1. leht 1-st

D24TIC ja ZF 4HP-22L: torque converter'i tsentreerimine

Postitatud: 27 Juul 2014, 14:39
Postitas Juhan
Tegelen hetkel ühe diisel-manuaali (M46) automaadiks muutmisega. Jõudsin järgmise probleemi ette. Nimelt on M46 sisendvõll 18 mm diameetriga (https://www.dropbox.com/s/7tjbo0xia2m4x ... .17.59.jpg), 4HP-22L "jõumomendi muunduri" (torque converter) eesmine võll on aga 24 mm diameetriga (https://www.dropbox.com/s/el23n5z4z9zdh ... .18.39.jpg). Mootori väntvõlli taga ilutseb hetkel tsentreeriv laager (pilot bearing), mis on seest 18 mm ja väljast ca 29 mm diameetriga (https://www.dropbox.com/s/ck6m3ojtkuh3v ... .21.18.jpg).

Eemaldan varsti tsentreeriva laagri. Kas aga torque converter vajab ka väntvõlli sisse tsentreerimist või piisab vaheplaadi (drive plate) järgi paigaldamisest? Vaheplaat, mis on 8 poldiga väntvõlli küljes, on äärest plekkservaga, mis läheb torque converter'i ümber.

Korras: D24TIC ja ZF 4HP-22L: torque converter'i tsentreerim

Postitatud: 28 Juul 2014, 10:17
Postitas Juhan
Hommik on õhtust targem ja leidsin mitmetest allikatest (küll mitte Volvo-teemalistest), et automaatkastide puhul ei kasutatagi tsentreerivat laagrit.

Re: D24TIC ja ZF 4HP-22L: torque converter'i tsentreerimine

Postitatud: 12 Jaan 2023, 14:11
Postitas Juhan
7,5 aastat hiljem saabus tagantjärgi tarkus - midagi tsentreerivat on siiski vaja.

Nimelt kadusid täna hommikul mu 960-l kõik käigud keset sõitu ära. Tänan siinkohal Tartu Trans-Rem rahvast, kes mind kohe jutule võtsid ning vaid mõni tund pärast rikke teket oli teada, et hüdroturbiinil on üks nuut murdunud. Tõenäoline süüdlane on turbiini tsentreerimata ots, mis põhjustas liigset koormust nuudile ja päädis mitme aasta peale rikkega. Uuesti kokku pannes treitakse väntvõlli sisse sobiv tsentreeriv puks, et viga edaspidi vältida.

Hetkel jääb aga õnnest puudu töökorras turbiin. Olemasolevat saab küll taastada, ent esmalt uurin - ehk leidub kellelgi sobiv riiulil ja on nõus selle mulle müüma?