D24 metalne kolin

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

D24 metalne kolin

PostitusPostitas Juhan » 21 Apr 2013, 00:01

Eile hakkas mu D24TIC mootoriga (algselt D24) 740 metalselt kolisema ja rappuma. Sümptomid:
* auto rappus tuntavalt
* mootoriplokist kostus metalne kolin
* kolin esines ainult üle 1500 p/min mootori kiiruse korral
* tühikäik oli tüüpiline
* mootor oli töösoe, just olin sõitnud 200 km
* seisin foori taga, mootor oli paarkümmend sekundit tühikäigul, foori alt kiirendades hakkas 2. käiguga kolin pihta ja edaspidi oli kolin käigust sõltumatu
* sõitsin ca 100 meetrit, pidasin auto kinni, avasin kapoti; oli näha, et pöörete tõstmisel hakkas mootor tugevalt rappuma ja kostus metalne kolin
* ühel korral tundus, justkui oleks ühest pihustist tilk vedelikku ülespoole lennanud. (Lisainfoks: 5. ja 6. pihusti on hakanud keskelt lekkima, korpused on alatasa märjad.)
* umbes 2 minutit hiljem kadus viga järsku ära ja sõltumata pööretest oli mootori käik selline, nagu muidu.

Sõitsin pärast veel üle 20 km linnas, kuulates pidevalt mootorit. Muuhulgas lasin pöördeid kiirendades ka 4000-ni, aga nimetet viga ei esinenud enam. Täna keerasin katsetamiseks 1 pihusti toru lahti, aga siis läks hoopis tühikäik ebaühtlaseks, pöörete tõstmisel läks mootori käik jälle normaalseks. Ehk vastupidised sümptomid.

See on 1. kord, kui midagi sellist juhtunud on. Kas keegi oskab nõu anda?

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas SassGuss » 21 Apr 2013, 01:06

Mul selline jama juhtub erinevate D24ga kord/paar aastas. Ja paar korda olin auto taga kui see juhtus, tunne oli nagu pump hakkas ühe silindri sisse täiega kütet pressima: tühikäik veic tõusis, hakkas hullult lonkama ja musta sumpsist popsutama (ilusat mustad tossu rõngad). Kui sõiduga juhtub, siis päris vastik kolin tungib otse südamesse. See ei sõltu mootori tembist, ei sõltu välis õhu tembist, tangin juba aastaid ainult Statoilist, ja mingi 200+ tuhhi sellega kärutasin. Ei mootorit ei toitesüsteemi pole kunagi näppind...
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas Juhan » 21 Apr 2013, 01:26

Kui see juhtus, oli õues juba hämar ja suitsu ma ei täheldanud. Aga tühikäik oli korras, nagu ma ka mainisin - viga ilmnes ainult pöörete tõstmisel. Tühikäigu pöörded olid tahhoka järgi 800, nagu mu autol tavaliselt.

Kasutaja avatar
usmin
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2007, 17:30
Asukoht: Rapla 55683241

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas usmin » 22 Apr 2013, 07:01

Tean ja tunnen seda viga. Mingi hetk ei tea kus kohast satub mingi mikro sodi (tavaliselt mingi metalli tükike) pihusti otsa vahele ja siis on häiritud otsa liikumine. Vahest võib olla see olenematta pööretest, vahest alatud teatud pööretel. Kui kolin ära kadus on asi suht OK. Aga kui on kahtlus, võid igaks juhuks pihustid korraks maha tõmmata ja otsad kas ise üle kontrollida, või lasta spetsil seda teha. Mul omal pressis otsa teravikule kriipsu ja peale seda käivitus halvemini.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas Juhan » 22 Apr 2013, 15:27

Kas saan siis õigesti aru, et sodi tõttu avaneb pihusti valel ajal ja tugev kloppimine ja kolin on tingitud sellest, et üks silinder töötab ülejäänutele vastu?

Kasutaja avatar
usmin
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2007, 17:30
Asukoht: Rapla 55683241

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas usmin » 22 Apr 2013, 18:40

Lihtsalt pihusti otsa liikumine oma liugur pesas on takistatud ja ta kas ei avane üldse või jookseb kogu aeg. sellest tulenevalt ei saa klapid selle kütuse kogusega korralikult hakkama mis silindrisse kuhjub ja tekib see metallne kolin. Ehk teisisõnu, kolinat teevadki just klapid klapikambri kaane all.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas Loff » 22 Apr 2013, 22:48

Pigem tekitab seda kolinat - uskuge või mitte - pihusti ise, kui pihusti ots näteks on kinni või on pihusti plunžer kinni! Hüdrolukk on nähtuse nimi, mis paneb pihustid kolisema.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: D24 metalne kolin

PostitusPostitas Juhan » 22 Apr 2013, 23:10

Eeltoodud põhjendused kõlavad usutavalt, kuigi mulle jääb natuke arusaamatuks, kuidas sai pihusti rike põhjustada sellise mootori rappumise, et kogu auto rappus kaasa. Eks ma siis tõstan pihustite (ja üldse kogu kütusesüsteemi, millel on kerge õhuleke - soojalt peab pikemalt starterit andma) remondi prioriteeti. Viga on vähemalt teada.

Tänan teid abi eest!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist