht: Lõunas

PostitusPostitas toomasv » 20 Dets 2007, 09:59

Nii, võtsin just käigukasti maha. Sidurikettal oli kõik leevendusvedrud pooleks mitmest kohast ja üks oli mööda sidurikorvi laiali lennanud ja jupid olid jäänud korvi sisse kinni. Ketas ise tundus korras olevat paksust oli 7.5 mm. Kas võis olla nii, et sellepärast ei lahutanud enam käike, sest leevendusvedrud olid korvis nende (lamellide vms?) all kinni ja ei lasknud sidurit lahutada? Kuidas kontrollida korvi korrasolekut? Korvi selle tööpinna ketta paksus oli 13 mm, kas sellest piisab? Lisan pildi, äkki siis paremini aru saada. Kunagi üks varuosakaupmees ütles mulle, et isegi remonditöökojas ei oska meister silmaga öelda, kas sidurikorv on korras või mitte. On see tõsi, või saab siiski öelda silmaga vaadates, kas korv veel korras või mitte? Veel mõõtsin ära hooratta hambad, hamba harja kõrgus põhjast mõõdetuna on 5mm, sama on ka starteri hammaste kõrgus ja ära murdunud on hoorattal 4 hammast, kõrvuti. Aga miks starter ei vea mootorit ringi, kui paistab, et hambad korras? Hammastel isegi harjad suht teravad jne, ei paista nagu eriti üldse kulunud (va need 4 murdunud hammast) ja kõrgust ka 5 mm, kas sellest ei piisa?
Veel vaatasin ja nägin seda nõeltega laagrit seal hooratta keskel, sellel olid küll samasugused nõelad sees, aga puudu polnud ühtegi, kas on võimalik, et need mis leidsin on sinna sidurikotta jäänud eelmisest vahetusest kunagi ammu, sest see laager tundus korras olevat ja polnud ühtegi nõela puudu. Hmm ja miks üldse see siduriketas leevendusvedrud pooleks laskis lennata, ketas ise ju suht ok (7,5 mm), kas siis ongi äkki kunagi pandud nõrgema mootori ketas külge või võib veaks olla minu sõidustiil, kuna kohalt läksin alati peaaegu ilma libistamata sidurit, sest esimene käik ju sellel kastil nii lühike ja momenti väga palju. Hmm, vist said kõik küsimused kirja, loodan, et keegi viitsib veel aidata:) Korvi külgvaatest pilt siin, need 5 mm kõrgused asjad on need lamellid vms: http://www.zone.ee/knave/korv.GIF


Oskab keegi äkki seda ka kommenteerida?

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 20 Dets 2007, 10:17

Korvi jah suht raske kontrollida! Kuid kui korvi lahti keerasid kas lükkas hoorattast eemale ja kui palju? Starteril jah tundub et pendiks läbi!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

toomasv
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 10 Sept 2007, 17:24
Asukoht: Lõunas

PostitusPostitas toomasv » 20 Dets 2007, 11:17

Sidurikorv liikus umbes 7 mm kaasa polte lahti keerates, st umbes 7 mm tuli polte keerata võtmega, sest korv hoidis neid pinges. Kas sellest vähe? Ja kas seda pendiksit saab vahetada ka teiste firmade starterite omadega? Olen lugenud et see mis mul on, Hitachi oma, on suht defitsiit kaup, kas näiteks Boshi oma ei sobi sinna? Ja kas niimoodi 4 katkise hooratta hambaga võib sõita, või tuleks hooratas ikka vahetada, kas nii on hooratas väga palju tasakaalust väljas ja kas võib ka niimoodi rohkem hambaid murda?

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 20 Dets 2007, 15:19

Korv "tundub olevat " korras kui kontaktpind normaalne(sile mitte sinine ja laineline)!
Ega jah sobi need pentiksid omavahel!
Jah on soovitatav vahetada hooratas! (kui ei taha starteri remonti korrata lähiajal)! :idea:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

toomasv
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 10 Sept 2007, 17:24
Asukoht: Lõunas

PostitusPostitas toomasv » 20 Dets 2007, 15:42

Hmm, tundub, et starter võttis peale väikest piinamist eluvaimu sisse jälle. Pressisin pendiksil laagrid maha, seest selle hülsi või võlli välja. Sees oli 3 vedru paigast ära, panin need paika tagasi, kõik kokku jälle ja vedas mootorit ringi küll, ei andnud enam üle.:D

toomasv
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 10 Sept 2007, 17:24
Asukoht: Lõunas

PostitusPostitas toomasv » 26 Dets 2007, 10:34

Nii, nüüd sidur vahetatud, kõik tundub esialgu toimivat kenasti. Nüüd oleks abi vaja miskite juhtmetega, mis käivad käigukasti (5 käiguline manuaal, overdrivega) külge juhipoolsel küljel mingi andur vist käigukasti küljes, 2 kontaktiga. 2 juhet ka on olemas, aga ei tea kumb sobib kummaga. Ja veel sooviks teada, mis programm see on, kus Volvode kohta ka igasugust infot on, elektriskeeme ja varuosakoode ja pilte kooste detailidest jne. Mingi Vadis vms? Proovisin Autodatat, seal pole küll midagi eriti öeldud, pilte ja elektriskeeme pole üldse.

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

PostitusPostitas maasikas » 26 Dets 2007, 13:17

Minu teada peaks need kaks juhet olema overdrive lüliti (relee), kas sul viies käik lülitub? Vähemalt automaat kastil oli see OD relee.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 26 Dets 2007, 13:52

Kui käigukast on M46 ehk siis 4 käiku + OD siis peab seal olema 3 kontakti 2tk juhi pool=tagurpidikäigu tuled ja kõrvalistuja pool on üks mis laseb neljanda käigi sees olemise korral OD sisse lülitada.

sellel 5 käigulisel ei ole seda OD lülitit on ainult tagurdustulede omad.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 26 Dets 2007, 13:58

progeks on jah VADIS
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 26 Dets 2007, 14:00

Vadis ja kuid seal varuosa värk! EL. skeemid ikka netist:
Sealkastil kui lülitisse minevad juhtmed pole vahet kumba pidi!
Pilt
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

toomasv
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 10 Sept 2007, 17:24
Asukoht: Lõunas

PostitusPostitas toomasv » 26 Dets 2007, 15:36

On jah 4 käiku + overdrive (5 käiku siis nagu kokku ikkagi ju). Overdrive töötab, need juhtmed panin õieti. Ja ülejäänud 2 olidki tagurpidi käigu tulede "anduri" omad. Sain korda, tänud kõigile ja häid pühi!

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 26 Dets 2007, 15:45

Pilt
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist