740 2.4td Automaat vahetada manuaaliks?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

krist0fer
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 11 Apr 2015, 08:58

740 2.4td Automaat vahetada manuaaliks?

PostitusPostitas krist0fer » 13 Juul 2015, 21:03

Tere

Keegi on teinud sellist asja?
Küsimus selles mis tuleks kõik välja vahetada?
Kardaan,pedaalid,kast,kastiga seotud asjad huvitav on veel midagi?Kui üldse peab nii palju vahetama.

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: 740 2.4td Automaat vahetada manuaaliks?

PostitusPostitas Juhan » 17 Juul 2015, 01:09

Ma teostasin eelmisel suvel vastupidise vahetuse, kui varem M46 manuaalkäigukastiga ühendatud mootor sai enda külge ZF 4HP-22L automaatkäigukasti. Samas toimus see töö varem bensiinimootorit ja automaatkasti omanud autot diisliks ümber ehitades, seega oli palju juba tehtud.

Eeldades, et Sul on olemas korralik käigukast õige sidurikojaga, on vaja veel:
  1. Hooratast
  2. Siduriketast
  3. Sidurikorvi
  4. Siduripedaali, siduri peasilindrit, hüdraulikatoru/-voolikut ja töösilindrit (vedelik on ühine pidurisüsteemiga, siduri peasilinder on pidurivedeliku reservuaariga ühendatud, kuigi on ka eraldi reservuaariga siduri peasilindreid ja ka trossiga sidurimehhanisme) ning nendega sobivat siduri käpa ja survelaagri komplekti, kui need komponendid juba sidurikoja küljes ei ole
  5. Käigukangi koos tugiraamiga
  6. Kardaani (pikkus ja käigukasti väljundflantsi kinnitus võivad olemasolevast erinevad olla)
  7. Tsentreerivat laagrit (pilot bearing) väntvõlli tagumisse otsa
  8. Käigukasti alust risttala koos kummipadjaga

Eelmainitud komponentide abil saad auto sõitma. Et vahetus ka viisakas jääks, peaksid veel:
  1. Ära vahetama tagadiferentsiaali sisu (ülekandearvud on erinevad, manuaalile on ette nähtud kiirem sild; automaadi difriga on aga kiirendus parem)
  2. Vahetama piduripedaali ära manuaali kitsama variandi vastu
  3. Vedama tagurdustule lüliti juhtmed põhja alla (automaadil on lüliti käigukangi küljes, manuaalil käigukasti küljel)
  4. Ühendama kokku park/neutral asendi lüliti juhtmed, et starter toimiks
  5. Vahetama ära käigukangi ümbritseva plastraami
  6. M46 käigukasti korral vedama juhtmestiku overdrive'i lüliti, relee ja solenoidi jaoks
  7. Kui autol on püsikiirushoidik, siis vedama ka siduri lüliti ja lõikama läbi püsika juhtmoodulisse mineva park/neutral lülitisüsteemi juhtme
  8. Ümberehituse MNT-s registreerima, et vältida segadust ülevaatusel

Midagi jäi kindlasti veel kahe silma vahele. Üldjoontes - ideel on jumet, kui Sul on manuaalkastiga doonorauto kõrval seismas ja tõstad tükke ükshaaval ümber. Aega, raha ja motivatsiooni on ka palju vaja ning lihtsam võib olla kohe manuaalkastiga mudel osta ja praegune auto laisematele sohvritele müüa.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist